Resultados globales: 51 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 45 registros
Libros y colecciones, Encontrados 3 registros
Documentos de investigación, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 45 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
8 p, 253.9 KB Underlying dimensions in attitude towards technology in a sample of Spanish, German and Indian women / Vall-llovera, Montse (Universitat Oberta de Catalunya) ; Merma-Linares, Camila (Universitat Rovira i Virgili) ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Gil-Juárez, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background: The underrepresentation of women in the field of technol-ogy, their progressive disappearance from scientific and technological careers, as well as women's disaffection towards technology continues to prevail despite efforts that are being made. [...]
Antecedentes: La infrarrepresentación de las mujeres en el ámbito tecno-lógico, su desaparición progresiva de las carreras científicas y tecnológicas, así como la desafección hacia la tecnología por parte de las mujeres sigue prevaleciendo a pesar de los esfuerzos que se vienen realizando. [...]

2021 - 10.1344/ANPSIC2021.51.7
Anuario de psicología, Vol. 51 Núm. 2 (2021) , p. 60-67  
2.
15 p, 221.5 KB Aprendizaje autodirigido y entornos personales de aprendizaje de estudiantes universitarios de Costa Rica / García-Martínez, José Antonio (Universidad Nacional (Costa Rica)) ; Fallas-Vargas, Manuel Arturo (Universidad Nacional. (Costa Rica))
La rápida aparición de nuevas tecnologías y el acceso cada vez más globalizado a internet promueven el uso masivo de las TIC. Al respecto, la construcción y el desarrollo de los entornos personales de aprendizaje (PLE) facilitan las habilidades requeridas para autodirigir el proceso de adquisición de conocimientos. [...]
La ràpida aparició de les noves tecnologies i l'accés cada cop més globalitzat a internet promouen l'ús massiu de les TIC. Respecte a aquesta qüestió, la construcció i el desenvolupament dels entorns personals d'aprenentatge (EPA) faciliten les habilitats requerides per autodirigir el procés d'adquisició de coneixements. [...]
The rapid emergence of new technologies and increasingly widespread access to the internet promote the massive use of ICT. Thus, building and developing personal learning environments (PLEs) provides the skills required to self-direct the learning process. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1520
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 373-387 (Monográfico)  
3.
14 p, 1.5 MB Journalism that tells the future : possibilities and journalistic scenarios for augmented reality / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Romero-Rodríguez, Luis M. (Universidad Rey Juan Carlos) ; Moncada, Andrés ; Alencar Dornelles, Mariana
The Gartner Hype Cycle for Emerging Technologies highlights "augmented human technologies" as one of their emerging trends, while the Future Today Institute alludes to the potential of extended reality (digitally manipulated environments encompassing virtual and augmented reality) for the development of new applications with great informative value. [...]
El Gartner hype cycle for emerging technologies destaca las "tecnologías humanas aumentadas" como una de las ten-dencias emergentes; mientras que el Future Today Institute alude al potencial de la realidad extendida (entornos mani-pulados digitalmente que abarca la realidad virtual y aumentada) para el desarrollo de nuevas aplicaciones de gran valor informativo. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.nov.02
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 6 (2020) , e290602  
4.
