Resultats globals: 9 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 8 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
19 p, 539.8 KB The well-fit for the FET model : understanding training transfer factors in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Musso, Mariel F. (Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental-CONICET) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat de Barcelona) ; Cascallar, Eduardo (K.U. Leuven)
Learning transfer evaluation is a necessary process for practitioners to assess the effectiveness of training, and the outcomes of training produces in workers' behaviors. In this paper, we explore an alternative way to evaluate transfer: through the study of transfer facilitators and barriers. [...]
L'avaluació de la transferència de l'aprenentatge és un procés necessari perquè els professionals avaluïn l'eficàcia de la formació i els seus resultats en els treballadors. Aquest article explora una forma alternativa d'avaluar la transferència: a través de l'estudi de facilitadors i obstacles de la transferència. [...]
La evaluación de la transferencia del aprendizaje es un proceso necesario para que los profesionales evalúen la eficacia de la formación y sus resultados en los trabajadores. Este artículo explora una forma alternativa de evaluar la transferencia: a través del estudio de facilitadores y obstáculos de la transferencia. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1327
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 103-121 (Monográfico)  
2.
20 p, 1.0 MB La place de la grammaire dans un répertoire de stratégies pédagogiques pour développer la compétence scripturale des élèves / Marcotte, Sylvie (Université du Québec en Outaouais)
Nous proposons un répertoire organisé de stratégies pédagogiques pour développer la compétence scripturale des élèves, dont l'organisation est fondée empiriquement et interprétable conceptuellement. [...]
We propose an organized repertoire of instructional strategies to develop students' writing competence, empirically grounded and conceptually interpretable. We perform a secondary analysis of the data collected by the group DIEPE (1995). [...]
Proposem un repertori organitzat d'estratègies pedagògiques per a desenvolupar la competència escrita dels alumnes, fonamentat empíricament i interpretable conceptualment. Fem una anàlisi secundària de les dades. [...]
Proponemos un repertorio organizado de estrategias pedagógicas para desarrollar la competencia escrita de los alumnos, fundamentado empíricamente e interpretable conceptualmente. Llevamos a cabo un análisis secundario de los datos. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.840
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e840 (Articles)  
3.
9 p, 217.7 KB Versión breve en español del cuestionario POMS para deportistas adultos y población general / Andrade, Elena (Universidade de Santiago de Compostela) ; Arce, Constantino (Universidade de Santiago de Compostela) ; Francisco Palacios, Cristina De (Universidade de Santiago de Compostela) ; Torrado, Julio (Universidade de Santiago de Compostela) ; Garrido, Javier (Universidade de Santiago de Compostela)
Este artículo ofrece una versión breve del cuestionario de perfil de estados de ánimo POMS en español. Se trata de un nuevo estudio sobre la validez interna de este instrumento con deportistas y presenta evidencia favorable para extender su uso a la población general no-deportista. [...]
This paper reports on an abbreviated Spanish form of the questionnaire for the profile of mood states, POMS. It is a new study on the internal validity of this instrument with athletes, and offers evidence to extend its use to the general population. [...]

2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 95-102  
4.
14 p, 87.8 KB Atribuciones causales en el ámbito de la actividad física y el deporte : propiedades psicométricas de la escala de dimensión causal CDS-II / García Domínguez, Fidel (Universidad de Deusto) ; Sánchez Pérez, Alvaro (Universidad de Deusto) ; Nicolás Martínez, Luis de (Universidad de Deusto)
A partir del reconocimiento científico de la importancia de las atribuciones causales en la motivación y en el comportamiento, se han dado muchos intentos de construir un instrumento válido y fiable para medir la atribución causal. [...]
Since the scientific acknowledgement of the importance of the causal attributions on motivation and behavior, there have been many attempts to build a valid and reliable instrument for its measurement. [...]

