Resultats globals: 755 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 445 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 68 registres trobats
Llibres i col·leccions, 37 registres trobats
Documents de recerca, 202 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Articles 445 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 1.1 MB Invisibles y ciudadanía global en la formación del profesorado de Educación Secundaria / Ballbé Martínez, Maria ; González Valencia, Gustavo ; Ortega-Sánchez, Delfín
El objetivo del presente estudio fue analizar qué piensa y cómo reflexiona el futuro profesorado de Educación Secundaria (n = 61) sobre problemas y conflictos sociales controvertidos, que afectan de manera local/global la vida de las personas, y que se pueden apreciar en el tiempo, el espacio geográfico, a través de las interrelaciones sociales, etc. [...]
L'objectiu d'aquest estudi va ser analitzar què pensa i com reflexiona el futur professorat d'Educació Secundària (n = 61) sobre problemes i conflictes socials controvertits, que afecten de manera local / global la vida de les persones, i que es pot apreciar en el temps, l'espai geogràfic, a través de les interrelacions socials, etc. [...]
The aim of this study is to analyze what future Secondary Education teachers think (n = 61) and how they reflect on controversial social problems and conflicts affecting local/global issues, rethinking historical time, geographical space and social interrelations in the world. [...]
Le but de cette étude était d'analyser ce que pensent les futurs enseignants du secondaire et comment ils réfléchissent (n = 61) sur les problèmes sociaux controversés et les conflits, qui affectent la vie des gens au niveau local / mondial, et qui sont peut apprécier dans le temps, l'espace géographique, à travers les interrelations sociales, etc. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.910
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e910 (Articles)  
2.
14 p, 161.0 KB La Formación Profesional Básica y su contribución al desarollo de competencias para el reenganche educativo y la inserción laboral : percepción del alumnado / Sarceda-Gorgoso, M. Carmen (Universidad de Santiago de Compostela) ; Barreira, Eva M.. (Universidad de Santiago de Compostela)
La Ley para la mejora de la calidad educativa da luz a las enseñanzas de FP Básica como medida dirigida al alumnado en riesgo de fracaso escolar o que haya fracasado de facto, con una doble finalidad: facilitar su permanencia en el sistema educativo y ofrecer mayores posibilidades para su desarrollo personal y profesional acreditando una cualificación de nivel 1. [...]
La Llei per a la millora de la qualitat educativa dona llum als ensenyaments d'FP bàsica com a mesura dirigida a l'alumnat que pateix risc de fracàs escolar o que hagi fracassat de facto, amb una doble finalitat: facilitar-ne la permanència en el sistema educatiu i oferir més possibilitats per al seu desenvolupament personal i professional acreditant una qualificació de nivell 1. [...]
Basic vocational education and training (VET) was established under the Spanish Law for the Improvement of Educational Quality as a measure aimed at students at risk of school failure or who have failed, with a dual purpose: to facilitate their permanence in the educational system and offer more opportunities for personal and professional development by accrediting a level 1 qualification. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1239
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 319-332 (Monográfico)  
3.
27 p, 467.1 KB Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera / Coral, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...]
El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...]
L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...]
This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117  
4.
13 p, 112.2 KB La idealización de la profesión de maestro y los límites de la formación docente : análisis de un caso / Paredes Labra, Joaquín (Universidad Autónoma de Madrid) ; Kachinovsky Melgar, Alicia (Universidad de la República (Uruguai))
Este trabajo aborda la presencia de idealización o de formas estereotipadas de imaginar el ejercicio de la profesión de educador en el marco de su formación inicial y las consecuencias que dicha consideración tiene para el desarrollo de la docencia en la formación de profesores y en el futuro de los actuales estudiantes de Maestro. [...]
Aquest treball aborda la presència d'idealització o de maneres estereotipades d'imaginar l'exercici de la professió d'educador en el marc de la seva formació inicial i les conseqüències que aquesta consideració té en referència al desenvolupament de la docència en la formació de professors i en el futur dels actuals estudiants de Mestre. [...]
This work addresses the presence of idealization or stereotyped ways of imagining the exercising of the profession of teacher, within the framework of initial teacher training, and the consequences it has for the development of teaching in teacher training and for the future of today's trainee teachers. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1192
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 35-47 (Monográfico)  
5.
