1.
|
222 p, 5.6 MB |
Gender in 21st century animated children's cinema
/
Martín Alegre, Sara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
This e-book is the product of the activities carried out in the elective MA course 'Gender Studies: New Sexualities/New Textualities', taught in the Autumn/Winter semester of the academic year 2020-21, within the MA in Advanced English Studies of the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2021
|
|
2.
|
|
3.
|
29 p, 423.9 KB |
Social times, reproduction and social inequality at work : contrasts and comparative perspectives between countries
/
Domínguez-Amorós, Màrius (Universitat de Barcelona) ;
Muñiz, Leticia (Universidad Nacional de La Plata) ;
Rubilar, Gabriela (Universidad Católica de Chile)
If the focus is placed specifically on the problem of work and family, the daily life of people and their use of time are a main problem. This time is expressed in both freely available time, which is related to activities, and time of the productive and reproductive sphere. [...]
Springer 2020 - 10.1007/978-3-030-48442-2_11
Towards a comparative analysis of social inequalities between Europe and Latin America, 2020, p. 331-359
|
|
4.
|
25 p, 352.3 KB |
Recent evolutions of gender, state feminism and care models in Latin America and Europe
/
Jarty, Julie (Toulouse Jean Jaurès University) ;
Batthyány, Karina (Universidad de la República)
This chapter presents and characterises the way in which, in the twenty-first century, after years of feminist struggles inside and outside of institutions, gender relations are organised in the different countries of the INCASI project (on the European side, Spain, Italy, Finland, France and the United Kingdom, on the side of the South American Southern Cone, Argentina, Brazil, Chile and Uruguay). [...]
Springer 2020 - 10.1007/978-3-030-48442-2_12
Towards a comparative analysis of social inequalities between Europe and Latin America, 2020, p. 361-385
|
|
5.
|
39 p, 1.1 MB |
Perspectiva de gènere en l'educació. Marc conceptual
/
Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Amat, Meritxell ;
Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Caravaca, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Chamorro, Constanza ;
Corbella, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Flores, Clara ;
Foradada Villar, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Eduació i Pedagogia Social) ;
Gavaldà, Xènia ;
Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Eduació i Pedagogia Social) ;
López, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Macià i Fàbrega, Spei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Puente Rodríguez, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Barcelona, 2020
2 documents
|
|
6.
|
25 p, 3.1 MB |
Acción política, fuentes de información periodística y conocimiento ciudadano
/
Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Aguilar Pérez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori de Comunicació Pública)
La participación ciudadana requiere de un periodismo que centre la atención en las mujeres y los hombres como sujetos agentes de la democracia. Los medios digitales ofrecen hoy posibilidades para hacer visibles a los seres humanos de cualquier condición como protagonistas activos, facilitando tanto su participación en la construcción de conocimiento sobre el pasado como su intervención en la definición del presente y del futuro colectivo. [...] The citizen participation requires a journalism that focuses its attention to women and men as agent subjects of the democracy. Digital media nowadays offer possibilities in order to make human beings of all conditions visible as active protagonists, facilitating their participation in the construction of knowledge of the past, as well as in the definition of the present and the collective future. [...]
Valladolid : Sociedad Española de Periodística, 2011
XVII Congreso Internacional "Periodísmo político: nuevos retos, nuevas prácticas", 2011, p. 161-185
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
268 p, 2.6 MB |
Estudos de recepção Latino-Americanos : métodos e práticas
/
Mayora Ronsini, Veneza ;
Cogo, Denise, coord. ;
Repoll, Jerónimo, coord.
El libro incluye una selección de los trabajos presentados en el XI Congreso Latinoamericano de Investigadores de la Comunicación, realizado en Montevideo, Uruguay, en Mayo de 2012. Los textos ofrecen un panorama de aproximaciones teórico-metodológicas en los estudios de recepción. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 7)
|
|
10.
|
15 p, 702.0 KB |
Olimpisme i els estudis de gènere
/
Ramajo Hernández, Nati (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Lallana del Rio, Ibone ;
Centre d'Estudis Olímpics
Natividad Ramajo i Ibone Lallana fan un repàs de l'esport i el fenomen olímpic i els estudis de gènere, una de les línies d'investigació més recents del CEOUAB, un aspecte que es vincula al paper fonamental dels mitjans com a element divulgador de rols i introductor del canvi social cap a la igualtat de gènere. Natividad Ramajo e Ibone Lallana realizan un repaso al deporte y al fenómeno olímpico y a los estudios de género, una de las líneas de investigación más recientes del CEO-UAB, aspecto que encuentra su vinculación con el papel fundamental de los medios como elemento divulgador de roles e introductor del cambio social hacia la igualdad de género. Natividad Ramajo and Ibone Lallana give an overview of sport, the Olympic phenomenon and gender studies, one of CEO-UAB's most recent lines of research.
Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 177-184
3 documents
|
|