Resultats globals: 800 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 462 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 68 registres trobats
Llibres i col·leccions, 38 registres trobats
Documents de recerca, 227 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 4 registres trobats
Articles 462 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 169.0 KB Nota de las editoras : comprender las prácticas plurilingües y de socialización del alumnado diverso para la transformación y la inclusión educativas / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este monográfico nos proponemos poner en diálogo distintos estudios que plantean, desde perspectivas diversas pero afines, aspectos sobre la socialización y las prácticas plurilingües y de pluriliteracidad de estudiantes de educación primaria y secundaria de origen cultural diverso mientras participan en espacios de educación formal y no formal, con especial atención en propuestas educativas inclusivas y plurilingües que permitan a su vez repensar la formación del profesorado. [...]
En aquest monogràfic ens proposem posar en diàleg diferents estudis que plantegen, des de perspectives diverses però afins, aspectes sobre la socialització i les pràctiques plurilingües i de pluriliteracitat d'estudiants d'educació primària i secundària d'origen cultural divers mentre participen en espais d'educació formal i no formal, amb especial atenció en propostes educatives inclusives i plurilingües que permetin alhora repensar la formació del professorat. [...]
In this monograph we intend to bring together studies from diverse but related perspectives that foreground processes of plurilingual socialization and pluriliteracy practices of primary and secondary students from diverse cultural backgrounds while they participate in formal and non-formal educational spaces, with special attention on inclusive and plurilingual proposals that in turn allow rethinking teacher training. [...]
Dans cette monographie, nous proposons de mettre en dialogue différentes études qui soulèvent, à partir de perspectives diverses mais liées, des aspects sur la socialisation et les pratiques de plurilittératie et de plurilinguisme des élèves de l'école primaire et secondaire issus de milieux culturels divers, tout en participant à des espaces éducatifs formels et non formels, avec une attention particulière aux propositions éducatives inclusives et plurilingues qui nous permettent à leur tour de repenser la formation des enseignants. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1151
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. 1151 (Special Editor(s))  
2.
7 p, 94.0 KB Reflexions per als nous temps : les persones i els aprenentatges / López, Kiko (Universitat de les Illes Balears)
Ens trobam en un moment històric per a la nostra societat, que esdevé també com a ocasió immillorable per a reivindicar l'aportació de l'escola al benestar de les persones que hi convivim. El tractament dels aspectes rellevants que defineixen la realitat que experimentam és una de les ocupacions dels debats interns al centre. [...]
2022
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 40 (2022) (Col·laboracions)  
3.
7 p, 264.0 KB Un club de lectura crítica y colaborativa como vehículo para la reflexión sobre la educación STEM con profesorado en Asturias / Diego Rodríguez, Iván (Asturias4Steam, Valnalón) ; Álvarez Granada, María Yolanda (Centro de Profesorado y Recursos Avilés -Occidente)
Con el objetivo de potenciar una reflexión conjunta sobre la educación STEM y sus implicaciones en el aula, se establece una Red Formativa formada por profesorado de todos los niveles educativos no universitarios en Asturias para la lectura y discusión de artículos didácticos en el campo de las Ciencias y la Tecnología. [...]
Amb l'objectiu de potenciar una reflexió conjunta sobre l'educació STEM i les seves implicacions a l'aula, s'estableix una Xarxa Formativa formada per professorat de tots els nivells educatius no universitaris a Astúries per a la lectura i la discussió d'articles didàctics en el camp de les Ciències i la Tecnologia. [...]
With the aim of promoting joint reflection on the STE(A)M concept and its implications in the classroom, a STEM Journal Club was established for teachers from all non-university educational levels in Asturias for the reading and discussion of didactic articles in the field of Science and Technology. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.455
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 33-39 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
15 p, 244.3 KB Desafiaments i possibilitats per construir una escola lingüísticament i culturalment inclusiva : una conversa entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum Capdevila, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lech-Hab, Siham
La conversa que es desenvolupa a continuació entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab gira entorn de quins són, encara avui, els desafiaments i les possibilitats de la presència d'escolars d'origen migrant a l'escola de Catalunya, així com quines oportunitats ofereix aquesta realitat tant a les escoles com a la universitat. [...]
The conversation that takes place below between Luci Nussbaum and Siham Lech-Hab revolves around what are, even today, the challenges and the possibilities of the presence of children with migrant family backgrounds in the school of Catalonia, as well as what opportunities this reality offers both in schools and in the university. [...]
La conversación que se desarrolla a continuación entre Luci Nussbaum y Siham Lech-Hab gira alrededor de cuáles son, todavía hoy en día, los desafíos y las posibilidades de la presencia de escolares de origen migrante en la escuela de Cataluña, así como cuáles son las oportunidades que ofrece esta realidad tanto en las escuelas como en la universidad. [...]
La conversation suivante entre Luci Nussbaum et Siham Lech-Hab tourne autour des défis et des possibilités de la présence d'élèves d'origine immigrée dans les écoles de Catalogne aujourd'hui, ainsi que des opportunités que cette réalité offre à la fois dans les écoles et à l'université. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1125
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1125 (Interviews)  
5.
17 p, 212.3 KB Motivaciones sociales y personales en la formación del ecologismo : el caso de Mallorca durante la Transición (1973-1983) / Serra, Martí (Universidad del País Vasco)
Este artículo analiza el proceso de formación del ecologismo en un entorno local, a partir de una comprensión de los factores sociales y personales que explican su formación. Insertamos este proceso en el debate sobre las causas de la formación del ecologismo a nivel global, en el cual hay dos posturas encontradas. [...]
Aquest article analitza el procés de formació de l'ecologisme en un entorn local, a partir d'una comprensió dels factors socials i personals que expliquen la seva formació. Inserim aquest procés en el debat sobre les causes de la formació de l'ecologisme a nivell global, on hi ha dues postures oposades. [...]
This article analyses the process of the creation of environmentalism in a local context based on an understanding of the social and personal factors involved. We locate this process within the debate around the causes of the environmentalism at a global level, where there are two conflicting positions. [...]

