Resultats globals: 29 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 19 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
31 p, 296.3 KB La construcción del "fracaso escolar" en España : génesis y cristalización de un problema social / Rujas Martínez-Novillo, Javier (Universidad Complutense de Madrid)
Este artículo analiza la génesis del "fracaso escolar" como problema social y público en España. Parte de un estudio sociohistórico basado en diversos documentos (prensa, revistas educativas, legislación, informes oficiales y libros). [...]
This paper analyses the emergence of "school failure" as a social and public problem in Spain, drawing on a socio-historical study based on a variety of documents (press, educational reviews, legal texts, official reports and books). [...]
Aquest article analitza la gènesi del "fracàs escolar" com a problema social i públic a Espanya. Parteix d'un estudi sociohistòric basat en diversos documents (premsa, revistes educatives, legislació, informes oficials i llibres). [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2297
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 3 (Juliol-Setembre 2017) , p. 477-507 (Artículos)  
2.
14 p, 257.4 KB El dret a l’educació a Catalunya / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Aquest article revisa l’estat de la qüestió respecte al dret a l’educació a Catalunya. A partir de la revisió de dades i d’evidències qualitatives disponibles, el treball explora les principals mancances en el compliment efectiu d’aquest dret. [...]
2012
Docs Infància a Catalunya, Març 2012, p. 1-14  
3.
13 p, 1.4 MB La paradoxa de l'educació a Catalunya: entre el fracàs escolar i la sobrequalificació? / Miret, Pau, 1964- (Centre d'Estudis Demogràfics)
2008
Nous horitzons, Núm. 189 (2008) , p. 6-18  
4.
23 p, 344.3 KB Reflexivity on stories of conflict among Latin American teenage school girls in a multicultural school in Madrid / Patiño Santos, Adriana (University of Southampton)
This paper looks at forms of reflexivity and the moral positioning of social actors, displayed in conversational narratives about school conflict, co-produced by Latin American girls during sociolinguistic interviews with a female researcher of Latin American origin, in a multicultural school in the centre of Madrid. [...]
Este artículo estudia algunas formas de reflexividad y de posicionamiento moral en narrativas conversacionales sobre el conflicto escolar. Estas narrativas fueron coproducidas por jóvenes de origen latinoamericano en entrevistas con una investigadora, también latinoamericana, en un instituto de secundaria multicultural, ubicado en el centro de Madrid. [...]
Aquest article estudia algunes formes de reflexivitat i de posicionament moral a narratives conversacionals sobre el conflicte escolar. Aquestes narratives van ser coproduïdes per joves d'origen llatinoamericà, a entrevistes amb una investigadora també llatinoamericana, a un institut de secundària multicultural, al centre de Madrid. [...]
Cet article examine les formes de réflexivité et le positionnement moral des acteurs sociaux sur le conflit dans les récits de conversation école. Ces récits sont co-produit les jeunes d'Amérique latine au cours des entrevues sociolinguistiques avec une chercheuse d'origine latino-américaine, dans une école multiculturelle dans le centre de Madrid. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.690
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 9-31 (Invited Authors)  
5.
4 p, 57.9 KB Fracaso escolar y dislexia / Solé Planas, Maria Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Formació del Professorat d'EGB) ; Roc, Mercé (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Formació del Professorat d'EGB)
Las dificultades en el aprendizaje de la lectura y la escritura son frecuentes. El concepto de dislexia se manifiesta en las dificultades para la lectura y la escritura. Para su aprendizaje adecuado, es necesaria una madurez global. [...]
1977
Cuadernos de pedagogía, Num. 34 (1977) , p. 32-36  
6.
6 p, 152.8 KB Marco para la intervención / Grupo OOE (Observatorio de Oportunidades Educativas) ; Balaguer, L. ; Comellas, Mª J. ; Essomba, M. A. ; Laborda, C. ; Núñez, C.
Los autores presentan una propuesta para la mejora de la práctica educativa en Secundaria, centrada en tres grandes ejes: el ámbito organizativo, la adecuación de los materiales educativos y la interacción en el aula. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 327 (Septiembre 2003) , p. 67-73  
7.
4 p, 101.8 KB Luces y sombras en la evaluación de competencias : el caso PISA / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sardà, Anna
Nos hallamos ante un programa internacional ambicioso, serio e innovador que evalúa conocimientos básicos y habilidades. Sin embargo, el PISA es criticado por estar al servicio del capitalismo, estandarizar las mentes y ser incapaz de transformar realmente la educación. [...]
2007
Cuadernos de pedagogía, Vol. 370 (2007) , p. 60-63  
8.
5 p, 94.1 KB Apuntes para la interpretación de los resultados PISA en cuatro países : reflexiones in situ / Ferrer, Ferran
Un proyecto de investigación analizó los resultados obtenidos por Bélgica, Suiza, Finlandia y Hong Kong, en el Informe PISA. La importancia del contexto educativo, la formación del docente, su prestigio y el nivel de dedicación a cuestiones de aprendizaje son analizados a la luz de los datos de cada país. [...]
2007
Cuadernos de pedagogía, Num. 1 (2007) , p. 89-93  
9.
4 p, 1.7 MB Cataluña ¿dos lógicas contrapuestas para luchar contra el abandono escolar? / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran Fabregas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa Marmí, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El Departament d'Ensenyament, a nivel autonómico, y el Consorci d'Educació de Barcelona, a nivel local, diseñas y aplican políticas para combatir el abandono escolar prematuro en Cataluña. Los autores del artículo descubren algunas brechas entre ellas. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 454 (Marzo 2015) , p. 47-50  
10.
17 p, 2.0 MB Las reformas en los dispositivos de formación para combatir el fracaso escolar en Europa: paradojas de un éxito / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona)
1998 - 10.4438/1988-592X-0034-8082-RE
Revista de educación (Madrid), Núm. 317 (1998) , p. 301-318  

