Resultats globals: 125 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 116 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 5 registres trobats
Fons personals i institucionals, 5 registres trobats
Articles 116 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 916.6 KB Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo / Rodríguez Navarro, Henar (Universidad de Valladolid) ; Gómez Gonzalez, Francisco Javier (Universidad de Valladolid) ; Rubia Avi, Mariano (Universidad de Valladolid) ; Rodríguez Medina, Jairo (Universidad de Valladolid)
Partiendo de los supuestos teóricos de la psicología cultural y la socialización lingüística, y siguiendo un enfoque etnográfico, este trabajo ofrece (a) un estudio que explica el proceso de escolarización de dos estudiantes recién llegados a España y un alumno dominicano recién llegado al grupo, pero no al colegio; y (b) un marco teórico como forma dinámica de analizar las instituciones educativas, a través del cual hemos identificado prácticas verticales y prácticas horizontales. [...]
Partint dels supoòsits teòrics de la psicologia cultural i la socialització lingüística, i seguint un enfocament etnogràfic, aquest treball ofereix (a) un estudi que explica el procés d'escolarització de dos estudiants nouvinguts a Espanya i un alumne d'origen dominicà nouvingut al grup de classe però no a l'escola; i (b) un marc teòric com a forma dinàmica d'analitzar les institucions educatives i mitjançant les quals hem identificat pràctiques verticals i pràctiques horitzontals. [...]
Based on the theoretical assumptions of cultural psychology and language socialization, and following an ethnographic approach, this paper offers (a) a study that explains the schooling process of two students who have just arrived in Spain and a Dominican student who has just arrived in the class group but not at the school and (b) a theoretical framework as a dynamic way of analyzing educational institutions and through which we have identified vertical practices and horizontal practices. [...]
En partant des hypothèses théoriques de la psychologie culturelle et de la socialisation linguistique, et en suivant une approche ethnographique, cet article propose (a) une étude qui explique le processus de scolarisation de deux étudiants récemment arrivés en Espagne et d'un étudiant dominicain récemment arrivé dans le groupe mais pas dans l'école ; et (b) un cadre théorique comme moyen dynamique d'analyser les institutions éducatives, à travers lequel nous avons identifié les pratiques verticales et les pratiques horizontales. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1148
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1148 (Invited Authors)  
2.
21 p, 195.5 KB Humanizar usuários de crack na pesquisa. Considerações sobre a Cracolândia / Alves, Ygor (UNIFESP) ; Gomes Pereira, Pedro (UNIFESP)
This article is based on ethnographic research that has developed in the São Paulo region known as Cracolândia. Ethnographic accounts are added to the portion of academic literature on the subject, some news in the media and excerpts from conversations with visitors from that specific part of the neighborhood of Luz. [...]
2021 - 10.5565/rev/athenea.2871
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 3 (2021) , p. e2871 (Artículos)  
3.
24 p, 323.6 KB Feminismos no Instagram : uma análise sobre compartilhamento de teoria feminista na rede social: / Clara de Oliveira Coelho (Universidade de São Paulo)
Proponho analisar perfis autointitulados ou descritos como feministas na rede social Instagram. Minha questão central é analisar como se dá a produção de teoria e de conhecimento feminista e a construção de identidades feministas. [...]
Proposo analitzar perfils feministes autodenominats o descrits a la xarxa social Instagram. La meva pregunta central és analitzar com es produeix la producció de la teoria i el coneixement feministes i la construcció d'identitats feministes. [...]
In this research, I propose to analyse Instagram accounts that identify as feminists on the social network. My central question is to analyse how the production of feminist theory and knowledge takes place and the construction of feminist identities in this social network. [...]
Propongo analizar perfiles feministas autodenominados o autodenominados en la red social Instagram. Mi pregunta central es analizar cómo se produce la producción de teoría y conocimiento feminista y la construcción de identidades feministas. [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.862
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 152-175 (Congreso Antropología UAB-USP 2020)  
4.
9 p, 153.8 KB Sociolingüística y etnografía en América Latina : una entrevista a Virginia Zavala / Tallatta, Cecilia (CELES-LICH/Universidad Nacional de San Martín) ; Romero Massobrio, Lucía (CELES-LICH/Universidad Nacional de San Martín)
Virginia Zavala es profesora principal e investigadora de la Pontificia Universidad Católica del Perú. En sus investigaciones aborda la problemática de la lengua y la educación desde una aproximación etnográfica y discursiva, con un foco particular en el quechua. [...]
Virginia Zavala és professora principal i investigadora de la Pontifícia Universitat Catòlica de Perú. En les seves investigacions aborda la problemàtica de la llengua i l'educació des d'una aproximació etnogràfica i discursiva, amb un focus particular en el quítxua. [...]
Virginia Zavala is a senior lecturer and researcher at the Pontificia Universidad Católica del Perú. She researches issues of language and education from an ethnographic and discursive approach, with a particular focus on Quechua. [...]
Virginia Zavala est maître de conférences et chercheuse à l'Université pontificale catholique du Pérou. Dans ses recherches, elle aborde la question de la langue et de l'éducation à partir d'une approche ethnographique et discursive, avec un focus particulier sur le quechua. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.986
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e986 (Interviews)  
5.
26 p, 355.9 KB "Si nosotros no usamos la lengua, ¿quién lo va a hacer?" : La trayectoria de una educadora intercultural bilingüe en la revitalización de la lengua indígena / Hornberger, Nancy H. (Universidad de Pensilvania)
Apoyado en mis investigaciones etnográficas tras los años en los Andes, este documento examina la trayectoria de una educadora indígena bilingüe de habla quechua a medida que atravesó (y atraviesa) desde las comunidades rurales de la sierra sur del Perú hacia su desarrollo como maestra, educadora de maestros, investigadora y defensora de lo indígena. [...]
Recolzat en les meves investigacions etnogràfiques als Andes, aquest document examina la trajectòria d'una educadora indígena bilingüe de parla quítxua a mesura que va travessar (i travessa) des de les comunitats rurals de la serra sud de Perú cap al seu desenvolupament com a mestra, educadora de mestres, investigadora i defensora de tot allò indígena. [...]
Drawing from my long-term ethnographic research in the Andes, this paper examines one Quechua-speaking Indigenous bilingual educator's trajectory as she traversed (and traverses) from rural highland communities of southern Peru through development as teacher, teacher educator, researcher, and Quechua advocate. [...]
Soutenu par mes recherches ethnographiques après des années dans les Andes, ce document examine la trajectoire d'une éducatrice autochtone bilingue parlant le quechua alors qu'elle traversait (et traverse) les communautés rurales des hauts plateaux du sud du Pérou vers son développement en tant qu'enseignante, éducatrice d'enseignants, de chercheur et de défenseur des autochtones. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.981
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e981 (Invited Authors)  
6.
8 p, 149.8 KB Nota de las editoras : Abordar la desigualdad lingüística en América Latina. Enfoques sociolingüísticos y etnográficos para estudiar los usos de las lenguas indígenas en el ámbito educativo / Tallatta, Cecilia (Universidad Nacional de San Martín) ; Romero Massobrio, Lucía (Universidad Nacional de San Martín)
En los últimos años, se ha avanzado en el estudio de las complejas relaciones entre las lenguas indígenas y el castellano en el ámbito educativo latinoamericano. Este número especial reúne investigadoras e investigadores que realizan aportes en esta línea. [...]
En els últims anys, s'ha avançat en l'estudi de les complexes relacions entre les llengües indígenes i el castellà en l'àmbit educatiu llatinoamericà. Aquest número especial reuneix investigadores i investigadors que realitzen aportacions en aquesta línia. [...]
In recent years, progress has been made in the study of the complex relations between indigenous languages and Spanish in Latin American education. This special issue brings together researchers who make contributions along these lines. [...]
Ces dernières années, des progrès ont été réalisés dans l'étude des relations complexes entre les langues indigènes et l'espagnol dans l'éducation en Amérique latine. Ce numéro spécial réunit des chercheurs qui apportent des contributions dans ce sens. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1031
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e1031 (Editors' Note)  
7.
26 p, 241.5 KB El espacio vivido. Hacia una etnografía radicalmente urbana / Espinosa Zepeda, Horacio (Observatorio de Antropología del Conflicto Urbano (OACU))
Con este ensayo intento delimitar una metodología propia para la etnografía urbana pero no sin antes problematizar su objeto de estudio. Históricamente, lo urbano, o bien se ha entendido como una consecuencia de la sociedad industrial y por lo tanto prefigurado en la estructura económica, o bien como una consecuencia de la planeación urbana y por lo tanto prefigurado en el proyecto del Arquitecto. [...]
Amb aquest assaig intento delimitar una metodologia pròpia per a l'etnografia urbana però no sense abans problematitzar-ne l'objecte d'estudi. Històricament, allò urbà, o bé s'ha entès com una conseqüència de la societat industrial i per tant prefigurat en l'estructura econòmica, o bé com una conseqüència de la planejació urbana i per tant prefigurat en el projecte de l'Arquitecte. [...]
With this essay I try to define a methodology for urban ethnography "in it's own terms" but not without first problematizing its object of study. Historically, the urban thing has either been understood as a consequence of industrial society and therefore prefigured in the economic structure, or as a consequence of urban planning and therefore prefigured in the Architect's project. [...]
Com este ensaio procuro delimitar uma metodologia própria para a etnografia urbana, mas não sem antes problematizar seu objeto de estudo. Historicamente, o urbano ou foi entendido como consequência da sociedade industrial e, portanto, prefigurado na estrutura econômica, ou como consequência do planejamento urbano e, portanto, prefigurado no projeto do Arquiteto. [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.848
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 96-120 (Artículos)  
8.
24 p, 1.8 MB La relevancia de los recursos cognitivos en un entrenamiento de natación sincronizada : El caso de andamiajes y affordances / Muntanyola-Saura, Dafne (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Casacuberta, David 1967- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Estany, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
En el entrenamiento de natación sincronizada confluyen elementos artísticos y deportivos de alta competitividad. Nos preguntamos cómo contribuyen los andamiajes y affordances a la estabilización de los recursos cog-nitivos de la entrenadora y de las nadadoras del equipo olímpico español de natación sincronizada. [...]
In synchronized swimming, highly competitive trainings arts and sports elements converge. We wonder how scaffoldings and affordances contribute to the stabilization of cognitive resources among the trainer and swimmers of the Spanish Olympic synchronized swimming team. [...]