2022 - 10.5565/rev/rubrica.247
Rúbrica contemporánea, Vol. 11 Núm. 21 (2022) , p. 9-25 (Dossier)  
6.
26 p, 355.9 KB "Si nosotros no usamos la lengua, ¿quién lo va a hacer?" : La trayectoria de una educadora intercultural bilingüe en la revitalización de la lengua indígena / Hornberger, Nancy H. (Universidad de Pensilvania)
Apoyado en mis investigaciones etnográficas tras los años en los Andes, este documento examina la trayectoria de una educadora indígena bilingüe de habla quechua a medida que atravesó (y atraviesa) desde las comunidades rurales de la sierra sur del Perú hacia su desarrollo como maestra, educadora de maestros, investigadora y defensora de lo indígena. [...]
Recolzat en les meves investigacions etnogràfiques als Andes, aquest document examina la trajectòria d'una educadora indígena bilingüe de parla quítxua a mesura que va travessar (i travessa) des de les comunitats rurals de la serra sud de Perú cap al seu desenvolupament com a mestra, educadora de mestres, investigadora i defensora de tot allò indígena. [...]
Drawing from my long-term ethnographic research in the Andes, this paper examines one Quechua-speaking Indigenous bilingual educator's trajectory as she traversed (and traverses) from rural highland communities of southern Peru through development as teacher, teacher educator, researcher, and Quechua advocate. [...]
Soutenu par mes recherches ethnographiques après des années dans les Andes, ce document examine la trajectoire d'une éducatrice autochtone bilingue parlant le quechua alors qu'elle traversait (et traverse) les communautés rurales des hauts plateaux du sud du Pérou vers son développement en tant qu'enseignante, éducatrice d'enseignants, de chercheur et de défenseur des autochtones. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.981
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e981 (Invited Authors)  
7.
18 p, 770.0 KB Estrategias didácticas para favorecer las prácticas literarias digitales en la formación inicial de maestros / Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
En la formación inicial de maestro es necesario que los estudiantes adquieran estrategias didácticas para potenciar las prácticas literarias digitales. En esta investigación se usan métodos basados en el paradigma cualitativa e interpretativa y, mediante el análisis del discurso en sus tres dimensiones (enunciativa, temática e interlocutiva), se analizan los discursos de los estudiantes acerca de una propuesta didáctica para la etapa de Primaria relacionada con el desarrollo de prácticas literarias digitales (booktrailers). [...]
A la formació inicial de mestres és necessari que els estudiants adquireixin estratègies didàctiques per potenciar les pràctiques literàries digitals. En aquesta investigació s'utilitzen mètodes basats en la paradigma qualitativa i interpretativa i, mitjançant l'anàlisi del discurs en les seves tres dimensions (enunciativa, temàtica i interlocutiva), s'analitzen els discursos dels futurs docents sobre una proposta didàctica per a l'etapa de Primària relacionada amb el desenvolupament de pràctiques literàries digitals (booktrailers). [...]
In preservice teacher education it is necessary that students acquire didactic strategies to enhance digital literacy practices. In this research, methods based on the qualitative and interpretative paradigm have been used. [...]
Dans la formation initiale des enseignants, il est nécessaire que les étudiants acquièrent des stratégies didactiques pour renforcer les pratiques littéraires numériques. Cette recherche utilise des méthodes basées sur le paradigme qualitatif et interprétatif et, par l'analyse du discours dans ses trois dimensions (énonciative, thématique et interlocutive) analyse les discours des élèves sur une proposition didactique du niveau de primaire liée au développement de pratiques littéraires numériques (booktrailers). [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.891
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e891 (Articles)  
8.
17 p, 415.4 KB Lo educativo en el horizonte de la praxis y la poiesis : su componente de contingencia e imprevisibilidad / Ducoing Watty, Patricia (IISUE-Universidad Nacional de México)
