Resultats globals: 47 registres trobats en 0.03 segons.
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles, 42 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
144 p, 8.4 MB Educació Física Cooperativa. Memòria de l’activitat desplegada en el Col.legi Públic La Floresta, de Sant Cugat del Vallès, el curs 2011-12 / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Informe sobre l'activitat experimental dissenyada i desenvolupada per l'autor amb un grup mixte format per estudiants universitaris i per escolars en el si d'un programa d'activitats formatives de substitució dissenyat i desplegat per a la formació inicial en Educació Física escolar dels plans LOGSE a extinguir.
Bellaterra , 2012 (Projecte d'Aprenentatge y Servei)  
2.
27 p, 238.8 KB Els cent llenguatges en el cos del mestre. Contrastos entre Reggio i la UAB / Pie Pérez, Meritxell ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El paper de l'estada Erasmus a la ciutat italiana de Reggio Emilia passa per la confrontació entre l'experiència de formació inicial UAB en relació al paper del cos del mestre i el saber fer reggià, on fa més de quaranta anys que infants, educadors, famílies i comunitat treballen junts construint el seu ideal educatiu. [...]
2013
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
3.
36 p, 228.7 KB Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de semiimmersió en llengua estrangera. 200700011 / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Cl projecte 2007ARIE00011 “Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de Semiimmersió en llengua estrangera” és una continuació de la recerca duta a terme en el marc del projecte 2006ARIE10011. [...]
This project is a continuation of the research undertaken under the framework of the project 2006ARIE10011. One of its outcomes was the design of a Teacher Education Component, which is aimed at enabling pre-service teachers to implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) programmes. [...]

2009 (Memòria justificativa de recerca ARIE)  

Articles 42 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22 p, 2.8 MB ¿Saben los maestros en formación inicial qué subcompetencias están trabajando cuando diseñan una actividad de enseñanza? / de Pro Chereguini, Carlos (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; de Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Serrano Pastor, Francisca (Universidad de Murcia. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación)
Nuestros programas de formación inicial suelen incorporar los «últimos» conocimientos de la didáctica de las ciencias experimentales (DCE), pero no siempre se publica qué efectos produce en el aprendizaje de los futuros maestros. [...]
Els nostres programes de formació inicial solen incorporar els «últims» coneixements de la didàctica de les ciències experimentals (DCE), però no sempre es publica què efectes produeix en l'aprenentatge dels futurs mestres. [...]
Often our initial training programs try to incorporate the «latest» knowledge of expe-rimental science teaching (DCE), but it is not always published what effects it has on the learning of future teachers. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2205
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 7-28 (Investigaciones Didácticas)  
2.
22 p, 401.8 KB Horizontes educativos de los videojuegos : propuestas y reflexiones de futuros maestros y educadores sociales / Correa García, Ramon Ignacio (Universidad de Huelva) ; Duarte Hueros, Ana (Universidad de Huelva) ; Guzmán Franco, Mª Dolores (Universidad de Huelva)
El videojuego concebido como juego electrónico en el que interactuar una o varias personas, y además hacerlo de forma tanto en línea como fuera de línea, es un instrumento que incluye diversos tipos de lenguajes, no solo el visual, sino también el sonoro, el literario, el gestual… todos ellos a elección del creador del mismo y de los usuarios. [...]
Video games are electronic games in which one or more players interact either online or offline and in which visual language and literary language, as well as sound and gestures, interact; all of which are chosen by the creator and users. [...]
Els videojocs són el resultat de la interacció de diferents llenguatges: el visual, el del so, el literari, el gestual. . . Creen un univers canviant i mal·leable en mans del seu creador o usuaris. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.849
Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 67-88 (Monográfico)  
3.
8 p, 163.2 KB An interview with Paul Seedhouse on Video Enhanced Observation (VEO) : A New Tool for Teacher Training, Professional Development and Classroom Research / Batlle Rodríguez, Jaume (Universitat de Barcelona)
The author interviewed Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, United Kingdom) about Video Enhanced Observation (VEO) in teacher training, profesional development, and classroom research.
L’autor va entrevistar a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Regne Unit), sobre l’Observació Millorada per Vídeo (OMV) en la formació inicial del professorat, en la formació continuada i en la recerca a l’aula.
L'auteur a interviewé le Dr Paul Seedhouse (Université de Newcastle, Royaume-Uni) sur l'observation renforcée par la vidéo (ORV) dans la formation initiale et à la formation continue des enseignants et sur la recherche dans la salle de classe.
El autor entrevistó a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Reino Unido), sobre la Observación Mejorada por Vídeo (OMV) en la formación inicial del profesorado, en la formación continuada y en la investigación en el aula.

