Results overview: Found 8 records in 0.03 seconds.
Books and collections, 1 records found
Articles, 7 records found
Books and collections 1 records found  
1.
184 p, 3.7 MB Programa de Prevenció de violència de gènere a la Universitat: Qüestió de gènere? Parlem-ne! / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Calsamiglia Madurga, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Psicologia Social) ; Mena Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El volum del Reculls VI tracta sobre l'anàlisi i la reflexió fruit del debat i de les aportacions generades a l'entorn del Programa Qüestió de gènere? Parlem-ne!, dissenyat i desenvolupat per l'equip la UAP-Assessorament Psicopedagògic. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2010 (Reculls)  

Articles 7 records found  
1.
18 p, 275.4 KB La indagación en las propuestas de formación inicial de maestros : análisis de entrevistas a formadores de Didáctica de las Ciencias Experimentales / Martínez-Chico, María (Universidad de Almería) ; López-Gay Lucio-Villegas, Rafael (IES Nicolás Salmerón (Almeria, Andalusia)) ; Jiménez-Liso, Mª Rut (Universidad de Almería)
Presentamos el análisis de las entrevistas audio-grabadas a catorce especialistas en didáctica de las ciencias, formadores de maestros, sobre lo que declaran acerca de qué es prioritario para la formación inicial de maestros y cómo lo desarrollan en el aula. [...]
In this paper we show the analysis of audio-taped interviews carried out with fourteen Science Teacher Educators who declare their opinion about what is a priority for pre-service Primary School Teachers training and how they develop it in their science education classroom. [...]
Presentem l'anàlisi de les entrevistes àudio-gravades a catorze especialistes en didàctica de les ciències, formadors de mestres, sobre el que declaren sobre què és prioritari per a la formació inicial de mestres i com el desenvolupen a l'aula. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1376
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 591-608  
2.
19 p, 913.0 KB Formació i desenvolupament professional del formador de formadors. Un professional que lidera i forma docents en processos d’innovació educativa / Colén, M. Teresa (Universitat de Barcelona)
L’article resumeix una investigació sobre el perfil competencial que han de tenir els formadors i les formadores de docents en servei per liderar processos de canvi en el desenvolupament professional docent, tot i orientant la formació i la tasca educativa no a la transmissió i la reproducció de continguts, sinó al desenvolupament d’una pedagogia basada en la reflexió de la pràctica, crítica i cooperativa. [...]
El artículo resume una investigación sobre el perfil competencial que deben tener los formadores y las formadoras de docentes en servicio para liderar procesos de cambio en el desarrollo profesional docente, orientando la formación y el hacer educativo no hacia la transmisión de contenidos y la reproducción, sino hacia el desarrollo de una pedagogía basada en la reflexión de la práctica, crítica y cooperativa. [...]
This article summarizes a research on the competency-based training that teacher trainer must have to lead change processes in teachers professional development; directing training and teachers’ work towards a teaching based on reflective practice, critical and cooperative, instead of content transmission and reproduction. [...]

2011
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 277-295  
3.
5 p, 120.3 KB Acerca de la conciencia ambiental de futuros formadores / Acebal, María del Carmen (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica de la Matemática, las Ciencias Sociales y las Ciencias Experimentales) ; Brero Peinado, Vito (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica de la Matemática, las Ciencias Sociales y las Ciencias Experimentales)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
4.
14 p, 502.6 KB Informe formación de formadores - España / Ferrández Arenaz, Adalberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Salvà Mut, Francisca (Universitat de les Illes Balears) ; Sureda Negre, Jaume (Universitat de les Illes Balears)
Para el estudio de las características de los formadores de formación profesional en Espafia, hay que plantear previamente las distintas modalidades de FP existentes. Esta diferenciación es imprescindible hoy por estar inmersos en una situación de cambio del sistema educativo. [...]
Per l'estudi de les característiques dels formadors de formació professional a Espanya, s'han de plantejar previament les diferents modalitats de FP existents. Aquesta diferenciació és imprescindible avui, ja que ens trobem immersos en una situació de canvi del sistema educatiu. [...]
Previously, it's necessary to reform the different modalities that exist in vocational training for the study about characteristics of vocational training trainers. Nowadays the existence of these different modalitites in essential so we are in a possition to change within educative system. [...]

