Results overview: Found 17 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Research literature, 12 records found
Articles 5 records found  
1.
28 p, 377.9 KB Europeanization and domestic governance of the RRF : the case of Italy and Spain / Legnani, Sara (Universitat Pompeu Fabra)
This article analyzes the governance mechanism chosen by Italy and Spain to implement their National Recovery and Resilience Plan. The focus is on two factors that are crucial when it comes to downloading and implementing EU policies, which are the political and administrative systems. [...]
En aquest article s'analitzen els mecanismes de governança elegits per Itàlia i Espanya per implementar el pla nacional de Mecanisme Europeu de Recuperació i Resiliència. L'atenció se centra en dos factors que es consideren crucials per implementar les polítiques de la Unió Europea, que són sistemes polítics i administratius. [...]
Este artículo analiza los mecanismos de gobernanza elegidos por Italia y España para implementar el plan nacional del Mecanismo Europeo de Recuperación y Resiliencia (MRR). La atención se centra en dos factores que se consideran cruciales para implementar las políticas de la Unión Europea, que son los sistemas políticos y administrativos. [...]

2024 - 10.5565/rev/quadernsiee.68
Quaderns IEE, Vol. 3 Núm. 1 (2024) , p. 34-61 (Estudis)  
2.
14 p, 123.3 KB "Taking context seriously" : exploring the enactment of gender policy mandates in Catalan education / Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Gavaldà Elias, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Quilabert, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Several laws and plans contemplate the incorporation of a gender perspective in education in Catalonia. This article analyzes how the relevant policy mandates are transferred, recontextualized and implemented in Catalan secondary schools. [...]
Diverses lleis i plans preveuen la incorporació de la perspectiva de gènere a l'educació a Catalunya. Aquest article analitza com les directrius polítiques en aquest sentit es traslladen, recontextualitzen i implementen en instituts catalans. [...]
Varias leyes y planes contemplan la incorporación de la perspectiva de género en la educación en Cataluña. Este artículo analiza cómo las directrices políticas en este sentido se trasladan, recontextualizan e implementan en institutos catalanes. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1585
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 19-32 (Monográfico)  
3.
23 p, 415.6 KB From the CLIL craze to the CLIL conundrum : addressing the current CLIL controversy / Pérez Cañado, María Luisa (Universidad de Jaén. Departamento de Filología Inglesa)
This article provides an updated account of the evolution of Content and Language Integrated Learning (CLIL), from an initial period of CLIL craze to one of CLIL critique to, at present, what could be considered a CLIL conundrum. [...]
Este artículo realiza una revisión actualizada de la evolución del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE), desde un periodo inicial de defensa de este enfoque hasta otro de crítica posterior, desembocando en una etapa de controversia. [...]
Cet article fournit une mise à jour de l'évolution de l'Enseignement de Matières par l'Intégration d'une Langue Étrangère (EMILE), d'une période initiale de la défense de cette approche à d'autres critiques ultérieures, conduisant à une période de controverse. [...]
Aquest article realitza una revisió actualitzada de l'evolució de l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), des d'un període inicial de defensa d'aquest enfocament fins a un altre de crítica posterior, desembocant en una etapa de controvèrsia. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.667
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 9-31 (Invited Authors)  
4.
18 p, 110.5 KB Comunidades de práctica / Vásquez Bronfman, Sergio (ESCP Europe Business School)
Las comunidades de práctica son hoy un concepto importante en aprendizaje y gestión del conocimiento, no sólo a nivel de investigación, sino también de proyectos en empresas. Este artículo presenta el origen de las comunidades de práctica, define el concepto y describe sus principales características, tratando luego sus relaciones con la gestión del conocimiento. [...]
Les comunitats de pràctica són actualment un concepte important en aprenentatge i gestió del coneixement, no només pel que fa a investigació, sinó també a projectes en empreses. Aquest article presenta l'origen de les comunitats de pràctica, en defineix el concepte i en descriu les principals característiques, tractant després les seves relacions amb la gestió del coneixement. [...]
Communities of practice are nowadays an important concept in learning and knowledge management. There is not only a significative amount of research in the field, but also many projects done in companies. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.71
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 51-68  
5.
14 p, 202.0 KB Las universidades apostando por las TIC : modelos y paradojas del cambio institucional / Castañeda, Linda (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación de Tecnología Educativa)
Dados los tiempos que corren en todos los ámbitos de nuestro contexto social, económico, cultural y por supuesto tecnológico, la universidad vive un momento en el que debe apostar por innovaciones en la dirección de adaptarse a los cambios y dar respuesta a las necesidades del entorno; siempre en aras de sobrevivir como institución y seguir siendo referente primario de nuestra sociedad. [...]
Fast expansion of ICT in every side of our society has increased the pressure in traditional higher education institutions to become modern organizations, and has modified the social perception about the need of using new possibilities and models of teaching and learning including ICT (Technology Enhanced Learning). [...]

