Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
17 p, 481.0 KB Els oratoris de Georg Friedrich Händel / Daufí, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La tardor de l'any 1710, Händel és nomenat Kapellmeister a la cort de l'elector Georg Ludwig de Hannover. Uns quants mesos més tard, arriba a Londres, on presenta la seva òpera Rinaldo. El públic anglès, que, en aquell moment, mostra un gran interès per l'òpera italiana, acull el compositor molt favorablement. [...]
Im Herbst 1710 wird Händel zum Konzertmeister am Hof des Kurfürsten Georg Ludwig von Hannover ernannt und einige Monate später reist er nach London, wo er seine Oper Rinaldouraufführt. Das englische Publikum, das zum damaligen Zeitpunkt eine Vorliebe für die italienische Oper besaß, nahm den Komponisten begeistert auf. [...]
In the autumn of 1710 Händel was appointed Kapellmeister at the court of the Elector Georg Ludwig of Hanover and a few months later came to London where he would present his opera Rinaldo. The British public, who at that time showed great interest in Italian opera, received the composer favourably. [...]
En otoño de 1710, Händel fue nombrado Kapellmeister en la corte del elector Georg Ludwig de Hannover y, unos meses más tarde, llegó a Londres, donde presentó su ópera Rinaldo. El público inglés, que en este momento mostraba un gran interés por la ópera italiana, acogió muy favorablemente al compositor. [...]
À l'automne de 1710, Händel est nommé Kapellmeister à la cour du prince-électeur Georg Ludwig de Hannovre. Quelques mois plus tard, il arrive à Londres où il présente son opéra Rinaldo. Le public anglais, qui montre à l'époque un grand intérêt pour l'opéra italien, accueille très favorablement le compositeur. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 151-167 (Articles de monogràfic)  
2.
35 p, 523.5 KB Recepció de la música de Georg Friedrich Händel a la Barcelona del segle XIX / Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La música de Händel sonà a Barcelona, més enllà de l'època en què va ser creada, a la recerca de l'interès cultural i artístic dels auditoris de mitjan segle XIX. L'aventura de la música händeliana a la Ciutat Comtal s'inicià el 12 de març de 1867, amb uns fragments de Rinaldo, i es va cloure a l'adveniment del segle XX, amb un repertori semblant, dirigit per Matthieu Crickboom. [...]
Die Musik Händels weckte um Mitte des 19. Jahrhunderts ein besonderes kulturelles und künstlerisches Interesse in den Auditorien von Barcelona. Das Bühnenabenteuer der Musik Händels in Barcelona begann am 12. [...]
Händel's music could be heard in Barcelona beyond the time of its creation, in search of the cultural and artistic interest of mid-nineteenth century audiences. The adventure of Händel's music in Barcelona started on 12 March 1867 with some fragments of Rinaldoand ended at the turn of the twentieth century with a similar repertoire, directed by Matthieu Crickboom. [...]
La música de Händel sonó en Barcelona más allá de la época de su creación, en la búsqueda del interés cultural y artístico de los auditorios de mediados del siglo XIX. La aventura de la música händeliana en Barcelona se inició el 12 de marzo de 1867 con unos fragmentos de Rinaldo, y se cerró con el advenimiento del siglo XX, con un repertorio similar dirigido por Matthieu Crickboom. [...]
La musique de Händel continua à être jouée à Barcelone au-delà de l'époque de sa création, à la recherche de l'intérêt culturel et artistique des auditoriums de la moitié du XIXème siècle. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 47-81 (Articles de monogràfic)  
3.
47 p, 2.1 MB Recepció de la música de Georg Friedrich Händel a Espanya : el cas de l'arxiu de música de les catedrals de Saragossa i la intervenció dels músics Nebra / Ezquerro Esteban, Antonio (Institució Milà i Fontanals)
L'arxiu de música de les catedrals de Saragossa conserva una font interessant i primerenca per a l'estudi de la recepció de la música de Georg Friedrich Händel (*1685; †1759) a Espanya. Es tracta d'un volum manuscrit, copiat curosa i professionalment, i enquadernat luxosament en pergamí. [...]
Das Musikarchiv der Kathedralen von Saragossa enthält eine interessante und frühe Quelle für die Untersuchung der Rezeption der Musik von Georg Friedrich Händel (*1685; †1759) in Spanien. Es handelt sich um einen handgeschriebenen, sorgfältig und fachkundig abgeschriebenen und prachtvoll in Pergamin gebundenen Band, der die Abschrift der Suites de pièces pour le clavecin enthält, die der anglo-deutsche Musiker 1720 in London zum ersten Mal in Druck gegeben hatte. [...]
