1.
|
4 p, 247.8 KB |
En Jordi, un més en el dia a dia del grup de treball de professorat de ciències Eduwikilab
/
Gasco Díaz, Jesús ;
Losarcos Rengel, Javier ;
Municio Samon, Guillem ;
Royo Urgellès, Pere ;
Serrano Alcaraz, Eulàlia
El Jordi Domènech va ser una de les persones fundadores del grup de treball Eduwikilab ara fa uns 13 anys. Com a company del grup la seva empremta ha quedat marcada de diverses maneres i en diferents graus en tots els professors i professores que han participat en el grup en algun moment. [...] Jordi Domènech was one of the founders of the Eduwikilab working group about 13 years ago. As a colleague of the group, his mark has been marked in various ways and grades in all the teachers who have participated in the group at some point. [...] Jordi Domènech fue una de las personas fundadoras del grupo de trabajo Eduwikilab hará ahora unos 13 años. Como compañero del grupo su huella ha quedado marcada de diversas formas y en distintos grados en todos los profesores y profesoras que han participado en el grupo en algún momento. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.505
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 10-13 (Articles)
|
|
2.
|
17 p, 423.5 KB |
El movimiento "Arbor" (1951-1953)
/
Díaz Hernández, Onésimo (Universidad de Navarra)
El objetivo de este artículo es examinar la gestación de un movimiento intelectual, dirigido por Rafael Calvo Serer que aspiró a convertirse en un movimiento político en los inicios de los años 1950. [...] L'objectiu d'aquest article és examinar la gestació d'un moviment intel·lectual, dirigit per Rafael Calvo Serer, que va aspirar a convertir-se en un moviment polític pels inicis dels anys 1950. La principal aportació de l'article procedeix de la consulta de documents dels protagonistes, sobretot dels fons personals de Rafael Calvo Serer i Florentino Pérez Embid. [...] This article examines the construction of the intellectual movement of Rafael Calvo Serer, which aspired to become a political movement in the early 1950s. For it, this essay analyzes this process based on consultation of Calvo Serer and Pérez-Embid's personal papers. [...]
2023 - 10.5565/rev/rubrica.324
Rúbrica contemporánea, Vol. 12 Núm. 25 (2023) , p. 123-139 (Artículos)
|
|
3.
|
22 p, 782.7 KB |
The effect of a teacher-centred and learner-centred approach on students' participation in the English classroom
/
Markina, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Garcia Mollá, Alba (Codeworks)
In this paper, we addressed the concept of classroom participation and the way it is affected by a traditional teacher-centred (TC) approach and a more innovative learner-centred (LC) approach which uses the principles and strategies of active learning and cooperative learning to engage students in the learning process. [...] En aquest estudi, hem abordat el concepte de participació a l'aula i com es veu afectada per un enfocament centrat en el docent i un enfocament centrat en l'alumnat que utilitza els principis i estratègies de l'aprenentatge actiu i cooperatiu per a involucrar l'alumnat en el procés d'aprenentatge. [...] En este estudio, hemos abordado el concepto de participación en el aula y cómo se ve afectada por un enfoque centrado en el docente y un enfoque centrado en el alumnado que utiliza los principios y estrategias del aprendizaje activo y cooperativo para involucrar al alumnado en el proceso de aprendizaje. [...] Dans cet article, nous avons abordé le concept de participation en classe et comment elle est affecté par une approche centrée sur l'enseignant (TC) et une approche centrée sur l'apprenant (LC) qui utilise les principes et les stratégies d'apprentissage actif et d'apprentissage coopératif pour engager les élèves dans le processus d'apprentissage. [...]
2022 - 10.5565/rev/jtl3.1007
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e1007 (Articles)
|
|
4.
|
11 p, 170.3 KB |
Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación (DIME)
/
Fernández Costales, Alberto (Universidad de Oviedo) ;
Rodríguez-Olay, Lucía (Universidad de Oviedo)
El grupo DIME (Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación) de la Universidad de Oviedo es un equipo de nueva creación, evaluado favorablemente por la Agencia Estatal de Investigación en 2020. [...] El grup DIME (Didàctica de les llengües, Interculturalitat i Multilingüisme en Educació) de la Universitat d'Oviedo és un equip de nova creació, avaluat favorablement per l'Agència Estatal de Recerca el 2020. [...] The DIME group (Language Didactics, Interculturality and Multilingualism in Education) of the University of Oviedo is a newly created team, favorably evaluated by the State Research Agency in 2020. Specifically, the team includes eleven professors from the area of Didactics of Language and Literature (DLL) of the Department of Educational Sciences of the University of Oviedo and two external professors affiliated with the University of Lleida. O grupo DIME (Didática de Línguas, Interculturalidade e Multilinguismo na Educação) da Universidade de Oviedo é uma equipa recém-criada, avaliada favoravelmente pela Agência de Investigação do Estado em 2020. [...]
