Resultados globales: 4 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 4 registros
Artículos Encontrados 4 registros  
1.
9 p, 92.5 KB Estética y teología en el icono medieval / Moya Ruiz, Albert (Universitat Internacional de Catalunya)
La tradición icónica medieval constituye un lugar de encuentro privilegiado para examinar y determinar, histórica y especulativamente, los fecundos vínculos existentes entre la experiencia estética y la teología cristiana. [...]
The medieval iconic tradition constitutes a privileged place to trace and determine, historically and speculatively, the fruitful links between aesthetic experience and Christian theology. Presented as a symbol of incarnation and a window into the absolute, the icon reaches in the Middle Ages a status superior to art because, on the one hand, it can make visible the invisible to a greater degree than any other artistic form and on the other it constitutes, for the believer, an effective means of salvation, even possessing in the context of the Orthodox Church a sacramental status.

2018
Enrahonar : quaderns de filosofia, Núm. Supplement Issue (2018) , p. 173-181  
2.
15 p, 364.3 KB L'omnivoyant de Nicolas de Cues : tableau ou icône? / Manolescu, Anca (Université de Bucarest)
Le traité cusain De icona ou De visione Dei porte dans la traduction en français d'Agnès Minazzoli le titre Le tableau ou la vision de Dieu. En effet, c'est d'un portrait d'omnivoyant, d'une image artistique, "fabriquée", semblable à celle produite par l'art du "très grand peintre Roger" que part Nicolas de Cues pour déployer sa méthode de connaissance mystique. [...]
The treaty De visione Dei, with the alternative title De icona, was translated in French by Agnès Minazzoli as Le tableau ou la vision de Dieu. The path of mystical knowledge commences indeed with an image of the Allseeing: an image which is "artistic", "manufactured", as the one produced by the art of the "great master Roger". [...]

2014
Mirabilia, Núm. 19 (Jun-Dez 2014) , p. 155-169  
3.
22 p, 135.0 KB Conceptos para una sociología del paisaje / Echavarren, José Manuel
El paisaje ha sido un gran olvidado dentro de la tradición sociológica como un producto y como una fuerza activa en la producción social. El paisaje es también sociedad y las formas en las que se interpreta, los modos a través de los cuales interaccionamos con él, y aún su misma forma, derivan de procesos sociales. [...]
In traditional sociology, landscape has not been considerer as a product and agent of social production. Yet landscape is also society, and the ways by which we interact with landscape and even its very shape derive from social processes. [...]

2010 - 10.5565/rev/papers/v95n4.61
Papers : revista de sociologia, Vol. 95, Núm. 4 ( 2010) , p. 1107-1128  
4.
22 p, 160.0 KB Il volto di Dio, il volto di Laura. Appunti preliminari / Bertone, Giorgio
L'Autore esamina Rvf 16, 77, 78 (chiarendone fino in fondo l'esegesi minuta) sostanzia1mente per approfondire i rapporti di P. con l'Immagine e con il Ritratto (quello di Laura eseguito da Simone Martini, e l'idea di ritratto che emerge dai sonetti gemellati). [...]
The author examines Rvf 16, 77, 78 (in considerable depth and detail) substantially in order to provide a fuller understanding of the relationships held by P. with Image and Portrait (that of Laura by Simone Martini, and also the notion of portrait that emerges from the conceptually related sonnets). [...]

2006 - 10.5565/rev/qdi.164
Quaderns d'Italià, N. 11 (2006) p. 223-244  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.