Resultats globals: 5 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
14 p, 1009.6 KB The usage, quality and relevance of information and communications technologies in patients with chronic urticaria : A UCARE study / Maurer, Marcus (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Weller, Karsten (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Magerl, Markus (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Maurer, Rasmus Robin (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Vanegas, Emanuel (Respiralab Research Group (Equador)) ; Felix, Miguel (Respiralab Research Group (Equador)) ; Cherrez, Annia (University Medical Center Rostock) ; Mata, Valeria L. (Respiralab Research Group (Equador)) ; Kasperska-Zajac, Alicja (Medical University of Silesia) ; Sikora, Agnieszka (Medical University of Silesia) ; Fomina, Daria (I.M. Sechenov First Moscow State Medical University) ; Kovalkova, Elena (Clinical City Hospital (Russia)) ; Godse, Kiran (Patil University School of Medicine and Hospital) ; Rao, Nimmagadda Dheeraj (Patil University School of Medicine and Hospital) ; Khoshkhui, Maryam (Mashhad University of Medical Sciences) ; Rastgoo, Sahar (Mashhad University of Medical Sciences) ; Criado, Roberta Fachini Jardim (Faculdade de Medicina do ABC) ; Abuzakouk, Mohamed (Cleveland Clinic Abu Dhabi) ; Grandon, Deepa (Cleveland Clinic Abu Dhabi) ; van Doorn, Martijn (Erasmus MC (Holanda)) ; Valle, Solange Olliveira Rodrigues (Hospital Universitário Clementino Fraga Filho (Brasil)) ; De Souza Lima, Eduardo Magalhães (Juiz de Fora) ; Thomsen, Simon Francis (University of Copenhagen) ; Ramón, German D. (Instituto de Alergia e Inmunología del Sur (Argentina)) ; Matos Benavides, Edgar E. (Instituto Nacional del Niño (Perú)) ; Bauer, Andrea (University Hospital Carl Gustav Carus) ; Giménez-Arnau, Ana M.. 1961- (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Kocatürk, Emek (Koç University School of Medicine (Turquia)) ; Guillet, Carole (University Hospital Zurich (Suïssa)) ; Ignacio Larco, Jose (Clinica San Felipe (Perú)) ; Zhao, Zuo-Tao (Peking University First Hospital) ; Makris, Michael (University General Hospital Attikon (Haidari, Grècia)) ; Ritchie, Carla (Hospital Italiano de Buenos Aires (Argentina)) ; Xepapadaki, Paraskevi (National and Kapodistrian University of Athens) ; Ensina, Luis Felipe (Federal University of São Paulo) ; Cherrez, Sofia (Respiralab Research Group (Equador)) ; Cherrez-Ojeda, Ivan (Respiralab Research Group (Equador)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Chronic urticaria (CU) is characterized by itchy recurrent wheals, angioedema, or both for 6 weeks or longer. CU can greatly impact patients' physical and emotional quality of life. Patients with chronic conditions are increasingly seeking information from information and communications technologies (ICTs) to manage their health. [...]
2020 - 10.1016/j.waojou.2020.100475
The World Allergy Organization Journal, Vol. 13 (october 2020)  
2.
23 p, 761.7 KB Esto necesito y así lo soluciono : necesidades y herramientas de estudiantes y profesionales de la traducción y la interpretación frente al reto multilingüe digital / Briales, Isabel (Universidad Pablo de Olavide) ; Alonso, Elisa (Universidad Pablo de Olavide) ; Filsinger, Gustavo (Universidad Pablo de Olavide)
La revolución global digital, unida a los desafíos de la actual sociedad multilingüe, perfila un escenario lleno de retos para la formación de una ciudadanía competente. Diversas disciplinas, entre ellas la traducción, llevan décadas investigando sobre el multilingüismo, la adquisición de la segundas lenguas y las competencias digitales, por lo que existe abundante bibliografía y pruebas sobre la competencia traductora, que incorpora no solo la capacidad de comunicarse en varias lenguas, sino, también, subcompetencias instrumentales (tecnológicas). [...]
La revolució global digital, juntament amb els reptes de la societat multilingüe actual, plantegen un escenari ple de grans reptes per a la formació d'una ciutadania competent. En diverses disciplines, com ara els estudis de traducció, ja fa dècades que s'investiga sobre el multilingüisme, l'adquisició d'una segona llengua i les competències digitals, per això ja hi ha molta literatura i certituds sobre la competència traductora, que no tan sols inclou la capacitat de comunicar-se en diverses llengües, sinó també subcompetències instrumentals (tecnològiques). [...]
The global digital revolution, along with the demands of the current multilingual society, sketch out a scenario full of challenges for the sake of training competent citizens. From different disciplines' perspectives, such as Translation Studies, it has been researched into multilingualism, second language acquisition and digital skills throughout decades, though there are significant literature and evidence on the translation competence, which incorporates not only the capacity of communicating in several languages, but also instrumental (technological) subcompetences. [...]

