Results overview: Found 83 records in 0.02 seconds.
Articles, 78 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 4 records found
Articles 78 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
10 p, 125.2 KB L'Any Internacional de les Llengües 2008 : per la diversitat lingüística i el multilingüisme / Argenter, Joan A. 1947- (Joan Albert), (Càtedra UNESCO de Llengües i Educació, Institut d’Estudis Catalans)
A propòsit de la declaració de l’Any Internacional de les Llengües 2008 per l’ONU, es fa una presentació succinta de les motivacions i de la significació d’aquesta iniciativa i es fa una recensió de les iniciatives de caràcter polític, de recerca i de sensibilització dutes a terme per organismes internacionals (UNESCO) i supranacionals (UE) en relació amb la promoció de la diversitat lingüística i el multilingüisme. [...]
Apropos the declaration of the International Year of the Languages 2008 by the UNO, the author briefly presents the motivation and meaning of this initiative. Also, a series of UNO’s and the EU’s political measures, research programs, actions oriented to sensitize governments and public opinion to language diversity and multilingualism are reviewed. [...]

2007-2008 - 10.2436/20.3007.01.20
Revista catalana de pedagogia, Vol. 6 (2007-2008) , p. 15-23  
2.
26 p, 1.1 MB La sociedad del conocimiento y las TICS : una inmejorable oportunidad para el cambio docente / Sánchez Asín, Antonio (Universitat de Barcelona) ; Boix Peinado, Josep LLuís (Catalunya. Departament d'Educació) ; Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las reformas de la LOE (2006) aprobadas por el Gobierno español pretenden paliar el nivel de “fracaso escolar” dentro del sistema educativo, a través de medidas para recuperar la actitud del esfuerzo, la potenciación de la autoridad de los directores en centros, la reordenación de contenidos curriculares y de los ciclos, la formación del profesorado, la formación continua y la revalorización de la función docente. [...]
The LOE´s reforms (2006) approved by the Spanish government pretend to mitigate the high level of scholar desertion in their educational system by taking measures to recover the attitude of making an effort, empowering the director's authority in centres, reorganizing the curriculum contents and terms, training teaching staff and by continuous training and revaluation of the docent function. [...]

2009
Pixel bit, Núm. 34 (2009) , p. 179-204  
3.
26 p, 164.4 KB Trayectorias y expectativas en China. Una aproximación descentrada a la movilidad internacional española / Sáiz López, Amelia
La década de 2010 ha despertado el interés investigador sobre flujos emergentes de jóvenes cualificados hacia Europa y América Latina. La migración internacional española no se agota en esos destinos. [...]
The decade of 2010 has awakened the research interest in emerging flows of qualified young people towards Europe and Latin America. Spanish international migration is not exhausted in these destinations. [...]

2017 - 10.14422/mig.i43.y2017.004
Migraciones: Revista del Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones, Núm. 43 (2017) , p. 65-89  
4.
25 p, 570.2 KB A política educacional global : conceitos e marcos teóricos chave / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artigo sistematiza os principais componentes conceituais e teóricos da Política Educacional Global como um campo de estudos emergente. Os estudos sobre Política Educacional Global têm por objetivo analisar como se constitui a agenda educacional global, e o impacto de dinâmicas globais de distinta natureza na promoção da mudança educacional. [...]
This paper reflects on the main conceptual and theoretical components of global education policy as an emerging field of studies. Global education policy research looks at how global education agendas are being constituted, and by whom, and what are the implications of global dynamics of a different nature in the promotion of education policy change. [...]
Este artículo sistematiza los principales componentes conceptuales y teóricos de la Política Educativa Global como un campo de estudios emergente. Los estudios sobre Política Educativa Global tienen por objetivo analizar cómo se constituye la agenda educativa global, y el impacto de dinámicas globales de distinta naturaleza en la promoción del cambio educativo. [...]

