Resultats globals: 43 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 28 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Materials didàctics, 5 registres trobats
Articles 28 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 585.9 KB English Medium Instruction (EMI) in a Spanish University : Does Integration Ever Happen? / Andjelkov, Sonja (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article reports on the case of a non-native English-speaking university instructor who teaches her academic subject in the English Medium of Instruction (EMI) track of the Primary Teacher-Education Bachelor's Degree programme offered by a publicly- funded Catalan university. [...]
Aquest article aborda el cas d'una professora que imparteix la seva assignatura a l'itinerari de Docència Universitària en anglès (DUI) del Grau d'Educació Primària (GEP) en una universitat pública catalana. [...]
Este artículo aborda el caso de una profesora que imparte su asignatura en el itinerario de Docencia Universitaria en inglés (DUI) del Grado de Educación Primaria (GEP) en una universidad pública catalana. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.75
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 23-40 (Investigació i qüestions teòriques)  
2.
14 p, 739.0 KB La retroacció correctiva oral amb estudiants adults poc escolaritzats / Sans Bertran, Maria Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
En els últims anys, el feedback correctiu ha despertat molt interès i s'han dut a terme un nombre considerable de recerques en aquest àmbit, especialment en la didàctica de l'anglès com a llengua segona o estrangera. [...]
In recent years, corrective feedback has aroused much interest and a considerable number of studies have been carried out in this field, especially in English as a second or foreign language, but in Catalan as an additional language it is still in its early stages. [...]
En los últimos años, la retroalimentación correctiva ha despertado mucho interés y se han llevado a cabo un número considerable de investigaciones en este ámbito, especialmente en la didáctica del inglés como segunda lengua o lengua extranjera, pero la investigación en el contexto de la enseñanza del catalán como lengua adicional es aún incipiente. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.69
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 2 (2021) , p. 49-62 (Investigació i qüestions teòriques)  
3.
22 p, 1.4 MB Understanding MAPK signaling pathways in apoptosis / Yue, Jicheng (Soochow University Medical College. School of Biology and Basic Medical Sciences) ; López, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular
MAPK (mitogen-activated protein kinase) signaling pathways regulate a variety of biological processes through multiple cellular mechanisms. In most of these processes, such as apoptosis, MAPKs have a dual role since they can act as activators or inhibitors, depending on the cell type and the stimulus. [...]
2020 - 10.3390/ijms21072346
International journal of molecular sciences, Vol. 21 Núm. 7 (march 2020) , p. 2346  
4.
27 p, 4.0 MB Geospatial user feedback : how to raise users' voices and collectively build knowledge at the same time / Zabala Torres, Alaitz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Bastin, Lucy (Aston University. School of Informatics & Digital Engineering) ; Giuliani, Gregory (University of Geneva. Institute for Environmental Sciences) ; Pons, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Geospatial data is used not only to contemplate reality but also, in combination with analytical tools, to generate new information that requires interpretation. In this process data users gain knowledge about the data and its limitations (the user side of data quality) as well as knowledge on the status and evolutions of the studied phenomena. [...]
2021 - 10.3390/ijgi10030141
ISPRS international journal of geo-information, Vol. 10, issue 3 (2021) , art. 141  
5.
21 p, 3.5 MB Model-based analysis of feedback control strategies in aerobic biotrickling filters for biogas desulfurization / López, Luis Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Mora Garrido, Mabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Van der Heyden, Caroline (Ghent University. Department of Green Chemistry and Technology (Belgium)) ; Baeza Labat, Juan Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Volcke, Eveline (Ghent University. Department of Green Chemistry and Technology (Belgium)) ; Gabriel, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Biotrickling filters are one of the most widely used biological technologies to perform biogas desulfurization. Their industrial application has been hampered due to the difficulty to achieve a robust and reliable operation of this bioreactor. [...]
2021 - 10.3390/pr9020208
Processes, Vol. 9, Issue 2 (February 2021) , art. 208  
6.
19 p, 2.2 MB Manual material handling training : the effect of self-observation, hetero-observational and intrinsic feedback on worker's knowledge and behaviour / Sene Mir, Ana M. Universitat de Vic ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona) ; Chacón-Moscoso, Salvador (Universidad Autónoma de Chile)
This study aimed to assess the effect of systematic self-observation, hetero-observational feedback, and feedforward and intrinsic feedback (SsObserWork components) on workers' knowledge and behaviour of a manual material handling (MMH) technique in the industrial sector. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17218095
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, núm. 21 (2020) , p. e8095  
7.
