Resultats globals: 12 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
33 p, 1.5 MB La Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible en las bibliotecas de las universidades públicas españolas : incorporación en los instrumentos de gestión universitaria y buenas prácticas bibliotecarias / Larios Rodríguez, Montse (Universitat de Lleida) ; Rey Martín, Carina (Universitat de Barcelona) ; Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se analiza la implantación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la planificación estratégica y en las buenas prácticas de las bibliotecas universitarias españolas.
This paper analyzes the implementation of the Sustainable Development Goals in the strategic planning and good practices in Spanish university libraries.

2021
RUIDERAe: Revista de Unidades de Información, Núm. 18 (2º semestre 2021) , p. 1-33  
2.
16 p, 1.6 MB El tratamiento de la violencia machista en la prensa de información general catalana. Estudio de dos casos mediáticos y su repercusión en la prensa local / Carrasco Rocamora, Mavi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Puig Mollet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los últimos quince años se han desarrollado en nuestro país acciones e iniciativas tanto sociales como legislativas para mostrar a la sociedad y afrontar colectivamente la violencia contra las mujeres, tratándola como una violación de los derechos humanos, un atentado contra la libertad y la dignidad de las personas y como un problema social. [...]
In the last fifteen years is has been developed in our country actions and both social and legislative initiatives to show and collectively address to the society the violence against women, treating it as a violation of human rights, an attack on the freedom and dignity of individuals and as a social problem. [...]

2015 - 10.15304/ricd.1.2.2653
Revista Internacional de Comunicación y Desarrollo, Vol. 1 Núm. 2 (2015) , p. 77-92  
3.
17 p, 346.5 KB Indicadores de calidad para evaluar buenas prácticas docentes de "mobile learning" en Educación Superior / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
El mobile learning se alza como una metodología emergente que ya se está aplicando en distintas etapas educativas, por tanto es necesario poner el foco de atención en el tipo de prácticas que se están implementando con dispositivos móviles. [...]
Mobile learning stands as an emerging methodology that is already being applied in different educational stages, so it is necessary to focus on the type of practices that are being implemented with mobile devices. [...]

2018 - 10.14201/eks20181935368
Education in the knowledge society, Vol. 19 Núm. 3 (2018) , p. 53-68  
4.
22 p, 1.0 MB Representation of sociocultural diversity in audiovisual advertising : materials for inclusive treatment / Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lacerda, Juciano de Sousa ; Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introduction: Our objective is to analyze the treatment that audiovisual advertising makes of sociocultural diversity, focusing particularly on phenotypic traits. We also propose some lines of action oriented towards good dynamizing practices in inclusive intercultural milieus, avoiding the reproduction of racist or xenophobic assumptions. [...]
Introducción: Nuestro objetivo es analizar el tratamiento que le otorga la publicidad audiovisual a la diversidad sociocultural, centrándonos particularmente en los rasgos fenotípicos. Proponemos también algunas líneas de actuación orientadas hacia las buenas prácticas dinamizadoras de la interculturalidad inclusiva, previniendo la reproducción de supuestos racistas o xenófobos. [...]

2018 - 10.4185/RLCS-2018-1263
Revista latina de comunicación social, Vol. 73 (2018) , p. 425-446
2 documents
5.
21 p, 973.6 KB La investigación en didáctica de la historia / Henríquez Vásquez, Rodrigo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Los autores exponen en este artículo sus indagaciones sobre la situación de la investigación en didáctica de la Historia, a partir de la literatura científica producida en algunos de los países de nuestro entorno, concretándose al mundo anglosajón, al francófono y al italiano y, dada la diversidad temática, ciñéndose a algunas líneas de investigación y sobre algunas características que permitan a los investigadores de habla española conocer, comparar o definir su propia línea de investigación. [...]
The authors explain in this article their research in the situation ofthe investigation in Hstory didactic. The stating pont is scientific literature publisched in dijferent countries, specialy in the anglo saxon wod, France and Italy and, for the thematic diversity, in the concentration of somes investigations and about some caractheristics who will Uve the investigators ofSpanish language to know, to compare or to definite his modele ofinvestigation. [...]

2004
Educación XX1, Vol. 7 (2004) , p. 63-84  
6.
15 p, 260.0 KB La inclusión en instituciones iberoamericanas de educación superior : buenas prácticas para el acceso y la permanencia de estudiantes con discapacidad / Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El reconocimiento del derecho y del acceso a la educación de todas las personas con discapacidad, sin ningún tipo de discriminación y en igualdad de oportunidades y de trato, supone un avance hacia la instauración de un sistema educativo inclusivo. [...]
O reconhecimento do direito e do acesso à educação de todas as pessoas portadoras de necessidades especiais, sem nenhum tipo de discriminação e em igualdade de oportunidades e de trato, supõe um avanço para a instauração de um sistema educativo inclusivo. [...]
The recognition of the right and access to education of all the people with disability, without any type of discrimination and in equality opportunities and treatment, supposes an advance towards the restoration of an educational inclusive system. [...]

