Results overview: Found 13 records in 0.02 seconds.
Articles, 11 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
31 p, 706.4 KB The Role of sexual orientation and gender in the appreciation of lesbian narratives / Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Palencia Villa, Rosa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Ibiti, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
We explore the effect of manifest sexual orientation and gender on the appreciation of lesbian narratives using a mixed-methods approach. Appreciation is a psychological response to narratives that prompts a profound perception of meaning or a motivation to create reflections or thoughts among audiences. [...]
2014
InMedia, Núm. 5 (2014)  
2.
31 p, 481.4 KB The representation of women's roles in television series in Spain. Analysis of the Basque and Catalan cases / Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
The comparison of six Spanish television dramas has enabled us to analyse the role of women in these fictional products. In the series analysed there is a persistence of males playing the leading roles, as well as a reiteration of female stereotypes. [...]
La comparación de seis dramas televisivos españoles nos ha permitido analizar la imagen de la mujer en estos productos de ficción. En las series analizadas se observa una persistencia de la imagen del hombre en los papeles principales, así como un mantenimiento de los estereotipos femeninos. [...]

2013
Comunicación y sociedad, Vol. 26 Núm. 3 (2013) , p. 67-97  
3.
19 p, 249.7 KB "Los soles truncos" : la obra, el autor, su visión, su representación y su travestismo / Rivera Méndez, Myrna ; del Valle Vélez, Jesús (Universidad Carlos III de Madrid)
El análisis presentado tiene dos vertientes que están intrínsecamente ligadas. Por un lado, se ofrece la teoría que le subyace a la construcción del sujeto femenino, y su relación con el patriarcado, en la obra Los soles truncos del dramaturgo clásico puertorriqueño René Marqués. [...]
L'anàlisi presentat té dues vessants que estan intrínsecament lligades. D'una banda, s'ofereix la teoria que li subjau a la construcció del subjecte femení, i la seva relació amb el patriarcat, en l'obra Els sols truncos del dramaturg clàssic porto-riqueny René Marquès. [...]
The scope of this article has two intertwined sides. First it offers the underlying theory about the construction of a feminine subject and its relation to patriarchy in the play Los Soles Truncos from the Puerto Rican classic writer René Marqués. [...]

2015 - 10.5565/rev/mitologias.286
Mitologías hoy, Vol. 12 (2015) , p. 51-69 (Dossier)  
4.
13 p, 98.5 KB Ser noia a l'era de les xarxes socials / Tortajada, Iolanda (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Araüna, Núria (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Les xarxes socials han esdevingut un espai privilegiat per a les interaccions dels i les adolescents. Mitjançant la creació i la gestió d'espais d'intercanvi i intimitat, i en connexió amb els contextos offline, els nois i les noies construeixen les seves identitats de gènere. [...]
Social networks have become a most favored space for interaction amongst teenagers. By creating and managing spaces for intimate exchanges, and in close connection with offline contexts, boys and girls build their own gender identities. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2233
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (maig 2014) , p. 117-129  
5.
11 p, 137.6 KB Les audiències actives i la imatge de les dones a la publicitat / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
L'article presenta els resultats de la recerca de les percepcions i actituds de les dones davant representacions del gènere al discurs publicitari. Aquest estudi forma part de la investigació iniciada l'any 2005 sobre el consum de la imatge de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació. [...]
This article presents the results of a study on women's perceptions and attitudes regarding gender representation in advertising discourse. The study was part of a research project begun in 2005 on the consumption of the woman's image in publicity and the mass media. [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.55
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi, Num. 24 (Desembre 2008) , p. 131-142  
6.
12 p, 234.0 KB The teen series and the young target. Gender stereotypes in television fiction targeted to teenagers / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents the key results arising from a study about representation of male and female characters of the teen series. The main aim of the study is to build knowledge about the images of young people portrayed in a television show featuring teenagers. [...]
2011
Observatorio (OBS*), Vol. 5, Núm. 1 (2011) , p. 215-226  
7.
24 p, 515.4 KB Gender-based violence and the challenge of visual representation / Wolf, Birgit (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca HERMES)
Considering the efforts to resolve the societal phenomenon of violence against women (VAW), universal in all countries, information, awareness-raising and the role of the media are regarded as key targets. [...]
Tenint en compte els esforços per resoldre el fenomen social de la violència contra les dones, universal en tots els països, la informació, la sensibilització i el paper dels mitjans de comunicació es consideren com un dels objectius clau. [...]

