1.
|
24 p, 7.3 MB |
La «Modern Catalan Painting» : una exposició itinerant de pintura catalana moderna als Estats Units (1931-1933). La presentació de Picasso com a artista català
/
Baron Borràs, Ester (Universitat de Barcelona)
L'article se centra en l'estudi de la «Modern Catalan Painting» (1931-1933), una mostra col·lectiva itinerant de pintura catalana moderna als Estats Units, amb creadors de renom com ara Pablo Picasso, que s'hi presentava com a pintor català, i liderada per figures de gran importància en el panorama artístic de l'època. [...] This paper focuses on the study of Modern Catalan Painting (1931-1933), a touring group exhibition of modern Catalan painting in the United States, featuring renowned artists such as Pablo Picasso, who was presented as a Catalan artist, and led by figures of great importance on the artistic scene of the time. [...] El artículo se centra en el estudio de la «Modern Catalan Painting» (1931-1933), una muestra colectiva itinerante de pintura catalana moderna en Estados Unidos, con creadores de renombre como por ejemplo Pablo Picasso, que se presentaba como pintor catalán, y liderada por figuras de gran importancia en el panorama artístico de la época. [...]
2021 - 10.5565/rev/locus.429
Locus amoenus, Vol. 19 (2021) , p. 221-243 (Articles)
|
|
2.
|
26 p, 511.4 KB |
Barcelona, destinació artística : creadors de les Illes Balears a les exposicions d'art, 1848-1888
/
Capellà Simó, Pere (Universitat de les Illes Balears)
A la fi del segle XIX, les Illes Balears van acollir una veritable colònia artística de creadors continentals que provenien especialment de Catalunya. Molts anys abans, però, els artistes illencs havien descobert a Barcelona un mercat de l'art que maldava per consolidar-se, així com noves formes d'organització professional. [...] At the end of 19th century, the Balearic Islands were home to a veritable colony of continental artists, especially from Catalonia. Many years earlier, however, the Balearic artists had discovered an art market in Barcelona that was striving to consolidate itself and establish new forms of professional organization. [...] A finales del siglo XIX, las Islas Baleares acogieron a una verdadera colonia artística de creadores continentales que provenían especialmente de Cataluña. Sin embargo, muchos años antes los artistas isleños habían descubierto en Barcelona un mercado del arte que se afanaba por consolidarse, así como nuevas formas de organización profesional. [...]
2019 - 10.5565/rev/locus.348
Locus amoenus, Vol. 17 (2019) , p. 109-133 (Articles)
|
|
3.
|
24 p, 1005.1 KB |
Europa y el barroco por los viejos caminos de la unidad
/
García-Montón González, Patricia (Universidad Complutense de Madrid)
En 1957, Europa vivió un momento clave en el proceso de su unificación, y qué mejor forma de celebrarlo, se pensó, que con una exposición a la moda, Il Seicento europeo, que, bajo las alas del Consejo de Europa, marcó una nueva dimensión geográfica en la historiografía, a pesar de la controversia en torno a lo barroco y sus redefiniciones por las sensibilidades identitarias. [...] El 1957, Europa va viure un moment clau en el procés de la seva unificació, i quina millor manera de celebrar-ho, es va pensar, que amb una exposició a la moda, Il Seicento europeo, que, sota les ales del Consell d'Europa, va marcar una nova dimensió geogràfica en la historiografia, malgrat la controvèrsia entorn del barroc i les seves redefinicions per les sensibilitats identitàries. [...] In 1957, Europe was to experience an important moment in its process towards unification. Therefore, what better way to celebrate it than with an exhibition in vogue: Il Seicento europeo, which consolidated the new multilateral action of the Council of Europe's cultural policy and marked a new geographic dimension in European historiography despite the controversy about the Baroque and its redefinitions caused by identity sensitivities. [...]
2018 - 10.5565/rev/locus.328
Locus amoenus, Vol. 16 (2018) , p. 273-295 (Articles)
|
|
4.
|
18 p, 462.8 KB |
Art i cultura material de la Xina en les col·leccions privades de la Barcelona vuitcentista
/
Ginés Blasi, Mònica
Aquest article se centra en la recepció d'art i mostres de cultura material de la Xina en les col·leccions privades de la Barcelona vuitcentista. Amb l'objectiu de copsar-ne l'abast, de temptejar-ne les característiques i d'establir-ne uns límits cronològics, s'han revisat els catàlegs de les primeres exposicions d'art antic de Barcelona i la documentació relativa a adquisicions, donacions, llegats i ingressos als primers museus de la ciutat. [...] This article focuses on the introduction of Chinese art and material culture into private collections during 19th century Barcelona. In order to grasp the range and characteristics of Chinese art collecting in Barcelona and to establish its chronological limits, we revised catalogues from the early exhibitions of antiquities which took place in Barcelona, as well as the documents concerning acquisitions, donations, legates and the entry of artwork into Barcelona's initial museums. [...] Este artículo se centra en la recepción de arte y muestras de cultura material de la China en las colecciones privadas de la Barcelona ochocentista. Con el objetivo de captar su alcance, de tantear sus características y de establecer unos límites cronológicos, se han revisado los catálogos de las primeras exposiciones de arte antiguo de Barcelona y la documentación relativa a adquisiciones, donaciones, legados e ingresos en los primeros museos de la ciudad. [...]
2015 - 10.5565/rev/locus.237
Locus amoenus, Núm. 13 (2015) , p. 139-155 (Articles)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
14 p, 1.7 MB |
Carlo Scarpa : dalle magistrali progettazioni museali ai raffinati allestimenti espositivi del contemporaneo
/
Ladogana, Rita Pamela (Università degli Studi di Cagliari)
Il contributo prende in esame alcuni significativi interventi allestitivi di Carlo Scarpa con particolare attenzione alle mostre temporanee dedicate all'arte contemporanea. L'indagine mira a far emergere l'importanza rivestita nella metodologia progettuale dalla frequentazione dell'architetto veneziano con la produzione artistica a lui coeva, evidenziando il riflesso dei linguaggi del contemporaneo nella trasformazione degli spazi, dalla definizione del percorso alla progettazione dei singoli supporti, alle luci. [...] Aquest article examina alguns dissenys d'exposicions significatius de Carlo Scarpa, amb especial atenció a les exposicions temporals dedicades a l'art contemporani. La recerca vol destacar la importància de la metodologia projectual dels contactes de l'arquitecte venecià amb la producció artística dels seus contemporanis, la qual cosa evidencia el reflex dels llenguatges contemporanis en la transformació dels espais, de la definició del recorregut al projecte de cada suport, a les llums. [...] This paper discusses some significant exhibition designs by Carlo Scarpa, focusing on temporary exhibitions of contemporary art. The importance of the Venetian architect's contacts with contemporary artists are brought to light in the research, revealing the consequences on the process of modifying spaces, from spatial arrangements and frameworks to visual commentary around works of art. [...] Este artículo examina algunos diseños de exposiciones significativos de Carlo Scarpa, con especial atención a las exposiciones temporales dedicadas al arte contemporáneo. El estudio quiere resaltar la importancia de la metodología proyectual de los contactos del arquitecto veneciano con la producción artística de sus contemporáneos, lo que evidencia el reflejo de los lenguajes contemporáneos en la transformación de los espacios, de la definición del recorrido al proyecto de cada soporte, a las luces. [...]
2014 - 10.5565/rev/locus.12
Locus amoenus, Núm. 12 (2013-2014) , p. 231-244 (Articles)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|