2021 - 10.5565/rev/periferia.857
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 279-289 (Grupos de investigación)
|
|
5.
|
14 p, 127.0 KB |
Impacto del aprendizaje cooperativo en la inclusión del alumnado en la educación secundaria
/
Muntaner Guasp, Juan Jorge (Universitat de les Illes Balears) ;
Forteza Forteza, Dolors (Universitat de les Illes Balears)
El propósito de este artículo es mostrar los resultados obtenidos en un instituto de educación secundaria de la comunidad autónoma de las Islas Baleares que ha implementado el programa Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar, tanto en los tres ámbitos de intervención como en las tres etapas de desarrollo que presenta el mismo. [...] El propòsit d'aquest article és mostrar els resultats obtinguts en un institut d'educació secundària de la comunitat autònoma de les Illes Balears que ha implementat el programa Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar, tant en els tres àmbits d'intervenció com en les tres etapes de desenvolupament que presenta. [...] This article presents the results obtained in a secondary education institute of the autonomous region of the Balearic Islands, which has implemented the cooperate to learn/learn to cooperate program in both the three areas of intervention and in the three stages of development of this program. [...]
2021 - 10.5565/rev/educar.1236
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 305-318 (Monográfico)
|
|
6.
|
52 p, 606.1 KB |
Number and Gender Convergence : the Arabic Plurative
/
Fehri, Abdelkader Fassi (Mohammed V University Abu Dhabi)
Morpho-syntactic and semantic properties of a specific plural/collective construction in Arabic, which I call the plurative, are examined and analysed. The plurative is shown to be a complex third entity, resulting from a convergence process of both Number and Gender features (and/or categories). [...] En aquest article s'analitzen les propietats morfosintàctiques i semàntiques d'una construcció plural/col·lectiva de l'àrab, que anomeno pluratiu. S'hi mostra que el pluratiu és una tercera entitat complexa que resulta d'un procés de convergència dels trets (i/o categories) de nombre i gènere. [...]
2020 - 10.5565/rev/catjl.318
Catalan journal of linguistics, Vol. 19 (2020) , p. 75-126 (Articles)
|
|
7.
|
11 p, 531.1 KB |
Profesionales del futuro : la formación por competencias a través de la co-presentación
/
Graell Martín, Mariona (Universitat Internacional de Catalunya)
Este artículo presenta una experiencia práctica que permite desarrollar distintas competencias de la asignatura de aprendizaje de las lenguas y lectoescritura III en una sola actividad. En la Universidad Internacional de Catalunya la co-presentación propone a los estudiantes unificar distintos saberes para dar respuesta a un reto específico de materia: presentando, analizando y evaluando un trabajo elaborado por otro equipo de estudiantes. [...] This article presents a practical experience that allows to develop different competences of the language learning and literacy III subject in a single activity. At the Universitat International de Catalunya, the co-presentation proposes students to unify different knowledge to respond to a specific subject matter challenge: presenting, analyzing and evaluating a work prepared by another team of students. [...] Aquest article presenta una experiència pràctica que permet desenvolupar diferents competències de l'assignatura d'aprenentatge de les llengües i lectoescriptura III en una sola activitat. A la Universitat Internacional de Catalunya la co-presentació proposa als estudiants unificar diferents sabers per donar resposta a un repte específic de matèria: presentant, analitzant i avaluant un treball elaborat per un altre equip d'estudiants. [...]
2020 - 10.5565/rev/clil.39
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 45-55 (Innovation & Knowledge Transfer)
|
|
8.
|
|
9.
|
9 p, 997.8 KB |
Los estudiantes de intercambio y el control del problema de polizones en los equipos de trabajo
/
Nicolini, Rosella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ;
Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
This study discusses a teaching experience that has been taking place at the School of Economics and Business at Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) since the academic year 2012-2013. We implement a self-evaluation mechanism: students working on group projects are required to deliver a joint declaration in which they asses their individual participation in the accomplishment of the joint task. [...] La experiencia docente descrita en este estudio se viene llevando a cabo desde el curso académico 2012-2013 en la Facultat d' Economía i Empresa (FEiE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...] L'experiència docent presentada en aquest estudi es porta realitzant des de el curs acadèmic 2012-2013 a la Facultat d'Economia i Empresa (FEiE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). S'ha implementat un mecanisme d'autoavaluació per part dels estudiants quan duen a terme treballs en grup: es demana als estudiants la tramesa d'una declaració conjunta on s'indica la participació individual a la realització del treball de grup. [...]
2016 - 10.7203/attic.17.8195
@tic. revista d'innovació educativa, Vol. 17 (2016) , p. 1-9
|
|
10.
|
|