2013
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 30, Núm. 1 (Maig 2013) , p. 193-216  
8.
21 p, 406.9 KB Gender in the news, revisited. Tackling global and Austrian/German findings from the 1970s to the 2000s / Wolf, Birgit (Universitat Autònoma de Barcelona)
The news media are still contributing to gender inequality despite the fact that from the 1970s onwards, together with the second wave of the women's movement, gender equality has been on the news media agenda as a result of a series of directives and recommendations for news media from UNESCO in 1979, the Council of Europe in 1985, and the United Nations 4th Women's World Conference at Beijing in 1995. [...]
Els mitjans de comunicació contribueixen a la desigualtat de gènere, malgrat que ja des de la dècada de 1970, coincidint amb la segona onada del moviment de dones, s'exigeix la igualtat de gènere en l'agenda dels mitjans de comunicació a través d'una sèrie de directives i recomanacions de la UNESCO (1979), el Consell d'Europa (1985) i la Quarta Conferència de les Nacions Unides sobre la Dona a Pequín el 1995. [...]

2011 - 10.2436/20.3008.01.77
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 28, Núm. 1 (Maig 2011) , p. 41-61  
9.
18 p, 164.1 KB The occupational roles of television fiction characters in Spain : distinguishing traits in gender representation / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gómez Díaz, Xiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents the main findings of a study on the portrayal of occupational roles in fiction series broadcast by the general nationwide channels during the 2009/2010 season in Spain. Fiction is one of the most highly appreciated genres amongst audiences, thus the study of fiction characters allows us to identify the models and roles portrayed and transmitted by television. [...]
Este artículo presenta los principales resultados de un estudio sobre la representación de los roles ocupacionales de los personajes de la ficción seriada emitida en España por las cadenas generalistas con cobertura estatal, durante la temporada televisiva 2009/2010. [...]

2012
Comunicación y sociedad, Vol. 25, Núm. 1 (2012) , p. 349-366  
10.
12 p, 60.8 KB El consumo femenino de la imagen de la mujer en la publicidad : el sexismo en las campañas / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents the results of research into the perceptions and attitudes of women with regard to gender representations in advertising discourse. This study is part of a research project begun in 2005 on the subject of the consumption of the image of women in advertising and the media carried out by the Catalan Institute of Women (ICD) of the Catalan regional government, the Generalitat. [...]
2009
Trípodos, N. 24 (2009) , p. 149-160  

Articles : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Books and collections 1 records found  
1.
204 p, 4.6 MB Gender in 21st century SF cinema : 50 titles / Martín Alegre, Sara, ed.
2019  

Research literature 1 records found  
1.
33 p, 1.3 MB Silenced Women : Gender Representation and Narrative Technique in Naughty Dog's Video Game The Last of Us / Atrio, Andrea ; Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Considerable research has been devoted to the analysis of Naughty Dog's video game The Last of Us, especially concerning the relationship between the protagonists, Ellie and Joel. However, little to no attention has been given to the narrative technique used and its effect on gender representation. [...]
Una cantidad considerable de investigaciones han sido dedicadas al análisis de The Last of Us, un videojuego de Naughty Dog, especialmente centradas en la relación entre los protagonistas, Ellie y Joel. [...]
Una quantitat considerable d'investigacions anteriors ja han estat dedicades a l'anàlisi de The Last of Us, un videojoc de Naughty Dog, centrant-se especialment en la relació dels protagonistes, Ellie i Joel. [...]

2018
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.