Results overview: Found 15 records in 0.02 seconds.
Articles, 14 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Articles 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
29 p, 1.6 MB Competencias digitales docentes en educación superior : niveles de dominio y necesidades formativas / Pozos Pérez, Katia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Partiendo de un modelo previo de competencia digital docente en educación superior, se realiza un estudio mixto secuencial (QUAN+QUAL). Se parte de un diseño multietápico en el estudio de detección de necesidades de acuerdo a dos de los objetivos del estudio: identificar las competencias actuales y establecer-priorizar las necesidades formativas. [...]
Based on a previous model of faculty digital competence in higher education, a mixed sequential study (QUAN+QUAL) was carried out. A multi-stage design is applied to a study focused on detecting needs according to two of the study's objectives: to identify current competences and to establish-prioritize training needs. [...]

2018 - 10.19083/ridu.2018.712
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU), Vol. 12, núm. 2 (2018) , p. 59-87  
2.
12 p, 508.6 KB La innovación como competencia docente en la universidad : innovación orientada a la mejora de aprendizaje / Pagés, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Hernández, Carme (Universitat Pompeu Fabra) ; Abadía, Ana Rosa (Universidad de Zaragoza) ; Ubieto-Artur, Isabel (Universidad de Zaragoza) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Diaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jorba, Helga (Universitat de Barcelona)
En este trabajo valoramos la competencia de innovación docente del profesorado universitario como medio para mejorar la calidad de la docencia y conseguir un mejor aprendizaje de los estudiantes. Esta competencia es una de las seis definidas como relevantes, y considerada como una competencia significativa por el Grupo Interuniversitario de Formación Docente (GIFD), y por el grupo de expertos externos. [...]
This paper is an assessment of university professors' competency in innovation as a means to improve the quality of their teaching and enhance their students' learning process. This competency is one of the six that were identified as important and labelled as significant by the Grupo Interuniversitario de Formación Docente (GIFD) and the group of external experts. [...]
En aquest treball valorem la competència d'innovació docent del professorat universitari com a mitjà per a millorar la qualitat de la docència i aconseguir un millor aprenentatge dels estudiants. [...]

2016
Aloma, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 33-43  
3.
8 p, 289.1 KB Access to the labor market of the graduates of the Faculty of Law of the University of Barcelona (Spain) / Collado, Ana Antonia ; Liu, Zi Yu (Universitat de Barcelona. Facultat de Dret) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of this article is to analyse the degree and characteristics of the labour insertion of the graduates of the Faculty of Law when comparing them with the rest of graduates of the University of Barcelona, taking into account the sex, labour situation during the university pathway and the average academic grade. [...]
2016 - 10.11648/j.si.20160406.20
Science Innovation, Vol. 4 Núm. 6 (2016)
2 documents
4.
30 p, 151.3 KB La formación del profesorado : una pauta para el análisis e intervención a través de incidentes críticos / Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Este trabajo tiene por objetivo realizar una propuesta fundamentada para la formación inicial y permanente del profesorado a través de una «pauta para el análisis de los incidentes críticos» que puedan producirse en el aula, a la que, a lo largo del artículo, nos referiremos por sus siglas: panic. [...]
Este trabalho tem por objetivo realizar uma proposta fundamentada para a formação inicial e permanente do professorado através de uma «pauta para a análise dos incidentes críticos» que possam se produzir em sala de aula, que, ao longo do artigo, chamaremos por suas siglas: panic. [...]
The goal of this paper is to present a grounded proposal for initial and permanent faculty training through a "guideline for the analysis of critical incidents" that can come up in the classroom. Throughout the paper, we will refer to this guideline with its Spanish acronym: panic. [...]

2010
Revista iberoamericana de educación, Núm. 52 (2010) , p. 149-178  
5.
22 p, 484.3 KB Riesgos de fracaso en el proceso de implantación del espacio europeo de educación superior : la experiencia de una universidad catalana / Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El objetivo de este artículo es presentar algunos resultados relevantes de la investigación sobre el proceso de incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior de una de las universidades catalanas que participa en el proyecto piloto, particularmente en lo que atañe a la implementación del nuevo sistema de créditos (ECTS). [...]
The aim of this article is to present some relevant results of the research about the process of incorporation to the European Space for Higher Education of one of the Catalan universities that takes part in the lead scheme, particularly in what concerns the implementation of the new system of credits: the European Credit Transfer System (ECTS). [...]

