1.
|
11 p, 677.7 KB |
Classroom Interaction and Language Learning in CLIL contexts
/
Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
This article provides a comprehensive overview of the key aspects of classroom interaction in L2 and CLIL contexts and its effects on students' academic and language development in such educational settings. [...] Aquest article presenta aspectes clau de la interacció a l'aula en contextos de L2 i AICLE, i dels seus efectes sobre el desenvolupament acadèmic i lingüístic dels estudiants. També té com a objectiu despertar la consciència del lector sobre el paper de la llengua i del discurs en l'ensenyament integrat del contingut i de la llengua estrangera a les aules AICLE. [...] Este artículo presenta aspectos clave de la interacción en el aula en contextos de L2 y AICLE, y de sus efectos sobre el desarrollo académico y lingüístico de los estudiantes. También tiene como objetivo despertar la conciencia del lector sobre el papel de la lengua y del discurso en la enseñanza integrada del contenido y de la lengua extranjera en las aulas AICLE. [...]
2018 - 10.5565/rev/clil.3
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 7-17 (Articles)
|
|
2.
|
|
3.
|
5 p, 188.3 KB |
Coaches' and referees' evaluation of the importance of the rules at the initiation stage of basketball
/
Vizcaíno, Celestina (Universidad de Huelva) ;
Almagro Torres, Bartolomé Jesus (Universidad de Huelva) ;
Rebollo González, José Antonio (Universidad de Huelva) ;
Sáenz-López Buñuel, Pedro (Universidad de Huelva)
The rules and regulations affect sport practice tactics and techniques. Therefore, for a player to eventually master the game of basketball, the player should also understand its internal logic. In this study, the opinions of coaches and referees about the rules that they believe to be most important when teaching basketball at the initiation stage were assessed, and an analysis of the differences between these two groups was done. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 293-297
|
|
4.
|
4 p, 135.5 KB |
Referees', coaches', and experts' opinions on the utilisation of the rules in the teaching-learning process of mini-basketball
/
Vizcaíno, Celestina (Universidad de Huelva) ;
Conde García, Cristina (Universidad de Huelva) ;
Sáenz-López Buñuel, Pedro (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ;
Rebollo González, José Antonio (Universidad de Huelva)
Rules affect the technical-tactical elements since they establish the limits on the players' actions in relation to the ball and the rest of the players. However, there are very few references that discuss this topic. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 289-292
|
|
5.
|
7 p, 257.9 KB |
Análisis del grado de diversión e intención de persistencia en jóvenes deportistas desde la perspectiva de la teoría de la autodeterminación
/
García Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura) ;
Sánchez-Miguel, Pedro Antonio (Universidad de Extremadura) ;
Leo Marcos, Francisco Miguel (Universidad de Extremadura) ;
Sánchez-Oliva, David (Universidad de Extremadura) ;
Amado Alonso, Diana (Universidad de Extremadura)
Through the Self-Determination Theory, this study aims to examine the relationship between self-determination levels and satisfaction with basic psychological needs with respect to enjoyment and the intention to persist shown in team sports. [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 7-13
|
|
6.
|
|
7.
|
15 p, 47.0 KB |
Motivación en jóvenes practicantes de lucha leonesa
/
López, Cesáreo ;
Márquez, Sara (Instituto Nacional de Educación Física de Castilla y León)
El propósito de nuestro estudio fue examinar los motivos para la participación de los jóvenes en la Lucha Leonesa. Ciento nueve jóvenes (84 chicos y 25 chicas), con edades comprendidas entre 7 y 16 años, respondieron al Cuestionario sobre Motivos de Participación («Participation Motivation Inventory») de Gill, Gross y Huddleton (1983). [...] The purpose of this study was to examine participation motives of youth practising «Lucha Leonesa». The sample comprised 109 youth (84 males and 25 females) between the ages of 7 and 16 years. Subjects responded to the «Participation Motivation Inventory» of Gill, Gross and Huddleton. [...]
2001
Revista de psicología del deporte, Vol. 10, Núm. 1 (2001) , p. 9-22
|
|
8.
|
5 p, 165.5 KB |
Relationship between the pedagogical variables of coaching a mini-basketball team
/
Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Parejo, Isabel (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Garcia-Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología)
This study arises from the importance of analyzing the coaching process and knowing how to coach in the first stages of sports initiation. The purpose of this study was to analyze how a basketball coach establishes teaching the game phases in youth categories, through the relationship between the pedagogical variables that define each of the coaching tasks. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 319-323
|
|
9.
|
16 p, 1.5 MB |
Combining Particle Filter and Population-based Metaheuristics for Visual Articulated Motion Tracking
/
Pantrigo, Juan José (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Ciencias de la Computación, Arquitectura de Computadores, Lenguajes y Sistemas Informáticos y Estadística e Investigación Operativa) ;
Sánchez, Ángel (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Ciencias de la Computación, Arquitectura de Computadores, Lenguajes y Sistemas Informáticos y Estadística e Investigación Operativa) ;
Gianikellis, Kostas (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ;
Montemayor, Antonio S. (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Ciencias de la Computación, Arquitectura de Computadores, Lenguajes y Sistemas Informáticos y Estadística e Investigación Operativa)
Visual tracking of articulated motion is a complex task with high computational costs. Because of the fact that articulated objects are usually represented as a set of linked limbs, tracking is performed with the support of a model. [...]
2005 - 10.5565/rev/elcvia.107
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 5 n. 3 (2005) p. 68-83
|
|