2013 - 10.35362/rie630503
Revista iberoamericana de educación, Núm. 63 (2013) , p. 99-113  
7.
27 p, 1.0 MB La información de las administraciones públicas locales : las webs de los ayuntamientos de Cataluña / Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
"Introducción". La información de las administraciones públicas ha de ser completa e inteligible para que la ciudadanía pueda ejercer su derecho a la participación de forma fundamentada y para que los profesionales de los medios de comunicación dispongan de fuentes fiables. [...]
"Introduction". The information issued by government institutions must be complete and intelligible so that citizens are able to exercise their right to participation based on informed decisions and the media professionals can use consider these institutions as reliable sources of information. [...]

2013 - 10.4185/RLCS-2013-987en
Revista latina de comunicación social, Núm. 68 (2013) , p. 502-528
2 documents

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
46 p, 4.3 MB Network ASCENT : Joint publication and good practices for automotive engineering and sales management strategies / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Chiacchiarini, Héctor (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Pesce, Gabriela (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Maíz, Santiago (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Sarmoria, Claudia (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Defranco, Gabriel (Universidad Nacional de La Plata) ; Luna, Veronica (Universidad Nacional de La Plata) ; Pary, Gastón (Universidad Nacional de La Plata) ; Martins, Claudio (Universidad Nacional de La Plata) ; Ahuett Garza, Horacio (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Castillo Gómez, Joel (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Orta Castañón, Pedro Antonio (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Avendaño Alcaraz, Jorge Abel (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Martínez Alarcón, Jorge Andrés (Universidad Iberoamericana (Mèxic)) ; Martínez Ordaz, José Emiliano (Universidad Iberoamericana (Mèxic)) ; Castro Pinto, Fernando (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Leal Alves, Marcelo Augusto (Universidade de São Paulo) ; Profito, Francisco José (Universidade de São Paulo) ; Kaminski, Paulo Carlos (Universidade de São Paulo) ; Massarani, Marcelo (Universidade de São Paulo) ; Fussenecker, Claudia (Hochschule Düsseldorf) ; Penz, Eva (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Steiner, Kurt (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Sprenger, Hanna (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Wagenhofer, Verena (AVL List GmbH)
Graz (Austria) : FH JOANNEUM Gesellschaft mbH, 2021  
2.
129 p, 31.8 MB Euroregions, Excellence and Innovation across EU borders. A Catalogue of Good Practices / Durà Guimerà, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Camonita, Francesco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Berzi, Matteo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Noferini, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; European Network on Territorial Cooperation - Red Europea de Cooperación Territorial (RECOT Network)
This Catalogue of Good Practices is dedicated to Euroregions, European organisations which are playing an influential role right on the borders of European countries and at a time in which many doubts persist about the European integration process. [...]
Barcelona Department of Geography UAB 2018  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
524 p, 2.3 MB La corrupción en la contratación pública / Luciani, Diego Sebastián ; Rodriguez Puerta, Ma. José, dir.
La presente tesis doctoral expone la corrupción en la contratación pública y, particularmente, en la obra pública, por tratarse de uno de los ámbitos más proclives a las arbitrariedades e irregularidades. [...]
This doctoral thesis presents corruption in public procurement and, particularly, in public works, as one of the areas most prone to arbitrariness and irregularities. The study shows that corrupt practices have remained unchanged for decades, without the branches of the State having put in place modern and efficient measures to combat such practices. [...]

2021  
2.
32 p, 1.0 MB Guide of best practices for cooperation between academia and industry based on success cases / García Alegre, María ; Viña, Gloria de la ; Girón Domínguez, Carmen
Recommendations of good practices included in each chapter are briefly explain and record in cards showing examples of specific known cases where particular recommendation has been put in practice and also visual information about expected impact of the recommendation on the enhancement of University & Industry Cooperation, difficulty, costs, as well as personnel needs for its implementation and, estimated time for executing each practice. [...]
Madrid : UrBIOfuture, 2020  
3.
28 p, 770.3 KB Aproximació a una Guia de Bones Pràctiques per a la contractació de serveis de lleure educatiu / Riera Bayer, Berta ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El present treball es proposa fer una lectura crítica de l'estat del lleure educatiu a Catalunya per tal d'evidenciar les situacions de precarietat que viuen les treballadores. Vol fer ús de la teoria i pràctica proposada per l'Economia Social i Solidària per generar coneixement en matèria de contractació pública sectorial.
El presente trabajo se propone hacer una lectura crítica del estado del ocio educativo en Cataluña con el fin de evidenciar las situaciones de precariedad que viven las trabajadoras. Quiere hacer uso de la teoría y práctica propuesta por la Economía Social y Solidaria para generar conocimiento en materia de contratación pública sectorial.
This paper proposes a critical reading of the state of educational leisure in Catalonia in order to demonstrate the precarious situations experienced by workers. He wants to make use of the theory and practice proposed by the Social and Solidarity Economy to generate knowledge in the field of public sector procurement.

2019-07-15
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.