Resultats globals: 16 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 12 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
10 p, 1.4 MB Independent component analysis for internet gaming disorder / Mestre-Bach, Gemma (Universidad Internacional de la Rioja. Facultad de Ciencias de la Salud) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Fernández-Aranda, Fernando (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Potenza, Marc N. (Yale University School of Medicine. Department of Psychiatry)
Introduction: There is a growing interest in the study of the neurobiological correlates of internet gaming disorder (IGD), and new techniques are beginning to be implemented for this purpose, such as independent component analysis (ICA). [...]
2023 - 10.1080/19585969.2023.2168135
Dialogues in clinical neuroscience, Vol. 25 (february 2023) , p. 14-23  
2.
1.4 MB Compulsive Buying Behavior : Clinical Comparison with Other Behavioral Addictions / Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Fernández-Aranda, Fernando (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Mestre-Bach, Gemma (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Steward, Trevor (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Baño, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Del Pino-Gutiérrez, Amparo (Universitat de Barcelona. Escola d'Infermeria) ; Moragas, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Mallorquí-Bagué, Núria (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Aymamí, Neus (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Gomez-Peña, Mónica (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Tárrega Larrea, Salomé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Menchón, José M. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques)
Compulsive buying behavior (CBB) has been recognized as a prevalent mental health disorder, yet its categorization into classification systems remains unsettled. The objective of this study was to assess the sociodemographic and clinic variables related to the CBB phenotype compared to other behavioral addictions. [...]
2016 - 10.3389/fpsyg.2016.00914
Frontiers in psychology, Vol. 7 (june 2016)  
3.
13 p, 538.9 KB Internet gaming disorder clustering based on personality traits in adolescents, and its relation with comorbid psychological symptoms / González-Bueso, Vega (Generalitat de Catalunya. Atención e Investigación en Socioadicciones (AIS)) ; Santamaría, Juan José (Generalitat de Catalunya. Atención e Investigación en Socioadicciones (AIS)) ; Oliveras, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Fernández, Daniel (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Estadística i Investigació Operativa) ; Montero, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Baño, Marta (Generalitat de Catalunya. Atención e Investigación en Socioadicciones (AIS)) ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Del Pino-Gutiérrez, Amparo (Universitat de Barcelona. Escola d'Infermeria) ; Ribas, Joan (Generalitat de Catalunya. Atención e Investigación en Socioadicciones (AIS))
In recent years, the evidence regarding Internet Gaming Disorder (IGD) suggests that some personality traits are important risk factors for developing this problem. The heterogeneity involved in problematic online gaming and differences found in the literature regarding the comorbid psychopathology associated with the problem could be explained through different types of gamers. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17051516
International journal of environmental research and public health, Vol. 17 Núm. 5 (february 2020) , p. 1516  
4.
15 p, 2.9 MB Effect of the frustration of psychological needs on addictive behaviors in mobile videogamers. The mediating role of use expectancies and time spent gaming / Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Oberst, Úrsula E. (Universitat Ramon Llull. Departament de Psicologia) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fuster, Héctor (Universitat de Barcelona. Escola de Noves Tecnologies Interactives)
Casual videogames (CVGs), played on smartphones, are becoming increasingly popular, especially among females and adults. Whereas the addictive potential of online (computer) videogames is well-established, there is yet insufficient evidence for Internet gaming disorder (IGD) in mobile gamers and for the mediating role of some mechanisms involved. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17176429
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, núm. 17 (2020) , p. 6429  
5.
20 p, 344.1 KB Entornos de aprendizaje digitales en el área de Empresa Informativa : "Gaming" e incidencia en actividades y evaluación / Pérez Serrano, María José (Universidad Complutense de Madrid) ; Fernández Sande, Manuel (Universidad Complutense de Madrid) ; Rodríguez Pallares, Miriam (Universidad Complutense de Madrid)
La clase inversa -o flipped classroom (FC) en inglés- es un modelo pedagógico que transfiere el trabajo de determinados procesos de aprendizaje fuera del aula. En este contexto, Gaming y evaluación interactiva en los entornos de aprendizaje de Gestión de Medios (PIGE-On) es un proyecto de innovación que se basa en el desarrollo de un juego de simulación en la asignatura de Teoría de la Empresa Informativa, impartida en el primer curso de Periodismo de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid. [...]
The flipped classroom (FC) is a pedagogical model that transfers the work of certain learning processes outside the classroom. In this context, Gaming and interactive evaluation in media management learning environments (PIGE-On) is an innovation project based on the development of a simulation game applied in a first-year Media Business course of the Bachelor's Degree in Journalism at the Complutense University of Madrid. [...]
La classe inversa (flipped classroom) és un model pedagògic que transfereix el treball de determinats processos d'aprenentatge fora de l'aula. En aquest context, Gaming i avaluació interactiva en els entorns d'aprenentatge de gestió de mitjans (PIGE-On) és un projecte d'innovació que es basa en el desenvolupament d'un joc de simulació en l'assignatura de Teoria de l'Empresa Informativa, de 1r de Periodisme, de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3288
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 111-130 (Articles)
2 documents
6.
9 p, 171.6 KB Internet gaming disorder and online gambling disorder : clinical and personality correlates / Mallorquí-Bagué, Núria (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Fernández-Aranda, Fernando (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Lozano Madrid, María (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Mestre-Bach, Gemma (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Baño, Marta (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Pino Gutiérrez, Amparo Del (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Gomez-Peña, Mónica (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Aymamí, Neus (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Menchón Magriñá, José Manuel (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Jiménez-Murcia, Susana (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge)
The recent growth of Internet use has led to an increase of potentially problematic behaviors that can be engaged online, such as online gambling or Internet gaming. The aim of this study is to better conceptualize Internet gaming disorder (IGD) by comparing it with gambling disorder (GD) patients who only gamble online (online GD). [...]
2017 - 10.1556/2006.6.2017.078
Journal of behavioral addictions, Vol. 6, issue 4 (Dec. 2017) , p. 669-677  
7.
7 p, 95.4 KB Videojugadores del League of Legends : el papel de la pasión en el uso abusivo y en el rendimiento / Bertran Martí, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Los juegos Massively Multiplayer Online Role Playing Games (MMORPG) han suscitado preocupación por su potencial adictivo. Los Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) son un nuevo género poco estudiado, pero que goza de gran popularidad, en el que prima el rendimiento por encima de la inmersión. [...]
There is growing concern about the addictive potential of Massively Multiplayer Online Role Playing Games (MMORPG). The Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) is a new genre, poorly studied but very popular, in which performance holds priority over immersion. [...]

