Resultats globals: 34 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 19 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 11 registres trobats
Articles 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
14 p, 376.4 KB La gestió del coneixement en les organitzacions educatives / Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
L’aparició i el desenvolupament de nous entorns de treball i aprenentatge són cada vegada més habituals en la societat del coneixement. En aquest context, la gestió del coneixement ha esdevingut ràpidament una estratègia fonamental per millorar els processos de desenvolupament professional en les organitzacions i, per tant, el desenvolupament organitzatiu. [...]
The advent and development of new working and learning environments is becoming increasingly common in the knowledge society. Knowledge management has rapidly become an essential strategy for improving professional development processes within organisations and, therefore, organisational development. [...]

2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.65
Revista catalana de pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 435-448  
2.
4 p, 108.9 KB Competencias para la gestión del conocimiento y el aprendizaje / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La interactividad es el eje sobre el que se construye el conocimiento, una construcción que debe vincularse a situaciones problemáticas, en las que el alumnado busque información, estudie alternativas o experimente soluciones. [...]
2007
Cuadernos de pedagogía, Num. 370 (2007) , p. 24-27  
3.
22 p, 840.4 KB La gestión del conocimiento en revistas de educación / Cantón Mayo, Isabel (Universidad de León) ; Ferrero de Lucas, Elena (Universidad de León)
El objetivo de este artículo es examinar las publicaciones en revistas sobre gestión del conocimiento desde el año 2006 hasta el 2015. Para ello, del listado de revistas temáticas, se han seleccionado las que tienen por objeto de estudio la educación en general, la didáctica y la organización. [...]
L’objectiu d’aquest article és examinar les publicacions en revistes sobre gestió del coneixement des de l’any 2006 fins al 2015. Per aquest motiu, de la llista de revistes temàtiques, se n’han seleccionat les que tenen per objecte d’estudi l’educació en general, la didàctica i l’organització. [...]
The aim of this research was to review journal publications on knowledge management from 2006 to 2015. The publications were selected from the list of thematic journals on general education, teaching and organization. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.757
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 401-422 (Temas de investigación)  
4.
20 p, 199.2 KB Por senderos inexplorados de la gestión educativa : en búsqueda de la imagen institucional perdida / Questa Torterolo, Mariela Esther (Universidad ORT (Uruguai))
El presente artículo explica la aplicación de una herramienta para el cambio de imagen institucional que deriva de los resultados obtenidos como consecuencia de una investigación realizada en un centro de formación en carreras técnicas. [...]
El present article explica l’aplicació d’una eina per promoure el canvi d’imatge institucional que deriva dels resultats obtinguts arran d’una investigació realitzada en un centre de formació en carreres tècniques. [...]
This article is based on the results of research conducted at a technical training center located in Uruguay with problems of low enrollment. The objective of this article is to reflect on the importance of institutional image in attracting students. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.645
Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 189-208 (Temas de investigación)  
5.
18 p, 261.1 KB La pràctica professional i la seva vinculació amb la creació i gestió del coneixement col·lectiu / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formació contínua del professorat, i de la resta d'agents educatius presents a les nostres institucions d’ensenyament primari, secundari o terciari, fa temps que va deixar de ser optativa per a convertir-se en quelcom d'obligada necessitat. [...]
La formación continua del profesorado, y del resto de agentes educativos presentes en nuestras instituciones de enseñanza primaria, secundaria y terciaria, hace tiempo que dejó de ser optativa para convertirse en algo de obligada necesidad. [...]
Ça fait longtemps que la formation continue du professorat et des autres agents éducatifs présents dans nos établissements d’enseignement primaire, secondaire ou tertiaire n’est plus optionnelle mais complètement nécessaire. [...]
Continuous training for teachers and for the rest of education agents who are presents in primary, secondary or tertiary educational institutions became a required necessity quite a while ago. In this sense, alternative training methods and professional development, based on knowledge that education agents have about practice, and considering reflection-in-action and on action as the element that can mobilize educational improvement processes, are starting to settle. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 269-286  
6.
17 p, 432.3 KB Ontology as an information instrument for the legal translator / Orozco Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Regardless of the speciality involved, one of the most evident difficulties in specialised translation consists of resolving terminological problems, to which end the translator often uses terminological works corresponding to the relevant field, such as databases. [...]
En traducció especialitzada, sigui quina sigui l'especialitat, una de les dificultats més visibles és la resolució dels problemes terminològics. Per fer-ho el traductor sovint recorre a obres terminològiques de l'àmbit com bases de dades. [...]

