Resultats globals: 434 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 330 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 92 registres trobats
Articles 330 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 248.2 KB Calidad de las noticias y paridad informativa de protagonistas y fuentes / González-Gorosarri, Maria (Universidad del País Vasco)
El concepto de calidad de las noticias se entiende como sinónimo de profesionalidad. Sin embargo, no aparece ligado al género de la información ni a la paridad informativa. El presente análisis pretende establecer la relación entre la calidad de las noticias y el género de la información, atendiendo a los protagonistas de las noticias y a las fuentes informativas. [...]
News quality is understood as a synonym for professionalism. However, it is not related to gender parity of such information, or information equality. This analysis aims to establish the connection between news quality and information equality, focussing on the protagonists of those news reports and on the information sources. [...]
El concepte de qualitat de les notícies s'entén com a sinònim de professionalitat. No obstant això, no apareix lligat al gènere de la informació ni a la paritat informativa. Aquesta anàlisi pretén establir la relació entre la qualitat de les notícies i el gènere de la informació, atenent als protagonistes de les notícies i a les fonts informatives. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3117
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 58 (June 2018) , p. 29-46 (Articles)  
2.
11 p, 165.6 KB Crisi i desigualtat a Grècia : posem les dones a la fotografia / Vaiou, Dina (National Technical University of Athens. Department of Regional Planning and Urbanism) ; Mendizàbal, Enric, trad. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La crisi que afecta Grècia sovint s’explica només amb xifres i dades macroeconòmiques. En aquest assaig es presenten altres temes que queden amagats al voltant de l’atur, la pobresa i l’auge dels neonazis. [...]
La crisis que afecta a Grecia se explica a menudo sólo con cifras y datos macroeconómicos. En este ensayo se presentan otros temas que quedan escondidos alrededor del paro, la pobreza y el auge de los neonazis. [...]
The crisis in Greece is often explained only by macroeconomic data. This paper shows other issues which are hidden around unemployment, poverty and the rise of neo-nazis. With these reflections I explain how the situation of women in Greece shows a picture of situations that were considered outdated: the return of women at home, maintenance and aggravation of male chauvinistic models and contempt for feminist demands.

2013 - 10.2436/20.3002.01.47
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 76 (2013) , p. 231-241  
3.
27 p, 1.2 MB Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants / Marine-Roig, Estela (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses) ; Mariné Gallisà, Esteve (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d’Informàtica)
Des de fa una dècada, s'ha multiplicat notablement el volum dels continguts en línia generats per usuaris i consumidors (UGC), juntament amb l'expansió dels mitjans de comunicació socials. En el camp de l'hoteleria i del turisme, s'ha produït un increment exponencial de les opinions en línia sobre viatges (OTR). [...]
In the last decade, the volume of consumer and user-generated content (UGC) has increased notably alongside the expansion of social media. In the hospitality and tourism field, online travel reviews (OTRs) have grown exponentially. [...]
En lo que va de década, se ha multiplicado notablemente el volumen de los contenidos en línea generados por usuarios y consumidores (UGC), junto con la expansión de los medios de comunicación sociales. [...]
Lors de la dernière décénnie, le volume de contenus générés par les consommateurs ou usagers (UGC) s'est multiplié avec l'expansion des moyens de communication sociaux. Dans le domaine de l'hôtellerie et du tourisme, il y a eu une croissance exponentielle des opinions en ligne sur les voyages (OTRs). [...]