16 p, 149.5 KB Concepciones de planificación en la formación profesional para el empleo : la importancia de la experiencia profesional / Ros-Garrido, Alicia (Universidad de Valencia)
Este artículo presenta los resultados de una investigación que pertenece al grupo de estudios sobre el conocimiento del profesorado. Tiene como objetivos explorar las concepciones de planificación del profesorado y del personal gestor de la formación profesional para el empleo y analizar similitudes y divergencias entre las mismas, puesto que ambos son agentes que participan en los procesos de planificación en esta formación. [...]
Aquest article presenta els resultats d'una investigació que pertany al grup d'estudis al voltant del coneixement del professorat. Té com a objectius explorar les concepcions de planificació del professorat i del personal gestor de la formació professional per a l'ocupació i analitzar les similituds i les divergències que hi ha entre elles, atès que tots dos són agents que participen en els processos de planificació en aquesta formació. [...]
This article presents the results of a research study carried out in the field of teacher knowledge. The objectives are to explore vocational education teachers and managers' conceptions of planning and to analyze the similarities and differences between them. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1187
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 65-80 (Monográfico)  
6.
20 p, 377.2 KB Evaluación del ajuste entre las competencias académicas y las profesionales de los titulados del grado de Diseño Gráfico : hacia un dispositivo de diagnóstico / Massaguer, Lluc (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona)
El análisis del ajuste entre los estudios realizados y la ocupación del egresado permite conocer hasta qué punto el ámbito profesional demanda las competencias alcanzadas. En este marco nos planteamos como objetivo verificar la correspondencia entre las competencias del plan de estudios de Diseño Gráfico y la demanda competencial de la profesión. [...]
L'anàlisi de l'ajust entre els estudis realitzats i l'ocupació del diplomat permet conèixer fins a quin punt l'àmbit professional demana les competències assolides. En aquest marc ens plantegem com a objectiu verificar la correspondència entre les competències del pla d'estudis de Disseny Gràfic i les necessitats competencials de la professió. [...]
The analysis of the match between study programmes and graduates' occupation enables determining to what extent the professional field demands the competences acquired. Within this framework, this study aims to verify the correspondence between the competences of the bachelor's degree in graphic design and the competences required in the profession. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1156
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 15-34 (Monográfico)  
7.
20 p, 299.0 KB Un modelo de formación para desarrollar el emprendimiento social / Villa Sánchez, Aurelio (Universidad de Deusto) ; Arias Guzmán, Manuel de Jesús (Universidad Rafael Landívar (Guatemala)) ; Peña-Lang, María Begoña (Universidad del País Vasco)
Los objetivos de este trabajo de investigación son presentar y validar un modelo de formación de emprendimiento social basado en competencias que se consideran clave para un buen desempeño de los emprendedores sociales. [...]
L'objectiu d'aquest treball de recerca és presentar i validar un model de formació d'emprenedoria social basat en competències que es consideren clau per realitzar un bon desenvolupament dels emprenedors socials. [...]
This research presents and validates a social entrepreneurship training model based on competencies considered key to the good performance of social entrepreneurs. An empirical study was carried out on a sample of 103 entrepreneurs in Galicia, Spain, with a relatively similar distribution of men (57%) and women (43%) in a field where men predominated. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1153
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 97-116 (Monográfico)  
8.
17 p, 515.4 KB Perfil del profesor de inglés en Chile : quién es y qué enseña / Lizasoain, Andrea (Universidad Austral de Chile)
El inglés ha tenido un papel relevante en Chile desde sus inicios como nación y durante cerca de doscientos años. En este contexto se intenta perfilar la imagen del profesor de inglés chileno para otorgarle el lugar que se merece y contribuir a hacer comprender el estado actual de dicha disciplina como lengua extranjera (ILE). [...]
L'anglès ha tingut un paper rellevant a Xile des del seu començament com a nació i gairebé al llarg de dos-cents anys. En aquest context s'intenta perfilar el professor d'anglès xilè per atorgar-li el lloc que es mereix i contribuir a fer comprendre l'estat actual d'aquesta disciplina com a llengua estrangera (ALE). [...]
English has played an important role in Chile for almost 200 years. In this context, a profile of the Chilean English teacher is outlined to give them their rightful place and contribute to the understanding of the English as a Foreign Language discipline as it currently stands. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1150
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 189-205 (Temas de investigación)  
9.
