1.
|
14 p, 376.4 KB |
La gestió del coneixement en les organitzacions educatives
/
Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'aparició i el desenvolupament de nous entorns de treball i aprenentatge són cada vegada més habituals en la societat del coneixement. En aquest context, la gestió del coneixement ha esdevingut ràpidament una estratègia fonamental per millorar els processos de desenvolupament professional en les organitzacions i, per tant, el desenvolupament organitzatiu. [...] The advent and development of new working and learning environments is becoming increasingly common in the knowledge society. Knowledge management has rapidly become an essential strategy for improving professional development processes within organisations and, therefore, organisational development. [...]
2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.65
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 435-448
|
|
2.
|
|
3.
|
22 p, 840.4 KB |
La gestión del conocimiento en revistas de educación
/
Cantón Mayo, Isabel (Universidad de León) ;
Ferrero de Lucas, Elena (Universidad de León)
El objetivo de este artículo es examinar las publicaciones en revistas sobre gestión del conocimiento desde el año 2006 hasta el 2015. Para ello, del listado de revistas temáticas, se han seleccionado las que tienen por objeto de estudio la educación en general, la didáctica y la organización. [...] L'objectiu d'aquest article és examinar les publicacions en revistes sobre gestió del coneixement des de l'any 2006 fins al 2015. Per aquest motiu, de la llista de revistes temàtiques, se n'han seleccionat les que tenen per objecte d'estudi l'educació en general, la didàctica i l'organització. [...] The aim of this research was to review journal publications on knowledge management from 2006 to 2015. The publications were selected from the list of thematic journals on general education, teaching and organization. [...]
2016 - 10.5565/rev/educar.757
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 401-422 (Temas de investigación)
|
|
4.
|
20 p, 199.2 KB |
Por senderos inexplorados de la gestión educativa : en búsqueda de la imagen institucional perdida
/
Questa Torterolo, Mariela Esther (Universidad ORT (Uruguai))
El presente artículo explica la aplicación de una herramienta para el cambio de imagen institucional que deriva de los resultados obtenidos como consecuencia de una investigación realizada en un centro de formación en carreras técnicas. [...] El present article explica l'aplicació d'una eina per promoure el canvi d'imatge institucional que deriva dels resultats obtinguts arran d'una investigació realitzada en un centre de formació en carreres tècniques. [...] This article is based on the results of research conducted at a technical training center located in Uruguay with problems of low enrollment. The objective of this article is to reflect on the importance of institutional image in attracting students. [...]
2015 - 10.5565/rev/educar.645
Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 189-208 (Temas de investigación)
|
|
5.
|
18 p, 261.1 KB |
La pràctica professional i la seva vinculació amb la creació i gestió del coneixement col·lectiu
/
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formació contínua del professorat, i de la resta d'agents educatius presents a les nostres institucions d'ensenyament primari, secundari o terciari, fa temps que va deixar de ser optativa per a convertir-se en quelcom d'obligada necessitat. [...] La formación continua del profesorado, y del resto de agentes educativos presentes en nuestras instituciones de enseñanza primaria, secundaria y terciaria, hace tiempo que dejó de ser optativa para convertirse en algo de obligada necesidad. [...] Ça fait longtemps que la formation continue du professorat et des autres agents éducatifs présents dans nos établissements d'enseignement primaire, secondaire ou tertiaire n'est plus optionnelle mais complètement nécessaire. [...] Continuous training for teachers and for the rest of education agents who are presents in primary, secondary or tertiary educational institutions became a required necessity quite a while ago. In this sense, alternative training methods and professional development, based on knowledge that education agents have about practice, and considering reflection-in-action and on action as the element that can mobilize educational improvement processes, are starting to settle. [...]
2012
Temps d'educació, Núm. 42 (2012) , p. 269-286
|
|
6.
|
17 p, 432.3 KB |
Ontology as an information instrument for the legal translator
/
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Regardless of the speciality involved, one of the most evident difficulties in specialised translation consists of resolving terminological problems, to which end the translator often uses terminological works corresponding to the relevant field, such as databases. [...] En traducció especialitzada, sigui quina sigui l'especialitat, una de les dificultats més visibles és la resolució dels problemes terminològics. Per fer-ho el traductor sovint recorre a obres terminològiques de l'àmbit com bases de dades. [...]
