Resultats globals: 18 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 16 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
18 p, 631.6 KB François Bienvenu y la popularización científica en la Ilustración : demostraciones experimentales, entretenimiento y públicos de la ciencia / Suay-Matallana, Ignacio (Centro Interuniversitário de História das Ciências e da Tecnologia-CIUHCT (Portugal)) ; Bertomeu Sánchez, José Ramón (Universitat de València. Instituto de Historia de la Medicina y de la Ciencia López Piñero)
En el presente trabajo se estudian las prácticas experimentales realizadas por demostradores itinerantes en la Ilustración. Se mostrará el recorrido por España de uno de los demostradores más populares, François Bienvenu, con el fin de analizar diversos aspectos relacionados con la popularización de la ciencia: los espacios, los públicos destinatarios y la cultura material. [...]
En el present treball s'estudien les pràctiques experimentals realitzades per demostradores itinerants en la Il·lustració. Es mostrarà el recorregut per Espanya d'un dels demostradors més populars, François Bienvenu, amb la finalitat d'analitzar diversos aspectes relacionats amb la popularització de la ciència: els espais, els públics destinataris i la cultura material. [...]
This paper analyses the experimental demonstrations performed by natural philosophers during the Enlightenment. The article follows the activities of a very popular one, François Bienvenu, to study various aspects involving science popularization: spaces, publics, and material culture. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1586
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 167-184 (Historia y Epistemología)  
2.
9 p, 423.9 KB Un concurs Joc de Vries per treballar la Taula Periòdica / Fabregat Fabregat, Sara ; Monferrer Pons, Llorenç (IES Professor Broch i Llop (Vila-real, País Valencià))
En aquest article es presenta una proposta educativa implementada en l'assignatura de Física i Química del tercer curs d’ESO a l'IES Politècnic de Castelló de la Plana la qual està inclosa en un Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes de la Universitat Jaume I de Castelló. [...]
The educational proposal presented in this article was implemented at IES Politècnic in Castelló de la Plana in the third curse of ESO. It was created as a Final Paper for the Master in Secundary Education for Teacher given at University Jaume I in Castelló. [...]

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 11-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
11 p, 570.9 KB Superhéroes y la web 2.0 / Quintanal Pérez, Felipe (Colegio marista “La Inmaculada” (Granada, Andalusia))
Se puede conseguir incentivar el proceso de aprendizaje en Bachillerato de una asignatura, Física y Química, considerada tradicionalmente como “dura”, empleando estrategias metodológicas y herramientas tecnológicas adecuadas, como las que proporciona la Web 2. [...]
You can get to encourage the learning process of a subject in high school, like Physics and Chemistry, traditionally considered "hardly", using methodological strategies and technological tools, such as those provided by Web 2. [...]

2010
Didáctica, Innovación y Multimedia, Núm. 19 (2010) , p. 1-11  
4.
12 p, 3.0 MB De día todos los toros son negros : un trabajo de investigación con nitrato de plata para secundaria / Franco Mariscal, Antonio Joaquín
Se presenta un trabajo práctico para secundaria innovador en el estudio de la reacción fotosensible Ag+ -->Ag a través de tres experiencias con nitrato de plata, pero con diferente velocidad de reacción. [...]
We present in this paper a practical study in chemistry at secondary education level. It is an innovative task in the study of the photosensitive reaction Ag+ -->Ag. This experience presents three light sensitive reactions based on silver nitrate, but they have a different rate reaction. [...]

2009
Enseñanza de las Ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 137-148  
5.
4 p, 41.7 KB Opinió de l’alumnat de 3r d’ESO sobre la Física i Química / Suso, Esther de ; Bohigas, Xavier
Presentem els resultats d’una enquesta passada a l’alumnat de tercer d’ESO d’un IES de Barcelona. L’objectiu de l’enquesta és conèixer l’actitud de l’alumnat davant de la ciència.
2008
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 10 (2008) p. 33-36  
6.
5 p, 205.2 KB Vídeos didácticos de física y química / Mas, F. ; Paniagua, J. C. ; Vilaseca, E. ; Barbosa, J.
The spectacular development of audiovisual techniques in the last few years has provided a wealth of pedagogical resources which are clearly underexploited. The aim of this work was to improve this situation by making available resources known to teachers. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 181-185  
7.
4 p, 199.6 KB Actitudes hacia la ciencia y asignaturas pendientes : dos factores que afectan al rendimiento en ciencias / Espinosa García, J. (Seminario Permanente de Física y Química: "Vegas Altas del Guadiana") ; Román Galán, T. (I.B. "Luis Chamizo" (Badajoz, Extremadura))
This paper analyses the influence of the attitude towarda Science with which some students attain secondary education (BUP) and the role of outstanding subjecrs in their school record.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 151-154  
8.
6 p, 304.1 KB El modelo constructivista y las relaciones ciencia/técnica/sociedad / Solbes Matarredona, Jordi (Seminario Permanente de Física y Química (València)) ; Vilches Peña, Amparo (Seminario Permanente de Física y Química (València))
The importance of the relations Science/Technology/Society with teaching and its convergence with the constructivist model in the science teaching-learning process, is shown in this paper. In the same way, the consequences to the students arisen from the lack of these relations in the daily teaching, are also shown.
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 181-186  
9.
12 p, 648.7 KB Los exámenes de Física en la enseñanza por transmisión y en la enseñanza por investigación / Alonso Sánchez, M. ; Gil, D. ; Martínez Torregrosa, J.
In this paper we show the results of a comparative ancilysis between ordinary tests of Physics and Chemistry and the ones used from a constructivist view. The study is focused in two aspects: firstly, it aims to show that the constructivist conception of leaming imposes considerable modifications in the tests content; secondly it highlights the deficiencies found in the tests designed after constructivist teaching. [...]
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 127-138  
10.
10 p, 550.2 KB Calificaciones, pruebas objetivas y aprendizaje significativo en Química y Física de COU / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
Herein are studied the relations between Chemistry and Physics school marks in COU and in the first university year, and the score obtained at an objective test designed on the COU curriculum. The output of correlations is low and the analysis of the regression shows that the predictive ability of the variables of the objective test with respect to the marks is small; paradoxically, it is bigger for the marks at university than for those in COU, whose curriculum was the base for the test. [...]
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 275-284  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
148 p, 11.0 MB Synthesis and properties of multifunctional single molecule magnets / Gonidec, Mathieu ; Amabilino, David B., dir. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Veciana i Miró, Jaume, dir. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química
En aquest treball s'ha dut a terme la síntesi i la caracterització química de varis complexos de doble capa de ftalocianines de terbi amb l'objectiu d'estudiar les seves propietats magnètiques en una varietat de configuracions. [...]
En este trabajo se ha llevado a cabo la síntesis y la caracterización química de varios complejos de doble capa de ftalocianinas de terbio con el propósito de estudiar las propiedades magnéticas de estos complejos en una variedad de configuraciones. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
1 p, 247.7 KB Carta d'Editrice Compositori s.r.l. (Bolonya) al bibliotecari del Departament de Física Teòrica de la UB confirmant-ne la subscripció i excusant-se per retards en l'enviament deguts a una vaga de correus a Itàlia. / Editrice Compositori
5 setembre 1973.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.