20 p, 499.2 KB Uso de tecnologías inmersivas y su impacto en las actitudes científico-matemáticas del estudiantado de Educación Secundaria Obligatoria en un contexto en riesgo de exclusión social / Silva-Díaz, Francisco (Universidad de Granada) ; Carrillo-Rosúa, Javier (Universidad de Granada) ; Fernández-Plaza, José Antonio (Universidad de Granada)
Se presenta una investigación que busca determinar el impacto que tiene el uso de realidad virtual inmersiva (RVI) -asociada al desarrollo de actividades manipulativas y experienciales basadas en el enfoque STEM- en las actitudes científico-matemáticas de estudiantes de primero y segundo de ESO de un centro que se encuentra en un contexto en riesgo de exclusión social. [...]
S'hi presenta una investigació que té com a objectiu determinar l'impacte de l'ús de la realitat virtual immersiva (RVI) -associada amb activitats de manipulació i experiència basades en l'enfocament STEM- en les actituds científico-matemàtiques d'estudiants de primer i segon d'ESO d'un centre ubicat en un context d'exclusió social severa. [...]
Research is presented that aims to determine the impact of the use of Immersive Virtual Reality (IVR), associated with manipulative/experiential activities based on the STEM approach, on the scientific-mathematical attitudes of 1st and 2nd year E. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1136
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 119-138 (Temas de investigación)  
10.
24 p, 994.3 KB La mejora de las habilidades comunicativas como espacio de innovación : un acercamiento al Proyecto Lingüístico de Centro (PLC) / Fabregat Barrios, Santiago (Universidad de Jaén)
El Proyecto Lingüístico de Centro (PLC) ofrece una respuesta al reto de la mejora de la competencia comunicativa de los estudiantes desde una perspectiva interdisciplinar y constituye un espacio de coordinación, innovación y transformación en el ámbito educativo. [...]
The School Language Project (SLP) offers a response to the challenge of improving students' communicative competence from an interdisciplinary perspective and constitutes a space for coordination, innovation and transformation in the educational field. [...]
El Projecte Lingüístic de Centre (PLC) ofereix una resposta a el repte de la millora de la competència comunicativa dels estudiants des d'una perspectiva interdisciplinària i constitueix un espai de coordinació, innovació i transformació en l'àmbit educatiu. [...]
Le Projet Linguistique de Centre (PLC) offre une réponse au défi d'améliorer la compétence communicative des étudiants dans une perspective interdisciplinaire et constitue un espace de coordination, d'innovation et de transformation dans le domaine de l'éducation. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.992
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 992 (Invited Authors)  

Articles : 445 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 719.0 KB Hacia una evaluación inclusiva de la eficacia intercultural en el profesorado en formación de Infantil, Primaria y Secundaria en España / Elboj Saso, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Gómez Bahillo, Carlos (Universidad de Zaragoza) ; Iñiguez Berrozpe, Tatiana (Universidad de Zaragoza) ; Valero Errazu, Diana (Universidad Antonio de Nebrija) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.13140/RG.2.2.24235.95529
Conferencia de Sociología de la Educación. Alacant, València, 20a : 2018  
2.
14 p, 251.0 KB Jóvenes no cualificados. ¿Es eficaz el contrato de formación y aprendizaje? / Nieto Rojas, Patricia (Universidad Carlos III de Madrid)
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019  
3.
2 p, 968.6 KB Programa de les VIII Jornades IET "Transicions a l'ocupació"
Les transformacions del treball i del mercat laboral, posen a prova l'accés a l'ocupació com a pas a la vida adulta per als nois i per a les noies joves. No és estrany, doncs, que la inserció laboral de les persones joves s'hagi convertit en un tema recorrent a l'agenda pública europea. [...]
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019
3 documents
4.
14 p, 527.0 KB Los contratos para la formación y el aprendizaje . Perspectiva crítica y balance / Esteban Legarreta, Ricardo
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Bellaterra, Catalunya, 8es : 2019  
5.
20 p, 397.2 KB La FP Dual y la transición de los jóvenes al mercado de trabajo : la visión de los agentes sociales / Barrientos Sánchez, Daniel ; Martin, Antonio (Martin Artiles) ; Lope Peña, Andreu ; Carrasquer, Pilar, 1957- ; Moles Kalt, Benjamí
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019  
6.