2016 - 10.5565/rev/jtl3.687
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 90-97 (Interviews)  
4.
26 p, 2.9 MB ¿Qué ciencias se enseñan y cómo se hace en las aulas de educación infantil? : La visión de los maestros en formación inicial / Cantó Doménech, José (Universitat de València) ; de Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia) ; Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València)
Los conocimientos científicos están presentes en los currículos de todos los niveles educativos. Sin embargo, son pocas las investigaciones orientadas a saber qué contenidos se enseñan, cómo lo hacen, qué aprende el alumnado… en la etapa de educación infantil. [...]
Els coneixements científics estan presents en els currículums de tots els nivells educatius. No obstant això, són poques les recerques orientades a saber què continguts s'ensenyen, com ho fan, què aprèn l'alumnat… en l'etapa d'educació infantil. [...]
Science teaching is present in curriculums at all levels of education. However, little research has been done into what contents are taught, how they are taught and what the pupils actually learn at the pre-primary stage. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1870
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 25-50 (Investigaciones Didácticas)  
5.
22 p, 2.4 MB Comprensión de los sistemas de numeración : modelos y tareas / Ortiz Villarejo, Antonio Luis (Universidad de Málaga) ; González Marí, José Luis (Universidad de Málaga)
En el presente artículo se exponen los aspectos fundamentales de un estudio realizado con alumnos del grado de Maestro de Educación Primaria, en el que se utiliza un modelo para la interpretación y valoración de la comprensión del conocimiento matemático de los sistemas de representación numérica. [...]
En el present article s'exposen els aspectes fonamentals d'un estudi realitzat amb alumnes del grau de Maestro d'Educació Primària, en el qual s'utilitza un model per a la interpretació i valoració de la comprensió del coneixement matemàtic dels sistemes de representació numèrica. [...]
This article describes the fundamentals of a research with students for primary education teacher, in which a model for interpretation and assessment of understanding of mathematical knowledge to the particular case of numerical representation systems is applied. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.2041
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 161-182 (Investigaciones Didácticas)  
6.
18 p, 7.3 MB Els meus desitjos. La fotografia contemporània com a medi expressiu en la formació del professorat / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article pretén reflexionar sobre la presència de la fotografia contemporània en els centres educatius per potenciar-ne els seu ús com a estratègia per a la recerca. Considerem que la fotografia és un llenguatge interessant perquè desencadena processos creatius en contextos educatius poc habituats a la creació artística, ajudant a preguntar-nos sobre la realitat que ens envolta. [...]
2015
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Vol. 48 (2015) , p. 215-232  
7.
4 p, 97.6 KB Las actitudes de los estudiantes de magisterio / Masjuan, Josep M.
Resultados de un trabajo realizado sobre las aptitudes sociales y profesionales de los estudiantes de Magisterio de la Universitat Autònoma de Barcelona durante el curso 81-82. La falta de expectativas laborales agudiza el que las escuelas de Magisterio sean consideradas como centros universitarios de segundo grado.
1988
Cuadernos de pedagogía, Vol. 161 (1988) , p. 72-74  
8.
26 p, 901.6 KB ¿Qué pensaban los estudiantes de la diplomatura de maestro de educación primaria sobre las clases de ciencias de sus prácticas de enseñanza? / de Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Nortes Martínez-Artero, Rosa María (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
En nuestro sistema educativo se suceden las reformas con bastante celeridad. Creemos que es preciso disponer de información sobre lo que ha sucedido con cada una de ellas para poder valorar qué aporta la siguiente. [...]
En el nostre sistema educatiu es succeeixen les reformes amb bastant celeritat. Creiem que cal disposar d'informació sobre el que ha succeït amb cadascuna d'elles per poder valorar què aporta la següent. [...]
Reforms take place quite frequently in our educational system. We think it is necessary to have use of information regarding what has happened in each of them, in order to evaluate what the next will provide. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1762
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 7-32 (Investigaciones Didácticas)  
9.
18 p, 195.3 KB De los Programas de Garantía Social a los Programas de Cualificación Profesional Inicial. Sobre perfiles y dispositivos locales / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En el artículo se exponen las principales conclusiones a las que los autores han llegado tras más de una década de investigación en el Grup de Recerca Educació i Treball, de la Universitat Autònoma de Barcelona (GRET) sobre los dispositivos de formación para los jóvenes que finalizan la enseñanza obligatoria sin la acreditación. [...]
This article shows the main conclusions reached by the GRET (Education and Work Research Group, Universidad Autónoma de Barcelona) after a decade of research in the field of training devices for young people who have failed at compulsory school. [...]