Este artículo tiene como objetivo elucidar sobre la educación y la formación en el horizonte de la praxis, conceptualizada como un proceso complejo, signado por la fragilidad, la incertidumbre, la contingencia y la incompletud, en el cual los sujetos se reencuentran cara a cara e interactúan en la cotidianeidad. [...]
Aquest article té com a objectiu elucidar sobre l'educació i la formació en l'horitzó de la praxi, conceptualitzada com un procés complex, signat per la fragilitat, la incertesa, la contingència i la incompletesa, en el qual els subjectes es retroben cara a cara i interactuen en la quotidianitat. [...]
The purpose of this article is to explain, from a praxis perspective, the terms education and training, considered as a complex process, where individuals face each other and interact in a common environment polluted by certain aspects such as fragility, uncertainty contingency and partiality. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.817
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 21-37 (Dossier)  
9.
5 p, 897.3 KB The A-B-C of The Teaching and Learning of the Middle Level Cycle "Pharmacy and Parapharmacy Technician" in Vocational Education / Cladera Bohigas, Tònia (APAC (Associació de Professors d'Anglès de Catalunya))
The author briefly describes the main purpose of this certificate course, one of the options in vocational training offered by the public education system in Spain. It then gives details about the pedagogical approaches currently being applied in this course as well as the role of language in class and the benefits of using a foreign language instead of the students' L1. [...]
L'autora descriu breument l'objectiu d'aquest cicle d'educació secundària postobligatòria i detalla la metodologia actual, el rol de la llengua i els beneficis d'usar una llengua estrangera. També ofereix exemples de projectes, activitats educatives de qualitat i tècniques que poden ser útils a altres professors de Formació Professional.
La autora describe brevemente el objetivo de este ciclo de educación secundaria post-obligatoria y detalla la metodología actual, el rol de la lengua y los beneficios de usar una lengua extranjera. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.50
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 69-73 (L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos AICLE)  
10.
16 p, 203.2 KB Training with videogames for improving sustained attention in children with a high risk of learning disorders / Guitart Pérez-Puelles, Lourdes (Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona) ; Menéndez Mendoza, Dayamith (Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona) ; Sánchez García, Jesús Eladio (Instituto de Cibernética, Matemática y Física) ; Torres Díaz, Rosario (Centro de Neurociencias de Cuba)
Most studies examine the effects of videogames on the cognitive abilities of young and adult players in experimental situations or for rehabilitation purposes. The aim of the present study is to evaluate the use of computerized commercial games for training sustained attention in primary school children at a high risk of learning disorders. [...]
La majoria dels estudis examinen els efectes dels videojocs sobre les capacitats cognitives dels joves jugadors i adults en situacions experimentals o amb finalitats de rehabilitació. L'objectiu de l'estudi és avaluar l'ús de jocs comercials informatitzats per a la formació d'atenció sostinguda en nens amb un alt risc de trastorns de l'aprenentatge en una mostra de 32 escolars de primària. [...]
La mayoría de los estudios examinan los efectos de los videojuegos sobre las habilidades cognitivas de jugadores jóvenes y adultos en situaciones experimentales o con fines de rehabilitación. El objetivo del estudio es evaluar el empleo de juegos comerciales informatizados para el entrenamiento de la atención sostenida en niños con alto riesgo de trastornos del aprendizaje en una muestra de 32 escolares de primaria. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1333
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 173-188  

