Results overview: Found 12 records in 0.03 seconds.
Articles, 5 records found
Research literature, 6 records found
Personal and institutional archives, 1 records found
Articles 5 records found  
1.
20 p, 283.7 KB Quotative Inversion in Peninsular Portuguese and Spanish, and in English / Matos, Gabriela (Universidade de Lisboa (FLUL/CLUL). Centro de Linguística)
Els parentètics de citació es caracteritzen per presentar un complement elidit i, en funció de la llengua, per poder invertir el subjecte. Aquest article dóna prou evidència a favor de la idea que la citació no s'origina com a part del complement del parentètic. [...]
Quotative parenthetical clauses exhibit a complement gap and, depending on the language, display obligatory or optional subject inversion. This paper presents exhaustive evidence that the quote does not originate as the complement of the parenthetical. [...]

2013 - 10.5565/rev/catjl.86
Catalan journal of linguistics, Vol. 12 (2013) , p. 111-130  
2.
38 p, 191.1 KB Focalization and Word Order in Old Italo-Romance / Cruschina, Silvio (University of Manchester. School of Languages, Linguistics and Cultures)
This paper sets out a comparison between modern and old Italo-Romance varieties with the aim of understanding the mechanisms that characterize the syntactic operations associated with the information structure of the sentence, as well as identifying their triggering factors. [...]
En aquest article es comparen varietats d'italo-romànic modern i antic amb l'objectiu d'entendre els mecanismes que caracteritzen les operacions sintàctiques associades amb l'estructura informativa de la frase, així com identificar els factors que les desencadenen. [...]

2011 - 10.5565/rev/catjl.34
Catalan journal of linguistics, Vol. 10, Núm. (2011) , p. 95-132  
3.
24 p, 137.0 KB The interaction of syntactic change and information status effects in the change from OV to VO in English / Taylor, Ann (University of York. Department of Language and Linguistic Science) ; Pintzuk, Susan (University of York. Department of Language and Linguistic Science)
It is well known that the position of constituents in a clause is influenced by information structure: the cross-linguistic generalization is that given information frequently comes early in the clause and new information is placed towards the end. [...]
És ben conegut que la posició dels constituents en una frase és influenciada per l'estructura informativa: la generalització interlingüística és que la informació donada sovint apareix abans dins la frase i la informació nova es col·loca cap al final. [...]

2011 - 10.5565/rev/catjl.61
Catalan journal of linguistics, Vol. 10, Núm. (2011) , p. 71-94  
4.
16.4 KB Información televisiva durante la crisis del Prestige : análisis de contenido de los noticiarios de TVE1, TV3, Antena 3 y Telecinco / Vicente Mariño, Miguel
El naufragio y hundimiento del Prestige en noviembre de 2002 provocó una de las mayores catástrofes ecológicas de la historia española y sus consecuencias ambientales, económicas y sociales tuvieron un calado incuestionable, sobre el que todavía queda mucho por investigar. [...]
2005 - 10.5565/rev/athenead/v1n8.253
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 8 (2005) p. 444-447  
5.
20 p, 127.4 KB El Primado del relato / Borrat, Héctor
Comprender(interpretativamente) y explicar(causalmente) apuntan a la manera primera y principal de dar cuenta de la temporalidad: narrándola. Son, como narrar,verbos de uso generalizado que -conjugados de maneras cultivadas o silvestres- comparten los periodistas con los actores de la interacción noticiable, con sus fuentes de información y con los lectores de sus textos publicados o emitidos. [...]
Understanding(interpretatively) and explaining(causally) point to the first and principal way of accounting for temporality: narrating it. Like narrate,they are verbs of generalised use which -conjugated in cultivated or uncultivated ways- journalists share with the players of newsworthy interaction, with their sources of information and with the readers of their published or broascast opinions. [...]

2000
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 25 (2000) , p. 41-60  

Research literature 6 records found  
1.
69 p, 2.2 MB Info K : informació i emoció. Estudi de les emocions que provoquen les notícies en infants i adolescents / Blanché Xandri, Antoni ; Añaños, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Anàlisi sobre l'impacte emocional que tenen les notícies en els infants i adolescents d'entre 6 i 15 anys. A partir del programa infoK, l'informatiu infantil de la televisió pública de Catalunya, s'investiga si els més petits de la casa, més enllà de saber què passa al món, són capaços d'entendre les connotacions emocionals de les notícies o si, per contra, la moderació del llenguatge infantil -per evitar un xoc emocional excessiu- converteix les notícies en apàtiques.
Análisis sobre el impacto emocional que tienen las noticias en los niños y adolescentes de entre 6 y 15 años. Partiendo del programa InfoK, el informativo infantil de la televisión pública de Cataluña, se investiga si los más pequeños de la casa, más allá de saber qué pasa en el mundo, son capaces de entender las connotaciones emocionales de las noticias o si, por contra, la moderación del lenguaje infantil -para evitar un choque emocional excesivo- convierte las noticias en apáticas.
Analysis of the emotional impact that the news have in children and adolescents aged between 6 and 15 years. Using news broadcasted in infoK, the news for children's program on the public television of Catalonia, this study investigates whether the children, apart from being aware about what happens in the world, are able to understand the emotional connotations of the news or otherwise the language moderation -due to avoid excessive emotional shock- ends up with apathetic news.