2018 - 10.5565/rev/dag.429
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 64 Núm. 2 (maig-agost 2018) , p. 219-245 (Articles)  
4.
13 p, 425.5 KB La imagen de la mujer escritora en Marcial : un comentario del epigrama X 35 / Marina Sáez, Rosa M.ª (Universidad de Zaragoza. Departamento de Ciencias de la Antigüedad)
En este artículo se realiza un comentario del epigrama X 35 de Marcial, en el que se recomienda la poesía de Sulpicia a sus lectores. Por un lado, se estudian las coincidencias entre la poética de Marcial y las características de la obra de Sulpicia, opuestas a ciertas formas literarias de su época, como la poesía mitológica. [...]
En aquest article es fa un comentari de l'epigrama X 35 de Marcial, en el qual recomana la poesia de Sulpícia als seus lectors. D'una banda, s'estudien les coincidències entre la poètica de Marcial i les característiques de l'obra de Sulpícia, oposades a certes formes literàries de la seva època, com la poesia mitològica. [...]
In this paper a commentary of Martial's epigramm X 35, poem in which Sulpicia's poetry is recommended to his readers, is made. On the one hand, the coincidences between Martial's poetics and the characteristics of Sulpicia's work, which are opposed to some literary forms of their time, such as mythologic poetry, are studied. [...]

2015
Faventia, Vol. 37 (2015) , p. 57-69 (Articles)  
5.
25 p, 181.2 KB El romance adolescente : un análisis sociológico de la política afectivosexual en la adolescencia / Venegas Medina, Mar (Universidad de Granada. Departamento de Sociología)
El análisis sociológico del romance adolescente se inicia en el marco de los estudios culturales de los años setenta del siglo XX, sin llegar a consolidarse como línea de investigación. Desde la década de 1990, la sociología desarrolla una línea de trabajo sobre amor y sexualidad de interés para el estudio del romance adolescente. [...]
The sociological study of adolescent romance began with cultural studies in the 1970s. However, it was not a consolidated line of research until the 1990s, when love and sexuality became a topic of interest for the study of adolescent romance in the field of sociology. [...]
L'anàlisi sociològica del romanç adolescent s'inicia en el marc dels estudis culturals dels anys setanta del segle XX, sense arribar a consolidar-se com a línia de recerca. Des de la dècada de 1990, la sociologia desenvolupa una línia de treball sobre amor i sexualitat d'interès per a l'estudi del romanç adolescent. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2213
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 2 (Abril-Juny 2018) , p. 255-279 (Artículos)  
6.
13 p, 206.9 KB La transmissió intergeneracional de rols de gènere a la llar / Ajenjo, Marc, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics) ; García Román, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics)
L’article aborda la transmissió dels rols de gènere entre els progenitors i els seus fills i filles a partir de l’Encuesta de Empleo del Tiempo 2009-2010 (Institut Nacional d’Estadística) . Utilitzant la diferència de treball no remunerat realitzat per germans de diferent sexe com a indicador, s’analitza l’efecte de variables com l’ocupació de la mare, la participació del pare en tasques domèstiques, els ingressos de la llar i l’educació dels progenitors per afavorir més o menys el grau de transmissió . [...]
This paper studies parent-child transmission of gender roles in Spain using the Time-Use Survey of 2009-2010 (National Statistics Institute) . Making use of an indicator based on differences in unpaid work between siblings of different genders, we analyse the effects of parent characteristics – such as mothers’ occupation, fathers’ participation in domestic work, household income and parents’ education – on the extent to which gender roles are transmitted . [...]

2014 - 10.2436/20.3005.01.55
Revista Catalana de Sociologia, Núm. 29 (desembre 2014) , p. 35-47  
7.
17 p, 220.5 KB Inteligencia emocional en alumnado de formación profesional : diferencias en función del curso, del género y de la edad / Sanmartín López, Ricardo (Universidad de Alicante) ; Gonzálvez Maciá, Carolina (Universidad de Alicante) ; Vicent Juan, María (Universidad de Alicante)
En nuestra sociedad, la inteligencia emocional (IE) posee un papel relevante a la hora de gestionar el ajuste personal. Debido a la variedad existente entre los estudiantes de formación profesional, interesaría comprobar diferencias en IE de alumnos pertenecientes a programas de cualificación profesional inicial (PCPI) y ciclos formativos (CF). [...]
A la nostra societat, la intel·ligència emocional (IE) té un paper determinant a l’hora de gestionar l’ajust personal. En relació amb la varietat existent entre els estudiants de formació professional, interessaria comprovar diferències en IE d’alumnes dels programes de qualificació professional inicial (PQPI) i cicles formatius (CF). [...]
In today’s society, emotional intelligence (EI) plays an important role in managing personal adjustment. Given the existing variety among students in vocational training, the aim of this research was to identify differences in the levels of EI of students from Initial Professional Qualification Programs (IPQP) and Upper-Level Training Cycles (ULTC) according to gender, group (IPQP and ULTC) and age (15-17, 18-20 and >21 years old). [...]