2009
Didáctica, innovación y multimedia, N. 14 (2009) p. 0-0  

Research literature 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
32 p, 1.5 MB L'impacte de la covid19 en els Objectius de Desenvolupament Sostenible, una oportunitat d'actuació / Moreno Ramal, Gerard ; Aguiar, Pablo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Els Objectius de Desenvolupament Sostenible han sortit greument perjudicats de la pandèmica provocada per la COVID19 però al seu torn han aparegut noves oportunitats d'actuació que els estats hauran d'aprofitar en la seva majoria mitjançant la cooperació entre estats i una actuació ràpida. [...]
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible han salido gravemente perjudicados de la pandémica provocada por la COVID19 pero a su vez han aparecido nuevas oportunidades de actuación que los estados deberán aprovechar en su mayoría mediante la cooperación entre estados y una actuación rápida. [...]
The Sustainable Development Goals have been severely damaged by the pandemic caused by COVID19 but in turn have emerged new opportunities for action that states will have to take advantage of mostly through cooperation between states and action swift. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
2.
30 p, 571.3 KB Implementing migration objectives of the Agenda 2030 : the role of civil society organizations and their recent perspectives / Cowley Méndez, Camila ; Martin Faus, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'any 2015, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aconseguir involucrar a 195 nacions per acordar una agenda que tenia com a objectiu canviar el món per a millor, l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. [...]
En 2015, la asamblea general de la ONU logró involucrar a 195 naciones para acordar una agenda que apuntaba a cambiar el mundo para mejor, la Agenda 2030 sobre Desarrollo Sostenible. Lo que diferenció la agenda fue que incluía la intención de crear una plataforma para procesos participativos y de múltiples partes interesadas. [...]
In 2015, the UN General assembly managed to engage 195 nations to agree with an agenda that aimed to change the world for the better, the 2030 Agenda on Sustainable Development. What differentiated the agenda was that it included the intention to create a platform for participatory and multistakeholder processes. [...]

