Resultados globales: 6 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
12 p, 673.7 KB Audio description in video games? Persons with visual disabilities weigh in / Larreina‑Morales, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
In recent years, important advances have taken place to improve game accessibility for all types of players. However, audio description (AD), the access service that translates images into words, is yet to be widely implemented in mainstream games. [...]
2023 - 10.1007/s10209-023-01036-4
Universal Access in the Information Society, 22 Agosto 2023  
2.
31 p, 973.6 KB Reception of game subtitles : an empirical study / Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Over the last few years accessibility to the media has been gathering the attention of scholars, particularly subtitling for the deaf and hard of hearing (SDH) and audiodescription (AD) for the blind, due to the transition from analogue to digital TV that took place in Europe in 2012. [...]
2016 - 10.1080/13556509.2015.1110000
The Translator, Vol. 22 Núm. 1 (2016) , p. 72-93  
3.
17 p, 316.9 KB Game on! Burning issues in game localisation / Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Game localisation is a type of audiovisual translation that has gradually been gathering scholarly attention since the mid-2000s, mainly due to the increasing and ubiquitous presence of video games in the digital society and the gaming industry's need to localise content in order to access global markets. [...]
2018
Journal of audiovisual translation, Vol. 1, núm. 1 (2018) , p. 122-138  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
1.8 MB The Pending Issue of Making Video Games Accessible for Cognitively Disabled Players / Oliva Zamora, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Video games have become one of the most relevant audiovisual products in the last decades. As their status shifts from an isolated form of entertainment to a well-established industry, it is time to set the ground for guidelines and standards that ensure a design that make them enjoyable for everyone. [...]
2023
Media for All 10 Conference. Anvers, 2023  

Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
94 p, 2.9 MB Análisis de la accesibilidad para personas sordas o con discapacidad auditiva en el videojuego The Last of Us Part II / Alonso Socorro, Elisa ; Mangiron i Hevia, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball vol mesurar l'accessibilitat del videojoc The Last of Us Part II (2020), desenvolupat per Naughty Dog. En particular, es busca analitzar els ajustaments d'accessibilitat que ofereix per a les persones sordes o amb discapacitat auditiva, i comparar aquests resultats amb els d'un estudi de recepció. [...]
Este trabajo pretende medir la accesibilidad del videojuego The Last of Us Part II (2020), desarrollado por Naughty Dog. En particular, se busca analizar los ajustes de accesibilidad que este ofrece para las personas sordas o con discapacidad auditiva, y comparar estos resultados con los de un estudio de recepción. [...]
This study aims to measure the accessibility of the video game The Last of Us Part II (2020), developed by Naughty Dog. Specifically, it seeks to analyse the accessibility settings it offers for deaf and hard of hearing people, and to compare these results with those of a reception study. [...]

2021
Traducció Audiovisual [1349]  
2.
12 p, 1.3 MB Análisis y mejora de la Inteligencia Artificial y mecánicas de un videojuego de acción / Lin, Xiang ; Bernal del Nozal, Jorge, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La Inteligencia Artificial es una característica cada vez más importante en el mundo que vivimos y pese a que los videojuegos las implementan de una forma distinta, lo cierto es que aun así tienen una importancia central en ellos. [...]
Artificial Intelligence is a increasingly important feature in the world we live in and despite the fact that video games implement then in a unique way, the truth is that they still have a central importance in them. [...]
La Intel·ligència Artificial és una característica cada vegada més important en el món que vivim i malgrat que els videojocs les implementen d'una forma diferent, la veritat és que així i tot tenen una importància central en ells. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.