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Artículos, Encontrados 107 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 4 registros
Libros y colecciones, Encontrados 7 registros
Documentos de investigación, Encontrados 18 registros
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1.
28 p, 1.8 MB Actitudes hacia la validación de aprendizajes previos y su inclusión en el Sistema Universitario Boliviano / Martínez Barrientos, Alejandra (Universidad Católica Boliviana (Bolívia)) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este estudio analiza las actitudes de instituciones universitarias de La Paz, Bolivia hacia procesos de validación de aprendizajes previos (VAP) y las experiencias que ya se han desarrollado. La teoría de Fishbein y Azjen sobre actitudes, permite analizar los factores para incluir poblaciones no tradicionales en itinerarios profesionalizantes. [...]
This study analyzes university institutions' attitudes in La Paz, Bolivia towards VAP processes, and the experiences that have already been developed. Fishbein and Azjen's theory on attitudes allows us to analyze the factors for including non-traditional populations in professionalizing itineraries. [...]

2020 - 10.46498/reduipb.v24i3.1293
Revista Educare, Vol. 24 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2020) , p. 111-137  
2.
11 p, 534.5 KB Prácticas de liderazgo de los directores noveles para la inclusión educativa / Leiva Guerrero, María Verónica (Pontificia Universidad Católica Del Valparaiso) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Guerra San Martín, Sebastían (Pontificia Universidad Católica Del Valparaiso)
Este artículo se enmarca en una investigación mayor, proyecto Fondecyt que refiere a cómo los directores que están ejerciendo el cargo por primera vez dan respuesta a las necesidades derivadas de la inclusión educativa en sus centros escolares. [...]
This article is part of a larger investigation, project, and refers to inclusive leadership practices in novel principals, in terms of what they do, why and which purpose they have for implementing these practices. [...]

2019 - 10.17811/RIFIE.48.3.2019.291-300
Aula Abierta, Vol. 48 Núm. 3 (september 2019) , p. 291-299  
3.
32 p, 1.2 MB Release of targeted protein nanoparticles from functional bacterial amyloids : A death star-like approach / Unzueta Elorza, Ugutz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Céspedes, María Virtudes (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sala, Rita (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Álamo, Patricia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sánchez Chardi, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Microscòpia) ; Pesarrodona Roches, Mireia (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Sánchez, Laura (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Cano-Garrido, Olivia (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Villaverde Corrales, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Vázquez Gómez, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Mangues, Ramon (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Seras-Franzoso, Joaquín (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí")
Sustained release of drug delivery systems (DDS) has the capacity to increase cancer treatment efficiency in terms of drug dosage reduction and subsequent decrease of deleterious side effects. In this regard, many biomaterials are being investigated but none offers morphometric and functional plasticity and versatility comparable to protein-based nanoparticles (pNPs). [...]
2018 - 10.1016/j.jconrel.2018.04.004
Journal of Controlled Release, Vol. 279 (June 2018) , p. 29-39  
4.
30 p, 1.4 MB Surface-bound gradient deposition of protein nanoparticles for cell motility studies / Tatkiewicz, Witold I. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Seras-Franzoso, Joaquín (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; García Fruitós, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Vázquez Gómez, Esther (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Kyvik, A.R. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Guasch, Judith (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Villaverde Corrales, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Veciana i Miró, Jaume (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Ratera Bastardas, Imma (CIBER de Bioingeniería. Biomateriales y Nanomedicina (CIBER-BBN))
A versatile evaporation-assisted methodology based on the coffee-drop effect is described to deposit nanoparticles on surfaces, obtaining for the first time patterned gradients of protein nanoparticles (pNPs) by using a simple custom-made device. [...]
2018 - 10.1021/acsami.8b06821
ACS applied materials & interfaces, Vol. 10, issue 30 (Aug. 2018) , p. 25779-25786  
5.
10 p, 1.3 MB Title : insoluble proteins catch heterologous soluble proteins into inclusion bodies by intermolecular interaction of aggregating peptides / Carratalá, Jose Vicente (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Cisneros, Andrés (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Hellman, Elijah (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Villaverde Corrales, Antonio (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Ferrer Miralles, Neus (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia
Protein aggregation is a biological event observed in expression systems in which the recombinant protein is produced under stressful conditions surpassing the homeostasis of the protein quality control system. [...]
