Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
17 p, 344.7 KB The danger of shedding the content in grammar teaching : an example in Czech / Štěpáník, Stanislav (Palacký University in Olomouc)
The role of grammar in L1 teaching has been a topic of a long-lasting debate. Czech language instruction is no exception. Based on an almost 200-year-old tradition, the prevailing model of teaching Czech is grammar- and knowledge-based. [...]
El paper de la gramàtica en l'ensenyament de L1 ha estat un tema de debat de llarga durada. L'ensenyament de la llengua txeca no n'és una excepció. Basat en una tradició de gairebé 200 anys, el model predominant d'ensenyament del txec es basa en la gramàtica i el coneixement. [...]
El papel de la gramática en la enseñanza de L1 ha sido un asunto largamente debatido. La instrucción del idioma checo no es una excepción. Fundamentado en casi doscientos años de tradición, el modelo prevaleciente de enseñanza del idioma checo tiene como base el conocimiento de la gramática del idioma. [...]
Le rôle de la grammaire dans l'acquisition de la langue maternelle représente un sujet de discussion depuis longtemps, l'enseignement de la langue tchèque n'étant pas une exception. Sorti d'une tradition bicentenaire, le modèle de l'enseignement reste basé sur la grammaire et sur les connaissances linguistiques. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1016
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1016 (Invited Authors)  
2.
34 p, 1.0 MB Towards a rationale for research into grammar teaching in schools / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This article hopes to bring new insights to the debate about the effect of grammar knowledge on language use, especially writing. It raises the question of the need to look more closely at the following three questions: (1) What is the aim of grammar teaching?; (2) How capable are students of conceptualising about language and how is their metalinguistic activity shown in their language use?; and finally, (3) Which approach is most suitable for students to be able to develop their own knowledge, with emphasis on the role of interaction in the classroom? The article concludes with ten key points which provide a basic outline for progressing in grammar teaching research.
2014 - 10.1080/02671522.2013.813579
Research papers in education, Vol. 29, núm. 5 (2014) , p. 598-625  
3.
19 p, 317.9 KB La Gramática de la primera lengua en la escuela : reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En este artículo presentamos algunas reflexiones sobre la enseñanza de la gramática en primera lengua en la escuela obligatoria. Nos situamos entre los estudios que defienden que la instrucción gramatical ayuda a los alumnos a mejorar su capacidad de reflexionar sobre la lengua y de usarla. [...]
En aquest text presentem algunes reflexions sobre l'ensenyament de la gramàtica de la primera llengua a l'escola obligatòria. Ens situem entre els estudis que defensen que la instrucció gramatical ajuda els alumnes a millorar la seva capacitat de reflexionar sobre la llengua i d'usar-la. [...]
In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.531
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 3 (Agost-Setembre 2013) , p. 1-19  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.