Results overview: Found 27 records in 0.02 seconds.
Articles, 22 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 3 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 22 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
38 p, 700.7 KB Inequality in Human Development across the Globe / Permanyer, Iñaki (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Smits, Jeroen (Radboud University)
The Human Development Index is the world's most famous indicator of the level of development of societies. A disadvantage of this index is however that only national values are available, whereas within many countries huge subnational variation in development exists. [...]
2020 - 10.1111/padr.12343
Population and Development Review, Vol. 46 Núm. 3 (2020) , p. 583-601  
2.
14 p, 685.9 KB Teaching Spanish in the United States in the digital age : strategies and approaches on teaching Spanish in online and hybrid classes / She Honeycutt, Liane (Stanly Community College) ; Sears, Eli (Portland State University.)
Virtual technologies are omnipresent in everyday life and are becoming essential to either online, or hybrid classes. In higher education institutions in the United States, virtual platforms are in-creasingly used for teaching Spanish as a foreign language to students from varying back-grounds. [...]
Les tecnologies virtuals són omnipresents a la vida quotidiana i han esdevingut imprescindibles, tant a les classes online com presencials. A les institucions universitàries dels Estats Units, les plataformes virtuals s'utilitzen cada vegada més amb alumnes de diferents perfils que estudien espanyol com a llengua estrangera. [...]
Las tecnologías virtuales son omnipresentes en la vida cotidiana y se han vuelto imprescindibles tanto en las clases en línea como en las semipresenciales. En las instituciones universitarias de Estados Unidos, las plataformas virtuales se utilizan cada vez más para español como lengua extranjera a estudiantes con diferentes perfiles. [...]
Les nouvelles technologies sont omniprésentes dans la vie quotidienne et sont indispensables dans les cours de langues étrangères, que ce soit en mode asynchrone ou en mode hybride. Dans les universités américaines, les plateformes virtuelles sont de plus en plus prisées par les enseignants d'espagnol, qui enseignent à des étudiants de profils très variés. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.838
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e838 (Articles)  
3.
21 p, 824.4 KB Análisis del modelo didáctico de educación ambiental "La idea vector y sus esferas" desde el enfoque de los Objetivos de Desarrollo Sostenible. Un caso: la Escuela del Consumo de Cataluña / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Banqué, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Queralt Grau, Queralt (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación analiza la introducción de la sostenibilidad en un programa educativo de Educación del Consumo mediante la incorporación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de las Naciones Unidas. [...]
The research analyses the income of sustainability in an educational program about Consumption Education through the incorporation of Sustainable Development Goals (SDGs) from United Nations. For this purpose, it is valued the presence or absence of SDGs and the competences for sustainability in the teaching approach at the Consumption School of Catalonia, which educational model is guided by the work in curricular contents and topics from environmental education. [...]

