Resultats globals: 7 registres trobats en 0.05 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
21 p, 5.2 MB Encouraging Emotional Conversations in Children With Complex Communication Needs : An Observational Case Study / Rangel-Rodríguez, Gabriela A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Children with complex communication needs (CCN) regularly have barriers to express and discuss emotions, and have fewer opportunities to participate in emotional conversations. The study explores and analyzes the changes after a training program focused on offering an interactive home learning environment that encouraged and modeled emotion-related conversations between a parent and a child with CCN within storybook-reading contexts. [...]
2021 - 10.3389/fpsyg.2021.674755
Frontiers in psychology, Vol. 12 (july 2021)  
2.
7 p, 620.1 KB Association between low empathy and high burnout among primary care physicians and nurses in Lleida, Spain / Yuguero, Oriol (Primary Care, Lleida Health Region) ; Ramon Marsal, Josep (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Esquerda, Montserrat ; Vivanco, Luis ; Soler-González, Jorge ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: Burnout is a growing problem among healthcare professionals and may be mitigated and even prevented by measures designed to promote empathy and resilience. Objectives: We studied the association between burnout and empathy in primary care practitioners in Lleida, Spain and investigated possible differences according to age, sex, profession, and place of practice (urban versus rural). [...]
2016 - 10.1080/13814788.2016.1233173
The European Journal of General Practice, Vol. 23 (october 2016) , p. 4-10  
3.
13 p, 147.4 KB Tecnologías digitales, cuerpo y estructura familiar : claves para aproximarnos a los adolescentes y jóvenes migrantes en Bizkaia / Mendoza Pérez, Karmele (Universidad Autónoma de Madrid)
En este texto presento un breve resumen de mi trabajo de tesis doctoral, cuyo propósito ha sido indagar sobre las prácticas de vida y socialidad de adolescentes migrantes desde sus perspectivas y experiencias. [...]
In this work I offer a brief overview of my doctoral thesis research, which is aimed at was to study the life and social practices of migrant adolescents from their own perspectives and experiences. With this goal in mind, we used a general ethnographic methodology and, in particular, a series of workshops built around different artistic techniques, in which we invited five migrant minors living in a Residential Centre in the province of Bizkaia to be active and committed participants from the very start in the processes of generating material from which to analyse their daily routines and the activities through which they expressed themselves. [...]

2017 - 10.5565/rev/athenea.2225
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 3 (noviembre 2017) , p. 297-309 (Tesisteca)  
4.
12 p, 747.8 KB La necesidad de alfabetización digital e inter-generacional en la familia y la escuela / Aguilar Ramos, Mª Carmen (Universidad de Málaga. Facultad de Ciencias de la Educación) ; Urbano Contreras, Ramos Antonio (Universidad de Málaga. Facultad de Ciencias de la Educación)
Los avances de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) han promovido, en el Siglo XXI, la necesidad de una alfabetización digital e intergeneracional, fruto de la creación de nuevos espacios comunicativos y dinámicas interactivas entre los ciudadanos. [...]
The need for digital literacy in the 21st century emerges from the new communicative spaces created by the technologies of information and communication and the interactive dynamics between citizens. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 28 (marzo 2014) , p. 1-16 (Articles)  
5.
7 p, 167.3 KB Diferencias en el rendimiento escolar por género asociadas al funcionamiento familiar de estudiantes de bachillerato / Sarmiento Silva, Carolina ; Vargas Gallegos, Martha ; Díaz Gutiérrez, Ricardo ; Universidad Nacional Autónoma de México
La vinculación entre rendimiento escolar y funcionamiento familiar es ampliamente recono-cida, así como las diferencias en el rendimiento de hombres y mujeres. El objetivo del es-tudio fue identificar el peso de diferentes dimensiones del funcionamiento familiar sobre el rendimiento escolar por género en 630 estudiantes, quienes contestaron la Escala del Fun-cionamiento Familiar para Adolescentes Escolarizados de Carolina Sarmiento, Martha Vargas y Ricardo Díaz (2009). [...]
The connection between school performance and family work is widely known, as so as the differences on the performance of men and women. The aim of this study was to identify the value of different dimensions of family work on the school performance in 630 stu-dents, who answered the Family Work Scale for Schooling Adolescents from Carolina Sar-miento, Martha Vargas & Ricardo Díaz (2009). [...]

2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1052
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 17-23  
6.
10 p, 135.4 KB "Te escuchas aquí al lado": Usos de las tecnologías de la información y la comunicación en contextos migratorios transnacionales / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen
En este texto presento un breve resumen de mi trabajo de tesis doctoral, cuyo propósito ha sido indagar en el papel que las tecnologías de la información y la comunicación tienen en el establecimiento de vínculos transnacionales. [...]
In this work I offer a brief overview of my doctoral thesis research, which is aimed at analyze the role of Information and Communication Technologies in the development of transnational bonds. On the basis of a data production device consisting of in-depth interviews, I have identified technological uses, presences, and appropriations through which transnational migrants manage to communicate and relate across distance, as well as the effects, dynamics and practices that characterize their transnational way of life. [...]

2010 - 10.5565/rev/athenead/v0n19.787
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 19 (novembre 2010) , p. 239-248  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
45 p, 2.4 MB Gestió del consum de tòxics en joves amb trastorn de conducta i comorbiditats per part de les seves famílies. Com la família pot fer front a l'addicció / Vallbona Saurí, Raimon ; Urrea Monclús, Aida, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teoria de l'Educació i Pedagogia Social
Els trastorns de conducta no només incideixen en la persona que els presenta, sinó també en el seu entorn. La situació encara és més complexa si el subjecte consumeix tòxics. El present estudi té com a objectiu analitzar les situacions familiars que se'n deriven del consum de substàncies dels fills i filles amb trastorn de conducta i comorbiditats, així com la identificació de les habilitats socials i comunicatives per fer front a aquestes situacions. [...]
Los trastornos de conducta no solo inciden en la persona que los presenta, sino también en su entorno. La situación es aún más compleja si el sujeto consume tóxicos. El presente estudio tiene como objetivo analizar las situaciones familiares que se derivan del consumo de sustancias de los hijos e hijas con trastorno de conducta y comorbilidades, así como la identificación de las habilidades sociales y comunicativas para hacer frente a estas situaciones. [...]
Behavioural disorders affect not only the person presenting them, but also their environment. The situation is even more complex if the subject consumes toxic. This study aims to analyze the family situations that arise from the consumption of substances of sons and daughters with behaviour disorder and comorbidities, as well as the identification of social and communicative skills to cope with these situations. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Grau en Educació Social [827]
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.