2006 - 10.4438/1988-592X-0034-8082-RE
Revista de educación (Madrid), Núm. 341 (2006) , p. 81-98  
10.
23 p, 781.9 KB La formación en alternancia en la universidad y en los ciclos formativos : aportaciones desde dos investigaciones realizadas en Galicia / Rego Agraso, Laura (Universidade da Coruña) ; Rial Sánchez, Antonio Florencio (Universidade de Santiago de Compostela) ; Barreira Cerqueiras, Eva María (Universidade de Santiago de Compostela)
En este trabajo se da cuenta de dos investigaciones vinculadas con la formación en alternancia y realizadas en Galicia. Una de ellas se centra en la relación de los estudios de FP y el desarrollo humano sustentable de los territorios donde esta se ubica, tomando el propio módulo de FCT como uno de los elementos que contribuyen a dicho desarrollo. [...]
En aquest treball es descriuen dues investigacions vinculades a la formació en alternança i fetes a Galícia. Una se centra en la relació dels estudis d’FP i el desenvolupament humà sustentable dels territoris on aquesta s’ubica, prenent el mateix mòdul d’FCT com un dels elements que contribueixen a aquest desenvolupament. [...]
This paper reports on two research studies conducted in Galicia, Spain, related to worklinked training. The first focuses on the relationship between vocational education and training (VET) and sustainable human development in the regions where VET is found, considering that the internship module is one of the elements contributing to this development. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.687
Educar, Vol. 51 Núm. 2 (2015) , p. 349-371 (Monográfico)  

Articles : 42 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
9 p, 59.7 KB Materials multimèdia de suport a l’educació auditiva per alumnes d’Educació Musical / Miranda, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Godall, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les possibilitats que tenen les noves tecnologies aplicades en l’àmbit educatiu i en concret en l’aprenentatge de la música, ens mouen a canviar de manera significativa el procés d’ensenyament-aprenentatge. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  
2.
9 p, 112.3 KB Avaluació d’aprenentatges sensorials en la educació de la veu a la UAB / Gassull, Cecilia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Godall, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
La proposta desenvolupada consisteix en que els alumnes pintin en una fitxa on hi ha una figura del cos humà les parts que senten que participen en determinades activitats corporals i vocals. D’aquesta manera tenim un instrument que mostra el reconeixement de la pròpia percepció sensibilitat corporal. [...]
Mostrarem el sistema d’avaluació emprat i algunes de les valoracions realitzades sobre el seu ús, bons indicadors del funcionament del mateix programa. Això s’ha fet realitzant comparacions entre diferents grups d’alumnes que han tingut formacions amb contextos i durades diferents.

2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.