Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
28 p, 379.0 KB Latin American undergraduates and learning patterns in the transition to higher education : An exploratory study in Colombia / Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; García Ravidá, Laura B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mumbardó Adam, Cristina (Universitat Ramon Llull)
El objetivo de este estudio fue analizar la relación entre los patrones deaprendizaje, ciertos factores asociados y el rendimiento académico en una muestra de 115 estudiantes universitarios colombianos de 1er año de carrera. [...]
The aim of this study was to analyse the relationship between learning pat-terns, associated factors, and academic performance in 115 Colombian first-year university students. We posed the need to discuss the Vermunt model in other contexts, with an aim to supply evidence toward a more robust, inclusive model in analyzing learning processes. [...]

2019 - 10.25115/ejrep.v17i49.2421
Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, Vol. 17 Núm. 49 (2019) , p. 561-588  
2.
23 p, 344.3 KB Reflexivity on stories of conflict among Latin American teenage school girls in a multicultural school in Madrid / Patiño Santos, Adriana (University of Southampton)
This paper looks at forms of reflexivity and the moral positioning of social actors, displayed in conversational narratives about school conflict, co-produced by Latin American girls during sociolinguistic interviews with a female researcher of Latin American origin, in a multicultural school in the centre of Madrid. [...]
Este artículo estudia algunas formas de reflexividad y de posicionamiento moral en narrativas conversacionales sobre el conflicto escolar. Estas narrativas fueron coproducidas por jóvenes de origen latinoamericano en entrevistas con una investigadora, también latinoamericana, en un instituto de secundaria multicultural, ubicado en el centro de Madrid. [...]
Aquest article estudia algunes formes de reflexivitat i de posicionament moral a narratives conversacionals sobre el conflicte escolar. Aquestes narratives van ser coproduïdes per joves d'origen llatinoamericà, a entrevistes amb una investigadora també llatinoamericana, a un institut de secundària multicultural, al centre de Madrid. [...]
Cet article examine les formes de réflexivité et le positionnement moral des acteurs sociaux sur le conflit dans les récits de conversation école. Ces récits sont co-produit les jeunes d'Amérique latine au cours des entrevues sociolinguistiques avec une chercheuse d'origine latino-américaine, dans une école multiculturelle dans le centre de Madrid. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.690
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 9-31 (Invited Authors)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.