2018
ArtefaCToS. Revista de estudios de la ciencia y la tecnología, Vol. 7 Núm. 1 (2018) , p. 51-73  
9.
20 p, 182.5 KB Usos de Memorias y Producción de Identidades en un "Barrio Crítico" en Santiago de Chile / Cruz Contreras, María Angélica (Universidad de Valparaíso) ; Reyes Andreani, María José (Universidad de Chile) ; Jeanneret Brith, Francisco Javier (Universidad Academia de Humanismo Cristiano) ; Castillo Vega, César (Universidad de Chile) ; Pavez Pérez, Juan Fernando (Universidad de Chile) ; Badilla Rajevic, Manuela (Universidad de Valparaíso) ; Jeanneret Brith, Juan Esteban (Centro de Interpretación FiSura)
Siguiendo la lógica de un estudio de caso, nos focalizamos en un barrio popular de Santiago (Chile), La Legua, reconocido como población "emblemática" por sus luchas contra la dictadura militar, e identificado por el Estado como "barrio crítico" por su asociación al narcotráfico. [...]
Following the logic of a case study, this research focuses on a popular neighborhood of Santiago (Chile), La Legua, recognized as an "emblematic neighborhood" for its struggles against the military dictatorship, and classified as a "critical neighborhood" by the State due to its links with drug trafficking. [...]

