Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
17 p, 175.8 KB General vs. Specific-referent Instruments to Measure Training Transfer in a Transportation Organization in Canada / González Ortiz de Zárate, Aitana (Universidad a Distancia de Madrid) ; McLean, Gary N. (Assumption University of Thailand)
In this study, we analyzed transfer, as measured by different instruments, and its relation to some of the factors that have been related to transfer in a Canadian transportation organization. Transfer was measured cross-sectionally through the application of three scales to short-distance truck drivers. [...]
En aquest estudi hem analitzat la transferència de formació, mesurada per diferents instruments, i la seva relació amb alguns dels factors de transferència en una organització de transport canadenca. [...]
Se analiza la transferencia de formación y su relación con algunos de los factores de transferencia a través de diferentes instrumentos en una organización de transporte canadiense. A través de un diseño transversal se aplicaron tres escalas a conductores de camión tras una formación en cabina. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1419
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 85-101  
2.
15 p, 223.8 KB El 'grupo de trabajo' como método innovador de formación del profesorado para potenciar la transferencia del aprendizaje / Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El 'Grupo de Trabajo' (G-T) es una estrategia de organización del trabajo basada en los principios del aprendizaje cooperativo (Johnson y Johnson, 1989), efectiva para la adquisición del aprendizaje y para su transferencia al puesto de trabajo en contextos formativos (Moreno, 2009). [...]
The "Working-Group" (W-G) is a strategy of organizing work based on the principles of the cooperative learning (Johnson & Johnson, 1989), effective to acquire both learning and transfer to the job in training contexts (Moreno, 2009). [...]

2010
Revista española de pedagogía, Vol. 68, núm. 246 (2010) , p. 281-296  
3.
20 p, 635.0 KB R&D managers' adaptation of firms' HRM practices / Ortín Ángel, Pedro 1968 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Santamaría Sánchez, Luis (Universidad Carlos III de Madrid. Departamento de Economía)
The heads of R&D departments are those most responsible for the adaptation of firms' human resource management (HRM) practices to the idiosyncrasies of their departments. From their description, this paper analyzes the HRM practices in R&D departments and the adaptation achieved in four different firms. [...]
2009 - 10.1111/j.1467-9310.2009.00552.x
R&D Management, Vol. 39 Núm. 3 (June 2009) , p. 271-290  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.