1 p, 810.9 KB Training for real-time intralingual subtitling : the LTA project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona)
The rise of technology in Translation Studies demands new approaches at the academic level and offers new possibilities to the professionals working in this field. One of these possibilities is audiovisual translation (AVT) studies. [...]
2019
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1 : 2019  
7.
1 p, 993.1 KB EASIT : media access services made easier to understand / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Easy-to-read language and plain language have traditionally been applied to printed content in order to make content easier to understand and cater for diverse user needs. However, in our audiovisual and digitized society, there is a need to go beyond the written word and create audiovisual content and audiovisual access services that are also easier to understand. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1r : 2019  
8.
12 p, 158.7 KB IO4 presentation / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
ADLAB PRO Multiplier Event : AD Training Materials in Open Access. Barcelona, : 2019  
9.
6299x9449, 8.1 MB Projecta-U, where artificial intelligence (Science), neural Machine translation (Technology) and Translation studies (Humanities) meet to improve HE student's access to global knowledge / Aguilar-Amat, Anna, 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torres Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.13140/RG.2.2.16098.58568
GUNi International Conference on Humanities and Higher Education: Generating synergies betwenn Science, Technology and Humanities. Barcelona, : 2018  
10.
14 p, 2.0 MB La recerca en accessibilitat : panoràmica de TransMedia Catalonia / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentació dels projectes principals del grup de recerca TransMedia Catalonia durant l'any 2018.
2018
Jornada sobre les Humanitats Digitals. Bellaterra (Barcelona), 1 : 2018  

Contribucions a jornades i congressos : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 37 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 235.4 KB Training experts in inclusive practices for an equity on access to culture in Europe / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Access to cultural content should be offered by several services available by default. If access services are thought, and budgeted, in the production phase, they are better integrated, and cultural content can be enjoyed by all patrons. [...]
Palgrave Macmillan, 2019 - 10.1007/978-981-13-5962-0_13
Inclusion, equity and access for individuals with disabilities, 2019, p. 263-280  
2.
27 p, 6.7 MB Traducció i immigració : la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; García-Beyaert, Sofía (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Gil Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Minett-Wilkinson, Jacqueline (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Olaciregui, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Onos, Liudmila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Ugarte i Ballester, Xus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
L'estudi que presentem té com a propòsit difondre els objectius, la metodologia i els principals resultats del projecte Traducció i immigració: la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats, dut a terme pel grup MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social) entre els anys 2009 i 2010. [...]
The aim of the present study is to publish the principal objectives, methodology and results of the project Translation and Immigration: the training of public service translators and interpreters, new solutions for new scenarios. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2012 (Ciutadania i Immigració ; 8)
Recerca i immigració IV. Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 157-183  
3.
64 p, 666.6 KB Una visió de la joventut a Catalunya / Miret, Pau, 1964-
Des d'una perspectiva biogràfica, la joventut és una etapa vital que transcorre entre la infantesa i el món adult. Delimitar-la en un interval d'edats no és tasca fàcil i a les estadístiques oficials no és estrany veure ballar aquest rang d'edats en funció del moment històric en què s'han publicat. [...]
Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2005 (Polítiques, 46)
Estructura social i desigualtats a Catalunya, 2005, p. 183-246  
4.
210 p, 1.9 MB Evaluación para la eficacia de la formación para la innovación : análisis de casos de éxito. Informe de síntesis / Pineda i Herrero, Pilar, dir.
Madrid : SEPE, 2013  
5.
15 p, 8.4 MB La accesibilidad en los medios : aspectos lingüísticos y retos de formación / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Accesibilidad se asocia a menudo con el hecho de superar barreras físicas, pero el mundo de la comunicación es inaccesible para la comunidad de personas con discapacidades sensoriales a menos que se introduzcan sistemas como la audiodescripción (AD), la subtitulación para sordos (SPS) o el lenguaje de señas. [...]
Madrid : Ediciones del Laberinto , 2006
Sociedad, integración y televisión en España, 2006, p. 293-306  
6.
61 p, 1.4 MB La mediació en l'àmbit familiar / Vall Rius, Anna
Aquest estudi pretén oferir una descripció de l'estat de la mediació familiar a Catalunya. El període analitzat se centra bàsicament en les dades de l'any 2008, encara que és evident la influència de tot el bagatge teòric i d'experiència acumulat des de la seva introducció a Catalunya a la dècada dels anys vuitanta i de les aportacions que s'han sumat al decurs de l'evolució i de la lenta però progressiva implementació de la mediació familiar a Catalunya. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 375-435
2 documents
7.