2018 - 10.5565/rev/tradumatica.197
Tradumàtica, Núm. 16 (2018) , p. 1-23 (Tradumàtica oberta)  
3.
15 p, 181.2 KB Relaciones entre aprendizaje, cognición y tecnologías en la construcción del e-portafolio / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rifà Valls, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los autores de este artículo forman parte del Grupo de Interés de Carpetas de Aprendizaje en Educación Superior (GI-CAES) de la Unidad de Innovación Docente en la Educación Superior (IDES) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]
The authors of this article are part of the E-portfolios in Higher Education Interest Group (Grupo de Interés de Carpetas de Aprendizaje en Educación Superior; GI-CAES) of the Unit of Educational Innovation in Higher Education (IDES) of the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]

2009 - 10.4995/redu.2009.6250
REDU : revista de docencia universitaria, Monográfico VIII (2009) , p. 1-15  
4.
37 p, 1.6 MB La libertad de información frente a internet / Capodiferro Cubero, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
El objetivo de este trabajo es confrontar la caracterización constitucional y jurisprudencial de la libertad de información con la realidad de su ejercicio a través de Internet, donde no es posible aplicar directamente las soluciones que el Ordenamiento ha ido construyendo para la comunicación por medios analógicos, ya que ésta se basa en la intervención preponderante de los medios de comunicación como canalizadores de la información y moduladores de la opinión pública, otorgando una mínima capacidad de intervención al ciudadano, que esencialmente venía ocupando una posición pasiva. [...]
The aim of this paper is to compare the constitutional and jurisprudential characterization of the freedom of information with the reality of its exercise in the Internet, where the classic legal solutions cannot be implemented directly because they are designed for an analogical communication developed by media, which used to work as the only channels of information and modulators of public opinion, putting citizens in a passive position with a minimum capacity to act. [...]

2017
Revista de derecho político, Núm. 100 (9-12 2017) , p. 701-737  
5.
15 p, 748.0 KB Una experiencia de formación de futuros profesores en la utilización de las TIC en aulas bilingües / García Zamora, Eduardo ; Fernández Rodríguez, Eduardo
La utilización de las TIC es una necesidad en nuestras aulas de primaria y secundaria. Este hecho debe llevar a una formación en las mismas a los futuros maestros de educación primaria. Este artículo expone una experiencia realizada en aulas bilingües de educación primaria por parte de alumnos de la Escuela Universitaria de Educación de Soria, basándonos en los resultados desprendidos de las visiones y percepciones de los protagonistas del proceso de enseñanza-aprendizaje. [...]
The use of the new technologies is a latent and necessary reality in our classrooms of primary and secondary. This fact must be reflected in an awareness on the part of the future Primary school teachers. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 29 (Septiembre 2014) , p. 1-11 (Articles)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.