Resultats globals: 93 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 42 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Publicacions periòdiques, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 46 registres trobats
Articles 42 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
28 p, 311.7 KB La construcció del coneixement gramaticals en aprenents d'educació primaria i secundària : algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb / Casas i Deseures, Mariona (Universitat de Vic) ; Durán, Carmen (Durán Rivas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d’abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l’escriptura. [...]
The verb is one of the categories that a school grammar must necessarily face, not only in terms of the knowledge of the concept and the relationship with other categories, but also in terms of the role it plays in writing. [...]

2017 - 10.7203/Caplletra.63.10396
Caplletra, Núm. 63 (2017) , p. 111-138  
2.
8 p, 90.3 KB Enseñar y aprender gramática en la escuela obligatoria, hoy / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
En este texto defendemos el estudio y la importancia de la gramática en la escuela obligatoria. Justificamos la necesidad de promover en el aula la reflexión sobre la lengua en uso y describimos algunos de los rasgos que esta reflexión debería reunir. [...]
2011 - 10.5335/rep.2013.2065
Espaço pedagógico, Vol. 18, núm. 1 (2011) , p. 1-9  
3.
11 p, 56.2 KB Parlar i escriure per aprendre gramàtica a secundària / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article, hi descrivim una experiència d'ensenyament gramatical portada a terme en una aula de quart d'ESO inspirada en les idees provinents de la investigació en didàctica de la gramàtica. [...]
2011
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 52 (2011) , p. 112-122  
4.
17 p, 323.6 KB Gramática y escritura en la educación secundaria : estudio de caso sobre los conceptos de los profesores / Fontich Vicens, Xavier (University of Exeter) ; Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La incidencia de la instrucción gramatical en los escritos de los alumnos es objeto de discusión. Se ha destacado la necesidad de incluir en el debate los procedimientos y los contenidos de enseñanza. [...]
This paper discusses grammar instruction in students’ writing. The need to include teaching procedures and contents in the discussion has been underscored. In this article we deal with these aspects from the perspective of teachers’ concepts. [...]

2015
Tejuelo. Didáctica de la Lengua y la Literatura, Vol. 22 (2015) , p. 11-27  
5.
36 p, 258.0 KB Fraseología y Gramática de Construcciones / Dobrovol'skij, Dmitrij (Academia de Ciencias de Rusia) ; Sánchez Sánchez, Manuel J., trad. (Universidad de Granada)
El objetivo de este artículo es clarificar qué áreas de la fraseología pueden ser descritas de forma eficiente dentro del marco de la Gramática de Construcciones (GC) e inversamente, qué ideas y métodos de análisis de la GC pueden ser eficaces y de utilidad para la fraseología. [...]
The aim of this paper is to clarify which areas of phraseology can be described efficiently within the framework of Construction Grammar (CG) and conversely, which ideas and methods of analysis of CG can be effective and useful for phraseology. [...]

2016
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 18 (2016) , p. 71-106  
6.
18 p, 341.9 KB L’accord du verbe en nombre à l’écrit chez des élèves de la fin de l'élémentaire en Ontario français : une étude de cas / Thibeault, Joël (Université de Regina (Canadà)) ; Fleuret, Carole (University of Ottawa)
Cet article présente les résultats préliminaires d’une étude de cas multiples menée auprès de huit élèves scolarisés en français à la fin de l’ordre élémentaire dans le Sud-Ouest de l’Ontario, au Canada, là où cet idiome est langue minoritaire. [...]
This article presents the preliminary results of a multiple-case study conducted with eight students at the end of elementary school who are schooled in French in Southwest Ontario (Canada), where it is a minority language. [...]
Aquest article presenta els resultats preliminars d'un estudi de cas amb vuit estudiants al final de l'escola primària on l'ensenyament és en francès al sud-oest d'Ontario (Canadà), i on aquesta llengua és minoritària. [...]
Este artículo presenta los resultados preliminares de un estudio de caso múltiple con ocho estudiantes al final de la escuela primaria cuya enseñanza es en francés en el sudoeste de Ontario (Canadá), donde esta lengua es minoritaria. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.651
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 32-49 (Articles)  
7.
14 p, 483.6 KB Gradient Exceptionality in Maximum Entropy Grammar with Lexically Specific Constraints / Moore-Cantwell, Claire (Yale University) ; Pater, Joe (University of Massachusetts)
The number of exceptions to a phonological generalization appears to gradiently affect its productivity. Generalizations with relatively few exceptions are relatively productive, as measured in tendencies to regularization, as well as in nonce word productions and other psycholinguistic tasks. [...]
El nombre d’excepcions a una generalització fonològica sembla que afecta de forma gradual la seva productivitat. Les generalitzacions amb relativament poques excepcions són bastant productives, per les mesures en tendències a la regularització i per les produccions de mots sense sentit i altres tasques psicolingüístiques. [...]

