Results overview: Found 30 records in 0.02 seconds.
Articles, 10 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 18 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 10 records found  
1.
8 p, 258.9 KB El complemento de régimen preposicional. Análisis de secuencias ambiguas, selección de análisis y pares mínimos / González Alfaro, Gloria (Universidad de Castilla-La Mancha)
En este artículo se proponen diversos ejercicios para la reflexión lingüística en la enseñanza secundaria.
En aquest article es proposen diversos exercicis per a la reflexió lingüística en l'ensenyament secundari.
In this article various exercises are proposed for linguistic reflection in secondary education.

2021 - 10.5565/rev/regroc.74
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 146-153 (Ejercicios de reflexión lingüística)  
2.
17 p, 5.2 MB Morfología y pares mínimos : algunos ejemplos para su implementación en secundaria / Buenafuentes de la Mata, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Este trabajo aboga por la necesidad de reformular la puesta en práctica de la enseñanza de la lengua en el aula de Secundaria, con el objetivo de cambiar la percepción que suelen tener los estudiantes sobre esta materia. [...]
Aquest treball advoca per la necessitat de reformular la posada en pràctica de l'ensenyament de la llengua a l'aula de Secundària, amb l'objectiu de canviar la percepció que solen tenir els estudiants sobre aquesta matèria. [...]
This study argues that it is necessary to reformulate the application of Spanish teaching in the Secondary Education with the objective of changing the students' perception of this subject. Following this line, we defend the adequacy of the exercises based on minimal pairs, because they allow for reflection and experimentation on the language. [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.52
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 1-17 (Actualización gramatical)  
3.
16 p, 930.2 KB Dizionari digitali italiani in rete : come farli conoscere a studenti della scuola secondaria / Marello, Carla (Università di Torino) ; Marchisio, Marina (Università di Torino)
Una disamina dei 5 dizionari italiani monolingui in rete derivati da dizionari cartacei: il Nuovo De Mauro, il Sabatini-Coletti, il Garzanti, il Gabrielli e il Vocabolario Treccani in più volumi. Si presentano le caratteristiche che li accomunano o li distinguono. [...]
Una revisió dels 5 diccionaris monolingües en la xarxa derivats de diccionaris de paper: el Nuovo De Mauro, el Sabatini-Coletti, el Garzanti, el Gabrielli i el Vocabolario Treccani en diversos volums. [...]
A review of the 5 monolingual Italian dictionaries on the Internet derived from paper dictionaries: the Nuovo De Mauro, the Sabatini-Coletti, the Garzanti, the Gabrielli and the Vocabolario Treccani in several volumes. [...]
Una revisión de los 5 diccionarios monolingües italianos en la red derivados de diccionarios en papel: el Nuovo De Mauro, el Sabatini-Coletti, el Garzanti, el Gabrielli y el Vocabolario Treccani en varios volúmenes. [...]

2018 - 10.5565/rev/qdi.237
Quaderns d'Italià, Vol. 23 (2018) , p. 47-62 (Dossier 1)  
4.
4 p, 361.5 KB Organització gràfica dels càlculs en exercicis sobre dissolucions / Aliberas Maymí, Joan
En els exercicis numèrics sobre dissolucions hi solen aparèixer un munt de dades que per als alumnes resulten difícils de manejar. Aquí es proposa una forma d'organitzar-les que les fa comprensibles i ajuda a prendre les decisions adequades per resoldre el problema.
Dissolution numerical activities is often full of data that are difficult for students to handle. In this article the author proposes a way of organizing this data in order to make them comprehensible and to help students make the right decisions to solve the problem.