Articles : 462 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 719.0 KB Hacia una evaluación inclusiva de la eficacia intercultural en el profesorado en formación de Infantil, Primaria y Secundaria en España / Elboj Saso, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Gómez Bahillo, Carlos (Universidad de Zaragoza) ; Iñiguez Berrozpe, Tatiana (Universidad de Zaragoza) ; Valero Errazu, Diana (Universidad Antonio de Nebrija) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.13140/RG.2.2.24235.95529
Conferencia de Sociología de la Educación. Alacant, València, 20a : 2018  
2.
14 p, 251.0 KB Jóvenes no cualificados. ¿Es eficaz el contrato de formación y aprendizaje? / Nieto Rojas, Patricia (Universidad Carlos III de Madrid)
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019  
3.
2 p, 968.6 KB Programa de les VIII Jornades IET "Transicions a l'ocupació"
Les transformacions del treball i del mercat laboral, posen a prova l'accés a l'ocupació com a pas a la vida adulta per als nois i per a les noies joves. No és estrany, doncs, que la inserció laboral de les persones joves s'hagi convertit en un tema recorrent a l'agenda pública europea. [...]
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019
3 documents
4.
14 p, 527.0 KB Los contratos para la formación y el aprendizaje . Perspectiva crítica y balance / Esteban Legarreta, Ricardo
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Bellaterra, Catalunya, 8es : 2019  
5.
20 p, 397.2 KB La FP Dual y la transición de los jóvenes al mercado de trabajo : la visión de los agentes sociales / Barrientos, Daniel ; Martin, Antonio (Martin Artiles) ; Lope Peña, Andreu ; Carrasquer, Pilar, 1957- ; Moles Kalt, Benjamí
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019  
6.
1 p, 810.9 KB Training for real-time intralingual subtitling : the LTA project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona)
The rise of technology in Translation Studies demands new approaches at the academic level and offers new possibilities to the professionals working in this field. One of these possibilities is audiovisual translation (AVT) studies. [...]
2019
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1 : 2019  
7.
1 p, 993.1 KB EASIT : media access services made easier to understand / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Easy-to-read language and plain language have traditionally been applied to printed content in order to make content easier to understand and cater for diverse user needs. However, in our audiovisual and digitized society, there is a need to go beyond the written word and create audiovisual content and audiovisual access services that are also easier to understand. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1r : 2019  
8.
12 p, 158.7 KB IO4 presentation / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
ADLAB PRO Multiplier Event : AD Training Materials in Open Access. Barcelona, : 2019  
9.
6299x9449, 8.1 MB Projecta-U, where artificial intelligence (Science), neural Machine translation (Technology) and Translation studies (Humanities) meet to improve HE student's access to global knowledge / Aguilar-Amat, Anna, 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torres-Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.13140/RG.2.2.16098.58568
GUNi International Conference on Humanities and Higher Education: Generating synergies betwenn Science, Technology and Humanities. Barcelona, : 2018  
10.
14 p, 2.0 MB La recerca en accessibilitat : panoràmica de TransMedia Catalonia / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentació dels projectes principals del grup de recerca TransMedia Catalonia durant l'any 2018.
2018
Jornada sobre les Humanitats Digitals. Bellaterra (Barcelona), 1 : 2018  