Disclosure of corporate tax reports, tax enforcement, and price information / Caballé, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dumitrescu, Ariadna (Universitat Ramon Llull. ESADE)
This paper analyzes the effects of disclosing corporate tax reports on both financial markets' performance and tax revenue. To this end, we characterize the optimal auditing policy of the tax enforcement agency and the optimal tax reporting strategy of a _rm. [...]
2020 - 10.1016/j.jbankfin.2020.105978
Journal of banking and finance, Vol. 121 (Decembre 2020)  
8.
11 p, 330.4 KB Ten-year follow-up of clinical governance implementation in primary care : Improving screening, diagnosis and control of cardiovascular risk factors / Aguilar Martín, Carina (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Gonçalves, A.Q. (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; López-Pablo, C. (Hospital de Tortosa Verge de la Cinta) ; Fernández-Sáez, José (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Forcadell Drago, Emma (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Hernández Rojas, Zojaina (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Vilaubí, J.M.P. (Institut Català de la Salut) ; Rodríguez, Dolores (Fundació Institut Català de Farmacologia) ; Piñol, J.L. (Institut Català de la Salut) ; Bladé-Creixenti, J. (Institut Català de la Salut) ; Dalmau Llorca, M.Rosa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
protective effect of having a cardiovascular event (hazard ratio (HR) = 0. 64, 95% confidence interval (CI) = 0. 44-0. 94) or death (HR = 0. 55, 95% CI = 0. 35-0. 88) was observed in patients from centres where general practitioners received high frequency feedback. [...]
2019 - 10.3390/ijerph16214299
International journal of environmental research and public health, Vol. 16 Núm. 21 (november 2019) , p. 4299  
9.
19 p, 1.5 MB Parametrical non-complex tests to evaluate partial decentralized linear-output feedback control stabilization conditions from their centralized stabilization counterparts / De la Sen, Manuel (Euskal Herriko Unibertsitatea. Prozesuen Ikerketa eta Garapenerako Institutua) ; Ibeas, Asier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
This paper formulates sufficiency-type linear-output feedback decentralized closed-loop stabilization conditions if the continuous-time linear dynamic system can be stabilized under linear output-feedback centralized stabilization. [...]
2019 - 10.3390/app9091739
Applied sciences (Basel), Vol. 9, Issue 9 (May 2019) , art. 1739  
10.
11 p, 677.7 KB Classroom Interaction and Language Learning in CLIL contexts / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
This article provides a comprehensive overview of the key aspects of classroom interaction in L2 and CLIL contexts and its effects on students' academic and language development in such educational settings. [...]
Aquest article presenta aspectes clau de la interacció a l'aula en contextos de L2 i AICLE, i dels seus efectes sobre el desenvolupament acadèmic i lingüístic dels estudiants. També té com a objectiu despertar la consciència del lector sobre el paper de la llengua i del discurs en l'ensenyament integrat del contingut i de la llengua estrangera a les aules AICLE. [...]
Este artículo presenta aspectos clave de la interacción en el aula en contextos de L2 y AICLE, y de sus efectos sobre el desarrollo académico y lingüístico de los estudiantes. También tiene como objetivo despertar la conciencia del lector sobre el papel de la lengua y del discurso en la enseñanza integrada del contenido y de la lengua extranjera en las aulas AICLE. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.3
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 7-17 (Articles)  

Articles : 28 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
71 p, 4.3 MB Relación entre el feedback de los y las entrenadoras y el refinamiento de destrezas motrices en deportistas experimentados/as: una revisión sistemática / Merino Expósito, Victor ; Alcaraz Garcia, Saül, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Los tipos o características del feedback que proporcionan los y las entrenadoras tienen efecto sobre el refinamiento de destrezas motrices en deportistas experimentados/as. Por ello, se realiza una revisión sistemática con el objetivo examinar dicha relación y que, al mismo tiempo, permita extraer recomendaciones para los y las entrenadoras. [...]
Els tipus o característiques del feedback que proporcionen els i les entrenadores tenen efecte sobre el refinament de destreses motrius en esportistes experimentats. Per això, es realitza una revisió sistemàtica amb l'objectiu d'examinar aquesta relació i que, al mateix temps, permeti extraure recomanacions per als i les entrenadores. [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
2.