2021 - 10.1186/s12934-021-01524-3
Microbial cell factories, Vol. 20 (February 2021)  
6.
16 p, 3.6 MB In Vivo Bactericidal Efficacy of GWH1 Antimicrobial Peptide Displayed on Protein Nanoparticles, a Potential Alternative to Antibiotics / Carratalá, José Vicente (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Brouillette, Eric (Université de Sherbrooke. Département de Biologie) ; Serna, Naroa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Sánchez Chardi, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Microscòpia) ; Sanchez, Julieta M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Villaverde Corrales, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Arís i Giralt, Anna (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. Departament de Producció de Remugants) ; García Fruitós, Elena (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. Departament de Producció de Remugants) ; Ferrer Miralles, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Malouin, François (Université de Sherbrooke. Département de Biologie)
Oligomerization of antimicrobial peptides into nanosized supramolecular complexes produced in biological systems (inclusion bodies and self-assembling nanoparticles) seems an appealing alternative to conventional antibiotics. [...]
2020 - 10.3390/pharmaceutics12121217
Pharmaceutics, Vol. 12, Num. 12 (December 2020) , art. 1217  
7.
15 p, 374.3 KB Inclusión y grupos en situación de vulnerabilidad : orientaciones para repensar el rol de las universidades / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las universidades iberoamericanas, en las últimas décadas, experimentan cambios profundos que han obligado, en muchos casos, a reestructurar sus funciones y servicios. Entre estas demandas, el logro de la dimensión social evidencia el imperativo de repensar el rol de las universidades como organizaciones inclusivas, que puedan ofrecer una respuesta pertinente y relevante a la inclusión de colectivos tradicionalmente excluidos de este espacio educativo. [...]
Ibero-American Universities are going through profound changes that have forced them, in many cases, to restructure their functions and services. The achievement of the social dimension adds on top of all the described purposes, the need to redefine the universities structures to offer an appropriate response to inclusion of disadvantages groups, usually excluded from this educational area. [...]

2016
Sinéctica, Núm. 46 (2016) , p. 1-15  
8.
15 p, 172.9 KB Análisis de actitudes y autoeficacia percibida del profesorado ante la educación inclusiva / Collado-Sanchis, Alba (Universitat de València) ; Tárraga Mínguez, Raúl (Universitat de València. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Lacruz-Pérez, Irene (Universitat de València) ; Sanz-Cervera, Pilar (Universitat de València)
La formación y la actitud del profesorado ante la inclusión educativa es un aspecto clave que debe ser estudiado teniendo en cuenta la elevada heterogeneidad de alumnado que actualmente se encuentra escolarizado en las aulas ordinarias. [...]
La formació i l'actitud del professorat davant la inclusió educativa és un aspecte clau que ha de ser estudiat tenint en compte l'elevada heterogeneïtat d'alumnat que actualment es troba escolaritzat a les aules ordinàries. [...]
Teachers' training and attitudes towards inclusive education are key aspects that merit attention given the large heterogeneity of students currently enrolled in mainstream classes. The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards the inclusion of students with specific educational needs in different educational stages, in addition to the perceived level of self-efficacy of the teachers themselves. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1117
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 509-523 (Temas de investigación)  
9.
32 p, 2.1 MB High-throughput cell motility studies on surface-bound protein nanoparticles with diverse structural and compositional characteristics / Tatkiewicz, Witold I. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Seras-Franzoso, Joaquín (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; García Fruitós, Elena (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Vázquez Gómez, Esther (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Kyvik, Adriana R. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Ventosa, Nora (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Guasch, Judith (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Villaverde Corrales, Antonio (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Veciana i Miró, Jaume (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Ratera Bastardas, Imma (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia
Eighty areas with different structural and compositional characteristics made of bacterial inclusion bodies formed by the fibroblast growth factor (FGF-IBs) were simultaneously patterned on a glass surface with an evaporation-assisted method that relies on the coffee-drop effect. [...]
2019 - 10.1021/acsbiomaterials.9b01085
ACS biomaterials science & engineering, Vol. 5, Issue 10 (October 2019) , p. 5470-5480  
10.