2016 - 10.5565/rev/catjl.183
Catalan journal of linguistics, Vol. 15 (2016) , p. 53-66 (Articles)  
8.
5 p, 156.1 KB Hablar, escuchar y pensar para aprender gramática / Durán, Carmen (Durán Rivas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La investigación sobre el conocimiento que unos alumnos de cuarto de ESO tienen sobre el verbo revela un discurso desordenado, discontinuo y poco sistematizado. Frente a ello, el diálogo profesor-alumno y entre iguales tiene un papel fundamental en el proceso de enseñanza y aprendizaje gramatical, pues encauza la actividad, ayuda a formular hipótesis y sugiere alternativas coherentes y claras.
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 391 (2009) , p. 67-71  
9.
17 p, 535.3 KB Enseñanza de la lengua latina : resultados preliminares sobre las ventajas e inconvenientes en el empleo de diferentes metodologías / de Lerma, Gala L. (Universitat de Barcelona) ; Ambròs, Alba (Universitat de Barcelona)
La metodología para la enseñanza y el aprendizaje de la lengua latina en el bachillerato es motivo de debate por distintos colectivos de expertos. Con el fin de aportar datos para la investigación y reflexión, diseñamos y enviamos un cuestionario a profesores y alumnos de segundo de bachillerato pertenecientes a distintas comunidades autónomas. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 67-83  
10.
16 p, 159.1 KB L'evolució de les exclamatives-qu de grau en català / Villalba, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En aquest article estudiem l’evolució de les oracions exclamatives-qu de grau des del català antic al català modern i contemporani. Tracem dos grans canvis que han fet passar aquestes construccions d’un patró general en les llengües romàniques antigues, sense inversió obligatòria ni conjunció al s. [...]
This article discusses the evolution of degree wh-exclamatives from Old Catalan to Modern and Contemporary Catalan. Two major changes can be identified which transformed these constructions from a general pattern common to most Romance languages without obligatory inversion or a complementizer in the 16th century, to a less common one with obligatory inversion already in the 18th century and a complementizer in the 19th century. [...]

2016
Caplletra, Núm. 61 ( Tardor 2016) , p. 211-226  

Articles : 42 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
10 p, 51.3 KB Una nova forma d’aprendre gramàtica històrica de l’espanyol : protagonista, l’estudiant / Sánchez Lancis, Carlos Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
L’ensenyament de la diacronia de l’espanyol i, en particular, de la seva gramàtica històrica, ha esdevingut durant els últims anys una tasca molt més complexa, ja que aquesta matèria cada vegada resulta més “difícil” per a l’estudiant. [...]
In Spanish, diachronic language study, and especially the teaching of grammatical evolution has become, in the last few years, an extremely complex task as students find the issues increasingly difficult. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Publicacions periòdiques 2 registres trobats  
1.
Catalan working papers in linguistics / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
Bellaterra : UAB, Departament de Filologia Catalana i Departament de Filologia Espanyola , 1991-2001.
12 documents
2.
Catalan journal of linguistics / Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Gramàtica Teòrica
Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 2002-.
16 documents