2022
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documents
3.
15 p, 1.0 MB Sistema automàtic de correcció d'examens de programació / Domingo Capellà, Jordi ; Roca i Marvà, Francesc Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest document es presenta l'anàlisi, el disseny i el desenvolupament d'un programa que té el propòsit de permetre als professors corregir qualsevol tipus d'exàmens de programació. L'objectiu principal és ajudar al professorat a poder avaluar els estudiants d'una manera més ràpida i eficaç, a partir d'una eina que ofereix una visió global de l'examen i indica, de manera precisa, on es troba l'error, quin tipus d'error és i perquè està passant. [...]
This paper presents the analysis, design, and development of a program that is intended to allow teachers to correct any type of programming exam. The main goal is to help teachers assess students more quickly and effectively, from a tool that provides an overview of the exam and indicates, precisely, where the error is. [...]
En este documento se presenta el análisis, diseño y desarrollo de un programa que tiene el propósito de permitir a los profesores corregir cualquier tipo de exámenes de programación. El objetivo principal es ayudar al profesorado a poder evaluar a los estudiantes de una manera más rápida y eficaz, a partir de una herramienta que ofrece una visión global del examen e indica, de forma precisa, dónde se encuentra el error, qué tipo de error es y porqué está pasando. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
115 p, 931.3 KB Essays in Fair Allocation Rules / Chaoran, Sun ; Pérez-Castrillo, David, dir.
Aquesta tesi estudia regles d'assignació justes i els seus problemes associats: què són, com implementar-les i com aplicar-les en entorns econòmics. Al capítol 1, introduïm les reduccions sense valor (v-f), que són operadors que assignen un joc coalicional jugat per un conjunt de jugadors a un altre joc similar que juga un subconjunt d'aquests jugadors. [...]
Esta tesis estudia las reglas de asignación justa y sus problemas asociados: qué son, cómo implementarlas y cómo aplicarlas en entornos económicos. En el Capítulo 1, presentamos las reducciones sin valor (v-f), que son operadores que asignan un juego de coalición jugado por un conjunto de jugadores a otro juego similar jugado por un subconjunto de esos jugadores. [...]
This thesis studies fair allocation rules and its associated problems: what they are, how to implement them, and how to apply them in economic environments. In Chapter 1, we introduce the value-free (v-f) reductions, which are operators that map a coalitional game played by a set of players to another similar game played by a subset of those players. [...]

2021  
5.
193 p, 5.2 MB Implementació del protocol per a la guia del trastorn per dèficit d' atenció amb hiperactivitat als centres de salut mental infantojuvenil del sistema públic de salut a Catalunya : estudi controlat no aleatoritzat / Pamias, Montserrat ; Palao, Diego, dir.
Introducció: L'any 2014, el 0. 97% de la població catalana entre 0 i 17 anys tenia un diagnòstic de TDAH i era tractada als Centres de Salut Mental Infantil i Juvenil (CSMIJ). Però la situació a Catalunya era molt heterogènia, i les dades de percentatge de diagnòstic de TDAH en els CSMIJs anaven des del 2. [...]
Introducción: En el año 2014, 0. 97% de la población catalana entre 0 y 17 años tenía un diagnóstico de TDAH y era tratada en los Centros de Salud Mental Infantil y Juvenil (CSMIJ). Pero la situación en Cataluña era muy heterogénea, y los datos de porcentaje de diagnóstico de TDAH en los CSMIJs iban des del 2. [...]
Introduction: In 2014, 0. 97% of Catalan population between 0 and 17 years old had a diagnosis of ADHD and was treated at the Centers for Children's and Youth Mental Health (CSMIJ). But the situation in Catalonia was very heterogeneous, and the data on the percentage of ADHD diagnosis in the CSMIJs ranged from 2. [...]

2021  
6.
206 p, 9.7 MB Physical and Biogeochemical Impacts of Deep Bottom Trawling in Sedimentary Environments of the Western Mediterranean / Paradis, Sarah ; Masqué Barri, Pere, dir. ; Puig i Alenyà, Pere, dir.
La pesca d'arrossegament és considerada una de les activitats antròpiques més nocives pel medi marí, degut a la seva extensió global, i l'elevada freqüència i intensitat. Com que aquest art està en contacte continu amb el fons marí, pot modificar la morfologia del fons i resuspendre grans volums de sediment, que poden ser advectats, erosionant els caladors i alterant les propietats del sediment. [...]
La pesca de arrastre es considerada una de las actividades antrópicas más nocivas para el medio marino, debido a su extensión global, y la elevada frecuencia e intensidad. Puesto que este arte de pesca está en contacte continuo con el fondo marino, puede modificar la morfología del fondo y resuspender grandes volúmenes de sedimento, que pueden ser advectados, erosionando los caladeros y alterando las propiedades del sedimento. [...]
Bottom trawling is considered one of the most harmful anthropogenic activities in the marine environment given its widespread occurrence, high frequency, and intensity. Since bottom trawling gear are in continuous contact with the seafloor, it can modify seabed morphology by erasing natural sedimentary structures and resuspend large volumes of sediment, which can be advected from trawling grounds, eroding the seafloor and altering sediment properties. [...]