1999
Revista de psicología del deporte, Vol. 8, Núm. 2 (1999) , p. 207-218  
5.
15 p, 676.0 KB Las propiedades psicométricas de la versión inicial del cuestionario de orientación a la tarea y al ego (teosq) adaptado a la educación física en su traducción al castellano / Peiró Velert, Carmen (Universitat de València) ; Sanchis Gimeno, José Ramón (Universitat de València)
El propósito de este trabajo es analizar las propiedades psicométricas de la versión inicial del cuestionario TEOSQ, en su traducción al castellano, aplicado al contexto de la educación física escolar y adaptado a tal efecto. [...]
The purpose of this paper is to analyse the psychometric properties of the Physical Education-Adapted Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire (TEOSQ) in its initial Spanish language version applied within the context of and adapted to physical education in schools. [...]

2004
Revista de psicología del deporte, Vol. 13, Núm. 1 (2004) , p. 25-39  
6.
14 p, 968.6 KB Evaluación de la calidad en organizaciones deportivas : adaptación del modelo SERVQUAL / Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga) ; Hernández Mendo, Antonio (Universidad de Málaga) ; Blanco-Villaseñor, Angel (Universitat de Barcelona)
The SERVQUAL model (Parasunaman, Zeithaml and Berry, 1993) has proven to be a useful procedure for evaluating quality. Nevertheless, several studies have criticized the model's methodological layout. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 2 (2009) , p. 137-150  
7.
8 p, 392.6 KB La investigación española en educación matemática desde el enfoque conceptual inserto en sus tesis doctorales / Vallejo Ruiz, Mónica ; Fernández-Cano, Antonio ; Torralbo Rodríguez, Manuel ; Maz Machado, Alexander
Este artículo analiza conceptualmente las tesis doctorales de educación matemática defendidas en la universidad española durante el periodo 1975-2002, utilizando las categorías temáticas establecidas en la revista alemana Zentralblatt für Didaktik der Mathematik [ZDM] (véase Fachinformations Zentrum Karlruhe, 2004); a su vez, se indaga longitudinalmente cuál ha sido la evolución de tal producción a lo largo de ese periodo estableciendo un balance de la investigación realizada y contenida en las tesis. [...]
This paper analyses conceptually the doctoral thesis in Mathematics Education defended in Spanish universities during the period 1975-2002 using the topic categories established by the German journal Zentralblatt für Didaktik der Mathematik [ZDM] (see Fachinformations Zentrum Karlruhe, 2004); furthermore, it examines which has been the evolution of such production throghout this period and it establishes an assessment of the research laid down in such thesis. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3776
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 2 (2007) p. 259-266  
8.
16 p, 381.9 KB Spatial and temporal heterogeneity in the Alqueva reservoir, Guadiana river, Portugal / Serafim, António ; Morais, Manuela ; Guilherme, Pedro ; Sarmento, Paula ; Ruivo, Manuela ; Magriço, Ana
This study aims to assess the physico-chemical variability of the Alqueva reservoir during its initial filling period. The dataset consists of analytical results from an 11 month survey (Mar 2003-Jan 2004) conducted in the water body, at three levels of depth in the several tributaries and in the discharge section. [...]
Este estudio apunta a determinar la variabilidad fisco-química del embalse de Alqueva en su período de llenado inicial. El conjunto de datos consiste en resultados analíticos a partir de los primeros once meses de muestreo (marzo de 2003-enero de 2004) conducida en el cuerpo del agua, en tres niveles de profundidad; en los varios tributarios y en la sección de la descarga. [...]

2006
Limnética, V. 25 n. 3 (2006) p. 771-786  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
38 p, 158.4 KB Quantitative analysis of image factors in a cultural heritage tourist destination / Bové Sans, Miquel Àngel (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia) ; Laguado Ramírez, Raquel Irene (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The tourism consumer's purchase decision process is, to a great extent, conditioned by the image the tourist has of the different destinations that make up his or her choice set. In a highly competitive international tourist market, those responsible for destinations' promotion and development policies seek differentiation strategies so that they may position the destinations in the most suitable market segments for their product in order to improve their attractiveness to visitors and increase or consolidate the economic benefits that tourism activity generates in their territory. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2012 (XREAP ; 2012-06)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.