2018
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 229-245 (Puntos de vista)  
8.
18 p, 186.7 KB La voz de Tsura : un relato biográfico-narrativo sobre mediación intercultural y su sentido resiliente en el ámbito educativo / Márquez García, María Jesús (Universidad de Valladolid) ; Prados Megías, María Esther (Universidad de Almería) ; Padua Arcos, Daniela (Universidad de Almería)
El artículo presenta el relato de Tsura desde una perspectiva biográfico-narrativa en la que la relación horizontal entre investigadoras e investigada es una de las claves del diálogo. Así mismo, nos introduce en el debate de la emancipación, la resiliencia y el trabajo de mediación articulado desde la dimensión personal y profesional. [...]
A través de l'anàlisi del relat de la Tsura, l'article presenta les claus per comprendre, des d'una perspectiva biograficonarrativa, algunes qüestions metodològiques que tenen a veure amb la relació horitzontal entre investigadores i investigada. [...]
This article analyzes the story of Tsura from a biographical and narrative perspective in which the horizontal relationship between researcher and participant is one of the keys to the dialogue. Issues related to emancipation, resilience and mediation work are also examined from a personal and professional dimension. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.920
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 49-66 (Monográfico)  
9.
26 p, 420.3 KB La interrupció voluntària de l'embaràs a la Catalunya del segle XXI / Ferrer Serret, Laia (Centre d’Estudis Epidemiològics sobre Infeccions de Transmissió Sexual i Sida de Catalunya) ; Solsona, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En el present article es descriu el procés d'interrupció voluntària de l'embaràs (IVE) combinant les anàlisis quantitativa i qualitativa. En primer lloc, s'hi detalla la pràctica de la IVE a Catalunya dins del marc legal i d'atenció a la salut sexual i reproductiva establert l'any 2008. [...]
En el presente artículo se describe el proceso de interrupción voluntaria del embarazo (IVE) combinando los análisis cuantitativo y cualitativo. En primer lugar, se detalla la práctica de la IVE en Cataluña dentro del marco legal y de atención a la salud sexual y reproductiva establecido en 2008. [...]
This paper examines the induced abortion (IA) process combining quantitative and qualitative perspectives. First, it describes IA practices in Catalonia within the legal framework regarding sexual and reproductive health established in 2008. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2212
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 75-100 (Artículos)  
10.
24 p, 565.9 KB Las trayectorias educativas de hombres y mujeres jóvenes : una aproximación desde el análisis de secuencias / Julià Cano, Albert (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)
Sobre la base de la Encuesta a la Juventud de Cataluña 2012, en este artículo se define una tipología de trayectorias educativas de los jóvenes para discernir cuáles son los factores que determinan los itinerarios académicos y en qué medida existen desigualdades significativas de género. [...]
This article defines a typology of youth educational trajectories to ascertain which factors determine the educational pathways and the extent of significant gender inequalities. With the Survey of Youth of Catalonia 2012 data, and using sequence and cluster analyses, we find three distinct categories («willful», «successful» and «deserter») which determine the shape and the role of socio-demographic factors. [...]
Sobre la base de l'Enquesta a la Joventut de Catalunya 2012, en aquest article es defineix una tipologia de trajectòries educatives dels joves per discernir quins són els factors que determinen els itineraris acadèmics i en quina mesura existeixen desigualtats significatives de gènere. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2290
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 5-28 (Artículos)  

