1.
|
26 p, 1.6 MB |
e·Chinese Tools : el Pan Gu de los recursos digitales para el aprendizaje y la enseñanza del chino como lengua extranjera
/
Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Paoliello, Antonio (Università degli Studi di Milano-Bicocca. Dipartimento di Scienze Umane per la Formazione "R. Massa")
El uso de las tecnologías está cada vez más presente en todos los ámbitos de la vida y, por lo tanto, también lo está en el estudio de la lengua china. El empleo de herramientas digitales no solo facilita la enseñanza y el aprendizaje de esta lengua, sino que incluso en ciertos contextos está sustituyendo los modelos tradicionales de enseñanza-aprendizaje. [...] Nowadays the use of technologies is deeply embedded in the teaching and learning of foreign languages. Therefore, students and teachers are compelled to continuously update their digital skills. Moreover, the need for online teaching has been spurred by the COVID pandemics, which has posed new challenges in this regard. [...]
2022
Sinología hispánica, Vol. 14 Núm. 1 (2022) , p. 53-78
|
|
2.
|
13 p, 728.6 KB |
A Method to Compare the Delivery of Psychiatric Care for People with Treatment-Resistant Schizophrenia
/
Alonso-Solís, Anna (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ;
Ochoa, Susana (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ;
Grasa, Eva (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ;
Rubinstein, Katya (Tel-Aviv University, Tel Aviv, Israel) ;
Caspi, Asaf (Tel-Aviv University, Tel Aviv, Israel) ;
Farkas, Kinga (Semmelweis University, Budapest, Hungary) ;
Unoka, Zsolt (Semmelweis University, Budapest, Hungary) ;
Usall, Judith (Parc Sanitari Sant Joan de Déu, 08830 Sant Boi Llobregat) ;
Huerta-Ramos, Elena (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ;
Isohanni, Matti (Oulu University Hospital (Finlàndia)) ;
Seppälä, Jussi (Psychiatric and Substance Use Services, Lappeenranta, Finland) ;
Reixach, Elisenda (Fundació TIC Salut Social) ;
Berdun, Jesus (Fundació TIC Salut Social) ;
Corripio, Iluminada (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
Introduction: Community services are gaining ground when it comes to attention to patients with psychiatric diseases. Regarding patients with treatment-resistant schizophrenia (TRS), the use of information and communication technology (ICT) could help to shift the focus from hospital-centered attention to community services. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17207527
International journal of environmental research and public health, Vol. 17 (october 2020)
|
|
3.
|
13 p, 243.5 KB |
Trabajo docente en equipo en evaluación formativa : redes de trabajo y trabajo en red en educación física
/
Capllonch Bujosa, Marta (Universitat de Barcelona) ;
Camerino i Foguet, Oleguer (Universitat de Lleida) ;
Buscà Donet, Francesc (Universitat de Barcelona) ;
Martín Horcajo, Montse (Universitat de Vic) ;
Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de las principales características de la docencia universitaria actual es la necesidad de vincularla a la innovación y a la investigación, y a la vez, que ésta sea el resultado de un trabajo colaborativo entre docentes preocupados tanto por una docencia de calidad, como por una implicación cada vez más exhaustiva del alumnado en su propio proceso educativo. [...] One of the main characteristics of current university teaching methodology is the necessity to link it with innovation and research. In addition it is necessary for the teaching methodology to be a result of collaborative work between lecturers, who are as pre-occupied with the quality of the teaching as well as increasing the inclusion of students in their own process of learning. [...]
2008
Revista Fuentes, Núm. 8 (2008) , p. 176-188
|
|
4.
|
|
5.
|
14 p, 284.9 KB |
An inquiry-oriented approach for making the best use of ICT in the classroom
/
Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Many decades after the introduction of ICTs into science classrooms, there are still many unanswered questions about the impact technology has in students' learning. This article addresses the general question: "What ICTs are the most useful, and how can they contribute to better learning in the science classroom?" We conceive ICTs as tools that can enhance particular learning situations or environments, and in this sense, this article elaborates on the most appropriate technologies for particular learning environments and discusses in what order, and with what purpose, these technologies should be used. [...]
2010
eLearning papers, Núm. 20 (2010) , p. 1-14
|
|
6.
|
|
7.
|
12 p, 1.1 MB |
TIC el microscopio de la historia. La visualización de lo invisible en el yacimiento de la Roca dels Bous (Camarasa, Lleida)
/
Vega Bolívar, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria)
La aplicación y el uso de las nuevas tecnologías en el proceso de musealización de yacimientos arqueológicos es un recurso cada vez más utilizado dentro de la programación de los proyectos museográficos. [...] L'aplicació i l'ús de les noves tecnologies al procés de musealització de jaciments arqueològics és un recurs cada cop més utilitzat dins de la programació dels projectes museogràfics. En aquest article, s'hi realitza un repàs breu al que engloba i comporta el terme noves tecnologies i la diversitat de recursos que poden ajudar a generar. [...] The use and implementation of innovative technologies in the process of archaeological sites musealization is a resource increasingly used within the planning of museographical projects. This paper presents a brief review about what forms and entails the term innovative technologies and the diversity of resources which can be generated through them. [...]
2013 - 10.5565/rev/tda.7
Treballs d'arqueologia, Núm. 19 (2013) , p. 93-103
|
|
8.
|
|
9.
|
12 p, 1.3 MB |
El blog como herramienta didáctica en el área de la educación física
/
Ros Martínez de Lahidalga, Iker (Universidad del País Vasco) ;
Castillo Alvira, Daniel
La relevancia de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) está tomando un papel muy destacado en ámbitos educativos que hasta el momento no habían incorporado su uso, como es el caso de las clases de educación física. [...] The relevance of Information Technology and Communication (ICT) is taking a major role in educational environments that until now had not implemented its use, such as in physical education classes. This paper made an exhaustive search of existing resources in the network and 205 blogs from the area were selected and analyzed the characteristics of them by using a descriptive analysis of the variables studied (authoring; tools and resources used to create the blog; analysis of their content; educational level to which they are directed; origin and frequency of blogs updating; number of visits and students participation). [...]
2012
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 24 (desembre 2012) , p. 1-12
|
|
10.
|
10 p, 135.4 KB |
"Te escuchas aquí al lado": Usos de las tecnologías de la información y la comunicación en contextos migratorios transnacionales
/
Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen
En este texto presento un breve resumen de mi trabajo de tesis doctoral, cuyo propósito ha sido indagar en el papel que las tecnologías de la información y la comunicación tienen en el establecimiento de vínculos transnacionales. [...] In this work I offer a brief overview of my doctoral thesis research, which is aimed at analyze the role of Information and Communication Technologies in the development of transnational bonds. On the basis of a data production device consisting of in-depth interviews, I have identified technological uses, presences, and appropriations through which transnational migrants manage to communicate and relate across distance, as well as the effects, dynamics and practices that characterize their transnational way of life. [...]
2010 - 10.5565/rev/athenead/v0n19.787
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 19 (novembre 2010) , p. 239-248
|
|