2017 - 10.5565/rev/ciencies.4
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 12-15 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
5.
4 p, 142.1 KB De las opiniones a los argumentos / Figueras, Raquel (Rosa Sensat (Associació). Grup de treball d'Educació Matemàtica Crítica (EMAC)) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Blázquez, Francesca (Rosa Sensat (Associació). Grup de treball d'Educació Matemàtica Crítica (EMAC)) ; Darnaculleta, Anna (Rosa Sensat (Associació). Grup de treball d'Educació Matemàtica Crítica (EMAC))
La actividad consiste en inferir la definición del término "light" a partir de productos así etiquetados y de otros estándar. Pero en las primeras respuestas pesan mucho más los supuestos que los datos que proporcionan esos envases. [...]
2007
Cuadernos de pedagogía, Vol. 373 (2007) , p. 37-40  
6.
18 p, 846.3 KB ¿Cómo se conceptualiza la energía en las unidades didácticas de biología? / Pérez Murugó, Marta (Institut Manolo Hugué (Caldes de Montbui, Catalunya)) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El presente trabajo reflexiona sobre la visión biológica del concepto energía que se aplica actualmente en las aulas a partir del análisis de diversos libros de texto, en papel y digitales. Se pretende analizar cuál es el concepto de energía que aparece en los textos y en los ejercicios del final de la unidad didáctica, así como identificar una posible relación entre la demanda cognitiva de los ejercicios de final de unidad y la manera de presentar el concepto de energía. [...]
El present treball reflexiona sobre la visió biològica del concepte energia que s'aplica actualment a les aules a partir de l'anàlisi de diversos llibres de text, en paper i digitals. Es pretén analitzar quin és el concepte d'energia que apareix en els textos i en els exercicis del final de la unitat didàctica, així com identificar una possible relació entre la demanda cognitiva dels exercicis de final d'unitat i la manera de presentar el concepte d'energia. [...]
This paper considers the biological approach of the concept of energy that is currently used in the classroom from the study of different textbooks and digital books. The purpose is to find out the energy concept set out in textbooks and in the end of unit exercises, and also identify a possible relationship between the cognitive demand of the end of unit exercises and the approach to the concept of energy. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1292
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 73-90 (Investigaciones Didácticas)  
7.
3 p, 60.6 KB Antoni Quintana Marí : els científics proposen exercicis / Melià Avià, Rosa Maria
Es descriu la rica col·lecció d'exercicis de física, química i matemàtiques del Dr. Antoni Quintana, presentats en un context històric, oferint la possibilitat d'adaptar-los per fer-los servir en els nous contextos eductius.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.243
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 22-24  
8.
10 p, 383.6 KB Características de los ejercicios de prácticas de laboratorio incluidos en los libros de textos de Ciencias utilizados en Cataluña / Tamir, P. (Hebrew University (Jerusalem, Israel)) ; García Rovira, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The laboratory exercices in science textbooks used in grades 9 to 12 in Catalonian schools were content analyzed by three instruments: The Inquiry Leve1 Index (ILI), the Laboratory Assessment Inventory (LAI) and the Laboratory Dimenssions Inventory (LDI). [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4644
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 3-12  
9.
16 p, 584.9 KB Planificación de una unidad didáctica : el estudio del movimiento / García Arques, J. J. (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Pro Bueno, Antonio José de (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Saura Llamas, Octavio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In this study we attempt to apply an outline of Teaching Units for the study of Cinematics at Secondary Level. Having analysed the teaching problems indicated by teachers, the scientific contents involved and the methodological problems, a sequence of learning contents is established from a creative construction perspective.
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4269
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 211-226  
10.
6 p, 73.7 KB El fons musical de Sant Pere de Ripoll de l'Arxiu Històric Comarcal del Ripollès / Guinart i Verdaguer, Andreu
Andreu Guinart, después de ofrecernos una breve historia del Archivo de Sant Pere de Ripoll -Girona-, perteneciente en la actualidad al Archivo Histórico Comarcal del Ripollès, nos da a conocer en un listado los 191 autores y el número de obras de cada uno de ellos del Archivo de Sant Pere de Ripoll catalogados hasta el día de hoy. [...]
Andreu Guinart nous offre une brève histoire des Archives de Sant Pere de Ripoll (Gérone), appartenant actuellement aux Archives historiques régionales du Ripollès, pour ensuite nous présenter une liste des 191 auteurs de ces archives cataloguées jusqu'à ce jour. [...]
After offering a brief history of the archive of Sant Pere de Ripoll -Girona-, which currently belongs to the Arxiu Històric Comarcal del Ripollès, Andreu Guinart reveals a list of the 191 authors of the Archive of Sant Pere de Ripoll catalogued to date. [...]
Andreu Guinart beschreibt eine Kurze Geschichte des Archivs von Sant Pere von Ripoll -Girona-, das derzeit zum Historischen Landarchivs von Ripollès gehört, und zeigt uns eine Liste von 191 Autoren des Archivs von Sant Pere de Ripoll, die bis zum heutigen Tag katalogisiert wurden. [...]