14 p, 1009.6 KB The usage, quality and relevance of information and communications technologies in patients with chronic urticaria : A UCARE study / Maurer, Marcus (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Weller, Karsten (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Magerl, Markus (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Maurer, Rasmus Robin (Charité - Universitätsmedizin Berlin) ; Vanegas, Emanuel (Respiralab Research Group (Equador)) ; Felix, Miguel (Respiralab Research Group (Equador)) ; Cherrez, Annia (University Medical Center Rostock) ; Mata, Valeria L. (Respiralab Research Group (Equador)) ; Kasperska-Zajac, Alicja (Medical University of Silesia) ; Sikora, Agnieszka (Medical University of Silesia) ; Fomina, Daria (I.M. Sechenov First Moscow State Medical University) ; Kovalkova, Elena (Clinical City Hospital (Russia)) ; Godse, Kiran (Patil University School of Medicine and Hospital) ; Rao, Nimmagadda Dheeraj (Patil University School of Medicine and Hospital) ; Khoshkhui, Maryam (Mashhad University of Medical Sciences) ; Rastgoo, Sahar (Mashhad University of Medical Sciences) ; Criado, Roberta Fachini Jardim (Faculdade de Medicina do ABC) ; Abuzakouk, Mohamed (Cleveland Clinic Abu Dhabi) ; Grandon, Deepa (Cleveland Clinic Abu Dhabi) ; van Doorn, Martijn (Erasmus MC (Holanda)) ; Valle, Solange Olliveira Rodrigues (Hospital Universitário Clementino Fraga Filho (Brasil)) ; De Souza Lima, Eduardo Magalhães (Juiz de Fora) ; Thomsen, Simon Francis (University of Copenhagen) ; Ramón, German D. (Instituto de Alergia e Inmunología del Sur (Argentina)) ; Matos Benavides, Edgar E. (Instituto Nacional del Niño (Perú)) ; Bauer, Andrea (University Hospital Carl Gustav Carus) ; Giménez-Arnau, Ana M.. 1961- (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Kocatürk, Emek (Koç University School of Medicine (Turquia)) ; Guillet, Carole (University Hospital Zurich (Suïssa)) ; Ignacio Larco, Jose (Clinica San Felipe (Perú)) ; Zhao, Zuo-Tao (Peking University First Hospital) ; Makris, Michael (University General Hospital Attikon (Haidari, Grècia)) ; Ritchie, Carla (Hospital Italiano de Buenos Aires (Argentina)) ; Xepapadaki, Paraskevi (National and Kapodistrian University of Athens) ; Ensina, Luis Felipe (Federal University of São Paulo) ; Cherrez, Sofia (Respiralab Research Group (Equador)) ; Cherrez-Ojeda, Ivan (Respiralab Research Group (Equador)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Chronic urticaria (CU) is characterized by itchy recurrent wheals, angioedema, or both for 6 weeks or longer. CU can greatly impact patients' physical and emotional quality of life. Patients with chronic conditions are increasingly seeking information from information and communications technologies (ICTs) to manage their health. [...]
2020 - 10.1016/j.waojou.2020.100475
The World Allergy Organization Journal, Vol. 13 (october 2020)  
5.
24 p, 1.1 MB Strain-gradient effects in nanoscale-engineered magnetoelectric materials / Nicolenco, Aliona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; de h-Óra, Muireann (University of Cambridge. Department of Materials Science and Metallurgy) ; Driscoll, Judith (University of Cambridge. Department of Materials Science and Metallurgy) ; Sort Viñas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
Understanding strain gradient phenomena is of paramount importance in diverse areas of condensed matter physics. This effect is responsible for flexoelectricity in dielectric materials, and it plays a crucial role in the mechanical behavior of nanoscale-sized specimens. [...]
2021 - 10.1063/5.0037421
APL materials, Vol 9 (2021) , art. 020903
2 documentos
6.
16 p, 264.9 KB Competencias docentes en el uso y aplicación de las Tic en San Juan Girón (Colombia) / Hernández Camelo, Glenn Elmer (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada)
El estudio hace parte de una investigación doctoral sobre un modelo de formación de profesorado para abordar el proceso de enseñanza mediante la tecnología educativa, en el cual se pretende establecer el porcentaje de docentes del Municipio de San Juan Girón (Colombia) con competencias en tecnologías de información y comunicación y cuántos de éstos las aplican en el aula. [...]
The study is part of a doctoral research on a model of teacher training to address approach the teaching process by educational technology, which aims to establish the percentage of teachers in the municipality of San Juan Giron (Colombia) with technology skills information and communication and how many of them apply them in the classroom. [...]

