Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Research literature, 1 records found
Articles 2 records found  
1.
15 p, 331.4 KB La respuesta institucional escolar, una de las claves de las dinámicas de inclusión/exclusión de familias inmigradas. / Henao Agudelo, Claudia ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; de la Aurora Arrona Altamirano, Alhelí
Este estudio reúne los resultados de dos investigaciones en torno a las relaciones entre familias de origen latinoamericano emigradas a Barcelona (España) y las escuelas a las que asisten sus hijos. [...]
This study brings together the results of two researches on the relationships between families of Latin American origin emigrated to Barcelona (Spain) and the schools their children attend. Both investigations were carried out by members of the same team at the Autonomous University of Barcelona, on two times, 2005-2007 and 2011-2013, in which the economic and social situation in the host country was different. [...]

2017
Sinéctica, Vol. 48 (2017)  
2.
5 p, 226.6 KB La escuela vista por las familias. Proyecto migratorio frente a construcción minoritaria / Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
La inclusión escolar de los miembros de grupos minoritarios presenta un patrón irregular. Mientras que la mayoría de los estudiantes que pertenecen a ciertas comunidades de inmigrantes tienen un rendimiento escolar similar a los estudiantes autóctonos, otros grupos tienen tasas alarmantes de absentismo, abandono y fracaso escolar. [...]
School inclusion of minority groups' members presents an uneven pattern. While most students belonging to certain immigrant communities have a school achievement similar to native students, other groups have alarming rates of school failure, absenteeism and early drop out. [...]

2015
Papeles de trabajo sobre cultura, educación y desarrollo humano (PTCEDH), Vol. 11, núm. 2 (2015) , p. 64-68  

Research literature 1 records found  
1.
344 p, 3.7 MB Análisis de las continuidades y discontinuidades entre escuela y familia gitana / Rubio Garcia, Remedios ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. ; Crespo García, Isabel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde que en la década de los ochenta se iniciara la escolarización generalizada de niños y niñas gitanas en nuestro país, se han registrado una serie de dificultades en torno al proceso de Enseñanza-Aprendizaje con este grupo cultural, que siguen perpetuando la ausencia masiva de éxito escolar. [...]
In the early 80's in Spain a law was approved to ensure the schooling for all Roma children. But since that moment, some serious difficulties have been registered in these educational contexts with Roma students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.