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
169 p, 23.1 MB La teoria temàtica / Gràcia i Solé, Lluïsa
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana i Departament de Filologia Espanyola, 1989 (Lingüística (Universitat Autònoma de Barcelona) 5)  
2.
111 p, 11.3 MB Fonologia catalana / Bonet i Alsina, M. Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Lloret, Maria-Rosa (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
És un manual que descriu i analitza sistemàticament l'estructura fonològica del català (central), partint del model generatiu clàssic, amb incorporació d'aportacions més recents. Després d'un primer capítol sobre conceptes teòrics bàsics, es van analitzant els fenòmens fonològics del català (vocalisme, consonantisme, síl·laba, accent, entonació). [...]
Barcelona : Ariel ; 1998 (Ariel Lingüística)  

Documents de recerca 46 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
332 p, 2.4 MB Los Nombres de acción o efecto en –ción en Cien años de soledad y La familia de Pascual Duarte en español y en chino, y en Rana y Cambios en chino y en español / Lin, Zhijie ; Alcoba, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
Los hablantes de cada lengua generalmente poseen una cierta cantidad de palabras de su lengua materna, conocen su uso y la forma de construirlas para comunicarse adecuadamente. Por ello, los estudiantes que pretenden aprender otro idioma deben dominar la lengua y acercarse al uso que los nativos hacen de ella. [...]
Speakers of each language generally have a certain amount of words from their mother language. They know how to use and construct properly the words for communicate. Therefore, the students who intend to learn another language should master the words and approach the use that the natives do. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
2.
194 p, 1.7 MB Early acquisition of word order : evidence from hindi-urdu and malayalam / Leela, Maya ; Gavarró, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
L'adquisició de l'ordre de mots en dues llengües poc estudiades, l'hindi-urdú i el malaiàlam, s'explora a partir de les assumpcions de la Gramàtica Universal (Universal Grammar) i de la Fixació Primerenc dels Paràmetres (Very Early Parameter Setting, Wexler 1998). [...]
L'adquisició de l'ordre de mots en dues llengües poc estudiades, l'hindi-urdú i el malaiàlam, s'explora a partir de les assumpcions de la Gramàtica Universal (Universal Grammar) i de la Fixació Primerenc dels Paràmetres (Very Early Parameter Setting, Wexler 1998). [...]
The acquisition of word order in two under-researched languages, Hindi-Urdu and Malayalam, is explored under the assumptions of Universal Grammar and Very Early Parameter Setting. The acquisition of the OV order was tested through an experiment that was conducted on 19-month old native Hindi- Urdu infants using a combination of the preferential-looking mode, the weird-word-order paradigm, and pseudo-verbs. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
65 p, 3.4 MB Exploring cross-linguistic influence : perception and production of L1, L2 and L3 bilabial stops by Mandarin Chinese speakers / Liu, Zhao ; Cebrian, Juli ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest estudi va examinar la percepció i la producció d'oclusives labials per part de parlants de xinès mandarí (L1), anglès (L2) i espanyol (L3). Els parlants van participar en un experiment de percepció en el qual havien d'identificar membres d'un continu de VOT com a /p/ o /b/. [...]
Este trabajo examinó la percepción y producción de las oclusivas bilabiales por parte de hablantes de chino mandarín (L1), inglés (L2) y español (L3). Los hablantes participaron en un experimento de percepción en el que tenían que identificar estímulos de un continuo de VOT como /p/ o /b/. [...]
The present study examined the perception and production of Mandarin (L1), English (L2) and Spanish (L3) labial stops by Mandarin speakers. The L2/L3 speakers participated in a perception experiment in which listeners had to identify stimuli from a VOT continuum as either /p/ or /b/. [...]