51 p, 421.2 KB La mediació empresarial / Tarrazón Rodón, M. Mercedes ; Ruíz García Juan Antonio (Universitat Pompeu Fabra) ; Gili Saldaña, Marian (Universitat Pompeu Fabra)
En les relacions empresarials, laborals, personals, o en qualsevol interacció entre persones físiques o jurídiques, els conflictes són inevitables. I no hi ha res de negatiu en això. Ara bé, quan sorgeix la controvèrsia, les parts disposen de dues opcions: o bé permetre que aquest conflicte sigui una font de problemes, despeses i eventuals pèrdues, o bé utilitzar el conflicte com a una eina per a intentar crear valor i obtenir un benefici. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 133-184
2 documents
8.
51 p, 657.9 KB New and Emerging issues in vocational education and training research beyond 2010 / Béduwé, Catherine (Université des sciences sociales de Toulouse) ; Germe, Jean-François (Ecole doctorale Entreprise, Travail, Emploi) ; Leney, Tom ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Poumay, Marianne (Université de Liège) ; Armstrong, Russell
This paper is a cooperation between researchers from three areas of vocational education and training (VET) and lifelong learning research. It aims to identify several new and emerging issues that will be crucially relevant to VET research in the post-Lisbon decade. [...]
Luxembourg Office for Official Publications of the European Communities 2009 (CEDEFOP reference series; 70)
Modernising vocational education and training. Fourth report on vocational training research in Europe: background report, 2009, p. 15-65  
9.
6 p, 25.7 KB Parvenir à une plate-forme minimale d'enseignement pour tous : stratégies et options politiques. Quelle sorte d'école obligatoire? Avec quel curriculum? / Planas, Jordi, 1950-
Quelles stratégies et options politiques pour parvenir à une plate-forme minimale d'enseignement pour tous ? Répondre à la question posée revient à débattre de l'actuel modèle d'école obligatoire qui, bien qu'ayant permis une élévation considérable du niveau d'éducation pour la majorité de nos concitoyens, n'a pas été capable de le faire pour tous. [...]
Thessaloniki CEDEFOP 1998 (CEDEFOP panorama)
Agora IV: Les bas niveaux de qualification sur le marché du travail: prospective et options polítiques, 1998  
10.
11 p, 82.2 KB Identifying interactions between global and local developments : the Observatory for the detection of skill and training needs in the Barcelona region / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball)
The project presented in this article (1) defines the content and methods for identifying vocational training needs in the Barcelona region from a standpoint different from, and critical of, the 'technocratic' methods that have long dominated the monitoring of labour market and training trends. [...]
Luxembourg : Office for official publications of the European Communties, 2007 (CEDEFOP reference series; 52)
Identifying skill needs for the future From research to policy and practice, 2007, p. 106-116  

Llibres i col·leccions : 37 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 202 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
53 p, 625.6 KB Addressing Students' Imagined Identities in the EFL Classroom : Investment and the Role of English in the Context of a Catalan Secondary High School / Servera Barceló, Maria Antònia ; Torras Vila, Berta, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Previous research found that addressing students' imagined identities in the EFL class can provide teachers with improvement plans on how to focus their lessons and on how it is directly connected with the students' investment in learning a foreign language. [...]
Segons recerca prèvia en aquest àmbit, tractar les identitats imaginades de l'alumnat a la classe d'anglès com a llengua estrangera pot proporcionar al professorat plans de millora sobre com focalitzar les sessions i com es relaciona directament amb la inversió de l'alumnat en l'aprenentatge d'una llengua estrangera. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
2.
465.6 KB L'Economia Social i Solidària a Mallorca / Bestard Alemany, Joan ; García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
La situació econòmica a les illes Balears després de la pandèmia és més inestable que mai, per això calen altres maneres de fer funcionar l'economia en aquest territori, diversificant-la més enllà del monocultiu turístic. [...]
La situación económica en las islas Baleares después de la pandemia es más inestable que nunca, por eso calen otras maneras de hacer funcionar la economía en este territorio, diversificándola más allá del monocultivo turístico. [...]