2019
Práxis Educativa, Vol. 14, Núm. 1 (2019)  
5.
Political ecology of shifting cosmologies and epistemologies among berber agro-sylvo-pastoralists in a globalizing world / Domínguez Gregorio, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
In this article, I examine how local religious traditions and environmental management interact with each other, as well as how both relate to new globalizing inmuences such as emerging State structures and ideologies, mass media, migrations, market integration, tourism, NGOs, modernist conceptions of nature, and present Islamic movements. [...]
2017 - 10.1558/jsrnc.18831
Journal for the study of religion, nature and culture, Vol. 11 no 2 (2017) , p. 227-248  
6.
19 p, 557.0 KB Aproximación al proceso de autoconstrucción de las marcas-agencia / Quintas Froufe, Eva (Universidad de Vigo) ; Quintas Froufe, Natalia (Universidad de Alicante)
Este artículo analiza las empresas publicitarias en su dimensión de marcas, incidiendo en el reto que supone dado el actual contexto publicitario globalizado. En la misma línea temática, profundizaremos en el proceso de construcción de marca por parte de las empresas de publicidad a través de la identificación de diferentes acciones comunicativas dirigidas a dos entornos o públicos: externo e interno.
This article analyzes the advertising agencies in their dimension of brands, focusing on the challenge that it supposes in view of the current globalized advertising context. In the same thematic line, we will study the process of construction of brands by the advertising agencies by means of the identification of different communicative actions aimed at two environments or publics: external and internal.

2009 - 10.5565/rev/qp.101
Questiones publicitarias, Núm. 14 (2009) , p. 111-129 (Artículos de investigación)  
7.
16 p, 1.1 MB La globalización del mercado europeo y la gestión publicitaria / Martín Armario, Enrique (Universidad de Sevilla)
El año 1993 es un hito temporal decisivo en el proceso de realización del Mercado Unico, sobre cuyos efectos para el conjunto de la economía comunitaria se mantienen posiciones muy dispares. Desde 'el "euro-opti­ mismo" derivado del enfoque Cecchini, hasta los que sostienen que se pro­ ducirá un proceso de concentración creciente de las actividades productivas más avanzadas en las áreas geográficas actualmente más desarrolladas.
The year 1993 is a decisive milestone in the process of realization of the Single Market, on whose effects for the whole of the community economy very different positions are maintained. From "the" euro-opti itself "derived from the Cecchini approach, to those who maintain that there will be a process of increasing concentration of the most advanced productive activities in the currently most developed geographical areas.

1994 - 10.5565/rev/qp.203
Questiones publicitarias, Núm. 2 (1994) , p. 58-73 (Ensayos)  
8.
13 p, 310.8 KB Asimilación cultural y diferenciación social : los discursos publicitarios en la India contemporánea / Val Cubero, Alejandra (Universidad Carlos III de Madrid)
La India ha pasado a ocupar un lugar destacado en la escena internacional iniciado tras las reformas económicas de los años noventa. Los discursos publicitarios contemporáneos siguen utilizando la estrategia de lo local en lo global incidiendo en aspectos como la unidad nacional y en valores supuestamente indios como la espiritualidad, aunque tanto estética como formalmente las imágenes publicitarias indias son muy parecidas a las occidentales. [...]
India began to occupy a prominent place on the international scene after implementing the economic reforms of the nineties. The contemporary advertising discourse continues to use the strategy of the local in the global focusing on issues such as national unity and supposedly Indian values such as spirituality, although both in aesthetic and formal terms, Indian advertising images are similar to Western ones. [...]

2010 - 10.5565/rev/qp.87
Questiones publicitarias, Núm. 15 (2010) , p. 132-144 (Artículos de investigación)  
9.
9 p, 601.2 KB La agencia de publicidad local : hacia su conceptualización / López Lita, Rafael (Universitat Jaume I)
Este artículo profundiza en las semejanzas y diferencias entre las agencias de publicidad locales y las llamadas agencias globa­ les, con objeto de identificar qué atributos caracterizan a las prime­ras. [...]
This paper deepens in the simílarítíes and differences betwe en the local advertísing agencies and the so called global agencies, with the aím of identifying what attributes characteríze the first ones. [...]

2004 - 10.5565/rev/qp.174
Questiones publicitarias, Núm. 9 (2004) , p. 33-41 (Artículos de investigación)  
10.
20 p, 626.1 KB Entre la inèrcia i la renovació : elements sociodemogràfics per a repensar el proper PDU metropolità / Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d’Estudis Demogràfics)
Sens dubte, les migracions internacionals –un element demogràfic–, lligades a la globalització, han representat un dels grans reptes inesperats amb els quals l’urbanisme ha hagut d’enfrontar-se en el nou mil·lenni. [...]
2014
Quaderns PDU metropolità, Vol. 4 Núm. Urbanisme i noves dinàmiques socials i productives (2014) , p. 32-51  