2022 - 10.5565/rev/athenea.3102
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 22 Núm. 1 (2022) , p. e3102 (Artículos)  
10.
25 p, 340.7 KB Hacia una etnografía discursiva feminista con familias migrantes / Rifà Valls, Montse (Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Girós Calpe, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Lopez Ruiz, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este artículo reflexionamos en torno a las epistemologías y metodologías feministas en el contexto del proyecto Trans-Emigra, mediante una conversación coral que hemos llevado a cabo las investigadoras. [...]
In this article we reflect on feminist epistemologies and methodologies in the context of the Trans-Emigra project, through a choral conversation carried out by the researchers. The article is structured based on the thematization emerging from this exchange, to face the challenges of practising a feminist discursive ethnography with migrant families. [...]

2021
Discurso & sociedad, Vol. 15 Núm. 3 (2021) , p. 622-646  

Articles : 116 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
512 p, 2.7 MB Rethinking "Educació Lliure" An ethnographic and anthropological study of three alternative schools and educational projects in contemporary Catalonia / Menegaki, Maria ; Ballestín González, Beatriz, dir. ; Soto Marata, Pepi, dir. ; Rodríguez García, Dan, dir.
Esta tesis doctoral es un estudio etnográfico y antropológico sobre las escuelas y los proyectos educativos alternativos en la Cataluña contemporánea a partir de tres casos, una escuela privada, una escuela pública y un proyecto educativo autogestionado. [...]
Τhis PhD thesis is an ethnographic and anthropological study of alternative schools and educational projects in contemporary Catalonia based on three cases, a private school, a public school, and a self-managed educational project. [...]