Articles : 330 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
8 p, 1002.5 KB La publicitat i la imatge corporal a l'inici de l'adolescència / Añaños, Elena ; Rodríguez-Muñoz, Lorena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Psychology, Communication and Advertising
Elements d'educació mediàtica, adreçats als i les estudiants de l'inici de l'adolescència, relacionats amb els estereotips de imatge corporal transmesos per la publicitat.
2015
Conferencia IES Pere Calders. Cerdanyola del Vallès, 2015  
2.
13 p, 732.4 KB Investigació amb perspectiva de gènere : investigació feminista i amb perspectiva de gènere, punts claus i eines / Freixes Sanjuán, Teresa ; Ponferrada Arteaga, Maribel ; Observatori per a la Igualtat
Material de sensibilització i formació en la perspectiva de gènere en la recerca per a professorat i personal investigador de la UAB.
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
3.
23 p, 992.7 KB Fabulant el monstre masculí : la ficció de detectius i la ciència-ficció a la novel•la de Richard Morgan 'Black Man' (2007) / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
2007
Ciència i ficció. L’exploració creativa dels mons reals i dels irreals. Barcelona, Catalunya, : 2015  
4.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC)
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l’ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of “epistemological context” as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d’aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre ‘contexto del alumno’ y ‘contexto de modelización científica escolar’ y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

5.
17 p, 1.5 MB Is there gender bias in the assessment of advertising creativity? / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. [...]
2012
International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012  
6.
8 p, 36.8 KB Introducció de la perspectiva de gènere a l’assignatura d’història social i política contemporània / Espuny Tomás, Maria Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i Ciències Històrico-Jurídiques) ; Paz Torres, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i Ciències Històrico-Jurídiques)
L'assignatura d'Història Social i Política Contemporània, que s'imparteix com assignatura troncal a la Diplomatura de RRLL, té com a fil conductor la perspectiva històrica de la legislació social. [...]
The subject entitled Social and Political Contemporary History, which is taught as a core subject in the framework of the Degree in Industrial Relations, has its focus in the historic perspective of social legislation. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
761 p, 6.1 MB Fronteras contemporáneas : Identidades, pueblos, mujeres y poder / Ferrer González, Cristian coord. ; Sans Molas, Joel coord.
Bellaterra : Departament d'Història Moderna i Contemporània, Universitat Autònoma de Barcelona , 2017 (Actas del V Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Contemporánea ; 2)  
2.
268 p, 2.6 MB Estudos de recepção Latino-Americanos: métodos e práticas / Mayora Ronsini, Veneza ; Cogo, Denise, coord. ; Repoll, Jerónimo, coord.
El libro incluye una selección de los trabajos presentados en el XI Congreso Latinoamericano de Investigadores de la Comunicación, realizado en Montevideo, Uruguay, en Mayo de 2012. Los textos ofrecen un panorama de aproximaciones teórico-metodológicas en los estudios de recepción. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 7)  
3.
43 p, 765.8 KB Janice Monk : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres el dia 16 de l'any 2013 / Monk, Janice ; Garcia Ramon, Maria Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Janice Monk per Maria Dolors Garcia-Ramon ; Braided streams : Spaces and flows in a career / discurs de Janice Monk ; curriculum vitae de Janice Monk

2 documents
4.
139 p, 2.8 MB Diferències en els resultats educatius de nois i noies a Catalunya / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Donoso Vázquez, Trinidad (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Asensio Nerín, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Velasco Martínez, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Aquest és resultat d'una recerca avaluativa on s'aporta una considerable quantitat de dades i elements per a la reflexió, que van des de la recerca bibliogràfica fins a l'anàlisi de resultats d'avaluació dels nois i noies a Catalunya. [...]
[Barcelona] : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2012 (Documents (Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)) ; 22)  
5.
184 p, 3.7 MB Programa de Prevenció de violència de gènere a la Universitat: Qüestió de gènere? Parlem-ne! / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Calsamiglia Madurga, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Psicologia Social) ; Mena Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El volum del Reculls VI tracta sobre l'anàlisi i la reflexió fruit del debat i de les aportacions generades a l'entorn del Programa Qüestió de gènere? Parlem-ne!, dissenyat i desenvolupat per l'equip la UAP-Assessorament Psicopedagògic. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2010 (Reculls)  
6.
12 p, 356.1 KB La utopía moral de un héroe político-cristiano : el Tomás Moro de Fernando de Herrera / Neumeister, Sebastian
Fernando de Herrera dedica a Tomás Moro, canciller de Enrique VIII de Inglaterra y defensor de la Iglesia, una biografía al parecer muy heterogénea, una veces detallada, otras más bien general. El texto se sitúa entre los géneros de la historiografía y de la hagiografía, disponiendo la vida del protagonista en forma semidramática, como en un «Teatro de la Tragedia». [...]
Fernando de Herrera, an important humanist and poet of 17th-century Seville, narrates the martyrdom of another humanist, Sir Thomas More, Lord Chancellor of England and advocate of the Catholic Church, in a seemingly very heterogeneous biography —at some points very detailed, at others quite general— which lies somewhere between history and hagiography, presenting More’s life in a semi-dramatic way, as a «Theatre of Tragedy». [...]