The Musical Archive of the Cathedrals of Zaragoza possesses an interesting early source for the study of the music of Georg Friedrich Händel (*1685; †1759). It is a manuscript volume, carefully copied and professionally and luxuriously bound in parchment, containing a copy of the Suites de pièces pour le clavecin, which the Anglo-German musician would print for the first time in London in 1720. [...]
El archivo de música de las catedrales de Zaragoza conserva una interesante y temprana fuente para el estudio de la recepción en España de la música de Georg Friedrich Händel (*1685; †1759). Se trata de un volumen manuscrito, copiado cuidadosa y profesionalmente y encuadernado lujosamente en pergamino, que contiene la copia de las Suites de pièces pour le clavecin que el músico angloalemán imprimiera por vez primera en Londres en 1720. [...]
Les archives musicales des cathédrales de Saragosse conservent une source intéressante et précoce pour l'étude de la réception en Espagne de la musique de Georg Friedrich Händel (*1685; †1759). [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 103-149 (Articles de monogràfic)  
4.
19 p, 486.3 KB La formació de Händel a Alemanya / Kleinertz, Rainer (Universität des Saarlandes)
El propòsit inicial d'aquest treball és plantejar quina va poder ser la formació musical que rebé Händel a Alemanya abans de viatjar a Itàlia. Però el problema que observa l'autor a l'hora de tractar aquest tema és que les obres que es conserven d'aquest període, encara poc conegut, són d'atribució difícil, llevat de l'òpera Almira. [...]
Die ursprüngliche Absicht dieser Arbeit war die Beantwortung der Frage nach der musikalischen Ausbildung Händels vor seiner Italienreise. Nach Aufnahme der Studie stellte sich dem Autor jedoch das Problem, dass die aus diesem bisher wenig bekannten Zeitraum erhalten gebliebenen Werke, mit Ausnahme der Oper Almira, nur schwer zuzuordnen sind. [...]
The initial purpose of this paper is to contemplate the nature of the musical training that Händel received prior to his trip to Italy. However, the author's problem in dealing with this issue is that, other than the opera Almira, the works preserved from this period are still little-known and difficult to attribute. [...]
El propósito inicial de este trabajo es plantear cuál fue la formación musical que recibió Händel en Alemania antes de su viaje a Italia. Pero el problema que observa el autor para tratar este tema es que las obras que se conservan de este periodo, todavía poco conocido, son de difícil atribución, salvo la ópera Almira. [...]
L'objectif principal de ce travail est d'explorer la formation musicale reçue par Händel en Allemagne avant son voyage en Italie, mais le problème que rencontre l'auteur dans le traitement de ce thème réside dans le fait que les oeuvres conservées de cette époque encore peu connue sont d'attribution difficile, excepté l'opéra Almira. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 83-102 (Articles de monogràfic)  
5.
11 p, 456.3 KB Bach i Händel : un confrontament / Basso, Alberto (Istituto per i Beni Musicali in Piemonte)
El coneixement que tenim avui dia sobre les figures de Bach i de Händel està relacionat, bàsicament, amb la caracterologia diversa que els infantà, curulla de contrastos i farcida d'equivalències, com assenyala el professor Dr. [...]
Das Wissen, das wir heute von der Beziehung zwischen Bach und Händel besitzen, kreist vor allem um ihr unterschiedliches Wesen: ein Ausbund von Kontrasten und gleichzeitig voller Äquivalenzen, wie Prof. [...]
The knowledge we have today of the figures of Bach and Händel is related mainly to the diverse characterology available, overflowing with contrasts and teeming with equivalences according to Prof. Dr. [...]
El conocimiento que tenemos hoy en día de la figura de Bach y de Händel está relacionado básicamente con la diversa caracterología que los dio a luz, rebosante de contrastes y repleta de equivalencias, como señala el Prof. [...]
La connaissance dont nous disposons actuellement sur Bach et sur Händel est essentiellement liée à la diverse caractérologie qui leur donna le jour, truffée de contrastes et d'équivalences, comme le souligne le Professeur Dr. [...]
Bach e Händel: un confronto.

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 35-45 (Articles de monogràfic)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.