2006
Recerca musicològica, N. 16 (2006) p. 253-258  

Books and collections 1 records found  
1.
434 p, 144.7 MB Tractat d'aritmética i de geometria / Soler i Gatell, Pere
Teoria i exercicis pràctics en forma de taules, gràfics, problemes, càlculs matemàtics, etc. amb referències militars.
1760-1761
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; UAB Ms. 41

Conté: De aquí se dona principi a la primera regla que es sumar (f. 1-198) ; Praxis Geometrica a Jacobo Gatell bene et recte secundum aut erga preclarissimos Artis ipsius demonstratores depicta (f. 299-308, [104])

3 documents

Research literature 18 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
14 p, 688.0 KB Back-office servidor de correcció automàtica pel professorat / Llorente Garcia, Eric ; Sánchez Pujadas, Francisco Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els estudis relacionats amb la programació requereixen que els seus estudiants puguin aprendre i plasmar les seves habilitats fent una gran quantitat d'exercicis pràctics de programació. Per tal que els alumnes tinguin una forma còmoda i automàtica de corregir els seus propis exercicis sense l'assistència del professorat, s'utilitzen eines de correcció automàtica. [...]
Los estudios relacionados con la programación requieren que los estudiantes puedan aprender y plasmar sus habilidades haciendo una gran cantidad de ejercicios prácticos de programación. Para dotar a los alumnos de una forma cómoda y automática de corregir sus ejercicios sin la asistencia del profesorado, se utilizan herramientas de corrección automática. [...]
Studies related to coding require that their students can learn and apply their skills by doing a large number of coding exercises. In order for students to have a comfortable and automatic way to correct their own exercises without the assistance of teachers, automatic correction tools are commonly used. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
215 p, 6.2 MB Efectos de un programa de actividad física en los cambios biomecánicos en el equilibrio y la marcha en personas mayores de 75 años residentes en la comunidad / Caballero Gómez, Fernanda María ; Azagra Ledesma, Rafael, dir. ; Giné-Garriga, Maria, dir. ; Selva O'Callaghan, Albert, dir.
Objectiu: Avaluar l'efectivitat d'una intervenció basada en el Programa d'exercicis OTAGO en format grupal durant 6 setmanes, per millorar la força, la marxa i l'equilibri en gent gran, residents a la comunitat. [...]
Objetivo: Evaluar la efectividad de una intervención basada en el Programa de ejercicios OTAGO en formato grupal durante 6 semanas, para mejorar la fuerza, la marcha y el equilibrio en personas mayores, residentes en la comunidad. [...]
Objective: To evaluate the effectiveness of a group-based 6-week intervention based on the OTAGO Exercise Program, to improve strength, mobility, gait and balance parameters in community-dwelling older adults. [...]

2022  
3.
2.7 MB Academic Video Conference : Prototipo de plataforma de videoconferencias con módulo de ejercicios integrado / Torres, Sergio Maximiliano ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El acontecimiento del COVID-19 ha obligado a las organizaciones educativas a impartir sus actividades lectivas de forma excepcional a través de medios virtuales como plataformas de videollamadas, limitando el nivel de seguimiento e interacción con los alumnos durante la clase y dependiendo de herramientas complementarias y descentralizadas. [...]
The COVID-19 pandemic has forced educational organizations to impart their academic activities exceptionally through virtual means such as video calling platforms, restricting the level of monitoring and interaction with students during their classes and depending on complementary and decentralized tools. [...]
L'esdeveniment de la COVID-19 ha obligat les organitzacions educatives a impartir les seves activitats lectives de forma excepcional a través de mitjans virtuals com plataformes de videotrucades, limitant el nivell de seguiment i interacció amb els alumnes durant la classe i depenent d'eines complementàries i descentralitzades. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
49 p, 586.8 KB Llengua de la professora i activitat matemàtica a l'aula / Castellano Granell, Carme ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Chico, Judit ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball presenta una recerca d'aula centrada en l'anàlisi de la llengua de la professora en el decurs de dues sessions de classe orientades a la resolució de problemes de generalització de patrons amb un grup reduït d'alumnes de secundària obligatòria. [...]
2019  
5.
311 p, 9.0 MB Clasificación y análisis de los estudios para violín solo del s.XX : propuesta de sistematización de los parámetros técnicos / Gutiérrez Martín, Ana ; Martínez i García, Sílvia, dir. ; Martínez Villar, Sofía, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
A partir de la creación del Conservatoire de París, en el marco académico, los maestros más significativos de las diferentes escuelas interpretativas han ido seleccionando el repertorio de sus alumnos basándose principalmente en dos criterios: utilizar obras que conocían y que habían analizado, o buscar material que tuvieran a su alcance y les resultara útil para completar la formación. [...]
Since the creation of the Conservatoire in Paris, in the academic framework, the most important masters of every interpretative school have selected their students' repertoire based on two criteria: they either used pieces they knew and had analysed, or looked for available material which would be useful to complete their teaching. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
6.
40 p, 2.1 MB Analysis of students' noticing in a models as feedback writing task / Capdevila Capella, Mar ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of the present study is to investigate and analyse the language and discourse features that English as a Foreign Language students noticed and incorporated when doing a Models as Feedback writing task. [...]
L'objectiu del present estudi és la investigació i l'anàlisis dels elements lingüístics i discursius que els alumnes perceben i incorporen durant l'execució d'una tasca escrita de feedback correctiu. [...]