The economic situation in the Balearic Islands after the pandemic is more unstable than ever, so other ways of making the economy work in this territory, diversifying it beyond the tourist monoculture, are necessary. [...]

2021
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
3.
98 p, 1.5 MB Musicant a mestres generalistes / Pardo Muñoz, Judith ; Casals Ibáñez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La situació de pandèmia mundial, la COVID-19, ha esdevingut un procés de canvi logístic sobtat a totes les escoles que ha portat clarament a una reestructuració de les aules i una nova distribució dels docents, afectant així principalment a les especialitats. [...]
La situación de pandemia mundial, el COVID-19, ha supuesto un proceso de cambio logístico repentino a todas las escuelas que ha conllevado claramente a una reestructuración de las aulas y una nueva distribución de los docentes, afectando así principalmente a las especialidades. [...]
The global pandemic situation, COVID-19, has meant a process of sudden logistical change in all schools that has clearly led to a restructuring of classrooms and a new distribution of teachers, affecting mainly on specialties. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
4.
50 p, 3.4 MB Formació i inserció laboral de les dones trans al CP Brians 2, des de la perspectiva de gènere / Marín Muñoz, Marta ; Vicen Jove, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquest treball de recerca realitza un anàlisi de la situació de les dones trans a presó i el model de formació, ocupació i inserció que se les hi aplica. Aquesta investigació és una resposta a la problemàtica que envolta a aquest col·lectiu des del punt de vista penitenciari i criminològic. [...]
This research work carries out an analysis of the situation of trans women in prison and the model of training, occupation and insertion that is applied to them. This research is a response to the problems that surround this group from a penitentiary and criminological point of view. [...]

2021
Grau en Criminologia i Grau en Dret [1284]  
5.
235 p, 2.0 MB Formar al profesorado en educación para la ciudadanía a partir de problemas sociales relevantes. Un estudio de caso con el profesorado en formación inicial de ciencias sociales, sobre la libertad de expresión / Gómez Saldivia, Patricia Andrea ; Santisteban, Antoni, dir. ; Pinochet, Sixtina Genoveva, dir.
La present investigació s'enfoca en les representacions socials del professorat en formació inicial, sobre la llibertat d'expressió. El problema d'investigació aborda la importància d'estudiar sobre com el professorat en formació pensa, compren i exerceix la llibertat d'expressió, desde el seu rol com professorat i també com a ciutadans i ciutadanes. [...]
La presente investigación se enfoca en las representaciones sociales del profesorado en formación inicial, sobre la libertad de expresión. El problema de investigación aborda la importancia de estudiar sobre cómo el profesorado en formación piensa, comprende y ejerce la libertad de expresión, desde su rol como profesorado y también como ciudadanos y ciudadanas. [...]
This research focuses on the social representations of teachers in initial training, on freedom of expression. The research problem addresses the importance of studying how teachers in training think, understand and exercise freedom of expression, from their role as teachers and also as citizens. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
6.
Género y formación de profesorado. Un estudio de caso en el Máster de Profesorado de Educación Secundaria de la Universidad de Valencia / Rausell Guillot, Helena ; Valls Montés, Rafael, dir. ; Santisteban, Antoni, dir.
La tesi presenta un estudi de cas implementat en el Màster de Professorat en Educació Secundària de la Universitat de València. Està basada en l'ús de metodologies qualitatives i en el disseny i implementació de diferents qüestionaris. [...]
La tesis presenta un estudio de caso implementado en el Máster de Profesorado en Educación Secundaria de la Universidad de Valencia. Está basada en el uso de metodologías cualitativas y en el diseño e implementación de diferentes cuestionarios. [...]
This thesis presents a case study implemented in the Master of Teaching training in University of Valencia. It is based on qualitative methodologies and on the design and implementation of different questionnaires. [...]

2021  
7.
694 p, 12.0 MB La adquisición de las competencias docentes digitales para el desarrollo profesional del docente universitario / Santos Guimarães Carvalho, Isamélia ; Tejada Fernández, José, dir. ; Pozos Pérez, Katia Verónica, dir.
L'objectiu d'aquest treball de recerca és identificar les necessitats formatives emergents i necessàries per al desenvolupament professional de l'professorat universitari. Aquestes necessitats formatives estan enfocades a les demandes ascendents de la Societat de la informació i de el coneixement, les quals són imprescindibles per al desenvolupament professional docent. [...]
