Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
15 p, 157.0 KB Influencia del contexto escolar en las tareas para realizar en casa durante la covid-19 : percepción familiar / Álvarez Muñoz, José Santiago (Universidad de Murcia) ; Hernández Prados, M.ª Ángeles (Universidad de Murcia) ; Gil Noguera, Juan Antonio (Universidad de Murcia)
Ante el nuevo escenario ocasionado por el periodo de confinamiento, los centros educativos y los docentes tuvieron que reconducir sus modelos formativos desde diferentes aspectos, entre ellos las tareas escolares. [...]
Davant del nou escenari ocasionat pel període de confinament, els centres i els docents van haver de reconduir els seus models educatius des de diferents aspectes, entre els quals hi havia les tasques escolars. [...]
Faced with the new scenario caused by the period of lockdown, schools and teachers had to redirect their education methods with regard to different aspects, including homework. The main objective of this descriptive-inferential, cross-sectional, non-experimental and quantitative study is to identify the quantity, difficulty and types of homework done during the period of lockdown, according to the type of centre, stage of education and the presence of educational needs, with a sample of 1,787 families. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1599
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 197-211 (Temas de investigación)  
2.
10 p, 170.6 KB Macrodeberes : hacia unos deberes significativos / Mosquera Gende, Ingrid (Universidad Internacional de La Rioja. Departamento de Inglés)
En esta breve reflexión, se presenta un término propio, los Macrodeberes, como traducción del inglés Homeleaning, empleado por Peter Hutton para hacer referencia a un nuevo tipo de deberes que implican a más agentes educativos, desde un punto de vista colaborador, cooperativo e innovador. [...]
This brief reflection revolves around a new concept, Macrohomework, an adaptation into Spanish of the word Homelearning, as used by Peter Hutton to refer to a new kind of homework which calls for the involvement of a wider range of educational agents, under an innovative and and cooperative approach. [...]

2017
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 35 (Mayo 2017) , p. 1-10 (Col·laboracions)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.