Resultats globals: 22 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 8 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
7 p, 409.5 KB Translation Standards : which One? / Allen, Jeff (SAP France)
Quality is a confusing term because it has so many different interpretations, depending on the method which is used for measurement. This chapter takes a very practical approach to explaining how to determine an appropriate quality standard to follow based on an initial assessment of the real context and needs.
La qualitat és un terme confús ja que té moltes interpretacions diferents, depenent del mètode que s'utilitza per al seu mesurament. Aquest article té un enfocament molt pràctic amb l’objectiuc d’explicar com determinar quin estàndard de qualitat és més apropiat basant-se en una valoració inicial del context i de les necessitats reals.
La calidad es un concepto confuso dado que tiene muchas interpretaciones diferentes en función del método utilizado para medirla. Este artículo adopta un acercamiento muy práctico que permite explicar cómo determinar qué estándar de calidad es apropiado seguir basándose en una valoración inicial del contexto y las necesidaded reales.

2015 - 10.5565/rev/tradumatica.85
Tradumàtica, Núm. 13 (2015) , p. 545-551 (Tradumàtica dossier)  
2.
9 p, 267.0 KB What Is Quality? A Management Discipline and the Translation Industry Get Acquainted / Fields, Paul (LinguaTech) ; Hague, Daryl R. (BYU) ; Koby, Geoffrey S. (KSU) ; Lommel, Arle ; Melby, Alan (LTAC)
Una manera de contestar la pregunta "què és qualitat?" pot a començar amb el marc presentat per Garvin (1984). Aquest marc descriu cinc enfocaments que determinen qualitat: l'enfocament transcendent, el basat en el producte, el basat en l'usuari, el basat en la producció (Garvin utilitza el terme "manufactura") i el basat en el valor. [...]
One way to answer the question “What is translation quality?” is to start with a framework put forward by Garvin (1984). That framework describes five approaches to determining quality: Transcendent, Product-Based, User-Based, Production-Based ("manufacturing" being Garvin’s term) and Value-Based. [...]
Una manera de contestar la pregunta “¿qué es calidad?” puede en comenzar con el marco presentado por Garvin (1984). Dicho marco describe cinco enfoques que determinan calidad: el enfoque transcendente, el basado en el producto, el basado en el usuario, el basado en la producción (Garvin utiliza el término “manufactura”) y el basado en el valor. [...]

2014 - 10.5565/rev/tradumatica.75
Tradumàtica, Núm. 12 (2014) , p. 404-412 (Tradumàtica dossier)  
3.
9 p, 241.2 KB The red-pen syndrome / Muzii, Luigi (sQuid)
This article is a review of current translation quality standards and a proposal for studenttraining from a historical perspective. The opinions and suggestions in it are not the resultsof any empirical research and only come from the author’s extensive working experienceas a practitioner and a university teacher.
Aquest article és una revisió dels estàndards de qualitat en traducció i una proposta per a la formació dels estudiants des d'una perspectiva històrica. Les opinions i suggeriments en aquest article no són els resultats de qualsevol investigació empírica i només provenen de l'àmplia experiència de treball de l'autor com a professional i professor universitari. [...]
Este artículo es una revisión de los estándares de calidad en traducción y una propuesta para la formación de los estudiantes desde una perspectiva histórica. Las opiniones y sugerencias en este artículo no son los resultados de cualquier investigación empírica y sólo provienen de la amplia experiencia de trabajo del autor como profesional y profesor universitario.