2006
Papers Lextra, Núm. 2 (2006) , p. 11-27
|
|
7.
|
11 p, 202.1 KB |
Atividades laborais em plataformas marítimas no Brasil : a Gestão do Conhecimento na perspectiva da Psicologia do Trabalho
/
Carvalho Castro, Alexandre de (Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca - CEFET/RJ)
Este estudo procura compreender as relações entre fatores humanos, tecnologia e socieda-de a partir de uma avaliação da gestão do conhecimento no ambiente de trabalho offshore. Nesse sentido tem como foco a Petrobras, importante empresa brasileira de exploração de petróleo, e procura discutir as formas como essa empresa desenvolve seu programa de ge-renciamento de stress, a partir de uma metodologia qualitativa. [...] This study seeks to understand the relationship between human factors, technology and so-ciety, and presents an evaluation of knowledge management in the offshore working envi-ronment. It is focused on Petrobras, a brazilian offshore oil industry, and discusses the ways that company develops stress management program, from a qualitative methodology. [...]
2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1137
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 55-65
|
|
8.
|
18 p, 110.5 KB |
Comunidades de práctica
/
Vásquez Bronfman, Sergio (ESCP Europe Business School)
Las comunidades de práctica son hoy un concepto importante en aprendizaje y gestión del conocimiento, no sólo a nivel de investigación, sino también de proyectos en empresas. Este artículo presenta el origen de las comunidades de práctica, define el concepto y describe sus principales características, tratando luego sus relaciones con la gestión del conocimiento. [...] Les comunitats de pràctica són actualment un concepte important en aprenentatge i gestió del coneixement, no només pel que fa a investigació, sinó també a projectes en empreses. Aquest article presenta l'origen de les comunitats de pràctica, en defineix el concepte i en descriu les principals característiques, tractant després les seves relacions amb la gestió del coneixement. [...] Communities of practice are nowadays an important concept in learning and knowledge management. There is not only a significative amount of research in the field, but also many projects done in companies. [...]
2011 - 10.5565/rev/educar.71
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 51-68
|
|
9.
|
20 p, 113.8 KB |
Cambio y mejora en las organizaciones educativas
/
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La presente aportación se sitúa en el marco de las propuestas que consideran al centro educativa como contexto idóneo para promover el cambio y la mejora escolar. La innovación o la institucionalización de los cambios es, al respecto, el referente que se tiene que considerar. [...] Aquesta aportació se situa en el marc de les propostes que consideren el centre educatiu com un context idoni per promoure el canvi i la millora escolar. La innovació o la institucionalització dels canvis és, sobre això, el referent que s'ha de considerar. [...] This contribution is in line with proposals that consider the educational centre as the suitable context for promoting change and school improvement. On this matter, innovation or institutionalization of change is the main referent to consider. [...]
2011 - 10.5565/rev/educar.70
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 31-50
|
|
10.
|
18 p, 106.0 KB |
Saber cómo aprender: liderazgo, gestión del conocimiento y el reto de crear comunidades de aprendizaje
/
Gabriele Lakomski (University of Melbourne)
Este trabajo sostiene que el enfoque tradicional al cambio organizacional, el liderazgo, no es útil para ayudar a crear comunidades de aprendizaje, ya que alberga una teoría implausible de la mente y del aprendizaje. [...] Aquest treball sosté que l'enfocament tradicional al canvi organitzacional, el lideratge, no és útil per ajudar a crear comunitats d'aprenentatge, ja que alimenta una teoria implausible de la ment i de l'aprenentatge. [...] This paper argues that the traditional approach to organizational change, leadership, is not useful to help create learning communities because it harbours an implausible theory of the mind and of learning. [...]
2011 - 10.5565/rev/educar.69
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 13-30
|
|