2019 - 10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2019.v1.i1.1302
Revista educación ambiental y sostenibilidad (REAyS), Vol. 1 Núm. 1 (2019)  
4.
25 p, 1.1 MB EASIER : an evaluation model for public-private partnerships contributing to the sustainable development goals / Berrone, Pascual (Universidad de Navarra. IESE Business School) ; Ricart, Joan Enric (Universidad de Navarra. IESE Business School) ; Duch, Ana Isabel (Universidad de Navarra. IESE Business School) ; Bernardo, Valeria (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa) ; Salvador, Jordi (Universidad de Navarra. IESE Business School) ; Piedra Peña, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Rodríguez Planas, Miquel (University of Navarra. IESE Business School)
Recently, public-private partnerships (PPPs) have attracted renewed attention as a valuable tool to close the gap between public services and social needs. In fact, the United Nations (UN) proposed collaboration across multiple stakeholders as one of the key goals for securing global sustainable development. [...]
2019 - 10.3390/su11082339
Sustainability, Vol. 11 Núm. 8 (january 2019) , p. 2339  
5.
16 p, 328.9 KB Odeseizar la educación y la cooperación para el desarrollo en España : una mirada internacional a la AOD y al ODS 4 / Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universidad de Valencia. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació) ; Lloret Catalá, Carmen (Universidad de Valencia. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació)
El presente artículo pretende centrar su atención en la política sectorial de la AOD vinculada a la educación desde la ingeniería cosmopolita de los Objetivos de Desarrollo Sostenible que han permitido odeseizarlas políticas mundiales (Barandiarán, 2017), de las que la cooperación y la educación constituyen dos objetos de análisis e investigación. [...]
Aquest article pretén centrar l'atenció en la política sectorial de l'AOD vinculada a l'educació des de l'enginyeria cosmopolita dels objectius de desenvolupament sostenible que han permès odeseïtzar les polítiques mundials (Barandiarán, 2017), de les quals la cooperació i l'educació constitueixen dos objectes d'anàlisi i d'investigació. [...]
This article examines the sectorial policy of official development assistance (ODA) linked to education through the cosmopolitan engineering of the Sustainable Development Goals(SDG) that have defined global policies (Barandiarán, 2017), of which cooperation and education constitute two objects of analysis and research. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1099
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 333-348 (Monográfico)  
6.
20 p, 310.2 KB Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación : propuesta de un instrumento / Albareda Tiana, Silvia (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat d'Educació) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ; Muñoz Rodríguez, José Manuel (Universidad de Salamanca. Facultad de Educación) ; Valderrama Hernández, Rocio (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación) ; Ruiz Morales, Jorge (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación)
Este estudio presenta una revisión de competencias genéricas en sostenibilidad (CS) en Educación Superior y proporciona una compilación de estas CS mediante una rúbrica que sirve como instrumento para evaluar el nivel de adquisición de las CS de los estudiantes universitarios en el campo de la educación. [...]
This study presents a review on the generic competences in sustainability (CS) at higher education and provides a compilation of these CS through a rubric that serves as a tool to assess the level of CS acquisition among university students of teacher training. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2670
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 3 (2019) , p. 11-29 (Investigaciones Didácticas)  
7.
24 p, 777.9 KB Sustainability and ethics in the process of price determination in financial markets : A conceptual analysis / Bosch-Badia, Maria Teresa (Universitat de Girona. Departament d'Economia) ; Montllor i Serrats, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Tarrazón Rodón, Ma. Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper explores how financial markets can support the practical applicability of Sustainability Development Goals (SDGs) principles and why ethics has a central role in this process. The efficient market hypothesis holds that a financial market is efficient when prices equate value. [...]
2018 - 10.3390/su10051638
Sustainability, Vol. 10 Núm. 5 (november 2018) , p. 1638  
8.
7 p, 409.5 KB Translation Standards : which One? / Allen, Jeff (SAP France)
Quality is a confusing term because it has so many different interpretations, depending on the method which is used for measurement. This chapter takes a very practical approach to explaining how to determine an appropriate quality standard to follow based on an initial assessment of the real context and needs.
La qualitat és un terme confús ja que té moltes interpretacions diferents, depenent del mètode que s'utilitza per al seu mesurament. Aquest article té un enfocament molt pràctic amb l'objectiuc d'explicar com determinar quin estàndard de qualitat és més apropiat basant-se en una valoració inicial del context i de les necessitats reals.
La calidad es un concepto confuso dado que tiene muchas interpretaciones diferentes en función del método utilizado para medirla. Este artículo adopta un acercamiento muy práctico que permite explicar cómo determinar qué estándar de calidad es apropiado seguir basándose en una valoración inicial del contexto y las necesidaded reales.

2015 - 10.5565/rev/tradumatica.85
Tradumàtica, Núm. 13 (2015) , p. 545-551 (Tradumàtica dossier)  
9.
11 p, 113.0 KB Estrategias parentales y discapacidad auditiva : su relación con la asunción de la maternidad / Díaz Rico, Maria Elena (Universidad de San Buenaventura Cali) ; Mejía Zuluaga, Cesar Augusto (Universidad de San Buenaventura Cali)
La problemática que abordamos gira en torno a las metas y estrategias parentales de madres oyentes a través de las que asumen la crianza de hijos sordos y su relación con el avance en su desarrollo. [...]
The problem we address turns around parental goals and non-deaf mother's strategies through assuming raising deaf children and their relationship to enhance their development. To identify the strategies used to achieve their goals, gives us clues about which aspects potentiate in other families who have not reached the same level of support to their children. [...]

2015 - 10.5565/rev/qpsicologia.1245
Quaderns de psicologia, Vol. 17 Núm. 2 (2015) , p. 63-73 (Notas de Investigación)  
10.
10 p, 251.7 KB Perfiles motivacionales y sus consecuencias en educación física. Un estudio complementario de metas de logro 2x2 y autodeterminación / Méndez-Giménez, Antonio (Universidad de Oviedo) ; Fernández-Río, Javier (Universidad de Oviedo) ; Cecchini Estrada, José Antonio (Universidad de Oviedo) ; González González de Mesa, Carmen (Universidad de Oviedo)
The aim of this study was to explore the goals and motivational profiles of a sample of 359 Spanish adolescent physical education students, and their relationship with psychological mediators such as perceived competence or social relationship, and motivational outcomes such as effort, boredom, and the intention of future practice. [...]
El objetivo del estudio fue explorar conjuntamente los perfiles de meta y motivacionales que subyacen en una muestra de 359 estudiantes adolescentes españoles de educación física y su relación con mediadores psicológicos como la competencia percibida o la relación social, y distintos resultados motivacionales, como el esfuerzo, el aburrimiento y la intención de práctica futura. [...]