1996 - 10.5565/rev/educar.406
Educar, N. 20 (1996) p. 29-41  
5.
12 p, 81.0 KB Un model de canvi d’actituds com a base del curs de formació inicial de professors de formació viària. Descripció i avaluació d’una experiència / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La millora de la conducció segura i eficaç i, per tant, la reducció de l’accidentalitat han de constituir l’eix vertebrador de la formació rebuda per qualsevol formador viari. Partint d’aquesta premissa, i tenint com a referent el model de canvi d’actituds, des de l’Equip de Recerca en Educació i Seguretat Viària de la Universitat Autònoma de Barcelona, per encàrrec del Servei Català de Trànsit, vam dissenyar i desenvolupar el curs per a formadors viaris, que va servir com a referent per realitzar una recerca aplicada del model de canvi d’actituds i que es presenta en aquest article.
La mejora de la conducción segura y eficaz y, por tanto, la reducción de la accidentalidad deben constituir el eje vertebrador de la formación recibida por cualquier formador viario. Partiendo de esta premisa, y teniendo como referente el modelo de cambio de actitudes, desde el Equip de Rercerca en Educació i Seguretat Viària de la Universitat Autònoma de Barcelona, por encargo del Servei Català de Trànsit, diseñamos y desarrollamos el curso para formadores viarios, que sirvió como referente para realizar una investigación aplicada del modelo de cambio de actitudes y que se presenta en este artículo.
The improvement of the safe and effective conduction and the reduction of the accidents must constitute the axis of the formation received by Training Roadway. Starting off of this premise, and having like referring the model of change of attitudes, the Equip de Rercerca en Educació i Seguretat Viàries (ERESv) of the Universitat Autònoma de Barcelona, by order of the Servei Català de Trànsit, we designed and we developed the Course for Training Roadways that served like referring making a applied investigation of the model of change of attitudes and that appears in this article.

2007 - 10.5565/rev/educar.161
Educar, N. 39 (2007) p. 65-76  
6.
17 p, 97.4 KB La formación de los profesionales de la formación para el trabajo : algunos dilemas y algunas respuestas / Navío Gámez, Antonio
El presente trabajo trata de algunos aspectos básicos relacionados con la formación de los profesionales de la formación. Ubicados éstos en el ámbito de la formación en y para el trabajo, se enfrentan, en su quehacer diario y en el desarrollo de su rol profesional, a una serie de dilemas que intentamos plasmar en esta aportación. [...]
El present treball tracta d’alguns aspectes bàsics relacionats amb la formació dels professionals de la formació. Situats aquests en l’àmbit de la formació en i per al treball, s’enfronten, en el seu quefer diari i en el desenvolupament del seu rol professional, a una sèrie de dilemes que intentem plasmar en aquesta aportació. [...]
This article is about some basic aspects linked with the training of trainers. The trainers, in this work and in our context, are located in the scope of the education and training for work and they are faced in its daily task and in your professional role development, to different dilemmas that we tried to shape in this contribution. [...]

2006 - 10.5565/rev/educar.169
Educar, N. 38 (2006) p. 63-79  
7.
28 p, 293.3 KB La formación de formadores : apuntes para una propuesta de plan de formación / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este trabajo se presenta un plan de formación de formadores en el ámbito no formal. Se considera en su fundamentación el perfil profesional de este actor de la formación, a la vez que se tiene en cuenta, como referente teórico, el modelo contextual crítico de formación de formadores. [...]
En aquest treball es presenta un pla de formació de formadors en l'àmbit no formal. Es considera en la seva fonamentació el perfil professional d'aquest actor de la formació, a la vegada que es té en compte, com a referent teòric, el model contextual crític de formació de formadors. [...]
This paper presents a plan to train trainers in the field of non formal education. Its foundation considers the professional profile of this training actor, at the same time that it is taken into consideration, as a theoretical reference, the critical contextual model for training trainers. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.315
Educar, N. 30 (2002) , p. 91-118  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.