Resultats globals: 5 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
14 p, 1.8 MB Borges translations of German WWI poetry-Spanish expressionism? / García Romero, Rocío (University of Kent. School of European Culture and Languages)
During his first stay in Geneva from 1914 to 1919, a very young Jorge Luis Borges enthusiastically engaged himself in learning the German language and reading widely on German authors. It was in the 1920s, at a time when the Hispanic image of Germany was still shaped by the romantic poetry of Goethe, Hölderlin, and Novalis, when Borges began translating and publishing German Expressionist poems in the Spanish avant-garde journals Grecia, Ultra and Cervantes. [...]
Durante su primera estancia en Ginebra entre 1914 y 1919, un jovencísimo Jorge Luis Borges se dedicó con entusiasmo a aprender alemán y a leer un buen número de autores alemanes. En la década de 1920, unos años en que la imagen hispana de Alemania seguía marcada por la poesía romántica de Goethe, Hölderlin y Novalis, Borges comenzó a traducir y publicar poemas expresionistas alemanes en las revistas españolas de vanguardia Grecia, Ultra y Cervantes. [...]

2021
1611 : revista de historia de la traducción, Núm. 15 (2021) (Articles)  
2.
26 p, 529.0 KB La estética y la influencia del cine alemán en el cine fantástico y de horror mexicano de los años 30 / Cabrera Carreón, María Dolores (University of Bremen)
Este artículo se enfoca en la descripción y el análisis de la estética de las películas ale-manas de los años veinte y su posterior influencia en las primeras películas fantásticasy de horror mexicanas en los años treinta. [...]
This article focuses on the description and analysis of the aesthetic of German films of the twenties and their subsequent influence in the first Mexican fantastic and horror films of the thirties. To this purpose, I focus on the strong influence of the film Das Kabinett des Dr. [...]

2019 - 10.5565/rev/brumal.530
Brumal, Vol. 7 Núm. 1 (2019) , p. 183-208 (Miscellaneous)  
3.
11 p, 752.9 KB Borges traduce a Baroja : La Feuille de Ginebra / Gargatagli, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El primer ensayo de Jorge Luis Borges: "Chronique des lettres espagnoles. Trois nouveaux livres", se publicó el 20 de agosto de 1919 en el diario La Feuille. Journal d'idées et d'avant-garde de Ginebra. [...]
Jorge Luis Borges's first essay, "Chronique des lettres espagnoles. Trois nouveaux livres" was published on 20th August, 1919, in the Geneva newspaper La Feuille. Journal d'idées et d'avant-garde. [...]

2017
1611 : revista de historia de la traducción, Núm. 11 (2017) (Articles)
2 documents
4.
16 p, 610.1 KB Bonaventura Vallespinosa, traductor de Pirandello / Edo i Julià, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Realitzades entre el 1959 i el 1974, les traduccions pirandel·lianes de Bonaventura Vallespinosa van tenir una difusió molt remarcable, en forma de llibre i dalt dels escenaris, sobretot als anys vuitanta i noranta, difusió indestriable de les activitats promogudes per Frederic Roda des del Centre d'Estudis Pirandellians de l'Institut del Teatre. [...]
Bonaventura Vallespinosa's translations of Pirandello, ranging from 1959 to 1974, were in wide circulation either in book form or stage performances, above all in the 80s and 90s. This public awareness is inseparable from the events organised by Frederic Roda from the Centre for Pirandellian Studies (Centre d'Estudis Pirandellians) at the Institut del Teatre. [...]

2015
Quaderns : revista de traducció, Núm. 22 (2015) , p. 95-110 (Dossier)  
5.
31 p, 227.3 KB ¡El futuro será de los artistas! Un análisis discursivo del manifiesto expresionista / Fraga, Eugenia (Universidad de Buenos Aires)
Este trabajo se propone abordar el corpus textual constituido por el Manifiesto Expresionista del grupo de pintores Die Brücke. En primer lugar, y siguiendo a Marshall Berman, debemos decir que el expresionismo es un fenómeno moderno, y más específicamente, modernista. [...]
This work intends to encounter the textual corpus constituted by the Expressionist Manifesto of the Die Brücke group of artists. In the first place, with Marshall Berman, we must say that expressionism is a modern phenomenon, and, more specifically, a modernist one. [...]

2014 - 10.5565/rev/athenea.1182
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 14 Núm. 2 (julio 2014) , p. 39-69  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.