Articles : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
9 p, 2.2 MB Las reformas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y social en Europa : paradojas de un éxito / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
El objetivo de esta ponencia es presentar de forma resumida los principales resultados de una investigación comparada relativa al análisis de "Las reformas implementadas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y la exclusión social en Europa. [...]
1998
Congreso español de sociología. Corunya, La, Galícia, : 1998  

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
48 p, 611.1 KB ¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes / Arabini-Castellani, Aina, (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Montes, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Rambla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015  
2.
22 p, 138.3 KB Joves adolescents i escolaritat obligatòria : sis contraarguments i una coda / Bonal, Xavier ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; González, Isaac ; Herrera, Diego ; Rovira, Marta, 1969- ; Saurí, Enric
En els temps que corren topem massa sovint amb interpretacions múltiples del fracàs escolar. L’extensió de l’escolarització obligatòria fins als setze anys, l'arribada constant d’immigrants a les escoles i els instituts de Catalunya, la creixent violència juvenil a les aules, la desaparició dels valors tradicionals de la “família”, són, a tall d’exemple, alguns dels factors que són assenyalats des de fonts diverses (i sovint de validesa qüestionable) com a causes principals de la disrupció i el fracàs dels joves adolescents. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 40)
Construint identitats. Espais i processos de socialització dels joves d’origen immigrat, 2004, p. 77-98  
3.
20 p, 139.5 KB L'escola i el territori com a sistema de lluita contra el fracàs escolar / Garcia Gracia, Maribel
Barcelona, Catalunya Fundació Jaume Bofill : Mediterrània 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)
L’estat de l’educació a Catalunya: anuari 2005, 2006, p. 375-394  
4.
16 p, 194.1 KB Fracàs escolar a l'escolarització obligatòria / Bonal, Xavier ; Albaigés, Bernat
Barcelona, Catalunya Fundació Jaume Bofill : Mediterrània 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)
L’estat de l’educació a Catalunya: anuari 2005, 2006, p. 95-110  
5.
250 p, 11.8 MB Èxit i fracàs escolar a Catalunya / Casal, Joaquim, (Casal Bataller), dir. ; Funes, Jaume, dir. ; Homs, Oriol, dir. ; Trilla, Jaume, dir. ; Marín, Antoni ; Celorrio, Xavier M. ; Roca i Cortés, Neus ; Fundació CIREM ; Fundació Jaume Bofill
La present publicado recull els resultáis fináis de la investigado sobre el fracàs escolar a Catalunya feta per un equip interdisciplinar convocat per la Fundado CIREM i finangat per la Fundado Jaume Bofill. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 1994 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 9)  
6.
132 p, 671.9 KB Abandonament escolar, desescolarització i desafecció / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Fundació Jaume Bofill ; Jornades sobre abandonament escolar, desescolarització i desafecció (2003 : Llinars del Vallès, Catalunya)
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2003 (Finestra oberta ; 37)  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
401 p, 1.9 MB ¿Qué lleva a los jóvenes a dejar los estudios? : explorando los procesos de (des)vinculación escolar desde una perspectiva de clase y género / Curran Fàbregas, Marta, autor. ; Tarabini-Castellani, Aina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia.
El abandono escolar prematuro (AEP) representa uno de los principales problemas estructurales del sistema educativo catalán no tan solo por los efectos negativos que tienen para los jóvenes sino porque representa un desafío para el desarrollo social, económico y cultural del conjunto del país. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
16 p, 118.8 KB La lluita contra el fracàs escolar : el paper dels govern locals / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Informe elaborat per Xavier Bonal, del Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, per a la jornada del XVIII Fòrum Local d’Educació, celebrada a Martorell el 10 de febrer de 2012.
Barcelona Diputació de Barcelona 2013  
3.
39 p, 1.7 MB El fracàs escolar a Catalunya / Díaz López, Rosa ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El fracàs escolar és una de les problemàtiques que més preocupen als diferents sistemes educatius. Aquest treball pretén contribuir a la investigació realitzada sobre aquest tema i a més, conscienciar a les persones sobre la importància de combatre aquest problema. [...]
El fracaso escolar es una de las problemáticas que más preocupan a los diferentes sistemas educativos. Este trabajo pretende contribuir a la investigación realizada sobre este tema y además, concienciar a las personas sobre la importancia de combatir este problema. [...]
School failure is one of the challenges that concern the different educational systems. This work expects to contribute to the research carried out and also make aware people about the importance of combat this problem. [...]

2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.