El objetivo del presente trabajo de investigación es identificar las necesidades formativas emergentes y necesarias para el desarrollo profesional del profesorado universitario. Dichas necesidades formativas están enfocadas en las demandas ascendientes de la Sociedad de la información y del conocimiento, las cuales son imprescindibles para el desarrollo profesional docente. [...]
The objective of this research is to identify the emerging and necessary training needs for the professional development of university teaching staff. Those training needs are focused on the ascending demands of the Information and Knowledge Society, which are essential for teacher professional development. [...]

2020  
8.
386 p, 29.5 MB La formación en audiodescripción en España Prácticas docentes y competencias del audiodescriptor / Mendoza Domínguez, Nuria ; Matamala, Anna, dir.
L'audiodescripció (AD) consisteix en la conversió d'imatges a paraules amb l'objectiu d'oferir una alternativa als continguts visuals per a les persones que no hi poden accedir. Es pot considerar un tipus de traducció intersemiòtica i, com a tal, s'ha inclòs sovint en el currículum de traducció audiovisual i en els estudis d'accessibilitat als mitjans. [...]
La audiodescripción (AD) consiste en la conversión de imágenes a palabras con el objetivo de ofrecer una alternativa a los contenidos visuales a quienes no pueden acceder a estos. Puede considerarse como un tipo de traducción intersemiótica y como tal, está frecuentemente incluida en el currículo de la traducción audiovisual y en los estudios de accesibilidad a los medios. [...]
Audio description (AD) consists of converting images to words with the aim of offering an alternative to the visual contents to those who cannot access it. It can be considered as a type of intersemiotic translation and as such, it is frequently included in the curriculum of audiovisual translation and in studies of media accessibility. [...]

2020  
9.
423 p, 9.7 MB La formación continua de docentes en Educación Preescolar : El apoyo de las directoras hacia la transferencia de aprendizajes / Kleinert Altamirano, Elke Elisabeth Eugenia ; Pineda i Herrero, Pilar, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un estudi exploratori que investiga sobre les actituds i conductes en directores del nivell infantil a l'hora de donar recolzament a la transferència d'aprenentatges de les educadores durant les formacions contínues a les quals assisteixen. [...]
Esta tesis doctoral presenta un estudio exploratorio que investiga sobre las actitudes y conductas en directoras del nivel preescolar para apoyar la transferencia de aprendizajes de las educadoras cuando asisten formaciones continuas. [...]
The present research is an exploratory study about the preschool principals' supportive attitudes and behaviors for the transfer of trainings from teachers when they attend to teacher trainings. The study was performed at the Soconusco area in Chiapas, Mexico. [...]

2021  
10.
394 p, 3.6 MB Formación del Pensamiento Histórico en Estudiantes de Formación Inicial Docente / Chávez Preisler, Carolina Alejandra ; Santisteban, Antoni, dir. ; Bravo Pemjean, Liliana, dir.
La present tesi doctoral se situa des de la triada que es genera entre la formació inicial docent, la didàctica de la història i el desenvolupament del pensament històric. Aquests elements són constitutius del problema d'investigació. [...]
La presente tesis doctoral se sitúa desde la triada que se genera entre la formación inicial docente, la didáctica de la historia y el desarrollo del Pensamiento Histórico. Estos elementos son constitutivos del problema de investigación. [...]
This doctoral thesis is based on the triad that is generated between initial teacher training, the didactics of history and the development of Historical Thinking. These elements are constitutive of the research problem. [...]

2021  

Documents de recerca : 202 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
36 p, 1.2 MB Programa de Desenvolupament Professional d'Investigadors / Díaz, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Miñarro, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa impulsat per la Unitat de Projectes Estratègics de l'Àrea de Recerca de la UAB, té per objectiu donar suport als investigadors en la seva carrera investigadora, dissenyant accions formatives que cobreixin les seves necessitats en cadascun dels seus estadis de desenvolupament professional.
2018
2 documents
2.
7 p, 415.1 KB Per què un pla de formació en competències transversals? / Ruiz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
Presentació realitzada pel dins de la Jornada de benvinguda als nous doctorands del curs 2015-16: "El doctorat com a etapa formativa. Una aproximació a l'ètica en la recerca i a la bona pràctica", organitzada per la UAB.
2016 (Eines per a la recerca)  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
40 p, 978.5 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
8 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.