2021  
2.
19 p, 2.0 MB Una exploración de la experiencia del artista bailarín en relación con la formación en Danza Movimiento Terapia / Giner, Marion ; Hills de Zarate, Margaret, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Investigación artística que pretendía explorar las experiencias personales de bailarines profesionales que se han formado en Danza Movimiento Terapia (D. M. T. ). Nueve personas de las cuales la investigadora, participaron en unas entrevistas por videoconferencia en las cuales se dio también un momento de expresión corporal. [...]
Artistic research that aimed to explore the personal experiences of professional dancers who have trained in Dance Movement Therapy (DMT). Nine people, including the researcher, participated in video-conference interviews in which there was also a moment of bodily expression. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Grau en Psicologia [954]
2 documents
3.
341 p, 15.1 MB Rebel bodies and affects in movement : Imagining scenes for an indocile pedagogy / Giannoutsou, Amalia ; Rifà Valls, Montse, dir.
Aquest projecte de recerca es basa en l'experiència d'una etnografia performativa col·laborativa, que va tenir lloc en dos centres d'educació secundària de Barcelona durant el curs 2016-2017 en el context del projecte PI(E)CE, una iniciativa artística, social i educativa. [...]
Este proyecto de investigación se basa en la experiencia de una etnografía performativa colaborativa, que tuvo lugar en dos centros de enseñanza secundaria de Barcelona durante el año 2016-2017 en el contexto del proyecto PI(E)CE, una iniciativa artística, social y educativa. [...]
This research project draws from the experience of a collaborative performance ethnography, that took place in two secondary schools in Barcelona during the year 2016-2017 within the context of project PI(E)CE, an artistic, social and educational initiative. [...]

2021  
4.
79 p, 7.0 MB We Appreciate Power : a multimodal critical discourse analysis of Grimes' Music Video Posted on YouTube / Enguídanos Gómez, Adrià ; Codó, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to produce a multimodal critical discourse analysis of Grimes' video We Appreciate Power. This will serve to explore issues of ideology, identity and multilingualism in both the music video and the YouTube polylogues generated in the same web page. [...]
El objetivo de esta disertación es producir un análisis de discurso crítico multimodal del vídeo de Grimes We Appreciate Power. Esto servirá para explorar temas de ideología, identidad y multilingüismo dentro, tanto del vídeo musical, como de los polílogos generados en la misma página web de YouTube. [...]
L'objectiu d'aquesta dissertació és produir una anàlisi de discurs crític multimodal del vídeo de Grimes We Appreciate Power. Això servirà per explorar temes d'ideologia, identitat i multilingüisme dins, tant del vídeo musical, com dels polílegs generats a la mateixa pàgina web de YouTube. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Documents gràfics i multimèdia 5 registres trobats  
1.
768x1024, 622.1 KB Colección Call: utillaje tradicional para oficios (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías del utillaje tradicional de distintos oficios de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'utillatge tradicional de diferentes oficis de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
32 documents
2.
768x1024, 632.9 KB Colección Call: utillaje ganadero tradicional (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías de utillaje ganadero tradicional de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'utillatge ramader tradicional de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
23 documents
3.
1024x768, 522.7 KB Colección Call: objetos domésticos tradicionales (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías de distintos objetos domésticos tradicionales de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'objectes domèstics tradicionals de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
24 documents
4.
1024x768, 525.8 KB Colección Call: utillaje agrícola tradicional(Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías del utillaje agrícola tradicional de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'utillatge agrícola tradicional de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
42 documents
5.
1024x768, 557.4 KB Colección Call: herramientas forestales tradicionales (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
"La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías de herramientas forestales tradicionales de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'eines forestals tradicionals de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria forestal digital)
31 documents

Fons personals i institucionals 5 registres trobats  
1.
768x1024, 622.1 KB Colección Call: utillaje tradicional para oficios (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías del utillaje tradicional de distintos oficios de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'utillatge tradicional de diferentes oficis de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
32 documents
2.
768x1024, 632.9 KB Colección Call: utillaje ganadero tradicional (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías de utillaje ganadero tradicional de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'utillatge ramader tradicional de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
23 documents
3.
1024x768, 522.7 KB Colección Call: objetos domésticos tradicionales (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías de distintos objetos domésticos tradicionales de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'objectes domèstics tradicionals de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
24 documents
4.
1024x768, 525.8 KB Colección Call: utillaje agrícola tradicional(Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías del utillaje agrícola tradicional de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'utillatge agrícola tradicional de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria digital de la vida rural)
42 documents
5.
1024x768, 557.4 KB Colección Call: herramientas forestales tradicionales (Sils, 2021) / Fàbregas i Comadran, Xavier
"La Col·lecció Call es una colección etnográfica particular de objetos domésticos antiguos y de utillaje tradicional forestal, agrícola, ganadero y de oficios, que incluye también cestería. Se presentan fotografías de herramientas forestales tradicionales de la comarca de la Selva, en Catalunya (Sils, 2021). [...]
Es presenten fotografies d'eines forestals tradicionals de la comarca de la Selva, a Catalunya (Sils, 2021). Agraïments: Josep Call i família.

2021 (Memoria forestal digital)
31 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.