2016 - 10.20882/adicciones.787
Adicciones, Vol. 28, núm. 1 (2016) , p. 28-34  
8.
18 p, 343.4 KB Deportes electrónicos : una aproximación a las posibilidades comunicativas de un mercado emergente / Antón Roncero, Marcos (Universidad Complutense de Madrid) ; García García, Francisco (Universidad Complutense de Madrid)
Los deportes electrónicos o eSports son el resultado de la profesionalización del mundo competitivo de los videojuegos, un fenómeno reciente que se ha desarrollado con fuerza en los últimos años. [...]
Electronic Sports or eSports are the result of the professionalization of the competitive world of video games, a relatively recent phenomenon that has been developed strongly in recent years. This market has made the Internet its cornerstone, making exploration and consolidation of new communication techniques through transmedia procedures, television via streaming and video on demand. [...]

2014 - 10.5565/rev/qp.28
Questiones publicitarias, Núm. 19 (2014) , p. 98-115 (Artículos de investigación)  
9.
8 p, 627.4 KB The Barcelona mobile cluster : actors, contents and trends / Scolari, Carlos Alberto (Universitat de Vic) ; Navarro Güere, Héctor (Universitat de Vic) ; García Medina, Irene (Universitat de Vic) ; Pardo Kuklinski, Hugo (Universitat de Vic) ; Soriano Clemente, Jaume, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Communication mediated by mobile devices is one of the most dynamic sectors of the global economy and is transforming different aspects of our lives, including our ways of relating and our cultural production, distribution and consumption models. [...]
2009 - 10.3991/ijim.v3i3.814
International journal of interactive mobile technologies, Vol. 3 Núm. 3 (2009) , p. 47-54  
10.
9 p, 156.7 KB El Cuestionario de Experiencias Relacionadas con los Videojuegos (CERV) : un instrumento para detectar el uso problemático de videojuegos en adolescentes españoles / Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Carbonell, Xavier (Unitat de Suport a la Recerca Metropolitana Nord) ; Manresa Lamarc, Josep Maria (Universitat Ramon Llull) ; Muñoz Miralles, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Ortega González, Raquel (Institut Català de la Salut) ; López Morrón, M. Rosa (Institut Català de la Salut) ; Batalla Martínez, Carme (Institut Català de la Salut) ; Torán Montserrat, Pere (Institut Català de la Salut)
El objetivo del presente estudio es validar el Cuestionario de Experiencias Relacionadas con los Videojuegos (CERV). El cuestionario consta de 17 ítems, desarrollados a partir del CERI de Beranuy y cols. [...]
The aim of this study is to validate the Video Game-Related Experiences Questionnaire (CERV in Spanish). The questionnaire consists of 17 items, developed from the CERI (Internet-Related Experiences Questionnaire - Beranuy and cols. [...]