2016 - 10.19044/esj.2016.v12n13p51
European scientific journal, Vol. 12, núm. 13 (2016) , p. 51-66  
7.
14 p, 1.6 MB E-learning de las asignaturas del ámbito matemático-estadístico en las universidades españolas : oportunidades, retos, estado actual y tendencias / Steegman, Cristina (Universitat Oberta de Catalunya) ; Huertas, M. Antònia (Universitat Oberta de Catalunya) ; Juan, Ángel A. (Universitat Oberta de Catalunya) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En la primera parte de este artículo se tratan los aspectos clave del e-learning de las asignaturas universitarias de carácter matemático-estadístico. En concreto, el artículo discute los principales beneficios que las diferentes tecnologías -entornos on-line de aprendizaje y software especializado- proporcionan a estudiantes, profesores y universidades implicadas en la docencia de este tipo de asignaturas, así como los retos y dificultades a los que se ve expuesto cada uno de estos agentes del sistema universitario. [...]
The first part of this article deals with key aspects of e-learning in mathematics and statistics studies at universities. It discusses the main benefits the different technologies - online learning environments and specialised software - for students, lecturers and universities giving these subjects, as well as the challenges and the difficulties these groups face. [...]

2008 - 10.7238/rusc.v5i2.329
RUSC (Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento), Vol. 5, Num. 2 (2008)  
8.
16 p, 1014.0 KB Usos y abusos de las TIC en los adolescents / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Las horas que un adolescente le dedica a las Tecnologías de la Información y la Comunicación han aumentado en los últimos años, así como la posibilidad de hacerlo sin supervisión. Los adolescentes utilizan las TIC en diferentes ámbitos de su vida: la escuela, el hogar o las relaciones sociales, tanto para realizar tareas relacionadas con los deberes académicos como para el ocio y diversión individual o con los amigos. [...]
Over the last years, the time that an adolescent spends with Information and Communication Technologies (ICT) has increased, as well as the possibility to do it without any kind of supervision. Adolescents use ICT in different ways in their every-day life: At school, at home or on the street, not only to do their homework but also to entertain themselves individually or with their friends. [...]

2018 - 10.6018/rie.36.1.284001
Revista de Investigación Educativa (RIE), Vol. 36, núm. 1 (enero 2018) , p. 125-140  
9.
23 p, 761.7 KB Esto necesito y así lo soluciono : necesidades y herramientas de estudiantes y profesionales de la traducción y la interpretación frente al reto multilingüe digital / Briales, Isabel (Universidad Pablo de Olavide) ; Alonso, Elisa (Universidad Pablo de Olavide) ; Filsinger, Gustavo (Universidad Pablo de Olavide)
La revolución global digital, unida a los desafíos de la actual sociedad multilingüe, perfila un escenario lleno de retos para la formación de una ciudadanía competente. Diversas disciplinas, entre ellas la traducción, llevan décadas investigando sobre el multilingüismo, la adquisición de la segundas lenguas y las competencias digitales, por lo que existe abundante bibliografía y pruebas sobre la competencia traductora, que incorpora no solo la capacidad de comunicarse en varias lenguas, sino, también, subcompetencias instrumentales (tecnológicas). [...]
La revolució global digital, juntament amb els reptes de la societat multilingüe actual, plantegen un escenari ple de grans reptes per a la formació d'una ciutadania competent. En diverses disciplines, com ara els estudis de traducció, ja fa dècades que s'investiga sobre el multilingüisme, l'adquisició d'una segona llengua i les competències digitals, per això ja hi ha molta literatura i certituds sobre la competència traductora, que no tan sols inclou la capacitat de comunicar-se en diverses llengües, sinó també subcompetències instrumentals (tecnològiques). [...]
The global digital revolution, along with the demands of the current multilingual society, sketch out a scenario full of challenges for the sake of training competent citizens. From different disciplines' perspectives, such as Translation Studies, it has been researched into multilingualism, second language acquisition and digital skills throughout decades, though there are significant literature and evidence on the translation competence, which incorporates not only the capacity of communicating in several languages, but also instrumental (technological) subcompetences. [...]

2018 - 10.5565/rev/tradumatica.197
Tradumàtica, Núm. 16 (2018) , p. 1-23 (Tradumàtica oberta)  
10.
15 p, 181.2 KB Relaciones entre aprendizaje, cognición y tecnologías en la construcción del e-portafolio / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rifà Valls, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los autores de este artículo forman parte del Grupo de Interés de Carpetas de Aprendizaje en Educación Superior (GI-CAES) de la Unidad de Innovación Docente en la Educación Superior (IDES) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]
The authors of this article are part of the E-portfolios in Higher Education Interest Group (Grupo de Interés de Carpetas de Aprendizaje en Educación Superior; GI-CAES) of the Unit of Educational Innovation in Higher Education (IDES) of the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]

2009 - 10.4995/redu.2009.6250
REDU : revista de docencia universitaria, Monográfico VIII (2009) , p. 1-15  