Contribucions a jornades i congressos : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 38 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 9.4 MB Instrucció de Gerència 3/2022, relativa a les indemnitzacions per la col·laboració en la realització d'accions formatives, divulgatives i anàlogues de la UAB i al procés de designació per a la col·laboració / Universitat Autònoma de Barcelona
L'objecte d'aquesta instrucció és establir el procediment de pagament de les despeses vinculades al Pla de Formació de la UAB per a la col·laboració en: - Accions formatives: Cursos, tallers, tutories i altres. [...]
2022  
2.
10 p, 235.4 KB Training experts in inclusive practices for an equity on access to culture in Europe / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Access to cultural content should be offered by several services available by default. If access services are thought, and budgeted, in the production phase, they are better integrated, and cultural content can be enjoyed by all patrons. [...]
Palgrave Macmillan, 2019 - 10.1007/978-981-13-5962-0_13
Inclusion, equity and access for individuals with disabilities, 2019, p. 263-280  
3.
27 p, 6.7 MB Traducció i immigració : la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Minett-Wilkinson, Jacqueline (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Olaciregui, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Onos, Liudmila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Ugarte i Ballester, Xus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
L'estudi que presentem té com a propòsit difondre els objectius, la metodologia i els principals resultats del projecte Traducció i immigració: la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats, dut a terme pel grup MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social) entre els anys 2009 i 2010. [...]
The aim of the present study is to publish the principal objectives, methodology and results of the project Translation and Immigration: the training of public service translators and interpreters, new solutions for new scenarios. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2012 (Ciutadania i Immigració ; 8)
Recerca i immigració IV. Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 157-183  
4.
64 p, 666.6 KB Una visió de la joventut a Catalunya / Miret, Pau, 1964-
Des d'una perspectiva biogràfica, la joventut és una etapa vital que transcorre entre la infantesa i el món adult. Delimitar-la en un interval d'edats no és tasca fàcil i a les estadístiques oficials no és estrany veure ballar aquest rang d'edats en funció del moment històric en què s'han publicat. [...]
Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2005 (Polítiques, 46)
Estructura social i desigualtats a Catalunya, 2005, p. 183-246  
5.
210 p, 1.9 MB Evaluación para la eficacia de la formación para la innovación : análisis de casos de éxito. Informe de síntesis / Pineda i Herrero, Pilar, dir.
Madrid : SEPE, 2013  
6.
15 p, 8.4 MB La accesibilidad en los medios : aspectos lingüísticos y retos de formación / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Accesibilidad se asocia a menudo con el hecho de superar barreras físicas, pero el mundo de la comunicación es inaccesible para la comunidad de personas con discapacidades sensoriales a menos que se introduzcan sistemas como la audiodescripción (AD), la subtitulación para sordos (SPS) o el lenguaje de señas. [...]
Madrid : Ediciones del Laberinto , 2006
Sociedad, integración y televisión en España, 2006, p. 293-306  
7.
61 p, 1.4 MB La mediació en l'àmbit familiar / Vall Rius, Anna
Aquest estudi pretén oferir una descripció de l'estat de la mediació familiar a Catalunya. El període analitzat se centra bàsicament en les dades de l'any 2008, encara que és evident la influència de tot el bagatge teòric i d'experiència acumulat des de la seva introducció a Catalunya a la dècada dels anys vuitanta i de les aportacions que s'han sumat al decurs de l'evolució i de la lenta però progressiva implementació de la mediació familiar a Catalunya. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 375-435
2 documents
8.
51 p, 421.2 KB La mediació empresarial / Tarrazón Rodón, M. Mercedes ; Ruíz García Juan Antonio (Universitat Pompeu Fabra) ; Gili Saldaña, Marian (Universitat Pompeu Fabra)
En les relacions empresarials, laborals, personals, o en qualsevol interacció entre persones físiques o jurídiques, els conflictes són inevitables. I no hi ha res de negatiu en això. Ara bé, quan sorgeix la controvèrsia, les parts disposen de dues opcions: o bé permetre que aquest conflicte sigui una font de problemes, despeses i eventuals pèrdues, o bé utilitzar el conflicte com a una eina per a intentar crear valor i obtenir un benefici. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 133-184
2 documents
9.
51 p, 657.9 KB New and Emerging issues in vocational education and training research beyond 2010 / Béduwé, Catherine (Université des sciences sociales de Toulouse) ; Germe, Jean-François (Ecole doctorale Entreprise, Travail, Emploi) ; Leney, Tom ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Poumay, Marianne (Université de Liège) ; Armstrong, Russell
This paper is a cooperation between researchers from three areas of vocational education and training (VET) and lifelong learning research. It aims to identify several new and emerging issues that will be crucially relevant to VET research in the post-Lisbon decade. [...]
Luxembourg Office for Official Publications of the European Communities 2009 (CEDEFOP reference series; 70)
Modernising vocational education and training. Fourth report on vocational training research in Europe: background report, 2009, p. 15-65  
10.
6 p, 25.7 KB Parvenir à une plate-forme minimale d'enseignement pour tous : stratégies et options politiques. Quelle sorte d'école obligatoire? Avec quel curriculum? / Planas, Jordi, 1950-
Quelles stratégies et options politiques pour parvenir à une plate-forme minimale d'enseignement pour tous ? Répondre à la question posée revient à débattre de l'actuel modèle d'école obligatoire qui, bien qu'ayant permis une élévation considérable du niveau d'éducation pour la majorité de nos concitoyens, n'a pas été capable de le faire pour tous. [...]
Thessaloniki CEDEFOP 1998 (CEDEFOP panorama)
Agora IV: Les bas niveaux de qualification sur le marché du travail: prospective et options polítiques, 1998  