2014 - 10.5565/rev/tradumatica.68
Tradumàtica, Núm. 12 (2014) , p. 421-429 (Tradumàtica dossier)  
4.
7 p, 3.4 MB Tratamiento metodológico de la observación indirecta en la gestión de organizaciones deportivas / Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga) ; Pérez López, Rocío (Universidad de Málaga) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona)
Contemplar al usuario/a como elemento clave de la gestión, es una de las tendencias que actualmente ha recibido mucha atención científica. Sin embargo, la evaluación de la calidad de los programas deportivos orientados a la población infantil, es escasa, queda evidenciado en los pocos estudios realizados. [...]
Researchers are paying increasing attention to users as a key component in service management. However, very few studies have sought to examine the quality of sports services for children. This is perhaps surprising when one considers that physical activity is engaged in more by children than by any other social group, not to mention the importance of developing and consolidating children’s interest in sport so as to help promote healthy lifestyles. [...]
Contemplar o usuário/a como elemento-chave da gestão, é uma das tendências que actualmente tem recibido muita atenção científica. Contudo, a avaliação da qualidade dos programas desportivos orientados para a população infantil é escassa, o que se tem verificado pelos poucos estudos realizados. [...]

2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1 (2014) , p. 201-207  
5.
27 p, 114.9 KB El liderazgo transformacional y la evaluación de programas académicos universitarios en México / Bennetts Fernández, María del Socorro
No existen evidencias de la aplicación del modelo de liderazgo transformacional en universidades públicas. Resulta útil investigar las manifestaciones de los diferentes estilos de liderazgo y el estudio del constructo «autoridad». [...]
There is no evidence about applying this model of leadership in Public Universities. It is very useful to do a research about the different styles of leadership and the study of the constructo «authority». [...]

2007 - 10.5565/rev/educar.155
Educar, N. 40 (2007) p. 163-189  
6.
5 p, 46.6 KB Distintas formas de intervenir en la distancia y en el eLearning : los modelos de calidad / Zapata Ros, Miguel (Universidad de Alcalá)
Se considera que no debe de existir ni una brecha entre los objetivos propuestos en la formación continua y el aprendizaje adquirido. Como que con la secuenciación de los contenidos se mejoran los aprendizajes; debemos de apoyarnos en esas ayudas pedagógicas “ad hoc”, que van implicando el alumno y se generan unas continuas interactividades entre el docente y el discente y de grupos de estudiantes entre si en plazos breves, tipo feedback, que expliciten claramente los resultados que se van alcanzando gradualmente. [...]
2006
Didáctica, Innovación y Multimedia, N. 7 (2006) p. 0-0  
7.
6 p, 295.4 KB Consolidando la calidad en las bibliotecas universitarias : evaluaciones, sellos, diplomas y certificaciones / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
La construcción efectiva del Espacio europeo de educación superior se ha convertido en un dinamizador de muchas actividades relacionadas con la calidad y la adopción de sistemas de garantía de la calidad en el seno de las universidades y, por ende de sus bibliotecas; es una decisión inaplazable. [...]
The effective construction of the European Higher Education Area (EHEA) has given rise to many activities related to quality and the adoption of quality assurance systems in universities and their libraries can no longer be postponed. [...]

2007
El Profesional de la información, Vol. 16, N. 4 (julio-agosto 2007) , p. 338-343  
8.
14 p, 57.0 KB Desenvolupament i implantació de programes de canvi organitzatiu : la gestió de la Qualitat Total / Capelleras i Segura, Joan-Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Aquest article tracta sobre la Gestió de la Qualitat Total (GQT), un programa de canvi organitzatiu que té com a principis fonamentals l'orientació al client, la millora contínua i el treball en equip. [...]
This article deals with Total Quality Management (TQM), an organizational change program, whose fundamental principles are customer focus, continuous improvement, and teamwork. In the development of their total quality systems, firms have used three main approaches: consulting, standardization, and quality awards. [...]