2016  
4.
75 p, 1.1 MB The effect of foreign language experience on the categorization and production of native and non-native stops by Spanish learners of English / Gorba Masip, Celia ; Cebrian, Juli ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Previous research has assessed the effect of L1 experience on the categorization and production of L2 stops. However, the effect of L2 experience on the L1 has received much less attention. In addition, no previous studies have tested the same population on both perception and production and using modified natural stimuli. [...]
2016  
5.
36 p, 613.0 KB El subjuntivo como concordancia modal: nueva propuesta gramatical y bases teóricas para su aplicación didáctica / Fernández Serrano, Irene ; Gallego, Ángel J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola; Rodríguez, Yolanda) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Partimos de la idea de que el modo subjuntivo en español es un epifenómeno y exploramos aquí una de sus manifestaciones. Estudiamos la teoría de que la flexión verbal subjuntiva en oraciones subordinadas sustantivas en español se trata en realidad de un modal tácito. [...]
La nostra premissa és que el mode subjuntiu en espanyol és un epifenomen i explorem aquí una de les seves manifestacions. Estudiem la teoria de que la flexió verbal subjuntiva en oracions subordinades substantives en espanyol es tracta en realitat d'un modal tàcit. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
6.
37 p, 712.0 KB Lecturas culminativas en el español infantil / Gómez Marzo, Lucía ; Gavarró, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente estudio pretende explorar la Hipótesis del Control del Agente (Demirdache y Martin, 2015). El primer objetivo es observar si en el español infantil se realizan lecturas culminativas cuando se combinan predicados télicos y perfectivos con eventos de cambio de estado incompletos. [...]
El present estudio pretén explorar la Hipòtesi del Control de l'Agent (Demirdache i Martin, 2015). El primer objectiu es observar si en l'espanyol infantil es realitzen lectures culminatives quan es combinen predicats tèlics i perfectius amb esdeveniments de canvi d'estat incomplets. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
7.
546 p, 6.0 MB Un Estudio cognitivista de las preposiciones espaciales del español y su aplicación a la enseñanza de E/LE / Romo Simón, Francisco ; Brucart, José Ma., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
Esta tesis doctoral estudia la aplicación de los principios teóricos de la lingüística cognitiva al análisis, descripción y representación de las preposiciones espaciales del español, con dos objetivos principales. [...]
This dissertation studies the Cognitive Grammar's theoretical principles application to the analysis, description and representation of the Spanish spatial prepositional system, with two main objectives. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
27 p, 504.3 KB Learning English Tenses through Spanish Grammar : When Using the L1 Benefits ESL Learning / López Garrido, Ramon ; Reeves, Alan Davidson, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The current teaching trend of ESL is focused on maximizing the use of the L2 so that the student learns the language through linguistic immersion. This approach leaves the L1 out of the game, even though research has shown it can also be beneficial for the learner. [...]
2016
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
9.
27 p, 504.3 KB Learning English Tenses through Spanish Grammar : When Using the L1 Benefits ESL Learning / López Garrido, Ramon ; Reeves, Alan Davidson, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The current teaching trend of ESL is focused on maximizing the use of the L2 so that the student learns the language through linguistic immersion. This approach leaves the L1 out of the game, even though research has shown it can also be beneficial for the learner. [...]
La tendència actual a l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera està focalitzada en la maximització de la utilització de la Llengua 2 per tal que l'aprenentatge es realitzi a través de la immersió. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
10.
7 p, 620.0 KB Sistema de predicció de pictogrames per una aplicació de CAA basada en pictogrames / Rivas Medina, José M. ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte hem construït un sistema de compansió (compressió-expansió) que expandeix llenguatge telegràfic (frases únicament amb paraules de contingut sense reflexió) en frases de llenguatge natural en català i castellà, en el context d'un programari de Comunicació Augmentativa i Alternativa (CAA). [...]
In this project we have built a compansion (compression-expansion) system that expands telegraphic language (utterances with only uninflected content words) into natural language sentences in Catalan and in Spanish, in the context of an Augmentative and Alternative Communication (AAC) software. [...]
En este proyecto hemos construodo un sistema de compansión (compresión-expresión) que expande lenguaje telegráfico (frases únicamente con palabras de contenido sin reflexión) en frases de lenguaje natural en catalán y castellano, en el contexto de un programa de Comunicación Aumentativa y Alternativa (CAA). [...]

2016-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 46 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.