Llibres i col·leccions : 38 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 227 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
El Pensamiento Crítico y Creativo en la formación de profesorado de ciencias de educación secundaria / Prado Arenas, Diana Lizeth ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. ; Oliveras Prat, Begonya, dir.
La tesi El pensament crític i Creatiu en la formació inicial de professorat de ciències de educació secundària planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals per a l'alfabetització científica. [...]
La tesis El pensamiento crítico y Creativo en la formación inicial de profesorado de ciencias de educación secundaria plantea una aportación en el campo de la didáctica de las ciencias experimentales para la alfabetización científica. [...]
The thesis The Critical and Creative Thinking in science secondary teacher training proposes a contribution in the field of didactics of experimental sciences for scientific literacy. The proposal covers the improvement of thinking in the teaching-learning of science through the development of the transversal competences of Critical Thinking and Creative Thinking and modelling as a didactic approach. [...]

2022  
2.
398 p, 4.1 MB Las estrategias colaborativas en el aula y entre docentes : Estudio de Caso de una Universidad Pública Chilena en contexto de frontera / Velásquez Parraguez, Eduardo Alejandro ; Duran-Bellonch, Mar, dir.
Aquest treball investigatiu va tenir com a objectiu analitzar les estratègies per al treball col·laboratiu a l'assignatura de pràctica pedagògica en una Universitat pública de context de frontera. [...]
El presente trabajo investigativo tuvo como objetivo analizar las estrategias para el trabajo colaborativo en la asignatura de práctica pedagógica en una Universidad pública de contexto de frontera. [...]
The objective of this research work was to analyze the strategies for collaborative work in the subject of pedagogical practice in a public university in a border context. This is a study with a qualitative approach with a Case Study design. [...]

