Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
5 p, 209.1 KB El colapso del pasado : COVID-19 / Giménez-Candela, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. ICALP (International Center for Animal Law and Policy))
Nos enfrentamos a una pandemia planetaria, cuyas consecuencias devastadoras han golpeado la vida de millones de seres humanos. El primer efecto que percibimos, de forma intuitiva, fue el colapso del pasado. [...]
We are faced with a global pandemic, the devastating consequences of which have struck the lives of millions of human beings. The first effect we intuitively sensed was the collapse of the past; a situation in which parallels with the scourges that past civilisations have experienced, as was the case in Rome, are clearly perceptible. [...]

2020 - 10.5565/rev/da.507
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 11 Núm. 2 (2020) , p. 7-16 (Editorial)  
2.
30 p, 719.6 KB Aprender desde la experiencia histórica. Representaciones del profesorado sobre el uso de la historia oral como estrategia didáctica / Meneses Varas, Belén. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo aborda la experiencia histórica (EH) como un aspecto fundamental en la construcción del conocimiento histórico escolar. El objetivo del estudio es definir el significado de EH desde la didáctica de las ciencias sociales, reconocer su relación con la formación del pensamiento histórico y las formas de desarrollarla en los procesos de enseñanza y aprendizaje. [...]
This article discusses the results of a qualitative research of the historical experience (HE) as a fundamental aspect of the student's construction of the historical knowledge. The goals of this study were: to define the meaning of the HE from the perspective of the didactic of social sciences, recognize its relationship with the development of the historical thinking and learn how to develop it in the processes of teaching and learning. [...]

2019 - 10.14516/fdp.2019.010.001.009
El Futuro del pasado, Vol. 10 (2019) , p. 257-286  
3.
20 p, 160.6 KB Aplicación del concepto experiencia crítica al análisis de innovaciones educativas / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Peter Woods, en 1993, definió el concepto experiencia crítica para luego aplicarlo al análisis de realidades educativas dentro del campo de la etnografía histórica. En el presente estudio se plantea la utilidad que dicho concepto podría tener en la actualidad en el análisis de proyectos innovadores en el contexto educativo. [...]
The concept of the critical event was defined by Peter Woods, in 1993, and he later applied it to the analysis of educational realities in the field of historical ethnography. In the present study the current usefulness of this concept for the analysis of innovative projects in the educational context is examined. [...]

2013
Tendencias pedagógicas, Vol. 21 (2013) , p. 79-97  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.