2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 29-38  

Articles : 22 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
29 p, 692.2 KB The impact of population and economic growth on the achievement of the millennium development goals / Permanyer, Iñaki
In September 2000, the United Nations (henceforth UN) presented the Millennium Declaration, a milestone in international cooperation inspiring development efforts in order to improve the living conditions of millions of people around the world. [...]
2016
European Population Conference (EPC). Mainz (Alemanya), : 2016  

Research literature 3 records found  
1.
99 p, 6.6 MB El futur de la navegació aèria mundial : Reducció de les emissions com a objectiu principal / Batalla Rubio, Guillem ; Reguilón Oter, Enrique, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball fa un anàlisi de la situació actual i predicció futura respecte a les emissions contaminants que genera la navegació aèria i l'aviació en general. També presenta i examina les diferents tendències pel que fa a tecnologia i tècniques de navegació aèria existents i futures amb l'objectiu de reduir les emissions en aquest sector. [...]
Este trabajo hace un análisis de la situación actual i predicción futura respecto a las emisiones contaminantes que genera la navegación aérea i la aviación en general. También presenta i examina las distintas tendencias en lo que respecta a tecnología i técnicas de navegación aérea existentes i futuras con el objetivo de reducir las emisiones en este sector. [...]
This work makes an analysis of the current situation and future predictions regarding pollutant emissions generated by air navigation and aviation in general. It also presents and examines the various actual and future trends for air navigation technology and techniques with the goal to reduce emissions in this sector. [...]

2020
Grau en Gestió Aeronàutica [829]  
2.
67 p, 841.9 KB IUU fishing in the XXI Century / Vogdt, Anatol ; Dios Marcer, Josep M. de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
The Dutch Jurist Hugo Grotius stated in his De Mare Liberum (The Freedom of the Seas, 1609), that the world's oceans had been gifted by God for the common use of mankind, for navigation, as well as for fishing. [...]
2020
Grau en Dret [949]  
3.
38 p, 1.5 MB Are countries achieving the Millennium Development Goals? / Permanyer, Iñaki
This paper uses two classes of multidimensional indices to measure countries' evolution towards the achievement of United Nations' Millennium Development Goals (MDGs). Our results suggest that improvements in the different MDGs tend to be uncorrelated among them and, on average, countries are largely off-track in their way towards MDGs achievement. [...]
L'article utilitza dues classes d'indicadors multidimensionals per mesurar l'evolució dels països envers la consecució dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM) de Nacions Unides. Els resultats suggereixen que les millores en els diferents ODMs tendeixen a no estar correlacionades i que, en promig, els països no estan ben encarrilats de cara a la consecució dels ODM. [...]
Este artículo utiliza dos clases de indicadores multidimensionales para medir la evolución de los países hacia la consecución de los Objetivos de Desarrollo del Milenio (ODM) de Naciones Unidas. Los resultados sugieren que las mejoras en los diferentes ODMs tienden a no estar correlacionadas y que, en promedio, los países no están bien encarrilados de cara a la consecución de los ODM. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2013 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 425)  

Learning materials 1 records found  
1.
86 p, 1.1 MB Lernziele Deutsch B. Adaptierung und Skalierung nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen für Sprachen: Deutsch als 1. Fremdsprache der Übersetzung. Fächer Deutsch B1, B2, B3, B4 / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This catalogue of learning objectives for German as 1st foreign and working language of translation focuses on the description of the general, language and communicative-linguistic competences and learning objectives necessary and achievable within the framework of the subject series. [...]
Este catálogo de objetivos de aprendizaje para el alemán como primera lengua extranjera y de trabajo de la traducción se centra en la descripción de las competencias generales, de lengua y comunicativas-lingüísticas y los objetivos de aprendizaje necesarios y alcanzables en el marco de la serie de asignaturas. [...]
Dieser Katalog der Lernziele für Deutsch als 1. Fremd- und Arbeitssprache der Übersetzung konzentriert sich auf die Beschreibung der im Rahmen der Fachreihe notwendigen und erreichbaren allgemeinen, sprachlichen und kommunikativ-linguistischen Kompetenzen und Lernziele. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.