2022  
3.
103 p, 2.4 MB YO, PERIODISMO : periodismo Independiente en Redes Sociales / Zambrana Castro, Antonio ; Casanovas Zurano, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Jo, Periodisme és un curs en línia que tracta de preparar tots aquells periodistes que vulguin treballar de forma independent a xarxes socials. Aquest TFG consisteix en un pla d'empresa que permet emprendre així com treure el curs formatiu al mercat.
Yo, Periodismo es un curso online que trata de preparar a todos aquellos periodistas que deseen trabajar de forma independiente en redes sociales. Para ello, este TFG consiste en un plan de empresa que permite emprender así como sacar el curso formativo al mercado.
Me, Journalism is an online course that aims to prepare all those journalists who wish to work independently on social media. This TFG consists of a business plan that allows entrepreneurship as well as to bring the training course to the market.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
4.
169 p, 1.2 MB L'educació mediàtica, una assignatura pendent a Catalunya / Jiménez Durán, Sandra ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball pretén fer una anàlisi panoràmica de la situació de l'educació mediàtica a Catalunya i la seva inclusió als centres d'educació secundària. L'estudi consta d'un marc teòric i d'un estudi de cas de l'educació mediàtica a Catalunya. [...]
Este trabajo pretende analizar panorámicamente la situación de la educación mediática en Cataluña y su inclusión en los institutos. El estudio consta de un marco teórico y de un estudio de caso de la educación mediática. [...]
This study intends to analyze in a panoramic view the situation of media literacy in Catalonia and its inclusion in secondary schools. The present work is made up of a theoretical framework and a case study of media education in Catalonia. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
5.
3 p, 504.3 KB Formación Forestal (1984-2022) / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una recopilación de la Formación Forestal, en Catalunya (1984-2022), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, etc.
Es presenta una recopilació sobre Formació Forestal, a Catalunya (1984-2022).

2022 (Memoria forestal digital)
21 documents
6.
8 p, 458.2 KB Formación en Veterinaria de Salud Pública (1987-2011) / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una recopilación de la Formación en Veterinaria de Salud Pública, principalmente en Catalunya (1987-2011), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, informes, documentos, etc. [...]
Es presenta una recopilació sobre Formació en Veterinària de Salut Pública, principalment a Catalunya (1987-2011).

2022 (Inspecció veterinària d'escorxadors)  
7.
15 p, 457.5 KB Formación en Inspección Veterinaria de mataderos (1986-2012) / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una recopilación de la Formación en Inspección Veterinaria de mataderos en España (1986-2012), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, informes, documentos, etc. [...]
Es presenta una recopilació sobre Formació en Inspecció Veterinària d'Escorxadors a Espanya (1986-2012). ".

2022 (Inspecció veterinària d'escorxadors)
2 documents
8.
11 p, 523.0 KB Formación en Producción Animal (1984-2015) / Fàbregas i Comadran, Xavier
"Se presenta una recopilación de la Formación en Producción Animal en España (1984-2015), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, etc. [...]
Es presenta una recopilació sobre Formació en Producció Animal a Espanya (1984-2015). ".

2022 (Memoria digital de producció animal)  
9.
69 p, 596.8 KB La formació en comunicació inclusiva al grau de Periodisme : estudi qualitatiu de les opinions i propostes de l'alumnat d'universitats catalanes / Augusto Arenas, Ana ; Huertas Bailén, María Desamparados, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball defensa la necessitat d'incloure la comunicació inclusiva als graus de Periodisme. Després d'analitzar com ha estat abordada la noció de comunicació inclusiva atenent diferents àmbits (gènere-feminisme, sud global i discapacitat) es proposa una definició pròpia. [...]
Este trabajo defiende la necesidad de incluir la comunicación inclusiva en los grados de Periodismo. Después de analizar cómo ha sido abordada la noción de comunicación inclusiva atendiendo diferentes ámbitos (género-feminismo, sur global y discapacidad) se propone una definición propia. [...]
This paper defends the need to include inclusive communication in Journalism degrees. After analysing how the notion of inclusive communication has been approached in different areas (gender-feminism, global south and disability), we propose our own definition. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
10.
61 p, 584.2 KB L'adequació de la formació musical del professorat generalista / Grau Jiménez, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
El qüestionament de la formació del professorat és quelcom recurrent i necessari per tal d'adaptar-se a la societat canviant en la qual vivim, especialment donada la velocitat a la qual ho està fent. [...]
La cuestión sobre la formación del profesorado es algo recurrente y necesario para poder adaptarse a la sociedad cambiante en la que vivimos, especialmente teniendo en cuenta la velocidad a la que lo está haciendo. [...]
Questioning how teachers' training is done is a recurring and necessary thing to do in order to adapt to the changing society in which we live, especially considering the speed at which it is doing it. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Primària [1140]  

