1.
|
8 p, 1.2 MB |
The Potential of Sewage Sludge to Predict and Evaluate the Human Chemical Exposome
/
Gil-Solsona, Rubén (IDAEA Severo Ochoa (2020-2023)) ;
Nika, Maria-Christina (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ;
Bustamante, Mariona (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ;
Villanueva, Cristina M. (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Foraster, Maria (Universitat Ramon Llull) ;
Cosin-Tomas, Marta (Department of Human Genetics. Research Institute of the McGill University Health Center. McGill University) ;
Alygizakis, Nikiforos (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ;
Gómez-Roig, María Dolores (Universitat de Barcelona) ;
Llurba, E (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Sunyer Deu, Jordi (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ;
Thomaidis, Nikolaos S. (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ;
Dadvand, Payam (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ;
Gago-Ferrero, Pablo (IDAEA Severo Ochoa (2020-2023))
Chemicals are part of our daily lives, and we are exposed to numerous chemicals through multiple pathways. Relevant scientific evidence contributing to the regulation of hazardous chemicals require a holistic approach to assess simultaneous exposure to multiple compounds. [...]
2021 - 10.1021/acs.estlett.1c00848
Environmental Science and Technology Letters, Vol. 8 Núm. 12 (14 2021) , p. 1077-1084
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
9 p, 737.0 KB |
Where Did All the Sport Go? Negative Impact of COVID-19 Lockdown on Life-Spheres and Mental Health of Spanish Young Athletes
/
Pons, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Alcaraz Garcia, Saül (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Jordana, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Borrueco, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
During the 2020, the pandemic caused by the massive spread of the SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) resulted in a global crisis. In Spain, the COVID-19 pandemic caused a lockdown for almost 100 days and forced the sudden stop of sport practices and competitions. [...]
2020 - 10.3389/fpsyg.2020.611872
Frontiers in psychology, Vol. 11 (december 2020)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
12 p, 149.1 KB |
Jerarquía holística de las dificultades asociadas a las estrategias aditivas de cálculo mental
/
Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Matemática Aplicada) ;
Ortiz, María (Universidad de Valladolid. Departamento de Matemática Aplicada)
En el presente trabajo de investigación se da un procedimiento para obtener una jerarquía holística de las difi cultades asociadas a las estrategias aditivas de cálculo mental. Este procedimiento se basa en las actividades básicas de cálculo que determinan la estrategia, y con él se establece una clasifi cación de tipo holístico de las difi cultades de cálculo asociadas a dichas estrategias. [...] This work of research describes a procedure of building a holistic ranking of diffi culties associated to the additive strategies of mental calculus. This procedure is based upon calculus basic activities which determine the strategy, and, through it, we establish a holistic classifi cation of the difficulties of calculus associated to those strategies. [...]
2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3817
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 99-110
|
|
8.
|
22 p, 116.2 KB |
Las competencias del gestor del conocimiento en entornos formativos virtuales. Un modelo para su construcción participativa
/
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
García San Pedro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente artículo, enmarcado dentro del Proyecto Accelera, propone un modelo de áreas de competencias del gestor del conocimiento en una plataforma de trabajo en redes virtuales. Concebimos las áreas de competencias desde una perspectiva holística, donde la persona, en este caso el gestor del conocimiento, vinculada a su entorno de forma activa y comprometida, se convierte en el centro de referencia para su definición. [...] El present article, emmarcat dins del Projecte Accelera, proposa un model d'àrees de competències que ha de tenir el gestor del coneixement en una plataforma de treball en xarxes virtuals. Concebem les àrees de competències des d'una perspectiva holística, on la persona, en aquest cas el gestor del coneixement, vinculada al seu entorn de forma activa i compromesa, es converteix en el centre de referència per a la seva definició. [...] This paper, framed within the Accelera Project, proposes a Competence's Model of Knowledge Manager in a network environment. We conceive the areas of competences from an holistic perspective, where the person, in this case the Knowledge Manager, plays an active and engaged role among his/her learning community and becomes the reference for its definition. [...]
2006 - 10.5565/rev/educar.191
Educar, N. 37 (2006) p. 101-122
|
|
9.
|
8 p, 33.1 KB |
Investigación-acción en el desarrollo de proyectos curriculares innovadores de ciencias
/
Membiela, Pedro
Un grupo de investigación-acción ha diseñado dos proyectos curriculares innovadores de ciencias para enseñanza secundaria, que tienen como meta fundamental la relevancia social y personal. El proceso de construcción curricular en la práctica ha estado orientado por la evaluación holística centrada en la mejora educativa, consiguiendo una valoración positiva por parte de los implicados. [...] An action-research group has designed two science innovative curriculum projects that have as their fundamental aim the social and personal relevance. The process of curriculum construction in the practice has been guided by the holistic evaluation centered in the educative improvement, getting a positive valuation on the part of those implied. [...]
2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3959
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 3 (2002) , p. 443-450
|
|