Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Research literature, 2 records found
Research literature 2 records found  
1.
5.6 MB Towards Unified Air Traffic Complexity Management through Graph Theory and Artificial Intelligence / Isufaj, Ralvi ; Piera Eroles, Miquel Àngel, dir.
La Gestió del Trànsit Aeri (ATM) es defineix formalment com la gestió dinàmica i integrada del trànsit i l'espai aeri de forma segura, econòmica i eficient, mitjançant la disposició d'infraestructures i serveis integrats en col·laboració amb totes les parts i involucrant-hi funcionalitats del costat aire i del costat terra. [...]
La Gestión del Tráfico Aéreo(ATM) se define formalmente como la gestión dinámica e integrada del tráfico y el espacio aéreo de forma segura, económica y eficiente, mediante la disposición de infraestructuras y servicios integrados en colaboración con todas las partes e involucrando funcionalidades en el lado aire y en el lado tierra. [...]
Air Traffic Management (ATM) is formally defined as the dynamic, integrated management of air traffic and airspace safely, economically and efficiently, through the provision of facilities and seamless services in collaboration with all parties and involving airborne and ground-based functions. [...]

2022  
2.
107 p, 3.5 MB Estudio del futuro de la gestión del atm atendiendo a las restricciones por las emisiones de los motores de aviación / Totev Totev, Tsonko ; Moreno Ortiz, Romualdo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest estudi és estimar tres possibles escenaris viables de com pot ser el futur a mig termini, aproximadament sobre l'any 2035, de la gestió de l'trànsit aeri atenent a les previsibles restriccions degudes a la contaminació dels motors. [...]
El objetivo de este estudio es estimar tres posibles escenarios viables de cómo podrá ser el futuro a medio plazo, aproximadamente sobre el año 2035, de la gestión del tráfico aéreo atendiendo a las previsibles restricciones debidas a la contaminación de los motores. [...]
The objective of this study is to estimate three possible viable scenarios of what the future may be like in the medium term, approximately around the year 2035, of air traffic management, taking into account the foreseeable restrictions due to engine contamination. [...]

2020
Màster en Gestió Aeronàutica [1171]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.