62 p, 1.5 MB Bacterial inclusion bodies are industrially exploitable amyloids / De Marco, Ario (University of Nova Gorica. Laboratory for Environmental and Life Sciences (Slovenia)) ; Ferrer Miralles, Neus (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; García Fruitós, Elena (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. Torre Marimon) ; Mitraki, Anna (University of Crete. Department of Materials Science and Technology (Greece)) ; Peternel, Spela (Lupinica (Slovenia)) ; Rinas, Ursula (Leibniz University of Hannover. Technical Chemistry and Life Science (Germany)) ; Trujillo-Roldán, Mauricio A. (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Investigaciones Biomédicas. Departamento de Biología Molecular y Biotecnología (México)) ; Valdez-Cruz, Norma A. (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Investigaciones Biomédicas. Departamento de Biología Molecular y Biotecnología (México)) ; Vázquez Gómez, Esther (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Villaverde Corrales, Antonio (Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia
Understanding the structure, functionalities and biology of functional amyloids is an issue of emerging interest. Inclusion bodies, namely protein clusters formed in recombinant bacteria during protein production processes, have emerged as unanticipated, highly tunable models for the scrutiny of the physiology and architecture of functional amyloids. [...]
2019 - 10.1093/femsre/fuy038
FEMS Microbiology Reviews, Vol. 43, Issue 1 (January 2019) , p. 53-72
7 documentos

Artículos : Encontrados 107 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 4 registros  
1.
6 p, 1.1 MB A Novel Production Workflow and Toolset for Opera Co-creation Towards Enhanced Societal Inclusion of People / Zorrilla, Mikel (Basque Research and Technology Alliance. Department of Digital Media, Vicomtech Foundation) ; Masneri, Stefano (Basque Research and Technology Alliance. Department of Digital Media, Vicomtech Foundation) ; Dominguez, Ana (Basque Research and Technology Alliance. Department of Digital Media, Vicomtech Foundation) ; Tamayo, Iñigo (Basque Research and Technology Alliance. Department of Digital Media, Vicomtech Foundation) ; Simiscuka, Anderson Augusto (Dublin City University. Performance Engineering Laboratory) ; Röggla, Thomas (Centrum Wiskunde & Informatica. Distribute and Interactive System) ; Cesar, Pablo (Centrum Wiskunde & Informatica. Distribute and Interactive System) ; Muntean, Gabriel-Miro (Dublin City University. Performance Engineering Laboratory)
Opera uses all the visual and performing arts tocreate extraordinary worlds of passion and sensibility. It is rightly recognised as a great achievement of European culture. And yet a form that once inspired social and artistic revolutions is often seen as the staid preserve of the elite. [...]
2020 (TRACTION: Opera co-creation for a social transformation)
NEM Summit, 2020  
2.
6 p, 124.8 KB Service-learning to reflect on gender in universities and schools and boost women's presence in ICT / Vergés Bosch, Núria ; Freude, Leon ; Camps Calvet, Clara ; International Conference of Education, Research and Innovation (12a : 2019 : Sevilla, Andalusia)
Service-Learning (APS), as a teaching methodology, is being increasingly implemented in our universities. However, there has been little research into its potential for a sociology committed to gender transformation and feminisms. [...]
2019
ICERI2019 Proceedings, 2019, p. 957-962  
3.
17 p, 224.8 KB El rol de la Inclusión Comunicativa en el potencial de desarrollo : análisis comparativo del litoral Mediterráneo y la cuenca del río Paraguay / Montoya Vilar, Norminanda (LAICOM) ; Rodríguez Bravo, Ángel (LAICOM) ; Mas Manchón, Lluís (LAICOM) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
En esta comunicación el LAICOM (Laboratorio de Análisis Instrumental de la Comunicación de la UAB) analiza la situación de inclusión-exclusión comunicativa a la que están sometidas dos comunidades de pescadores bien distantes una de otra, pero con problemas similares: una situada en Corumbá, MS, en la Cuenca del Río Paraguay y otra situada en Vilanova i la Geltrú, en el Litoral Mediterráneo, Catalunya, España. [...]
2009
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 32è : 2009  
4.
