Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
26 p, 5.4 MB Prophetic Gestures : How Blake drew his Virgil / Curbet, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Medievals)
This article concentrates on one specific figure in Blake's visual adaptation of the Commedia: Virgil, whom Dante invoked both as a poetic predecessor and as an ethical model. The gestures and physical attitudes of the character in Blake's plates suggest an insertion of this version of Virgil within the tradition of sacred writing that the author considered as prophetic. [...]
Questo articolo si concentra su una figura specifica dell'adattamento visivo della Commedia di Blake: Virgilio, che Dante ha invocato sia come predecessore poetico che come modello etico. I gesti e gli atteggiamenti fisici del personaggio nelle tavole di Blake suggeriscono un inserimento di questa versione di Virgilio all'interno della tradizione della scrittura sacra che l'autore considerava profetica. [...]
Aquest article es centra en una figura específica de l'adaptació visual de la Comèdia de Blake: Virgili, a qui Dante va invocar com a predecessor poètic i un model ètic. Els moviments i gestos físics del personatge en els panells de Blake suggereixen una inclusió d'aquesta versió de Virgili dins de la tradició de les escriptures sagrades que l'autor considerava profètica. [...]
Este artículo se centra en una figura específica de la adaptación visual de la Comedia de Blake: Virgilio, a quien Dante invocó como predecesor poético y un modelo ético. Los movimientos y gestos físicos del personaje en los paneles de Blake sugieren una inclusión de esta versión de Virgilio dentro de la tradición de las escrituras sagradas que el autor consideraba profética. [...]

2020 - 10.5565/rev/dea.134
Dante e l'Arte, Vol. 7 (2020) , p. 129-154 (Monogràfic)  
2.
15 p, 464.8 KB Comunicar con la mirada en la Roma antigua : el movimiento de párpados / Fornés Pallicer, Ma. Antònia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica) ; Puig Rodríguez-Escalona, Mercè (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Clàssica, Romànica i Semítica)
En este artículo se expone una parte de las conclusiones obtenidas en la investigación sobre la gestualidad de los ojos en los textos latinos, investigación que se ha llevado a cabo en el marco de un estudio más amplio sobre la gestualidad en la Antigüedad romana. [...]
En aquest article s'exposa una part de les conclusions obtingudes en la recerca sobre la gestualitat dels ulls en els textos llatins, recerca que s'ha dut a terme en el marc d'un estudi més ampli sobre la gestualitat en l'Antiguitat romana. [...]
This article presents part of the conclusions drawn from our research on eye gestures in Latin texts, which has been conducted within the framework of a broader study on gestures in Ancient Rome. We have established a classification of eye gestures that comprises two major sections based on the nature of the gestures: gestures that consisted in iris movements and those that involved eyelid movements. [...]

2019
Faventia, Vol. 38 (2016) , p. 7-21 (Articles)  
3.
6 p, 286.2 KB The influence of gestures in the learning of Physics / Neri de Oliveira, Eloisa (University of São Paulo) ; Brockington, Guilherme (Federal University of São Paulo) ; Testoni, Leonardo André (Federal University of São Paulo) ; Santos Gouw, Ana Maria (Federal University of São Paulo) ; Construcci, Camila (Federal University of São Paulo) ; De Almeida, Pamella Aline (Federal University of São Paulo) ; Azevedo Mesquita Pereira, Lucas (Federal University of São Paulo) ; Malheiros, Amanda (Federal University of São Paulo) ; De Albuquerque Bruneri, Guilherme (Federal University of São Paulo)
Several researches show that gestures are a fundamental element for the understanding of the discourse or of a thought. Thus, when considering the school context, in the communication between the teacher and the student, it is important to understand better the role of gestures in learning. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4101-4106  
4.
23 p, 579.2 KB Proxemia y espacio dramático en el teatro pastoril del primer Lope de Vega / Sáez Raposo, Francisco (Universidad Complutense de Madrid)
En el presente trabajo se analiza el modo en el que Lope de Vega se sirve de la proxemia a la hora de (re)crear el espacio dramático en el que transcurren los argumentos de sus primeras comedias pastoriles. [...]
In this paper I analyze the way in which Lope de Vega uses proxemics when (re)creating the dramatic space where he locates the different plots of his early pastoral dramas. The way actors use distances onstage, combined with gestures and sound (sometimes real, others times referred) evokes in the audience's imagination a place that sounds familiar to them, maybe only conceptually, as we are dealing with a totally codified genre. [...]

