Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
6 p, 272.2 KB Beyond compulsory schooling : resilience and academic success of immigrant youth / Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona)
The present study examines the relationship between resilience and school completion of immigrant youth in Spain. Ninety- four students in their fourth year compulsory education participated in the study; they were from 19 different nationalities, between 15 and 18 years of age, and the ratio boys/girls was 55/45. [...]
2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.04.272
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 132 (2014) , p. 19-24  
2.
26 p, 251.4 KB El impacto de los agrupamientos escolares. Los espacios de aprendizaje y sociabilidad de los jóvenes de origen marroquí en Barcelona / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Las investigaciones muestran que una proporción altamente significativa de jóvenes inmigrantes y de minorías, en condiciones socioeconómicas desfavorecidas, se escolarizan en centros poco motivadores para el éxito académico, en escuelas de bajo prestigio, en barrios escasamente favorecedores de la cohesión social y diferentes de las que selecciona la mayoría de clase media y alta. [...]
Research shows that a significantly high proportion of immigrant and minority youth in disadvantaged socioeconomic conditions is enrolled in low-prestige schools where motivation for academic success is poor, in neighbourhoods where social cohesion is not fostered. [...]

2011 - 10.4438/1988-592X-RE-2011-362-156
Revista de educación (Madrid), Num. 362 (Septiembre-Diciembre 2013)  
3.
18 p, 267.8 KB Immigrant Youth as Linguistic and Cultural Brokers in Parent-School Interactions / Faulstich Orellana, Marjorie (University of California)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
In this paper I examine the transcultural negotiations that the children of immigrants from Mexico to the United States engage in when they serve as "language brokers" (Tse, 1996), "family interpreters"(Valdés, 2003), or "para-phrasers" (Orellana, Reynolds, Dorner and Meza, 2003) between their families and the English-speaking world. [...]
The transcultural repositioning that happens in translation events is shaped in particular by immigrant youths? paradoxical positionalities within relationships of power. On the one hand, as children (and as the children of immigrants in particular), youth translators constitute subaltern others (Spivak, 1988) who are not authorized to speak as adult, English-speaking citizens are, but at the same time they must speak if their parents? voices are to be heard. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 42 (2007) , p. 1-18  
4.
20 p, 657.8 KB Más allá de la domesticidad. Un análisis de género de los trabajos de los inmigrantes en el sector informal / Hondagneu-Sotelo, Pierrette (Universidad del Sur de California. Departamento de Sociología) ; Estrada, Emir (Universidad del Sur de California. Departamento de Sociología) ; Ramírez, Hernán (Universidad del Sur de California. Departamento de Sociología)
El género es una característica constitutiva de las relaciones económicas y sociales. En el presente documento, se examina cómo el género está íntimamente ligado al aumento de las ocupaciones del sector informal entre los nuevos inmigrantes. [...]
Gender is a constitutive feature of economic and social relations, and in this paper we examine how gender is intimately bound up with the rise of informal sector occupations among new immigrants. We focus on three informal sector jobs that are widely accepted as Latino immigrant jobs in Los Angeles, California: paid domestic work; suburban garden maintenance; and street vending. [...]

2011 - 10.5565/rev/papers/v96n3.263
Papers : revista de sociologia, Vol. 96, Núm. 3 (2011) , p. 805-824  
5.
20 p, 127.9 KB Identidades desterritorializadas. El sentimiento de pertenencia nacional entre los adolescentes de familias inmigradas / Terrén, Eduardo (Universidad de Salamanca. Departamento de Sociología y Comunicación)
La integración identitaria es una dimensión ya reconocida en los tratamientos tanto académicos como institucionales de la integración de la población inmigrada. El caso de las comúnmente denominadas «segundas generaciones» constituye un terreno de investigación específico en el que analizar los procesos culturales implicados en esta dimensión identificacional de la integración. [...]
The identificational integration is a dimension already recognized in the both academic and institutional treatments of the integration of the immigrated population. The «second generation » within immigrant families constitutes a specific area of research in which to analyze the cultural processes involved in this dimension of integration. [...]

2011 - 10.5565/rev/papers/v96n1.160
Papers : revista de sociologia, Vol. 96, Núm. 1 2011) , p. 97-116  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
74 p, 682.4 KB El potencial de desarrollo de competencias en ISP en ámbito educativo a partir de una formación exprés : una colaboración a tres bandas / Cimas Pita, Nuria ; Vargas-Urpi, Mireia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Máster Oficial en Interpretación de Conferencias
El presente proyecto nace en el marco de una colaboración a tres bandas con el objetivo de desarrollar un programa de acercamiento de jóvenes inmigrantes en situación de vulnerabilidad a la ISP en ámbito educativo. [...]
El present projecte neix en el context d'una col·laboració a tres bandes entre el grup MIRAS de la UAB i dos ONG, Prollema i Fundació Germina, amb l'objectiu de desenvolupar un programa d'introducció de joventut immigrant en situació de vulnerabilitat a la interpretació als serveis públics (ISP) en àmbit educatiu. [...]
This project is the result of the three-way partnership developed by UAB's group MIRAS, and two NGOs, Prollema and Fundació Germina, in order to develop a program to introduce vulnerable immigrant youth to community interpreting in the education sector. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Interpretació de Conferències [1465]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.