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2.
107 p, 7.2 MB Estereotipos de género en los informativos de televisión : ¿existen unos patrones fijos en los profesionales que los presentan? / Teruel Centeno, Ana ; Añaños, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els informatius són un dels elements clau en un canal de televisió. Els professionals que s'encarreguen de conduir-los es converteixen, llavors, en representants de la cadena davant de l'audiència. [...]
Los informativos son uno de los elementos clave en un canal de televisión. Los profesionales que se encargan de conducirlos se convierten, entonces, en representantes de la cadena delante de la audiencia. [...]
TV news are one of the key elements in a TV channel. The professionals who are responsible for driving them turn then into channel references in front of the audience. Therefore, it is essential to observe whether there are some patterns in both presenters (men and women) that could be transmitted to viewers in the form of stereotypes. [...]

2016
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
3.
1 p, 1.4 MB Transgenic crops and food : an informative approach / Jorge Oliva, Marta ; Martínez, M. Carmen, (María Carmen), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Graduat o Graduada en Biotecnologia [815]  
4.
64 p, 2.4 MB Taller de creació d'un informatiu per a nens d'últim cicle de primària fet pels propis escolars / Fernández Urios, Eva Cristina ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La proposta d'aquest taller és introduir als alumnes d'últim cicle de primària als temes d'actualitat i el món del periodisme a través de la creació d'un informatiu audiovisual que més tard es difondrà mitjançant mitjans en línia. [...]
La propuesta de este taller es introducir a los alumnos de último ciclo de primaria a los temas de actualidad y el mundo del periodismo a través de la creación de un informativo audiovisual que más tarde se difundirá mediante medios en línea. [...]
The purpose of this workshop is to introduce last primary school stage students to the current affairs and the world of journalism through the creation of an audiovisual news programme that later will be disseminated through online media. [...]

2015
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
93 p, 4.5 MB La importància de l'alfabetització mediàtica en la interpretació de la informació : Estudi de cas amb els alumnes de batxillerat de l'IES Serra d'Irta / Barceló Cucala, Anna ; Niqui Espinosa, Jacint, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Actualment hi ha tanta informació que és fàcil ser víctima de manipulació informativa. Per detectar-la és important desenvolupar el pensament crític i l'alfabetització mediàtica és l'instrument ideal per fer-ho. [...]
A día de hoy hay tanta información que es facil ser víctima de manipulación informativa. Para detectarla es importante desarrollar el pensamiento crítico y la alfabetización mediática es el instrumento ideal para ello. [...]
Actually, there is so much information that it's easy to be a victim of informative manipulation. To detect manipulation, it's important to develop critical thinking and media literacy is the ideal instrument for this. [...]

2015
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
6.
66 p, 1.5 MB L'Info K, una eina de la televisió educativa : Estudi de l'agenda mediàtica de l'informatiu infantil / Vilardaga Mata, Maria ; Soriano Clemente, Jaume, 1965- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball descriu i comprèn el gènere informatiu especialitzat en nens a partir del cas empíric de l'Info K. La recerca es basa en un anàlisi de contingut sobre els assumptes que composen l'escaleta del programa i el posterior estudi avaluador del noticiari com a instrument de la televisió educativa. [...]
El presente trabajo describe y comprende el género informativo especializado en niños a partir del caso empírico del Info K. La investigación se basa en un análisis de contenido sobre los asuntos que componen la escaleta del programa y el posterior estudio evaluador del telediario como instrumento de la televisión educativa. [...]
The following work describes and comprises children's specialized news from the empirical case of Info K. The research is based on a content analysis on the issues that make up the program agenda and the subsequent evaluation study of the news as an instrument of educational television. [...]

2014
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  

Personal and institutional archives 1 records found  
1.
2 p, 1013.5 KB Records d'infantesa. Dos desconeguts / Alegre i Marcet, Josep
9 setembre 1992.  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.