7 p, 31.3 KB CLIL education policies in Catalonia: looking for collective empowerment through school autonomy / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
In this article we analyse education policies for language learning in Catalonia, within the European organisational framework. We present educational plans for Catalan schools, developed for empowering foreign language learning to increase academic success, focusing on how social and democratic participation can be built through plurilingualism and integrated language learning approaches (CLIL), as well as through international mobility and eLearning.
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 324-330  

Libros y colecciones Encontrados 7 registros  
1.
332 p, 2.7 MB Políticas y prácticas para la equidad en la educación superior / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Palmeros y Ávila, Guadalupe, coord.
Las aportaciones que componen esta publicación se enmarcan en el Proyecto europeo ORACLE: "Observatorio Reginal de Calidad de la Equidad de la Educacion Superior en Latinoamérica", coordinado desde el Equipo de Desarrollo Organizacional de la Universidad Autónoma de Barcelona y en el que participan activamente más de 35 instituciones universitarias de ámbito Europeo y Latinoamericano. [...]
Madrid : Wolters Kluwer, 2018  
2.
15 p, 120.9 KB El Método Abierto de Coordinación y la participación en política local / Caramé, Àlex (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Camprubí, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Fundación Luis Vives, 2010 (Cuaderno europeo ; 8)
Debates fundamentales en el marco de la Inclusión Social en España, 2010, p. 47-59  
3.
16 p, 143.4 KB Política social, estado del bienestar y modelos de protección / Adelantado Gimeno, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Començaré aquest article fent un petit recorregut conceptual a través del significat de la igualtat, la pobresa i la inclusió social fins arribar a la cohesió per veure l'evolució semàntica, entre altres, que s'ha produït i com s'acabarà posant de moda aquest nou concepte de cohesió social. [...]
The article starts with a conceptual approximation to the uses and meaning of the terms equality, poverty, social inclusion and social cohesion in order to explore the semantic evolution of the latter term and how it has become much-used and fashionable in social policy. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya, Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, 2010 (Inclusió social ; 2)
Polítiques d'inclusió social: recull dels continguts del Seminari permanent de formació i treball en xarxa, anys 2007 i 2008, realitzat en el marc del Programa per al desenvolupament de plans locals d'inclusió social del Departament d'Acció Social i Ciutadania, 2010, p. 33-48  
4.
60 p, 362.9 KB Social Inclusion and Participatory Democracy : from the conceptual discussion to local action / Canal i Oliveras, Ramon
This editing is the result of a study prepared by the Institut de Govern i Polítiques Publiques (IGOP) of the Autonomous University of Barcelona (UAB) at the request of the Committee on Social Inclusion, Participatory Democracy and Human Rights. [...]
Bellaterra : United Cities and Local Governments (UCLG), 2010  
5.
232 p, 2.5 MB Tendencias en políticas educativas sobre derechos humanos e inclusión. Implicaciones en la gestión de las instituciones iberoamericanas de educación superior / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Suárez, Cecilia Inés, coord. ; Alonso Jiménez, María Teresa ; López Soligo, Marina Ancona ; Arce González, Consuelo ; Barrales Villegas, Adoración ; Brito Delgado, Juana María ; Bizelli, José Luis ; Bañol Pérez, Carolina ; Bolaños Prado, Elena ; Chevalier, Carolina ; Coeto Calcáneo, Irma Alejandra ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Donoso Díaz, Sebastián ; Garzón Castrillón, Ana ; González Rubio, Janeth ; Guerrero Rodríguez, Lilia Esther ; Leiva G. María Verónica ; Lopes Reis, Márcia ; Moya Padilla, Nereyda E. ; Musselli, Sharon ; Neto e Matos, Rui Manuel ; Nossar, Karina ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Palmeros Ávila, Guadalupe ; Reyes A., Daniel ; Román Medina, Luciano ; Sánchez Díaz, Sebastián ; Sandoval Manríquez, Mario ; Sarasola, Marcos ; Scaffo, Sonia ; Serentil Rubio, Josep ; Suárez Díaz, Guadalupe ; Tafur Puente, Rosa ; Terreros Barrios, Nicolasa ; Tejera, Andrea ; Vázquez, María Inés
Santiago de Chile : Santillana, 2017 (Informes ; 9)  
6.