2010 (Studia aurea monográfica ; 1.)
Studia Aurea Monográfica, Núm. 1 (2010) , p. 147-158  

Documents de recerca 92 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
34 p, 424.0 KB El Genocidi Armeni / Rodrigo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Rovira Masplà, Mariona, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El Genocidi Armeni comès per part del Comitè d’Unió i Progrés (CUP, Ittihad ve Terakki Cemiyeti, també conegut com els Joves Turcs) entre 1915 i 1923 és considerat el primer genocidi modern del segle XX. [...]
The Armenian Genocide carried out by the Committee of Union and Progress (CUP, Ittihad ve Terakki Cemiyeti, also known as the Young Turks) between 1915-1923 has been considered the first modern genocide in the Twentieth-Century. [...]

2017
Graduat o Graduada en Història [803]  
2.
87 p, 452.3 KB Estudi sobre la situació dels matrimonis forçats a la ciutat de Barcelona / Igareda, Noelia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Antígona) ; Barcons Campmajó, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Antígona)
Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Regidoria de Feminismes i LGTBI, 2015  
3.
7 p, 118.7 KB Dones i usos dels temps / Moreno, Sara, 1978- ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
Barcelona Institut de Ciències Polítiques i Socials 2010 (Materials CiP. Articles feministes ; 5)  
4.
23 p, 1.7 MB Los asesinatos de mujeres en España. Controversias en torno al recuento y la definición del feminicidio / Viu Fandos, Sandra ; Iñíguez Rueda, Lupicinio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El feminicidio no es solamente el asesinato de mujeres sino la violación de sus derechos humanos por razones de género, sustentado por la desigualdad estructural entre mujeres y hombres. Se desconoce su magnitud debido a las dificultades metodológicas para diferenciarlos de otros asesinatos de mujeres, teniendo en cuenta la escasa clarificación del concepto de feminicidio y del de mujer que éste conlleva. [...]
El feminicidi no és només l'assassinat de dones sinó la violació dels seus drets humans per raons de gènere, sustentat per la desigualtat estructural entre dones i homes. Es desconeix la seva magnitud a causa de les dificultats metodològiques per diferenciar-los d'altres assassinats de dones, tenint en compte l'escassa clarificació del concepte de feminicidi i del de dona que aquest comporta. [...]

2017
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
5.
101 p, 2.1 MB Estudi sobre la presència de l’esport femení en la televisió pública catalana : TV3 i C33 com a cas d’estudi l’any 2008 / Ramajo Hernández, Nati (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Lallana, Ibonne ; Rezende, Anna Laura ; Fernández, Iliana ; Kennett, Chris
Informe final de l’estudi que una visió general de la cobertura que es fa des de la televisió pública catalana de l’esport femení, en comparació amb l’esport masculí, durant l’any 2008. [...]
Bellaterra Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB 2009  
6.
126 p, 14.1 MB Redes sociales y marcas deportivas : ¿en fuera de género? / López Salas, Sandra ; Añaños, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els estereotips de gènere sempre han estat presents a la societat i han suposat un tema de controvèrsies també a la publicitat. Comunicar suposa expressar estils de vida i valors, i és per això que també es transmeten aquests estereotips als anuncis. [...]
Los estereotipos de género siempre han estado presentes en la sociedad y han supuesto un tema de controversias también en la publicidad. Comunicar supone expresar estilos de vida y valores, por ello también se transmiten estos estereotipos en los anuncios. [...]
Gender stereotypes have always been present in our society and they have been a subject of controversy also in advertising. Communicating means expressing lifestyles and values, which is why these stereotypes are also found in advertisements. [...]

