Results overview: Found 16 records in 0.02 seconds.
Articles, 14 records found
Research literature, 2 records found
Articles 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
43 p, 498.7 KB Practices of conformity and transgression in an out-of-school reading programme for 'at risk' children / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (University of Leeds. School of Education)
A large body of research has demonstrated that the plurilingualisms and pluriliteracies that children and youth bring to classrooms are often not those required for school success. This is even more so for students from underprivileged backgrounds, a demographic where children and youth with family backgrounds of immigration are over-represented. [...]
2018 - 10.1016/j.linged.2017.09.003
Linguistics and education, Vol. 43 (2018) , p. 25-38  
2.
12 p, 895.0 KB "No va amb mi" : la influència del disseny d'activitats STEM sobre el posicionament de l'alumnat en aquest àmbit / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article que es presenta analitza les diferències en la percepció de l'impacte sobre el propi posicionament cap a l'àmbit STEM en estudiants de secundària que han participat en un festival STEM. [...]
In this article, differences in the perception of the impact on the stance on STEM of high school students who have participated in a STEM festival are analysed. As well, how different elements that can promote a positive stance on STEM, based also on the opinion of the participant boys and girls is also analysed. [...]
El artículo que se presenta analiza las diferencias en la percepción del impacto sobre el propio posicionamiento hacia el ámbito STEM en estudiantes de secundaria que han participado en un festival STEM. [...]

2019 - 10.17345/ute.2019.2.2658
UT. Revista de ciències de l'educació, Núm. Monogràfic (2019) , p. 133-144  
3.
26 p, 455.9 KB Acercar la ciencia a los jóvenes a través de las novelas : la experiencia de un club de lectura / Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presenta la experiencia de un club de lectura juvenil que pretende contribuir a la alfabetización científica desde la educación no formal (bibliotecas públicas) partiendo de la siguiente premisa: la lectura y problematización de novelas de ficción realista, en las que la intriga está relacionada con temáticas socio-científicas, puede promover la aproximación de los jóvenes a estas temáticas ayudándoles a interpretar el mundo real. [...]
This article describes the experience of a Young Adult Book Club to promote scientific literacy in a non formal education context (public libraries). The experience is based on the following premise: reading and questioning realistic fiction novels (with a socio scientific issues intrigue related) can contribute young people interest on these issues as well as to help them to interpret the real world. [...]

Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul, Unidade Universitária de Paranaíba, 2020 - 10.26514/inter.v11i32.4016
Interfaces da Educação, Vol. 11 Núm. 32 (2020) , p. 662-687  
4.
39 p, 547.5 KB Pedagogical linguistics in Romance / Feldhausen, Ingo (Centre National de la Recherche Scientifique (França). Analyse et Traitement Informatique de la Langue Française-ATILF)
Linguists tend to underestimate their educational and societal role, but linguistics matters. Therefore, this article is a plea for linguists to act accordingly and to fulfill their important role boldly and creatively. [...]
2022 - 10.5565/rev/isogloss.231
Isogloss, Vol. 8 Núm. 5 (2022) , p. 1-39 (Articles)  
5.
20 p, 327.2 KB The Rupture of Education : Perspectives From Pedagogy and Social Education / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Is social education a specific and differentiated type of education? What differentiates it from other types of education? Is there any education or pedagogy that is not social? How are pedagogy and social education related to these other, also specific, types of education? These are some of the questions that guide the conceptual and historical journey undertaken in this work from the perspective of pedagogy and social education, based around what we have characterized as ruptures in education. [...]
¿Es la educación social un tipo específico y diferenciado de educación? ¿Qué es lo que la diferencia de otros tipos de educación? ¿Hay alguna educación o pedagogía que no sea social? ¿Cómo se relacionan la pedagogía y educación social con esos otros tipos, también específicos, de educación? Estas son algunas de las preguntas que, desde la perspectiva de la pedagogía y la educación social, orientan el recorrido conceptual e histórico que se desarrolla en este trabajo alrededor de lo que hemos caracterizado como escisiones educativas. [...]