156 p, 2.7 MB Good Practices for equity and inclusion in Higher Education / Dovigo, Fabio coord. (University of Bergamo) ; Casanova, Laura coord. (University of Bergamo) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pupponen, Hannu (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Bergamo) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romitâ (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Maurariu, Câtâlina (University of Bucharest) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol, United Kingdom)
Inclusion in education: a) is understood to concern a far wider range of learners vulnerable to exclusion than those identified as having disabilities or special educational needs; b) involves a curriculum for all that considers academic and social learning; curriculum goals and implementation should reflect this dual focus; c) is a process and not a state; educators will always need to move their work forward to enable the learning and participation of all learners.
Bergamo Università di Bergamo 2017 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 6)  
7.
61 p, 7.4 MB Higher Education in Finland, Italy, Portugal, Romania, Spain, and UK. A brief overview / Dovigo, Fabio, ed. (University of Bergamo) ; Kinnunen, Hanna (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Jyväskylä) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiţă (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Murariu, Cătălina (University of Bucharest) ; Castro, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol)
Bergamo Department of Human and Social Sciences, University of Bergamo 2016 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 4)  

Documentos de investigación Encontrados 18 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
32 p, 1.6 MB La mala educación : narrativas del Banco Mundial desde un enfoque léxico-relacional / Garcia, Gonzalo ; Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A través de diferentes marcos estratégicos, el Banco Mundial ha generado un grupo de recomendaciones sobre políticas educativas que, analizados por medio de técnicas cualitativas, resultan de sesgo neoliberal y constantes a lo largo del tiempo. [...]
A través de diferents marcs estratègics, el Banc Mundial ha generat un conjunt de recomanacions sobre polítiques educatives que, analitzades per mitjà de tècniques qualitatives, resulten ser de biaix neoliberal i constants al llarg del temps. [...]

2020
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1120]  
2.
64 p, 2.2 MB La cooperativa com a eina d'inclusió de dones privades de llibertat i alliberades del sistema penitenciari català / Segués Peña, Elisa ; García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El treball final de postgrau LA COOPERATIVA COM A EINA D'INLUSIÓ DE DONES PRIVADES DE LLIBERTAT I ALLIBERADES DEL SISTEMA PENITENCIARI CATALÀ, vol donar resposta a la pregunta de si les cooperatives en l'àmbit penitenciari poden ser una eina útil per millorar les possibilitats d'inserció laboral i qualitat de la vida de les dones que estan o han estat privades de llibertat a les presons catalanes. [...]
El trabajo LA COOPERATIVA COMO HERRAMIENTA DE INCLUSIÓN DE MUJERES PRIVADAS DE LIBERTAD Y LIBERADAS DEL SISTEMA PENITENCIARIO CATALÁN, pretende dar respuesta a la pregunta de si las cooperativas son una herramienta útil para mejorar las posibilidades de inserción laboral y calidad de vida de las mujeres internas en las cárceles catalanas. [...]
The final postgraduate project PRISONER-BASED CO-OPERATIVES AS A REHABILITATION TOOL FOR WOMEN FROM THE CATALAN PENITENTIARY SYSTEM aims to answer the question of whether co-operatives in the penitentiary field can be a useful tool to improve the possibilities of employment and quality of life of women who are or have been deprived of their liberty in Catalan prisons. [...]

2020
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
3.
28 p, 188.4 KB De la perifèria a la comunitat : el suport dels professionals en els centres ocupacionals / Domènech Pellejà, Blanca ; Soler Torramilans, Joana ; Tarrés Vallespi, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Els centres ocupacionals que atenen a les persones amb discapacitat intel·lectual s'estan transformant amb la intenció d'apropar-se a la comunitat, procurant la inclusió social del col·lectiu a través d'una planificació centrada en la persona. [...]
Los centros ocupacionales que atienden a las personas con discapacidad intelectual están transformándose con la intención de aproximarse a la comunidad, procurando la inclusión social del colectivo mediante una planificación centrada en la persona. [...]
The occupational centres that attend to people with intellectual disabilities are being transformed with the intention of approaching the community, seeking the social inclusion of the group through a planning focused on the individual. [...]

2020
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documentos
4.