14 p, 2.4 MB Plataforma interactiva pel seguiment de l'aprenentatge via Telegram / Boladeras Guillaumes, Judit ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té com a objectiu desenvolupar un sistema que permeti millorar la interacció entre el professorat i l'alumnat a les classes virtuals, i poder donar un major feedback de les activitats dutes a terme. [...]
This project aims to develop a system that allows to improve the interaction between teachers and students in virtual classes, and the feedback of the activities done as well. This system allows to verify the comprehension of the concepts explained in class through a Telegram bot: the teacher will be able to choose, from the existing ones in the database, a questionnaire with test questions, to which the students will have access, so that they can check the obtained scores. [...]
Este proyecto tiene como objetivo desarrollar un sistema que permita mejorar la interacción entre profesorado y alumnado en las clases virtuales, y así, poder dar un mayor feedback de las actividades llevadas a cabo. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
42 p, 1.2 MB Currículum de la Xarxa FeedbackNet. Període 2015-2020 / Díaz Vicario, Anna ; Cañabate Ortiz, Dolors ; FeedbackNet
El document recull els projectes de recerca, publicacions i jornades sobre avaluació, feedback i autoregulació dels membres de la Xarxa FeedbackNet, de la qual participen investigadors i investigadores de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya. [...]
2021  
4.
27 p, 449.2 KB The Use of Linguistic Knowledge in Sentiment Analysis Tools / Ruiz Martínez, Natalia ; Fernández-Montraveta, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
In recent decades, business companies have drawn their attention to sentiment analysis. It is an automatic process in which natural language processing (NLP) techniques and biometrics are used to identify and extract opinions from Internet texts. [...]
En les últimes dècades, les empreses han dirigit la seva atenció a l'anàlisi dels sentiments. És un procés automàtic en el qual, mitjançant el processament natural de la llengua juntament amb tècniques i biomètriques, s'identifiquen opinions de textos d'Internet. [...]
En las últimas décadas, las empresas han dirigido su atención al análisis de los sentimientos. Es un proceso automático en el cual, mediante el procesamiento natural de la lengua juntamente con técnicas y biométricas, se identifican opiniones de textos de Internet. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [801]  
5.
14 p, 2.1 MB SecDevOps : Análisis de contenedores Docker e integración de herramientas SAST y DAST / López Rodríguez, Michelle ; Elbaz, Angel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La forma en la que creamos y desarrollamos código, cada vez requiere una respuesta más rápida a las necesidades de un servicio o de un cliente y a la vez que sea susceptible a los cambios para lograr una estabilidad a nivel funcional. [...]
The way in which we create and develop code, increasingly requires a faster response to the needs of a service or a customer and at the same time is susceptible to changes to achieve stability at the functional level. [...]
La forma en la qual creem i desenvolupem codi, cada vegada requereix una resposta més ràpida a les necessitats d'un servei o d'un client i alhora que sigui susceptible als canvis per a aconseguir una estabilitat a nivell funcional. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
10 p, 602.1 KB Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació / Ortiz Gallardo, David ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació consisteix en el desenvolupament d'una aplicació web interactiva que faciliti la docència d'assignatures de programació. Aquest aplicatiu web ha de permetre que el professor d'una assignatura de programació pugui proposar de forma interactiva exercicis, els quals, els alumnes han de poder resoldre directament a través de la interfície web mitjançant un editor de text i un compilador per tal d'executar-ho tot en un mateix entorn. [...]
Aula interactiva para el aprendizaje de la programación consiste en el desarrollo de una aplicación web interactiva que facilite la docencia de asignaturas de programación. Este aplicativo web tiene que permitir que el profesor de una asignatura de programación pueda proponer de forma interactiva ejercicios, los cuales, los alumnos tienen que poder resolver directamente a través de la interfaz web mediante un editor de texto y un compilador para ejecutarlo todo en un mismo entorno. [...]
Interactive classroom for the learning of programming consists in the development of an interactive web application that facilitates the teaching of programming subjects. This web application should allow the teacher of a programming subject to propose interactive exercises, which, students must be able to solve directly through the web interface using a text editor and a compiler to run everything in the same environment. [...]

2018-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
10 p, 835.3 KB Aula interactiva para el aprendizaje de la programación / Díaz Guardabrazos, Urko ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El proyecto de Aula interactiva para el aprendizaje de la programación consiste en el desarrollo de una aplicación web interactiva que facilite la docencia de diversas asignaturas de programación. [...]