2006
Papers Lextra, Núm. 2 (2006) , p. 11-27  
7.
26 p, 576.8 KB Libertarian movement and self-management of knowledge in the Spain of the first third of the 20th century : «Questions and answers» section (1930-1937) of the journal Estudios / Tabernero-Holgado, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d’Història de la Medicina) ; Molero Mesa, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Jiménez-Lucena, Isabel (Universidad de Málaga. Unidad de Historia de la Medicina)
Newspaper Q&A sections reflect and contribute to the social historical context in which they are published, and they may play roles as distinct as becoming a tool to sustain social arrangements or, conversely, being an instrument for social change. [...]
2013 - 10.4321/S0211-95362013000100003
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 33, Núm. 1 (2013) , p. 43-67  
8.
11 p, 202.1 KB Atividades laborais em plataformas marítimas no Brasil : a Gestão do Conhecimento na perspectiva da Psicologia do Trabalho / Carvalho Castro, Alexandre de (Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca – CEFET/RJ)
Este estudo procura compreender as relações entre fatores humanos, tecnologia e socieda-de a partir de uma avaliação da gestão do conhecimento no ambiente de trabalho offshore. Nesse sentido tem como foco a Petrobras, importante empresa brasileira de exploração de petróleo, e procura discutir as formas como essa empresa desenvolve seu programa de ge-renciamento de stress, a partir de uma metodologia qualitativa. [...]
This study seeks to understand the relationship between human factors, technology and so-ciety, and presents an evaluation of knowledge management in the offshore working envi-ronment. It is focused on Petrobras, a brazilian offshore oil industry, and discusses the ways that company develops stress management program, from a qualitative methodology. [...]

2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1137
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 55-65  
9.
18 p, 110.5 KB Comunidades de práctica / Vásquez Bronfman, Sergio (ESCP Europe Business School)
Las comunidades de práctica son hoy un concepto importante en aprendizaje y gestión del conocimiento, no sólo a nivel de investigación, sino también de proyectos en empresas. Este artículo presenta el origen de las comunidades de práctica, define el concepto y describe sus principales características, tratando luego sus relaciones con la gestión del conocimiento. [...]
Les comunitats de pràctica són actualment un concepte important en aprenentatge i gestió del coneixement, no només pel que fa a investigació, sinó també a projectes en empreses. Aquest article presenta l’origen de les comunitats de pràctica, en defineix el concepte i en descriu les principals característiques, tractant després les seves relacions amb la gestió del coneixement. [...]
Communities of practice are nowadays an important concept in learning and knowledge management. There is not only a significative amount of research in the field, but also many projects done in companies. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.71
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 51-68  
10.
20 p, 113.8 KB Cambio y mejora en las organizaciones educativas / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La presente aportación se sitúa en el marco de las propuestas que consideran al centro educativa como contexto idóneo para promover el cambio y la mejora escolar. La innovación o la institucionalización de los cambios es, al respecto, el referente que se tiene que considerar. [...]
Aquesta aportació se situa en el marc de les propostes que consideren el centre educatiu com un context idoni per promoure el canvi i la millora escolar. La innovació o la institucionalització dels canvis és, sobre això, el referent que s’ha de considerar. [...]
This contribution is in line with proposals that consider the educational centre as the suitable context for promoting change and school improvement. On this matter, innovation or institutionalization of change is the main referent to consider. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.70
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 31-50  