Artículos : Encontrados 45 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 3 registros  
1.
14 p, 1007.0 KB Tecnologia : la imatge de la tecnologia als Jocs Olímpics de Barcelona'92 / Bertrán, Josep, 1958- ; Centre d'Estudis Olímpics
Josep Bertran entén l'ús de les tecnologies en els Jocs de Barcelona'92 no només com un instrument sinó com un element imprescindible que va aportar valor a l'esdeveniment.
Josep Bertran entiende el uso de las tecnologías en los Juegos de Barcelona'92 no sólo como un instrumento sino también como un elemento imprescindible que aportó valor al evento.
Josep Bertran understands the technologies use in the Barcelona'92 Games not just as an instrument but also as an essential element that provide value to the event.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 260-266
3 documentos
2.
23 p, 1.9 MB Tecnologia : Barcelona'92, les estratègies de la tecnologia / López, Jordi ; Pastor, Ferran ; Centre d'Estudis Olímpics
Ferran Pastor i Jordi López analitzen les tecnologies que van participar en la realització dels Jocs, des de la informàtica fins les telecomunicacions.
Ferran Pastor y Jordi López analizan las tecnologías que participaron en la realización de los Juegos, des de la informática hasta las telecomunicaciones.
Ferran Pastor and Jordi López analyze the technologies that took part in the execution of the Games, from IT to telecommunications.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 244-259
3 documentos
3.
27 p, 613.4 KB Les claus de l'èxit, deu anys després : la tecnologia en els Jocs Olímpics / Pastor, Ferran ; López, Jordi ; Centre d'Estudis Olímpics
Ferran Pastor analitza l'evolució de les tecnologies de la informació i la comunicació. L'autor ens recorda que els Jocs Olímpics de Barcelona van ser els últims Jocs sense Internet i, malgrat això, ens assegura que la gestió de la informació va ser eficient i exitosa.
Ferran Pastor analiza la evolución de las tecnologías de la información y la comunicación. El autor nos recuerda que los Juegos Olímpicos de Barcelona fueron los últimos Juegos sin Internet y, a pesar de eso, nos asegura que la gestión de la información fue eficiente y exitosa.
Ferran Pastor analyses the evolution of information and communication technologies. The author reminds readers of the fact that the Barcelona Olympic Games were the last Games without the Internet; in spite of that, they assert that information management was very effective and successful.

Barcelona : Centre d'Estudis Olímpics, Editorial Planeta S.A., Ajuntament de Barcelona, 2002
Barcelona : l'herència dels Jocs (1992-2002), 2002, p. 321-341  

Documentos de investigación Encontrados 3 registros  
1.
44 p, 832.9 KB L'ús de Linguee com a font d'informació del traductor / Mateos Sabaté, Anna ; Cid-Leal, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present treball pretén avaluar el diccionari Linguee, un recurs bastant nou que ha guanyat popularitat entre els traductors professionals en poc temps. Presentaré totes les seves característiques i analitzaré els resultats que proporciona i de quines fonts provenen. [...]
Este trabajo pretende evaluar el diccionario Linguee, un recurso bastante nuevo que ha ganado popularidad entre los traductores profesionales en poco tiempo. Presentaré todas sus características y analizaré los resultados que proporciona y de que fuentes provienen. [...]
The present work aims to evaluate Linguee dictionary, which is a new source that has gained popularity among professional translàtors in a few years. In order to carry out the analysis, I will compare Linguee with other four sources: a bilingual dictionary (Oxford), a specific economic dictionary (Diccionario de economia, finanzas y empresa = Dictionary of economics, finance and business, an encyclopedia (Wikipedia) and VIAF (Virtual International Authority File). [...]

2016
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
2.
58 p, 788.3 KB La traducció de manuals de congressos (anglès-català) : el cas del Gartner Symposium/ITxpo 2014 Barcelona / Bouhaya Aboufadel, Ramon ; Cid-Leal, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present treball pretén ser una ajuda a tots aquells traductors que hagin de traduir un manual de congressos, de característiques similars al de l'empresa Gartner, que és l'objecte d'anàlisi en les següents pàgines. [...]
El presente trabajo pretende ser una ayuda a todos aquellos traductores que tengan que traducir un manual de congresos, de características similares al de la empresa Gartner, que es el objecto de análisis en las siguientes páginas. [...]
The present work aims to be a help to all those translators that ever have to translate a handbook with characteristics similar to the one of Gartner, Inc. , that in this case is being analyzed. The present work aims to be a help to all those translators that ever have to translate a handbook with characteristics similar to the one of Gartner, Inc. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
3.
14 p, 965.6 KB Desenvolupament i integració d'un sistema PUSH / Ballarà Madrid, Eloi ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El descobriment del Cloud, la ràpida evolució de tecnologies per amortitzar-lo i l'augment de l'ús dels smartphones, ha provocat la creació de multitud de serveis i eines que han esdevingut de molta utilitat. [...]
El descubrimiento del Cloud, la rápida evolución de las tecnologías para amortizarlo y el aumento del uso de smartphones, ha provocado la creación de multitud de servicios y herramientas que han sido de gran utilidad. [...]
The discovery of the Cloud, the fast evolution of the technologies in order to use it and the increase of the smartphone users, has caused the creation of new services and very useful tools. One of this innovative services is the Push notification service. [...]

2015-02-13
Enginyeria Informàtica [958]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.