The Interactive classroom for learning programming project consists in the development of an interactive web application that helps the teaching of various programming subjects. This web application will allow the teacher of a programming subject to propose exercises so that the students of the subject can solve them directly through the web interface through a text editor and a compiler in order to execute everything in the same environment . [...]
El projecte d'Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació consisteix en el desenvolupament d'una aplicació web interactiva que faciliti la docència de diverses assignatures de programació. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
23 p, 1.0 MB Efecto de un entrenamiento propioceptivo en la postura de pacientes con dolor de raquis inespecífico. Memoria clínica / Alcarria Dorado, Alba ; Coll-Fernandez, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Introducción. Diversos estudios han constatado que los pacientes que padecen dolor de espalda presentan inestabilidad en la columna y debilidad en los músculos estabilizadores de ésta, llevándolos a adoptar posturas compensatorias que agravan aún más sus síntomas. [...]
Introduction. Some studies have confirmed that patients who suffer from back pain present more spinal instability and weakness on back stabilizing muscles, bringing them to a compensation postures which exacerbate their symptoms. [...]

2014
Grau en Fisioteràpia [961]  
9.
200 p, 3.2 MB Analytical design of feedback compensators based on Robustness/Performance and Servo/Regulator trade-offs. Utility in PID control applications / Alcántara Cano, Salvador ; Pedret Ferré, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes
Tot i la seva senzillesa, la idea de la realimentació negativa (o "feedback" en anglès) és extremadament poderosa i ha tingut un gran impacte en la societat des de la revolució industrial ençà. [...]
La idea de la realimentación negativa (o "feedback" en inglés), si bien sencilla, es extremadamente poderosa y ha tenido un gran impacto en la sociedad desde la revolución industrial. En la actualidad, los sistemas de control están en todas partes. [...]
The concept of (negative) feedback, albeit simple, is extremely powerful, and has since the Industrial Revolution changed our world dramatically. Nowadays, control systems are everywhere. In process industry, for example, they keep the manipulated variables close to the set-points in spite of disturbances and changes in the plant. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
10.
142 p, 3.4 MB Extensions and applications of the Virtual Reference Feedback Tuning / Rojas Fernández, David ; Vilanova i Arbós, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes
En este trabajo, la técnica de control basada en datos "Virtual Reference Feedback Tuning" es tratada de diferentes maneras. Por un lado, las capacidades del método son extendidas con varias propuestas que permiten un uso más amplio del método. [...]
In this work the data-driven control technique "Virtual Reference Feedback Tuning" is treated in different ways. In one hand, the capabilities of the method are extended with several proposed variations that allow a wider use of the method. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

Materials didàctics 5 registres trobats  
1.
1 p, 106.4 KB Tips per a l'alfabetització en feedback / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader Juan, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
2.
1 p, 75.9 KB Com donar el feedback per a que sigui fàcil d'utilitzar? / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader Juan, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a donar un feedback que l'alumnat pugui emprar per millorar.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
3.
1 p, 51.5 KB Dissenyar processos de feedback efectius / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader Juan, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar un ús efectiu del feedback entre iguals.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
4.
1 p, 60.3 KB Com alfabetitzar a l'alumnat en el feedback? / Ion, Georgeta, coord. ; Arnau-Sabatés, Laura ; Armengol Asparó, Carme ; Barrera-Corominas, Aleix ; Castro Ceacero, Diego ; Morodo, Andy ; Duran-Bellonch, Mar ; Díaz Vicario, Anna ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Buñuel Azor, Immaculada ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther ; Suárez, Cecilia Inés ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Mercader Juan, Cristina
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
5.
16 p, 1.6 MB Adaptació de l'avaluació dels aprenentatges als entorns virtuals. Idees per a la virtualització de l'avaluació / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mercader Juan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest material destaquem algunes orientacions que poden guiar el procés d'adaptació de les pràctiques d'avaluació dels aprenentatges als entorns virtuals. Partim d'una revisió de la literatura especialitzada sobre la temàtica i també dels resultats dels projectes d'innovació i recerca que desenvolupem: a) Estratègies d'autoavaluació per a l'autoregulació d'aprenentatges i el desenvolupament professional docent (Ref. [...]
Barcelona, 2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.