2019  
7.
50 p, 1.6 MB How can collaboration impact writings in the L2 in a high-complexity school? / Aragón Bracero, Gerard ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This study seeks to investigate the impact of collaboration on written productions in the L2 in a high-complexity school situated in the Maresme area (Barcelona). In order to carry out the research, qualitative data has been used to draw a comparison between sixteen individual writings and four collaborative texts performed by 2nd ESO students, with a low command of English, during a 2-hour class session. [...]
Aquest estudi té per objectiu investigar l'impacte de la col·laboració en produccions escrites en la L2 en un centre de màxima complexitat situat a la comarca del Maresme (Barcelona). Per dur a terme la recerca, s'han emprat dades de caràcter qualitatiu per tal de traçar una comparativa entre setze textos individuals i quatre de col·laboratius produïts per alumnes de 2n de la ESO, amb baix domini de l'anglès, durant una sessió de dues hores de classe. [...]

2019  
8.
37 p, 934.3 KB Corrective models as feedback : the effect of enhanced typography / Aceña Milán, Laura ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Completing successfully writing tasks in the English as a Foreign Language classroom is, currently, a very tough task. Using Models as Corrective Feedback has found a path for students to edit their own work to create higher-quality texts and improve their over-all language awareness. [...]
Completar con éxito tareas de escritura en la clase de Inglés como lengua extranjera es, actualmente, una ardua tarea. El uso de Textos Modelo como Feedback Correctivo ha encontrado un camino para que los estudiantes puedan editar su propio trabajo para crear textos de mayor calidad y mejorar su conciencia lingüística general. [...]

2019  
9.
10 p, 602.1 KB Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació / Ortiz Gallardo, David ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació consisteix en el desenvolupament d'una aplicació web interactiva que faciliti la docència d'assignatures de programació. Aquest aplicatiu web ha de permetre que el professor d'una assignatura de programació pugui proposar de forma interactiva exercicis, els quals, els alumnes han de poder resoldre directament a través de la interfície web mitjançant un editor de text i un compilador per tal d'executar-ho tot en un mateix entorn. [...]
Aula interactiva para el aprendizaje de la programación consiste en el desarrollo de una aplicación web interactiva que facilite la docencia de asignaturas de programación. Este aplicativo web tiene que permitir que el profesor de una asignatura de programación pueda proponer de forma interactiva ejercicios, los cuales, los alumnos tienen que poder resolver directamente a través de la interfaz web mediante un editor de texto y un compilador para ejecutarlo todo en un mismo entorno. [...]
Interactive classroom for the learning of programming consists in the development of an interactive web application that facilitates the teaching of programming subjects. This web application should allow the teacher of a programming subject to propose interactive exercises, which, students must be able to solve directly through the web interface using a text editor and a compiler to run everything in the same environment. [...]

2018-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
210 p, 3.6 MB Estilos cognitivos y programa psicofisiológico de respiración para la regulación de la ansiedad aplicado en jóvenes aspirantes a socorristas acuáticos / Herrera Garin, Marcela ; Estaún Ferrer, Santiago, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Aquesta tesi doctoral titulada Estils cognitius i programa psicofisiològic de respiració per a la regulació de l'ansietat aplicat en joves aspirants a socorristes aquàtics, aborda dos objectius generals: 1. [...]
Esta tesis doctoral titulada Estilos cognitivos y programa psicofisiológico de respiración para la regulación de la ansiedad aplicado en jóvenes aspirantes a socorristas acuáticos, aborda dos objetivos generales: 1. [...]
This doctoral thesis, titles Cognitives styles and psychophysiological breathing program for the regulation of anxiety applied to young lifeguard aspirants, addresses two main objectives: 1. Analyze and evaluate the relation between the Dependence field (DC) and Independence field (IC) and levels of cognitive anxiety, somatic anxiety and self-confidence, by screening young lifeguard aspirants on a breathing program. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Research literature : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
13 p, 590.9 KB Enunciats i solucions dels problemes de l'assignatura "Enginyeria de Radiofreqüència i microones" (Curs 2012-2013) / Durán-Sindreu, Miguel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
Document 1. Enunciats: Aquest document inclou tots els enunciats de problemes del curs acadèmic 2012-2013 utilitzats a l'assignatura "Enginyeria de Radiofreqüència i microones", que pertany al Grau d'Enginyeria Electrònica de Telecomunicació. [...]
2012
4 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.