Articles : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
73 p, 9.5 MB La certificación en la biblioteca universitaria / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Universidad Complutense de Madrid. Biblioteca
2005
Evaluación de bibliotecas universitarias, 2005  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
214 p, 10.8 MB Las redes como dispositivos para la gestión educativa en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Barrera-Corominas, Aleix, coord. ; Aguilar Chávez, Nohemy ; Arce González, Consuelo ; Baptista Gonzáles, Mario Raúl ; Barrales Villegas, Adoración ; Bizelli, Jose Luis ; Bolaños Prado, Elena ; Chevalier, Carolina ; Contreras Chacón, Azael E. ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Donoso Díaz, Sebastián ; Estrada González, Yuro Jasser ; Jerónimo, Miguel ; Garzón Castrillón, Ana J. ; González Rodríguez, Mario ; González Rubio, Janeth ; Lopes Reis, Márcia ; López Soligo, Marina Ancona ; Medina, Gladys del Carmen ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Molina Granados, Sergio A. ; Mendoza Molina, Xochiquetzalli ; Molina Yuncosa,Nuby Lisbeth ; Nossar, Karina ; Palmeros y Ávila, Guadalupe ; Pérez Vences, Mayté ; Pinheiro, Fernanda ; Reyes Araya, Daniel ; Rivera Alvarado,Miguel ; Sánchez Díaz, Sebastián ; Sandoval Manríquez, Mario ; Sarasola, Marcos ; Silva Galán, Josep María ; Scaffo,Sonia ; Tejera, Andrea ; Vázquez, María Inés
La presente aportación se focaliza en cómo el trabajo en red puede ayudar a mejorar la organización y gestión de los centros educativos. Presenta referentes normativos pero también identifica redes centradas en la gestión y pone ejemplos de alguna de ellas. [...]
Bellaterra : EDO-SERVEIS , 2018 (Informes ; 10)  
2.
7 p, 317.0 KB Recomanacions per seleccionar un repositori per al dipòsit de dades de recerca / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
Document adreçat al recolzament dels investigadors en el moment de seleccionar un repositori per al dipòsit de les seves dades de recerca atès que a partir de l’any 2017 l’Open Research Data Pilot (ORD Pilot) de l’Horizon 2020 requerirà a tots els projectes que rebin finançament la publicació de les dades de recerca en obert.
2016
3 documents
3.
15 p, 255.6 KB Plans de Gestió de Dades / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya ; Lounds, Alan (traductor)
Document que vol servir de suport als investigadors a l’hora de crear els seus Plans de Gestió de Dades; concretament, per als projectes finançats en el marc de l’Horitzó 2020 de la Unió Europea.
This document is intended to support researchers in creating their Data Management Plans. It is specifically aimed at projects financed under the EU's Horizon 2020 programme.