2016 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.152
Anuario Lope de Vega, Vol. 22 (2016) , p. 409-431 (Artículos. Sección miscelánea)  
5.
16 p, 1.9 MB Los gestos y la enseñanza de palabras poco familiares : ¿Cuándo emplean las maestras información gestual? / Menti, Alejandra Beatriz (Universidad Nacional de Córdoba) ; Alam, Florencia (Universidad de Buenos Aires) ; Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina)
El presente trabajo tiene por objeto analizar los gestos que las maestras emplean en el tratamiento de vocabulario poco familiar en clases de Ciencias Sociales de la escuela primaria. El corpus está compuesto por secuencias interaccionales (Goodwin & Heritage, 1990; Schegloff, 1990) incluidas en 12 situaciones de enseñanza videofilmadas en 1°, 3° y 5° grado de 4 escuelas, dos rurales y dos urbanas de la provincia de Córdoba, Argentina. [...]
Aquest treball es proposa analitzar els gestos que fan servir les mestres durant el tractament de vocabulari poc familiar a les classes de Ciències Socials de nivell primari. El corpus està format per seqüències interaccionals (Goodwin & Heritage, 1990; Schegloff, 1990) incloses en 12 situacions d'ensenyament videofilmades, en 1er, 3er y 5è curs de 4 escoles, dues rurals i dues urbanes de la província de Córdoba, Argentina. [...]
This study aims to analyze the gestures that teachers employ in the treatment of unknown words in science classes in the primary school. The corpus consists of interactional sequences (Goodwin & Heritage, 1990; Schegloff, 1990) coming from 12 teaching situations video-recorded in 1st, 3rd and 5th grade of 4 schools, 2 in rural zones and 2 in urban zones, located in the Province of Córdoba, Argentina. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.510
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 17-32  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
336 p, 4.8 MB Iconicidad entre habla y gestualidad : un enfoque verbo-tonal de la enseñanza-aprendizaje del ritmo en francés a hispanohablantes / Osorio Álvarez, Marta ; Gauchola, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica
En la enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras se ha recalcado que la intervención didáctica no puede obviar la problemática relativa a la oralidad y, en particular, a la dimensión prosódica del habla. [...]
In second language acquisition, it has been emphasized that orality cannot be left out of teaching practice, in particular, the prosodic phenomena of speech. In prosody, French rhythm can be defined as the alternation between stressed and unstressed syllables. [...]

2019  
2.
49 p, 1.0 MB Principales problemas de traducción en el doblaje italiano-español / Ortega Paredes, Laura ; Andreu Lucas, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La traducción para doblaje resulta especialmente complicada debido a las restricciones causadas por la cohesión entre el texto y la imagen. En el presente trabajo trataremos ciertos problemas generales de traducción cuya dificultad se ve acentuada en el caso del doblaje y también otros problemas propios de este tipo de traducción. [...]
La traducció pel doblatge resulta especialment complicada degut a les restriccions causades per la cohesió entre el text i la imatge. En el present treball tractarem certs problemes generals de traducció, la dificultat dels quals es veu accentuada en el cas del doblatge, i també altres problemes propis d'aquest tipus de traducció. [...]
Translation for dubbing is specially difficult because of the restriccions caused by the cohesion between text and image. In this paper we study some general problems of translation, whose difficulty increases in dubbing, as well as other problems, characteristic of this kind of translation. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.