Documents de recerca : 227 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
Qui va dir por? : curs Eines i recursos que t'ofereixen les Biblioteques UAB per realitzar el TFG / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo on es presenta el curs Eines i recursos que t'ofereixen les Biblioteques UAB per realitzar el TFG.
2021 (Serveis)  
2.
36 p, 1.2 MB Programa de Desenvolupament Professional d'Investigadors / Díaz, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Miñarro, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa impulsat per la Unitat de Projectes Estratègics de l'Àrea de Recerca de la UAB, té per objectiu donar suport als investigadors en la seva carrera investigadora, dissenyant accions formatives que cobreixin les seves necessitats en cadascun dels seus estadis de desenvolupament professional.
The programme aims to offer support to researchers during their careers, with training sessions that cover theirneeds at all stages of their professional development.

2018
2 documents
3.
7 p, 415.1 KB Per què un pla de formació en competències transversals? / Ruiz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
Presentació realitzada pel dins de la Jornada de benvinguda als nous doctorands del curs 2015-16: "El doctorat com a etapa formativa. Una aproximació a l'ètica en la recerca i a la bona pràctica", organitzada per la UAB.
2016 (Eines per a la recerca)  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
40 p, 978.5 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
8 documents

Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
35.3 KB Lletra, Educació lingüistica i literària / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. LLETRA, Educació lingüística i literària ; Universitat de Barcelona
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca LLETRA (2017 SGR 1728), acrònim format amb les inicials dels mots que designen els eixos de la seva activitat: Llengua, Literatura, Educació, Transferència, Recerca, Acció.
2017  
2.
Qui va dir por? : curs Eines i recursos que t'ofereixen les Biblioteques UAB per realitzar el TFG / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo on es presenta el curs Eines i recursos que t'ofereixen les Biblioteques UAB per realitzar el TFG.
2021 (Serveis)  

Fons personals i institucionals 4 registres trobats  
1.
3 p, 504.3 KB Formación Forestal (1984-2022) / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una recopilación de la Formación Forestal, en Catalunya (1984-2022), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, etc.
Es presenta una recopilació sobre Formació Forestal, a Catalunya (1984-2022).

2022 (Memoria forestal digital)
21 documents
2.
8 p, 458.2 KB Formación en Veterinaria de Salud Pública (1987-2011) / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una recopilación de la Formación en Veterinaria de Salud Pública, principalmente en Catalunya (1987-2011), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, informes, documentos, etc. [...]
Es presenta una recopilació sobre Formació en Veterinària de Salut Pública, principalment a Catalunya (1987-2011).

2022 (Inspecció veterinària d'escorxadors)  
3.
15 p, 457.5 KB Formación en Inspección Veterinaria de mataderos (1986-2012) / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una recopilación de la Formación en Inspección Veterinaria de mataderos en España (1986-2012), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, informes, documentos, etc. [...]
Es presenta una recopilació sobre Formació en Inspecció Veterinària d'Escorxadors a Espanya (1986-2012). ".

2022 (Inspecció veterinària d'escorxadors)
2 documents
4.
11 p, 523.0 KB Formación en Producción Animal (1984-2015) / Fàbregas i Comadran, Xavier
"Se presenta una recopilación de la Formación en Producción Animal en España (1984-2015), realizada en distintos formatos: cursos, jornadas, congresos, simposiums, conferencias, ponencias, seminarios, sesiones, reuniones, etc. [...]
Es presenta una recopilació sobre Formació en Producció Animal a Espanya (1984-2015). ".

2022 (Memoria digital de producció animal)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.