2009
Revista de la educación superior, Vol. 38 Núm. 149 (Enero-Marzo 2009) , p. 73-94  
6.
12 p, 222.5 KB From Wallace's problem to Owen's solution / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Lorenzo González, Guillermo (Universidad de Oviedo. Departamento de Filología Española)
Review of More than nature Needs by Derek Bickerton.
2014
Biolinguistics, Vol. 8 (2014) , p. 108-119  
7.
35 p, 475.9 KB Should it stay or should it go? A critical reflection on the critical period for language / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Lorenzo González, Guillermo (Universidad de Oviedo. Departamento de Filología Española)
This paper tries to shed light on traditional and current observations that give support to the idea that language is subject to critical period effects. It is suggested that this idea is not adequately grounded on a view on language as a developmental phenomenon which motivates the suggestion of moving from the now classic concept of language as a 'faculty' to a new concept of language as a 'gradient': i. [...]
2015
Biolinguistics, Vol. 9 (2015) , p. 8-42  
8.
24 p, 199.9 KB Impacto de la formación del profesorado universitario : Aspectos metodológicos y propuesta para futuras investigaciones / Stes, Ann (University of Antwerp) ; Van Petegem, Peter (University of Antwerp)
Este artículo presenta un resumen de cuatro investigaciones empíricas que afrontan la falta de evaluación sistemática de la formación del profesorado en la educación superior. Tres estudios examinan el impacto de la formación en los estilos de enseñanza de los educadores, las percepciones de los estudiantes acerca del comportamiento docente de aquellos, los enfoques de los alumnos y sus resultados de aprendizaje. [...]
Aquest article presenta un resum de quatre investigacions empíriques que afronten la manca d'avaluació sistemàtica de la formació del professorat en l'educació superior. Tres estudis examinen l'impacte de la formació en els estils d'ensenyament dels educadors, les percepcions dels estudiants sobre el comportament docent dels professors, els enfocaments dels alumnes i els resultats d'aprenentatge que assoleixen. [...]
This article presents an overview of four empirical research studies dealing with the lack of systematic evaluation of teacher training in higher education. The core question is: "What is the impact of university teachers' training?" Three of the studies examined the impact of training on teachers' approach to teaching, students' perceptions of teachers' teaching behaviour, students' approach to study, and students' learning outcomes. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.642
Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 13-36 (Monográfico)  
9.
22 p, 340.9 KB Profesorado y egresados ante los sistemas de evaluación del alumnado en la formación inicial del maestro de educación infantil / Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Flores Aguilar, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ante la necesidad de mejorar las guías de las asignaturas, se ha investigado para conocer el estado de los sistemas de evaluación del alumnado en las últimas promociones de la formación inicial del Maestro de Educación Infantil en la Universidad Autónoma de Barcelona. [...]
In view of the need to improve course descriptions, the most recent graduate classes of initial training of Preschool Teachers at Universidad Autónoma de Barcelona have been studied in order to gain insight on the status of the student assessment systems. [...]

2014
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU), Vol. 8 Núm. 1 (2014) , p. 29-50  
10.
26 p, 756.6 KB Acercar la geodiversidad a través de las salidas de campo en la ESO. Una investigación con el profesorado de ciencias de Bizkaia / Zamalloa Echevarría, Teresa (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la Matemática y de las Ciencias Experimentales) ; Sanz Alonso, Josu (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la Matemática y de las Ciencias Experimentales) ; Maguregi González, Gurutze (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la Matemática y de las Ciencias Experimentales) ; Fernández Alonso, Mª Dolores (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la Matemática y de las Ciencias Experimentales) ; Echevarría Ugarte, Isabel (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la Matemática y de las Ciencias Experimentales)
El presente trabajo explora el perfil académico y la actitud sobre la geología/geodiversidad del profesorado de ciencias de la ESO, analizando las dificultades que retraen a los docentes de realizar salidas de campo y recogiendo las claves positivas de los que sí las realizan. [...]
Aquest treball explora el perfil acadèmic i l'actitud sobre la geologia/geodiversitat del professorat de ciències de l'ESO, analitzant les dificultats que retreuen als docents de realitzar sortides de camp i recollint les claus positives dels que sí que les realitzen. [...]
The present study explores the academic profile and the attitude about geodiversity and geological heritage of the science teachers of obligatory secondary education, analyzing the difficulties of those who do not make field trips and collecting the positive clues of those who do make them. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1282
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 443-467  

Articles : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
4 p, 2.5 MB Rapid automated bacterial impedance technique (RABIT) / Mohácsi-Farkas, Csilla
2003
Workshop MRAMA. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Núm. II (2003)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.