Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
28 p, 824.3 KB La enseñanza del dibujo a través de los libros de texto de educación obligatoria publicados en España (1915-1990) : estudio bibliométrico de contenidos / Collados Cardona, Esther
Este artículo recoge los resultados de una investigación desarrollada durante el período 1998-2004, como trabajo de tesis doctoral, y que se planteó como principal cuestión indagar algunos aspectos relativos a cómo se enseñó a dibujar en la escuela de nuestro país en los niveles correspondientes a la educación obligatoria en el periodo comprendido entre 1915 y 1990. [...]
This article gathers the results of an investigation developed during 1998-2004, as a doctoral thesis work, which it is considered as main issue to investigate some aspects related to how drawing was taught in Spain on high school educational level between 1915 and 1990. [...]

2009
Revista de educación (Madrid), Núm. 352 (Mayo-Agost 2010)  
2.
8 p, 675.2 KB Les concepcions de l'alumnat sobre la nutrició humana i com han evolucionat al llarg d'una Unitat Didàctica / Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
La nutrició humana és un dels temes més essencials en l'Educació Secundària degut a la seva relació amb la salut humana. Des d'un punt de vista socioconstructivista, les concepcions alternatives de l'alumnat relacionades amb els fenòmens de la nutrició humana són molt importants perquè el procés d'ensenyament i aprenentatge s'ha de basar en la reconstrucció del coneixement a partir d'aquestes concepcions. [...]
Human nutrition is one of the most essential issues in high school education due to its rela-tionship with human health. From a socioconstructivistic point of view, the students' miscon-ceptions related to the phenomena of human nutrition are very important because the teach-ing and learning process should be based on the knowledge reconstruction from these mis-conceptions. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 29-36 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
20 p, 270.3 KB La reforma de la formación inicial del profesorado de ciencias de secundaria: propuesta de un diseño del currículo basado en competencias / Perales Palacios, F. Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Cabo Hernández, J. Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Vílchez González, J. Miguel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Fernández González, Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; González García, Francisco (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Tejada, Pilar (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
El principal objetivo de este trabajo es proponer un mecanismo de selección de competencias específicas para la formación inicial del profesorado de ciencias experimentales, contando para ello con distintas fuentes relevantes para dicha formación. [...]
The primary objective of this paper is to propose a mechanism for selecting specific competences for preservice science teacher training, referring to relevant sources for such training. To this end we have used an trans-disciplinary procedure consistent with incorporating critical competences from the following curricular sources: Models of current preservice teacher training in educational literature, the current curriculum of Science in Compulsory Secondary Education in Spain, the Program for International Student Assessment (PISA), the views of in-service secondary school teachers (through a survey whose most relevant results are given), teachers' epistemological conceptions, the professionalization of teaching and the demands it generates and, finally the social dimension of science.

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.898
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 9-28  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.