1.
|
3.1 MB |
La inclusió d'alumnes amb necessitats específiques de suport : percepció docent de les pràctiques educatives a educació infantil, primària i secundària
/
Centellas Comellas, Albert ;
Jurado de los Santos, Pedro, dir.
La inclusió educativa és un dels reptes actuals en els centres educatius. Per tant, aquest estudi es base en l'anàlisi de les pràctiques que els docents porten a terme en els centres educatius d'infantil, primària i secundària i com aquestes influeixen en l'atenció a l'alumnat analitzant la pròpia percepció de les estratègies portades a terme. [...] La inclusión educativa es uno de los retos actuales en los centros educativos. Por tanto, este estudio se basa en el análisis de las prácticas que los docentes llevan a cabo en los centros educativos de infantil, primaria y secundaria y cómo éstas influyen en la atención al alumnado analizando la propia percepción de las estrategias llevadas a cabo. [...] Educational inclusion is one of the current challenges in schools. Therefore, this study is based on the analysis of the practices that teachers carry out in children's, primary and secondary schools and how these influence attention to students by analyzing the own perception of the strategies carried out Currently, educational centers are in the process of changes, these entail reflection, coordination, among others. [...]
2023
|
|
2.
|
3.7 MB |
Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools
/
Li, Dandan ;
Badia Martín, M. del Mar, dir. ;
Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...] Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...] Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]
2023
|
|
3.
|
98 p, 8.4 MB |
VoiceS. Integrated competences for European Teachers. Giving voice(s) to culture, identity and diversity in school networking
/
Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Villanueva Margalef, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
The needs and demands of the knowledge society, the introduction of the information technologies to the everydaylife as well as the globalisation of the labour market, have affected the nature and meaning of the learning and teaching processes and brought the need to guarantee to everybody the achievement of new key competences for their personal and social development. [...] In a world that is becoming increasingly globalized, the voice of European Teachers needs to ring out loud and clear. European Teacher Competences and European Key Competences for Lifelong Learning are crucial for teachers, teacher trainers and researchers as key players in the future education of our children and European citizens. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ; Voices of European Teachers, 2015
|
|
4.
|
55 p, 1.1 MB |
From Policies to Practices. Intercultural Education in Schools in Barcelona
/
Rodriguez i Moner, Helena ;
Levatino, Antonina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El punt de partida d'aquest projecte és l'existència i la creixent prevalença d'una societat culturalment i ètnicament diversa, que requereix, entre altres coses, un enfocament educatiu adequat. Dins el marc legislatiu, l'educació intercultural és reconeguda com el model pedagògic més adequat per promoure la inclusió, la convivència i la cohesió social. [...] El punto de partida de este trabajo es la existencia y creciente prevalencia de una sociedad cultural y étnicamente diversa, lo que requiere, entre otras cosas, de una respuesta educativa adecuada. En el marco legislativo, la educación intercultural es reconocida como el modelo pedagógico más adecuado para promover la inclusión, la convivencia y la cohesión social. [...] The starting point of this project is the existence and growing prevalence of a culturally and ethnically diverse society, which requires, among other things, an appropriate educational approach. Within the legislative framework, intercultural education is recognized as the pedagogical model best suited to promote inclusion, coexistence, and social cohesion. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
5.
|
|
6.
|
27 p, 609.1 KB |
Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers
/
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Gaber, Slavko (University of Ljubljana) ;
Tasner, Veronika (University of Ljubljana) ;
Kos, Ziva (University of Ljubljana) ;
Šušterič, Nika (University of Ljubljana) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documentos
|
|
7.
|
46 p, 1.3 MB |
Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar
/
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Gaber, Slavko (University of Ljubljana) ;
Tasner, Veronika (University of Ljubljana) ;
Kos, Ziva (University of Ljubljana) ;
Šušterič, Nika (University of Ljubljana) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documentos
|
|
8.
|
104 p, 2.3 MB |
Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion
/
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Trzeciak, Asia (Amsterdam University of Applied Sciences) ;
Gaber, Slavko (University of Ljubljana) ;
Tasner, Veronika (University of Ljubljana) ;
Kos, Ziva (University of Ljubljana) ;
Šušterič, Nika (University of Ljubljana) ;
Stingu, Mihaela (University of Bucharest) ;
Marin, Elena (University of Bucharest) ;
Iftimescu, Simona (University of Bucharest) ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala)
The purpose of the Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion is to familiarize teachers and other educational stakeholders with the evidence-informed practice approach and to support them to develop the necessary skills and knowledge to facilitate them work in diverse schools' settings.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2022
5 documentos
|
|
9.
|
6.6 MB |
La docencia compartida. Una herramienta para facilitar el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje
/
Triana Teherán, Edwin José ;
Armengol Asparó, Carme, dir.
La present Tesi Doctoral té el propòsit de donar a conèixer la docència compartida com una metodologia que facilita el progrés en els processos d'ensenyament-aprenentatge. El professorat necessita formar-se de manera permanent per a donar resposta ràpida a les diverses circumstàncies que es detecten a l'aula, com són els problemes d'aprenentatge, la falta d'habilitats socials, els diferents nivells d'assimilació, i principalment la diversitat. [...] La presente Tesis Doctoral tiene el propósito de dar a conocer la docencia compartida como una metodología que facilita el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje. El profesorado necesita formarse de manera permanente para dar respuesta rápida a las diversas circunstancias que se detectan en el aula, como son los problemas de aprendizaje, la falta de habilidades sociales, los diferentes niveles de asimilación, y principalmente la diversidad. [...] The purpose of this doctoral thesis is familiarising with co-teaching as a methodology that facilitates progress in the teaching-learning processes. Teachers need permanent training to respond quickly to the various circumstances that are detected in the classroom, for example, learning problems, lack of social skills, different levels of assimilation, and above all, diversity. [...]
2022
|
|
10.
|
8.3 MB |
La atención a la diversidad en las Escuelas de Cultura y Difusión Artística de Chile
/
Villarroel Raimilla, Cony Fernanda ;
Muñoz Moreno, José Luis, 1980-, dir.
A Xile, les darreres reformes educatives han posat en evidència un avanç significatiu en la promoció de la inclusió educativa amb el propòsit de garantir el dret a l'accés, la permanència i l'egrés de totes les persones al Sistema Educatiu. [...] En Chile, las últimas reformas educativas han puesto en evidencia un significativo avance en la promoción de la inclusión educativa con el propósito de garantizar el derecho al acceso, la permanencia y el egreso de todas las personas al Sistema Educativo. [...] In Chile, the latest educational reforms have evidenced a significant advance in the promotion of educational inclusion with the purpose of guaranteeing the right of access, permanence and graduation of all people to the Educational System. [...]
2022
|
|