1999 - 10.5565/rev/papers/v58n0.1985
Papers : revista de sociologia, N. 58 (1999) , p. 105-118  

Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
11 p, 191.8 KB La aplicación de la norma ISO 9002 en el Servei de Biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
The Library System of Universitat Autònoma de Barcelona introduced in 2000 a quality assurance system based on standard UNE-EN-ISO 9002:1994. This communication describes the stages of its implementation, how has been addressed some of the requirements of the standard and the advantages and challenges posed by having a certificated quality system.
El Servei de Biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona ha implantado un sistema de aseguramiento de la calidad basado en la norma UNE-EN-ISO 9002:1994. En esta comunicación se describen las fases de su implementación, la manera como han sido enfocados algunos de los requerimientos de la norma y las ventajas y los retos que supone disponer de un sistema de calidad certificado.

2000
Jornadas Españolas de Documentación, 7es : 2000  
2.
73 p, 9.5 MB La certificación en la biblioteca universitaria / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Universidad Complutense de Madrid. Biblioteca
2005
Evaluación de bibliotecas universitarias, 2005  
3.
60 p, 747.8 KB Evaluación y certificación de un servicio universitario : la calidad en el Servicio de Bibliotecas de la Universitat Autònoma de Barcelona / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Universidad Pública de Navarra
2005
Encuentros de servicios de información y orientación de universidades, 2005  

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
37 p, 210.7 KB Informe de la auditoría de certificación / Bureau Veritas
El sistema de gestió de la qualitat del Servei de Biblioteques segueix la norma ISO 9001. La certificació comporta l'existència d'auditories internes i externes anuals. Cal demostrar no únicament la bona gestió dels processos que es realitzen i els serveis que s'ofereixen, sinó també que es cerca la millora continua en tots els aspectes, en especial en l'augment de la satisfacció dels usuaris.
Barcelona 2015-
3 documents
2.
11 p, 166.3 KB Informe d'auditoria del sistema de gestió / Applus+
El sistema de gestió de la qualitat del Servei de Biblioteques segueix la norma ISO 9001. La certificació comporta l'existència d'auditories internes i externes anuals. Cal demostrar no únicament la bona gestió dels processos que es realitzen i els serveis que s'ofereixen, sinó també que es cerca la millora continua en tots els aspectes, en especial en l'augment de la satisfacció dels usuaris.
Barcelona 2010-2014
5 documents
3.
10 p, 450.3 KB Informe d'auditoria interna de qualitat de ... / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Organització i Planificació
El sistema de gestió de la qualitat del Servei de Biblioteques segueix la norma ISO 9001. La certificació comporta l'existència d'auditories internes i externes anuals. Cal demostrar no únicament la bona gestió dels processos que es realitzen i els serveis que s'ofereixen, sinó també que es cerca la millora continua en tots els aspectes, en especial en l'augment de la satisfacció dels usuaris.
Barcelona 2010-
9 documents
4.
79 p, 321.4 KB Avaluació del Servei de Biblioteques de la UAB i de la seva contribució a la qualitat de l'aprenentatge i de la recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
L'objectiu d'aquests informes és ajudar a la biblioteca, i als propis òrgans gestors de la Universitat Autònoma de Barcelona, a millorar quant a la seva forma de gestionar la qualitat del servei i la seva activitat, mitjançant l'estudi de la documentació rebuda, el resultat de la visita i la pròpia reflexió interna del Comitè d'Avaluadors Externs. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2007
3 documents
5.
25 p, 108.2 KB Informes d'avaluació del Servei de Biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
Aquests documents recullen els diferents informes d'avaluació realitzats: intern, extern i informe final. Per a redactar l'Informe final d'avaluació del Servei de Biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona (SdB) s'ha seguit la Guia d'avaluació dels serveis bibliotecaris de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari a Catalunya, tot ajustant-nos a les directrius i les pautes marcades. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
3 documents
6.
28 p, 346.7 KB Avaluació institucional de l'European University Association / Catalunya. Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació ; European University Association (EUA) ; Conferència de Rectors Europeus (CRE) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Planificació i de Qualitat (OPQ) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina d'Estudis i Gestió de la Informació (OEGI) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori de Graduats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Garantia de la Qualitat (UGQ)
El Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (DURSI) està impulsant l'avaluació institucional de les universitats catalanes amb la metodologia europea de l'European University Association (EUA), hereva de l'antiga Conferència de Rectors Europeus (CRE). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
164 p, 1.6 MB L'excel·lència als Serveis d'Arxiu : Estudi sobre la gestió de la qualitat aplicada als serveis d'arxiu municipals / Gutiérrez Vicente, Lucía ; Mauri Martí, Alfred, dir. (Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Aquest treball de recerca té l'objectiu d'analitzar i avaluar l'aplicació de la gestió de la qualitat als serveis d'arxiu municipals a través d'analitzar els principals sistemes de gestió de qualitat ISO 9001, EFQM i CAF, els Reglaments d'arxiu i les cartes de serveis. [...]
Este trabajo de investigación tiene el objetivo de analizar y evaluar la aplicación de la gestión de la calidad en los servicios de archivo municipales a través de analizar los principales sistemas de gestión de calidad ISO 9001, EFQM y CAF, los Reglamentos de archivo y las cartas de servicios. [...]
This research aim to study and evaluate the implementation of the quality management in municipal archive's services when we implement the management systems ISO 9001, EFQM and CAF, Regulations of Archives and User's service charters as tools aid to quality management. [...]