2016
4 documents

Documents de recerca 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
632 p, 5.8 MB La Creación y gestión del conocimiento en las organizaciones educativas : un estudio multicaso / Rodríguez Gómez, David ; Gairín Sallán, Joaquín, dir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
2.
70 p, 2.2 MB Noves tendències de management / Ribas Castany, Emma ; Caba Alsina, Pere, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Amb aquest treball el meu objectiu ha estat aprofundir en el coneixement de sis tendències de management: la visió, el talent, el lideratge, l’estratègia-execució, la gestió de dades i la simplicitat i, a partir d’aquí, fer un anàlisi qualitatiu a través de deu empreses catalanes per tal de veure com apliquen aquestes tendències, quin pes tenen i quina importància li donen. [...]
2015
Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents
3.
131 p, 1.9 MB Anàlisi de procediments per a la creació i gestió del coneixement mitjançant comunitats de pràctica a l'administració pública / Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez Marín, Jesús (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia) ; Giménez Marín, Daniel ; Escola d'Administració Pública de Catalunya
En la societat actual el coneixement s'està erigint com un bé de gran valor estratègic i es busquen formes de crear, gestionar, controlar i posseir aquest coneixement. En aquest sentit, en aquest estudi ens interessen els actors i processos vinculats a la CGC (Del Moral et al. [...]
[Barcelona] : Escola d'Administració Pública de Catalunya, 2011
2 documents
4.
316 p, 2.7 MB Optimizacion del talento en las organizaciones : gestion por expectativas / Castilla Sánchez, Antonio ; Martínez González, Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La gestión del talento es en la actualidad un ámbito de estudio propio de la dirección de empresas y más concretamente, de las Direcciones de RR. HH, que ha despertado el interés de académicos del ámbito de la psicología de las organizaciones en las últimas décadas. [...]
“Talent Management” is today a study area of Business Administration and more specifically, Human Resource Management, which has aroused the interest of scholars of Human Behavior/Psychology in Organizations on recent decades. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
5.
541 p, 2.2 MB La gestión del conocimiento en los equipos directivos de las universidades y sus efectos sobre el sistema de aseguramiento de la calidad institucional: evidencia empírica desde Chile / Rodríguez Ponce, Emilio ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Gómez, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La tesis doctoral denominada: "La gestión del conocimiento en los equipos directivos de las universidades y sus efectos sobre el sistema de aseguramiento de la calidad institucional: evidencia empírica desde Chile", tiene como objetivo fundamental explorar la naturaleza de la vinculación existente entre el proceso de gestión del conocimiento, en los equipos de alta dirección, de las universidades y la calidad lograda por estas instituciones. [...]
The doctoral thesis titled: "Knowledge management in the management teams of universities and their effects on the assurance of institutional quality: empirical evidence from Chile", has as main objective to explore the nature of the relationships between the process knowledge management in top management teams, universities and the quality achieved by these institutions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
6.
48 p, 238.9 KB Do labour mobility and networks foster geographical knowledge diffusion? The case of European regions / Miguelez, Ernest (World Intellectual Property Organization. Economics and Statistics Division) ; Moreno Serrano, Rosina (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The goal of this paper is twofold: first, we aim to assess the role played by inventors’ cross-regional mobility and networks of collaboration in fostering knowledge diffusion across regions and subsequent innovation. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2012 (XREAP ; 2012-14)  
7.
173 p, 5.4 MB El canal Segarra-Garrigues y la (de)construcción de los problemas del agua : un estudio centrado en el papel del experto, los procesos decisionales y la generación participativa del conocimiento / Muñiz San Martín, Sigrid ; Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Strand, Roger ; Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals ; Universitat Autònoma de Barcelona
Este trabajo de investigación se centra en la problemática hídrica y, concretamente, en el enfoque con el que, actualmente, se describen y se tratan estos problemas. Así, se analiza el modelo estructuralista hidráulico como una de estas fuentes de interpretación y proposición. [...]
2005  
8.
31 p, 113.9 KB La Gestión del conocimiento en pequeñas empresas de tecnologías de la información : una investigación exploratoria / Zapata, Laura E. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
La habilidad de crear y replicar el conocimiento es especialmente crítico para empresas que compiten en entornos dinámicos, las cuales no solamente tienen recursos tecnológicos relevantes, sino que deben mostrar flexibilidad y capacidad administrativa para coordinar efectivamente sus competencias internas. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2001 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 01/8)  
9.
118 p, 354.8 KB Auditoria cultural d'una empresa d'alta tecnologia com a procediment inicial en la implementació d'una estratègia de formació continuada : la gestió del coneixement : tesi doctoral realitzada per Maria del Mar Duran Bell onch / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Fabra, Maria Lluïsa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La Tesi que es presenta consta de tres parts. En la primera s'ofereix un Marc Teòric sintètic sobre la Gestió del Coneixement a l'empresa i la Cultura Organitzativa Orientada a Compartir que li és inherent. [...]
This thesis has three parts. The first of these provides a synthetic Theoretical Framework on Knowledge Management within the company and on the Organisational Culture Directed at Sharing what is inherent to this. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
3 documents
10.
260 p, 656.3 KB Los Determinantes de la generación y la transferencia del conocimiento en pequeñas y medianas empresas del sector de las tecnologías de la información de Barcelona / Zapata Cantú, Laura Esther ; Veciana, José Ma., 1932-2009, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Economia de l’Empresa)
Las habilidades de crear y replicar el conocimiento dentro de la empresa son especialmente críticas para las organizaciones que compiten en entornos dinámicos, las cuales no solamente tienen recursos tecnológicos relevantes, sino que deben mostrar flexibilidad y capacidad administrativa para coordinar efectivamente sus competencias internas. [...]
The abilities to create and to replicate knowledge are critical for enterprises which operate in dynamic environments. These specific firms need not only have relevant technological resources but they must demonstrate flexibility and administrative capacity to coordinate their internal competition effectively. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005

Inclou qüestionari  


Documents de recerca : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.