51 p, 1.6 MB LA BRETXA DIGITAL DE GÈNERE A ESPANYA : una nova forma d'exclusió social de segle XXI / Ibáñez García, Natalia ; Solana Solana, Antonio Miguel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present treball posa de manifest les transformacions que s'han produït en la societat, especialment l'espanyola, amb l'entrada de les noves tecnologies a la nostra vida quotidiana. La inclusió de manera desigual a la Societat de la Informació ha provocat la formació de diverses Bretxes Digitals al llarg dels anys, originant una nova forma d'exclusió social al segle XXI. [...]
El presente trabajo pone de manifiesto las transformaciones que se han producido en la sociedad, especialmente la española, con la entrada de las nuevas tecnologías a nuestra vida cotidiana. La inclusión de forma desigual a la Sociedad de la Información ha provocado la formación de diversas Brechas Digitales a lo largo de los años, originando una nueva forma de exclusión social en el siglo XXI. [...]
This project aims to explain the transformations that have been produced in society, especially in Spain, with the introduction of new technologies into daily life. The unequal inclusion in Information Society has created various digital divides over the years, which have produced a new form of social exclusion in the 21st century. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Humanitats [1139]  
5.
20 p, 994.9 KB Quality Plan / Orienta4EYL
This document represents the Quality Plan of the Orienta4YEL Project. The aim of this document is to describe the process that allows to guarantee the general quality of the project outputs and outcomes, ensuring the high-quality implementation of the project and the main results.
2019  
6.
35 p, 1.7 MB Project handbook / Orienta4EYL
The purpose of this document is to provide guidance to Project Managers (Action Coordinators) of Orienta4YEL projects and their teams about how to conduct their project and comply with needs as defined by the Orienta4YEL programme execution framework.
2019  
7.
46 p, 1.0 MB Summary report. Quantitative Analysis / Orienta4EYL
The purpose of this document is to provide a summary of the quantitative data that were collected through a questionnaire addressed to young people and educators between June and November 2019 by the Orienta4YEL partners. [...]
2020  
8.
70 p, 867.0 KB Una mirada regional sobre las políticas de inclusión en la Educación Superior / Seminario Latinoamericano de Políticas de Inclusión y Tutoría (1r: 2018 : Buenos Aires, Argentina) ; Facultad Regional Buenos Aires ; Universidad Tecnológica Nacional
Buenos Aires, 2018
Seminario Latinoamericano de Políticas de Inclusión y Tutoría (SELPIT). Buenos Aires (Argentina), 1r : 2018  
9.
4 p, 679.1 KB Glossary / Orienta4EYL
This document presents the keywords and concepts used in the framework of the project.
Bellaterra, 2019
5 documentos
10.
104 p, 14.1 MB Feminismo y LGTB+ en "Sailor Moon" : género e inclusión en un producto cultural japonés / Albaladejo Pérez, Marina ; Lozano Mendez, Artur, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present treball ofereix una anàlisi de gènere i inclusió de l'obra Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) de Takeuchi Naoko. S'estudia aquest producte cultural japonès des d'una perspectiva feminista, partint de la hipòtesis que l'obra va ser subversiva dins del món del manga, anime, i del gènere mahō shōjo del shōjo manga, en introduir la presencia d'elements feministes, personatges del col·lectiu LGTB+ i una diversitat amorosa i familiar que es distancia dels patrons hegemònics. [...]
El presente trabajo ofrece un análisis de género e inclusión de la obra Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) de Takeuchi Naoko. Se estudia este producto cultural japonés desde una perspectiva feminista, partiendo de la hipótesis que la obra fue subversiva dentro del mundo del manga, anime, y del género mahō shōjo del shōjo manga, al introducir la presencia de elementos feministas, personajes del colectivo LGTB+ y una diversidad amorosa y familiar que se distancia de los patrones hegemónicos. [...]
This essay offers a gender and inclusion analysis of the work Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) by Takeuchi Naoko. This Japanese cultural product is studied from a feminist perspective, based on the hypothesis that the work was subversive within the world of manga, anime, and of the mahō shōjo genre of shōjo manga, introducing feminist elements, LGBT+ collective characters and a diversity in love and family roles that differs from the hegemonic patterns. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  

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