Resultats globals: 2 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
12 p, 675.9 KB La historia del currículum nacional sobre Ciencias de la Tierra en Inglaterra - y el reto de educar a sus docentes / King, Chris (Keele University. Departament of Education) ; Domingo i Morató, Montserrat, trad. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Con la introducción del Curriculum Nacional en las escuelas inglesas ha disminuido el volumen de enseñanza de la geología como materia especializada. Sin embargo, el Curriculum Nacional de Ciencias hace llegar las Ciencias de la Tierra a todo el mundo. [...]
As the National Curriculum has been introduced into English schools, the amount of specialist geology teaching has dwindled. However, the National Science Curriculum has brought "Earth science for all" pupils. [...]

1998
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 6, Num. 2 (1998) , p. 115-126  
2.
16 p, 634.3 KB Comunicación multimodal en la clase de ciencias : el ciclo del agua / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se presenta una propuesta de análisis del discurso de una profesora desde una perspectiva de comunicación multimodal, en el contexto de una clase de ciencias de secundaria donde se trabaja el ciclo del agua. [...]
In this paper we are presenting an analysis of teacher discourse from a multimodal communication perspective, in a secondary school science class about the "water cycle". This approach implies the consideration that every communication system (oral and written language, visual language and gesture) contributes to give meaning to the concept of water cycle in a cooperative or specialised way. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3915
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 3 (2003) , p. 371-386  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.