Escola Superior d'Arxivística 2016  
2.
13 p, 66.8 KB Evaluación y gestión de la calidad de las bibliotecas universitarias. Marketing y comunicación : estado de la cuestión y propuestas de mejora / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rey, Carina (Universitat de Barcelona) ; Falomir, Vicent (Universitat Jaume I de Castellò) ; REBIUN
Como elemento clave en el proceso educativo en el horizonte 2010 del Espacio Europeo de Educación Superior las bibliotecas universitarias han de disponer de mecanismos de medición y evaluación de sus actividades que garanticen la calidad de los servicios prestados a la comunidad universitaria.
Madrid REBIUN 2006  
3.
71 p, 1.1 MB Definició i estudi de viabilitat d'un "support center" funcional en una empresa farmacèutica / Garcia Villena, Albert ; Borrell i Viader, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
Este proyecto comprende dos componentes centrales. Estos son, definir la situación actual sobre el soporte funcional en las aplicaciones y proponer soluciones para una mejora de los servicios. Durante la descripción de la situación actual se han ido encontrando problemas en el soporte, y se proponen soluciones. [...]
Aquest projecte comprèn dos components centrals. Aquests són, definir la situació actual sobre el suport funcional en les aplicacions i proposar solucions per a una millora dels serveis. Durant la descripció de la situació actual s'han anat trobant problemes en el suport, i es proposen solucions. [...]
This project has two central components. These are, define the current situation about the applications functional support and solutions for improving services. During the description of the current situation have been encountered problems in the support, and solutions have been proposed. [...]

2009  
4.
105 p, 4.0 MB Gestor de calidad Banca Electrónica / Molina Arboledas, Blai ; Talló Sendra, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Informàtica
Creación de un aplicativo Web que gestione las necesidades de un departamento de calidad de servicios de banca electrónica.
Creació d'un aplicatiu Web que gestioni les necessitats d'un departament de qualitat de serveis de banca electrònica.

2011  
5.
606 p, 1.8 MB De la calidad de vida laboral a la gestión de la calidad : una aproximación psicosocial a la calidad como práctica de sujeción y dominación / Navajas Adán, Joaquín ; Iñiguez Rueda, Lupicinio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La siguiente tesis trata sobre la calidad en las organizaciones, sobre alguno de los significados y de las prácticas sociales ligadas (en este momento histórico) al discurso de la gestión de la calidad. [...]
This thesis is about quality in organizations, about some of the meanings and social practices related -in the present historical moment- to the quality management discourse. Such a clear and neat speech that it apparently avoids politics, and pleads for efficiency, productivity and competitiveness. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.