Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 5 records found  
1.
14 p, 257.9 KB Lectura e interculturalidad. Estudio de caso sobre la recepción literaria china en el contexto español / Sáiz López, Amelia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La recepción literaria de la novela de Wang Anyi, La canción de la pena eterna por lectoras españolas en la etapa actual de la globalización, donde la mediación de la crítica es de menor relevancia debido al acceso directo a las obras, invita a la utilización de metodologías cualitativas del ámbito de las ciencias sociales para su análisis. [...]
The literary reception of Wang Anyi novel, The Song of Everlasting Sorrow, by Spanish readers in the current globalization era, in which the mediation of criticism is less relevant due to the direct access to the works, invites the use of Social Sciences' qualitative methodologies to analyze it. [...]

2015 - 10.18239/ocnos-2015.13.08
OCNOS, Núm. 13 (2015) , p. 129-142  
2.
21 p, 629.9 KB Historias que transforman : narrativas en el aula / Aguirre García-Carpintero, Arecia (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Doménech Vidal, Ana (Universitat Jaume I)
El presente estudio se llevó a cabo en un centro de educación secundaria de Castellón, concretamente en el ciclo formativo de grado superior en integración social. Tras la elaboración y la edición del libro de historias de vida de mujeres migrantes, lesbianas y bisexuales (Equipo Encontrando Vidas, 2012), se diseñó una unidad didáctica utilizando las narraciones como recurso pedagógico en la asignatura de habilidades de autonomía personal y social. [...]
El present estudi es va dur a terme en un centre d'educació secundària de Castelló, concretament al cicle formatiu del grau superior d'integració social. Després d'haver elaborat i editat el llibre d'històries de vida de dones migrants, lesbianes i bisexuals (Equipo Encontrando Vidas, 2012), es va dissenyar una unitat didàctica emprant les narracions com a recurs pedagògic en l'assignatura d'habilitats d'autonomia personal i social. [...]
This study was conducted in a secondary school of Castellón, Spain; specifically in a higher vocational education and training course in social integration. Following the drafting and editing of a book of life stories of women, migrants, lesbians and bisexuals, a teaching unit was designed to use the stories as a teaching resource in the subject "Personal and Social Autonomy Skills". [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.916
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 123-143 (Monográfico)  
3.
5 p, 381.0 KB "I am a complete woman" : dragon boat and breast cancer survival / Guinto-Adviento, Maria Luisa (University of the Philippines) ; Zavala, Margarita Asuncion Orsolino (University of the Philippines)
Being diagnosed with breast cancer is like receiving a death sentence. While some surrender to their fate with diminished meaning of life, others manage to accept the challenges of their condition and move on with greater appreciation of life. [...]
Recibir el diagnóstico de cáncer de mama es como recibir una sentencia de muerte. Mientras algunas personas se rinden a su destino con el sentido de vida disminuido, otras logran aceptar los desafíos de su condición y seguir adelante con una mayor apreciación de la vida. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 12-16 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
4.
27 p, 2.8 MB Espacio inducido y territorialización del discurso : determinando el impacto socioterritorial del imaginario social sobre la inmigración en el área metropolitana de Sevilla / Iglesias Pascual, Ricardo (Universidad Pablo de Olavide)
La creciente complejidad de las dinámicas socioespaciales desarrolladas en el ámbito metropolitano incrementa la importancia de la intersubjetividad espacial a la hora de comprender globalmente el hecho urbano. [...]
La creixent complexitat de les dinàmiques socioespacials desenvolupades en l'àmbit metropolità incrementa la importància de la intersubjectivitat espacial a l'hora de comprendre globalment el fet urbà. [...]
La compréhension du fait urbain passe de plus en plus par la prise en considération de l'intersubjectivité spatiale du fait de la complexité grandissante des dynamiques sociospatiales métropolitaines. [...]
The growing complexity of the socio-spatial dynamics of metropolitan spaces increases the importance of spatial intersubjectivity when attempting to gain a global understanding of urban reality. One of the variables that has the greatest impact on the social imaginary is immigration. [...]

2016 - 10.5565/rev/dag.276
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 62, Núm. 2 (maig-agost 2016) , p. 299-325 (Articles)  
5.
24 p, 421.7 KB El código de transcripción de Gail Jefferson : adaptación para las ciencias sociales / Bassi Follari, Javier Ernesto (Universidad de Chile)
En este trabajo propongo una adaptación del código de transcripción de Gail Jefferson con el fin de promover su uso en investigaciones no discursivas en ciencias sociales. Sostengo que, al contrario de lo que suele considerarse, la transcripción no es una tarea simple e intrascendente: supone la toma de decisiones complejas y, en tanto parte de un proceso de investigación dado, contribuye a construir los resultados. [...]
On this paper I propose an adaptation of Gail Jefferson's transcription code in order to promote its use in social sciences non-discursive research. I argue that, contrary to what is commonly believed, transcription is not a simple and irrelevant task: it involves complex decisions and, as part of a given research process, it helps construct the results. [...]

2015 - 10.5565/rev/qpsicologia.1252
Quaderns de psicologia, Vol. 17 Núm. 1 (2015) , p. 39-62 (Artículos)  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
4 p, 18.3 KB Self-organized multilevel discussion group in a university master's program setting / Ploettner, Joan Catherine (Universitat Internacional de Catalunya. Servei d'Idiomes) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 257-260  

Research literature 1 records found  
1.
74 p, 2.2 MB Improving 7th grade students' collaborative skills : exploratory talk in the EFL Classroom / Castillo Rebollo, Lidia ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This paper provides an innovation project which aim is to improve 7th grade students' collaborative skills in the EFL classroom. A wide range of materials and tools have been designed in order to develop learners' interactional abilities when discussing and working in small groups. [...]
El present treball ofereix un projecte d'innovació amb l'objectiu de millorar les habilitats col·laboratives dels estudiants de primer d'ESO a la classe d'anglès com a llengua estrangera. S'ha dissenyat una varietat d'activitats i eines per desenvolupar les capacitats interactives dels estudiants durant els debats i el treball en petits grups. [...]

Juny 2020  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.