2014
Adicciones, Vol. 26, núm. 4 (2014) , p. 303-311  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
14 p, 1.5 MB Backplate Screen Modding / García Margalef, Pol ; Villanueva Pipaon, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest article recull el desenvolupament de Backplate Screen Modding, una aplicació per l'early-startup Beyond The Tech (BYT) per la personalització d'interiors de torres d'ordinadors, convertint un producte de disseny estàtic a un de dinàmic i més tecnològic, permetent la reproducció d'imatges, GIF i vídeos a una pantalla incorporada sobre les targetes gràfiques a l'interior de les torres d'ordinadors. [...]
This article reports the development of Backplate Screen Modding, an application for the early-startup Beyond The Tech (BYT) for the customization of computer tower interiors, converting a static design product to a dynamic and more technological one, allowing the reproduction of images, GIF and videos on a screen incorporated on the graphic cards inside the computer towers. [...]
Este artículo recoge el desarrollo de Backplate Screen Modding, una aplicación para el early-startup Beyond The Tech (BYT) para la personalización de interiores de torres de ordenadores, convirtiendo un producto de diseño estático a uno dinámico y más tecnológico, permitiendo la reproducción de imágenes, GIF y vídeos en una pantalla incorporada sobre las tarjetas gráficas interior de las torres de ordenadores. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
87 p, 1.7 MB Jugant a ser homes. (re)produint masculinitats "gamer" a YouTube / Padró-Solanet Casajuana, Maria ; Fernández Mostaza, Esther, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Muntanyola-Saura, Dafne, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta recerca es fixa en el fenomen dels "YouTubers gamers" com a transmissors d'una identitat de gènere masculina. Així, s'analitza de forma qualitativa la masculinitat projectada al llarg de l'última dècada, i es compara amb les caracteritzacions de la masculinitat tradicional hegemònica, la nova masculinitat hegemònica, i les masculinitats geek. [...]
Esta investigación se fija en el fenómeno de los "YouTubers gamers" como transmisores de una identidad de género masculina. Así, se analiza de forma cualitativa la masculinidad proyectada a lo largo de la última década, y se compara con las caracterizaciones de la masculinidad tradicional hegemónica, la nueva masculinidad hegemónica, y las masculinidades geek. [...]
This research focuses on the phenomenon of "gamer YouTubers" as transmitters of a male identity. Thus, the masculinity projected over the last decade is qualitatively analyzed, and compared with the characterizations of traditional hegemonic masculinity, the new hegemonic masculinity, and geek masculinities. [...]

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
10 p, 540.6 KB Desenvolupament d'un joc tipus Pokémon-GO per a l'adquisició de mostres de text en escenes / Santamaria Portolés, Jordi ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Es vol fer servir la idea del pokemon Go de fer un joc on els usuaris tinguin que moures del seu lloc jugant, per a interactuar amb el seu entorn per a captar varietat de texts. D'aquesta forma conseguim que l'usuari s'exerciti una mica, al mateix temps que juga, a més de poder obtenir una base de dades d' imatges on contingui text etiquetat amb la seva transcripció. [...]
We had used the idea of Pokemon Go about to make a game where the users have to move from their location playing, for interactuate with the environment while capture a variety of texts. With this methode, we get the user to do a bit exercise, in same time he is playing, thus we can get a database with labeled images. [...]
Se quiere hacer servir la idea del Pokemon GO para hacer un juego en el que los usuarios tengan que moverse de su lugar jugando, para interactuar con su entorno y captar variedad de textos. De esta forma conseguimos que el usuario se ejercite un poco, al tiempo que juega, además de poder usar una base de datos de imágenes que contenga texto etiquetado con su transcripción. [...]

2017-02-08
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
14 p, 1.7 MB Aplicación de algoritmos y métodos de IA sobre un juego real en Internet / Fernández Atochero, Sergio Daniel ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este proyecto se ha llevado a cabo una implementación funcional de un videojuego online de estrategia con dificultad media para un mínimo de 2 jugadores y un máximo de 4, en donde, como máximo, puede haber un jugador humano, aunque no es necesario que lo haya. [...]
In this project has conducted a working implementation of an online strategy game with medium difficulty for a minimum of 2 and a maximum of 4 players, wherein a maximum may be a human player, but need not have there. [...]
En aquest projecte s'ha dut a terme una implementació funcional d'un videojoc online d'estratègia amb dificultat mitjana per a un mínim de 2 jugadors i un màxim de 4, on, com a màxim, pot haver-hi un jugador humà, encara que no és necessari que n'hi hagi cap. [...]

2014
Enginyeria Informàtica [958]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.