Salamanca : Ediciones Universidad de Salamanca, 2023 - 10.14201/teri.27805
Teoría de la educación, Vol 35 Num 1 (Enero-Junio 2023) , p. 1-20
2 documents
6.
14 p, 287.0 KB Education for Sustainable Development in Educating Cities : towards a Transformative Approach from Informal and Non-Formal Education / Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Lleonart, Pilar (Ajuntament de Tarragona. Institut Municipal d'Educació) ; Alfonso, Laura (Municipalidad de Rosario. Dirección de Ciudades Educadoras) ; Bin, Hye (Changwon Municipal Government. Department of Lifelong Education)
This paper summarizes the main findings of research on education for sustainable development (ESD) at the international level. The context of the research regards educating cities, or local administrations committed to education through all their policies with the purpose of transforming their territories through a human rights approach. [...]
2022 - 10.3390/su14074005
Sustainability, Vol. 14 Núm. 7 (2022) , p. 4005  
7.
22 p, 639.3 KB Semiosis y cosmopolitismo crítico : un análisis transmodal de un dilema ético en comunicación transnacional entre jóvenes / Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hawkins, Margaret R. (University of Wisconsin-Madison)
Este artículo parte de un dilema ético que surgió al usar videos para la comunicación transnacional en un proyecto global de educación e investigación en el cual participaban jóvenes. Analizamos datos que permiten la reconstrucción del proceso de producción y recepción de uno de los videos en particular producido por adolescentes participantes de Cataluña para un grupo de jóvenes de Uganda. [...]
The article is motivated by an ethical dilemma encountered in the use of film for transnational communication in a global youth education and research project. We analyse data that enable the reconstruction of the process of production and reception of one particular film produced by teenagers at a project site in Catalonia for peers in Uganda. [...]

2020 - 10.30827/profesorado.v24i1.9130
Profesorado, Vol. 24 Núm. 1 (Febrero 2020) , p. 304-325  
8.
20 p, 293.1 KB Los museos etnológicos como instrumentos de formación ciudadana para la sostenibilidad / Redondo Castillo, Laura (Universitat de València) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València) ; Gil Pérez, Daniel (Universitat de València)
La investigación que se presenta estudia el papel que los museos etnológicos pueden jugar en la educación científica para contribuir a sociedades más sostenibles, dado que dichos museos pretenden mostrar aspectos esenciales de la vida de los grupos humanos y las relaciones que se establecen entre ellos y el medio que les rodea. [...]
This research is focused on studying the role that ethnological museums could play on the citizens' scientific education for sustainability, since these museums are intended to show essential aspects of the life of human groups and the relationships established among them and their environment. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.2953
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 1 (2021) , p. 117-135 (Investigaciones Didácticas)  
9.
7 p, 1.0 MB Formal education, informal education and training activities in the integration of young people into working life / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
1990
European journal of vocational training, Vol. 1 (1990) , p. 25-35  
10.
30 p, 410.6 KB El comportamiento de los empleadores mexicanos frente al crecimiento de la educación / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Este artículo trata sobre los cambios en el comportamiento de los empresarios mexicanos frente al crecimiento del nivel educativo de la oferta de trabajo como resultado de la expansión educativa de las últimas décadas Presenta los resultados de una investigación, basada en el estudio de casos de empresas, y los relaciona con una investigación análoga realizada en países de la Unión Europea. [...]
This article is about changes in the behaviour of Mexican employers when confronted by increased levels of education amongst the work force. This is the effect of the educational expansion in the last few decades. [...]

2008
Revista de la educación superior, Vol. 37 Núm. 146 (Abril - Junio 2008) , p. 11-40  

Articles : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 2 records found  
1.
85 p, 16.7 MB Ràdio Oberta : una proposta de tallers radiofònics per als infants de les ciberaules de CaixaProinfància / Francis Wood, Irene Rae ; Izard, Mireia, dir. ; Figuera Godoy, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball consta d'una proposta d'un taller de ràdio i sonorització de contes per a infants en risc d'exclusió social. El programa s'emmarca dins del projecte d'educació no - formal Tens Talent que s'aplica a les ciberaules del programa social Caixa ProInfància. [...]
El trabajo es una propuesta de un taller de radio y sonorización de cuentos para niños en riesgo de exclusión social. El programa se enmarca dentro del proyecto de educación no - formal Tens Talent que se aplica en las ciberaulas del programa social Caixa ProInfancia. [...]
The project focuses on a radio theater and sound workshop for children in danger of social exclusion. It fits into the framework of non-formal education project Tens Talent, currently being used in the ciberaules of the Caixa Proinfancia programme. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2.
448 p, 2.5 MB L'Educació sanitària de les cuidadores de gent gran. El cas d'Osona / Vall Mayans, Montserrat ; Sarramona, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Objectiu i context Osona és una de les comarques catalanes, que més ha notat el darrer fenomen migratori de finals del segle XX. Algunes persones immigrants treballen com a cuidadores en residències per a gent gran. [...]
Objective and background Osona is one of the Catalan regions which has noticed the most the last migratory phenomenon at the end of the twentieth century. Immigrant people use to work as caregivers in retirement homes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social, 2012  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.