Articles : 78 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 1 records found  
1.
21 p, 677.8 KB The flood, the channels, and the dykes : managing legal information a globalized and digital world / Breuker, Joost (University of Amsterdam. Leibniz Center for Law) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Klein, Michel C.A. (University Amsterdam. Department of Computer Science) ; Francesconi, Enrico (Consiglio Nazionale delle Ricerche)
Information search and retrieval are part of daily routines of the legal profession. Lawyers, judges, prosecutors, and legal clerks usually access a number of electronic resources to browse, search, select, or update legal contents. [...]
2009 (Frontiers of Artificial Intelligence and Applications ; 188) - 10.3233/978-1-58603-942-4-3
Law, ontologies and the semantic web channeling the legal informational flood, 2009, p. 3-18  

Research literature 4 records found  
1.
34 p, 342.3 KB Globalization, long-haul flights and inter-city connections / Bernardo, Valeria (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Governs i Mercats) ; Fageda, Xavier, 1975- (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Governs i Mercats) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
In this paper, we examine the impact of non-stop flights on the connectivity of European cities with distant locations from the rest of the world. We use data on inter-city passenger flows including non-stop and connecting traffic so that we have a precise measure of the economic and social links between cities. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2017 (XREAP WP ; 2017/01)  
2.
31 p, 283.0 KB Capital taxation and globalization / Correia, Isabel
The decline of capital taxation is associated with efficiency gains. We show that, when agents are heterogeneous, equity concerns can change the policy recommendation driven by efficiency. Given the empirical evidence on the roots of heterogeneity inside each country, either in/ndeveloping or developed economies, the elimination of capital taxation would lead always to a decline in inequality and to an increase of welfare of the poorest, in a small open economy acting unilaterally. [...]
The ADEMU Working Paper Series is being supported by the European Commission Horizon 2020 European Union funding for Research & Innovation, grant agreement No 649396.

2015 (ADEMU Working Paper Series ; 19)  
3.
87 p, 1.2 MB Deliciosa traducción. Traducción gastronómica : Estudio sobre la evolución de sus procedimientos según la tipología textual / Domínguez Puig, Aïda ; Bestué Salinas, Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El objetivo principal de este trabajo es analizar la evolución de los procedimientos de traducción empleados en el ámbito de la traducción gastronómica. Además, se resalta la importancia de la tipología textual y del papel que juega este elemento a la hora de escoger el método traductor a aplicar, convirtiéndose entonces en un factor determinante en el análisis de los textos propuestos. [...]
L'objectiu principal del treball és analitzar l'evolució dels procediments de traducció empleats en l'àmbit de la traducció gastronòmica. A més, es ressalta l'importància de la tipologia textual i del paper que juga aquest element a l'hora d'escollir el mètode traductor a aplicar, convertint-se aleshores en un factor determinant per analitzar els textos proposats. [...]
The work's main objective is to analyse the evolution of the translations procedures applied on the area of the gastronomy translation. Furthermore, it is highlighted the importance of the textual typology and the role played by this element when the translator chooses the method to apply, making it a determinant factor to analyse the proposed texts. [...]

2017
Traducció i Interpretació [1202]  
4.
30 p, 826.7 KB Daiso : la expansión de una 100 yen shop / Infantes Vegas, Yara ; Cubeiro Rodríguez, Dídac, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo se pretende llegar a la conclusión de si es viable que una cadena de tiendas de productos a 100 yenes japonesa, llamada Daiso pueda ser importada a España. Esto se hará teniendo en cuenta la historia del consumismo en Japón, el entorno global de las 100yen Shop en Japón y el estudio concreto de Daiso como empresa, evaluando así las similitudes, las diferencias y el potencial de la idea establecida como premisa.
Amb aquest treball es pretén arribar a la conclusió de si és viable que una cadena de botigues de productes a 100 iens japonesa, anomenada Daiso pugui ser importada a Espanya. Això es farà tenint en compte la història del consumisme al Japó, l'entorn global de les 100yen Shop al Japó i l'estudi concret de Daiso com a empresa, avaluant així les similituds, les diferències i el potencial de la idea establerta com a premissa.
With this paper we aim to conclude whether it is feasible that a chain of Y100 Japanese Stores called Daiso, can be imported into Spain. This will take into account the history of consumerism in Japan, the global environment of Y100 Shop in Japan and a concrete study of Daiso as a company, thus evaluating the similarities, differences and potential of the concept .

2016
Estudis d'Àsia Oriental [842]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.