2020  
7.
215 p, 1.8 MB The trajectories and enactment of accountability policies in education. A focus on Chile / Parcerisa, Lluís ; Verger, Antoni, dir. ; Falabella Ambrosio, Alejandra, dir.
La rendició de comptes (RdC) en educació es pot concretar en models i opcions de disseny molt variats. No obstant això, la RdC basada en el rendiment (o PBA per les seves sigles en anglès) és el model de RdC que s'ha estès a nivell mundial de forma més intensiva en els últims anys. [...]
La rendición de cuentas (RdC) en educación se puede concretar en modelos y opciones de diseño muy variados. Sin embargo, la RdC basada en el desempeño (o PBA por sus siglas en inglés) es el modelo de RdC que se ha extendido a nivel mundial de forma más intensiva en los últimos años. [...]

2020  
8.
13 p, 1.8 MB Covid Control Agenda / Chóez Bolaños, Stefany Ariana ; Talló Sendra, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Covid Control Agenda és una aplicació dirigida al sector de l'educació per a ajudar a les escoles, instituts i universitats en aquests temps de pandèmia en el qual estem vivint, gràcies a Covid Control Agenda podrem identificar i actuar de manera ràpida davant d'un cas de Covid-19 mitjançant la creació de casos i avisos els quals rebran pares i alumnes. [...]
Covid Control Agenda es una aplicación dirigida al sector de la educación para ayudar en las escuelas, institutos y universidades en estos tiempos de pandemia en el cual estamos viviendo, gracias a Covid Control Agenda podremos identificar y actuar de manera rápida ante un caso de Covid-19 mediante la creación de casos y avisos los cuales recibirán padres y alumnos. [...]
Covid Control Agenda is an application aimed at the education sector to help schools, institutes and universities in these times of pandemic in which we are living, thanks to Covid Control Agenda we can identify and act quickly in the face of a case of Covid-19 through the creation of cases and notices which parents and students will receive. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
15 p, 1.1 MB Implementación de un sistema de monitoritzación con elastic stack / Cárdenas Deza, Juan de Dios ; Fernández González, Rafael, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El siguiente articulo realiza una síntesis sobre el desarrollo e implementación de un sistema de monitorización de datos basado en un conjunto de herramientas software llamado elastic stack, para el procesamiento e ingesta en diferentes cuotas de datos de tipo texto, independiente del sistema u origen que genera la información y para diversos casos de uso a tiempo real. [...]
The following article explains the development and implementation of a data monitoring system based on a set of software tools called elastic stack, for processing and ingesting in different quotas of text-type data, independent of the system that generates it and for various use cases in real time. [...]
El següent article realitza una síntesi sobre el desenvolupament i implementació d'un sistema de monitorització de dades basat en un conjunt d'eines software anomenat elastic stack, per al processament i ingesta en diferents quotes de dades de tipus text, independent de sistema u origen que genera la informació i per a diversos casos d'ús a temps real. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
46 p, 442.4 KB El rol de les CCAA en la política sanitària central. La implementació del RD 16/2012 / Ripoll Pascual, Maria Magdalena ; Gallego, Raquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El RD 16/2012 "Mesures urgents per assegurar la sostenibilitat del SNS" substitueix la universalitat en l'accés a l'assistència sanitària pública per la condició d'assegurat o beneficiari, excloent a una part important de la població. [...]
El RD 16/2012 "Medidas urgentes para asegurar la sostenibilidad del SNS" sustituye la universalidad en el acceso a la asistencia sanitaria pública por la condición de asegurado o beneficiario, excluyendo a una parte importante de la población. [...]
RD 16/2012 "Urgent measures to ensure the sustainability of the SNS" replaces the universality of access to public health care with the status of insured or beneficiary, excluding a significant part of the population. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents

Research literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.