2017
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
7.
27 p, 808.0 KB Grises y claroscuros en la obra de Cristina Fernández Cubas. Sus cuentos fantásticos a través de los ojos de Todorov / Rugoso Zapata, Milena Alejandra ; Roas, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En este trabajo analizo el género fantástico en cuatro cuentos de Cristina Fernández Cubas teniendo en cuenta como base teórica la definición proporcionada por Tzvetan Todorov. En concreto me centro en uno de los aspectos más relevantes; el concepto de incertidumbre, y determino si su aparición es relevante a la hora de definir lo fantástico. [...]
En aquest treball analitzo el gènere fantàstic en quatre contes de Cristina Fernández Cubas fent servir com a base teòrica la definició proporcionada per Tzvetan Todorov. En concret analitzo un dels aspectes més rellevants; la vacil·lació experimentada pel lector, i reflexiono sobre la importància d'aquesta característica per a perfilar les característiques del gènere fantàstic. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
8.
23 p, 308.0 KB Reescritura contemporánea del mito de Ifis. Girl Meets Boy, de Ali Smith / García Leitón, Cristina ; Torras, Meri, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo pretende analizar la manera en la que el mito de Ifis de Ovidio queda reescrito en la novela Girl Meets Boy, de la escocesa Ali Smith. Tras un primer apartado en el que se recogen los datos teóricos necesarios sobre reescritura, tematología y género para realizar el análisis concreto de la reescritura del mito ovidiano en una obra contemporánea, se analiza cómo se ha llevado a cabo dicha escritura a partir de varios episodios de la novela para determinar en qué sentidos el mito de Ifis está presente en ella.
El present treball pretén analitzar la manera en la qual el mite d’Ifis d'Ovidi queda reescrit en la novel·la Girl Meets Boy, de l'escocesa Ali Smith. Després d'un primer apartat en què es recullen les dades teòriques necessàries sobre reescriptura, tematologia i gènere per a realitzar l'anàlisi concreta de la reescriptura del mite ovidià en una obra contemporània, s'analitza com s'ha dut a terme aquesta escriptura a partir de diversos episodis de la novel·la per tal de determinar en quins sentits el mite d’Ifis està present en ella.

2017
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
9.
51 p, 774.5 KB Discourses of masculinity in Suzanne Collins' The Hunger Games Trilogy. Defending the alternative man, Peeta Mellark / Sáez Garrido, Ana ; Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Suzanne Collins’ trilogy The Hunger Games (2008-10) portrays the dystopian society of Panem. Every year, the national celebration of the Hunger Games gathers two tributes from each district, a boy and a girl, to fight for their own survival. [...]
A la seva trilogia Els Jocs de la Fam (2008-10), la Suzanne Collins ens presenta la distòpia de Panem on cada any se celebren els Jocs de la Fam. Els Jocs reuneixen dos tributs, un noi i una noia de cada districte de la nació per lluitar per la seva supervivència. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
10.
29 p, 235.0 KB Desire in Times of Apartheid. A Trigger for rebellion. The case for The World Unseen / Ruta Serra, Helena ; Pujolràs Noguer, Esther, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Set in Pretoria in the 1950s, Shamim Sarif’s The World Unseen explores a territory of unexpected, prohibited relationships during South Africa’s Apartheid. The racist and oppressive system did not only affect personal freedom, but it also had an enormous psychological impact on the victims. [...]
Situada a Pretoria a la dècada dels 1950, The World Unseen, de Shamim Sarif, explora un territori de relacions prohibides i inesperades, durant el període del Apartheid a Sud-Àfrica. El règim, racista i opressiu, no va afectar només la llibertat personal, sinó que també creà un gran impacte psicològic en les víctimes. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  

Documents de recerca : 92 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.