Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
22 p, 162.8 KB La geografia a la Universitat Autònoma de Barcelona : un projecte d'Enric Lluch (II) / Tulla i Pujol, Antoni F., 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Garcia-Ramon, Maria Dolores, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Estalella Boadella, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
S'ha complert mig segle d'ensenyament de la geografia a la UAB (de 1969 a 2019). Al present article se n'hi expliquen els primers vint anys, fins a completar el desenvolupament de la Llei de reforma universitària (LRU) a la nostra universitat, i s'hi dona a conèixer quin era l'equip acadèmic que va acompanyar Enric Lluch (1928-2012) en aquesta experiència. [...]
Se ha cumplido medio siglo de enseñanza de la geografía en la UAB (de 1969 a 2019). En el presente artículo se explican sus primeros veinte años hasta completar el desarrollo de la Ley de reforma universitaria (LRU) en nuestra universidad y se da a conocer cuál era el equipo académico que acompañó a Enric Lluch (1928-2012) en esta experiencia. [...]
Cinquante ans d'enseignement de la Géographie à l'UAB (1969 à 2019) viennent d'être célébrés. Les 20 premières années sont présentées, jusqu'à l'achèvement du développement de la loi sur la réforme de l'université (LRU) à l'UAB, ainsi que l'équipe académique qui a accompagné Enric Lluch (1928-2012) dans cette expérience. [...]
Geography has been taught at the Autonomous University of Barcelona (UAB) for 50 years (1969-2019). This paper explores the first 20 years of geography until the entry into force of the University Reform Law (LRU) at the UAB and the academic team that accompanied Enric Lluch (1928-2012) in this experience. [...]

2020 - 10.5565/rev/dag.611
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 1 (gener-abril 2020) , p. 3-23 (Contribucions especials)  
2.
42 p, 912.5 KB A análise de redes sociais no mundo lusófono : contributos para o conhecimento de uma comunidade científica em desenvolvimento / Varanda, Marta (ICS-UL (Portugal)) ; Rego, Raquel (SOCIUS/ISEG-UTL (Portugal)) ; Fontes, Breno (Universidade Federal de Pernambuco (Brasil)) ; Eichner, Klaus (Universität Hamburg)
Neste artigo visamos caraterizar um conjunto de investigadores da área das ciências sociais que se distinguem pela utilização da análise de redes sociais (ars) como perspetiva teórico-metodológica e que circunscrevemos à partilha da língua portuguesa. [...]
This article intends to characterize a group of social scientists we have distinguished by its use of social network analysis (SNA) as a theoretical and methodological perspective, and which we circumscribe to the lusophone's world. [...]

2012 - 10.5565/rev/redes.434
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 22, Junio 2012, p. 147-188
2 documents
3.
14 p, 200.9 KB I+D+I: Una perspectiva documental / Fuentes i Pujol, Ma. Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Biblioteconomia i Documentació) ; Arguimbau Vivó, Llorenç (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se pretende definir la investigación en sentido amplio y el concepto de sistema de Investigación, Desarrollo e Innovación (I+D+I), con la exposición de los principales indicadores y los sistemas de clasificación, así como las características principales, el ciclo de la producción y las vías para examinar la documentación científica y tecnológica con sus características más significativas y el papel que pueden jugar los documentalistas en todo este proceso.
In this article we try to define the research in a broad sense and the con-cept of Research System, Development and Innovation (R+D+I), with the explana-tion of the main indicators, the classification systems, also the main characteristics, the production cycle, and the track to examine the scientific and technological documents, their main characteristics and the role that the information professional could develop in this process.

2008
Anales de documentación, Núm. 11 (2008) , p. 43-56  
4.
8 p, 470.1 KB El desarrollo sostenible y el futuro de la enseñanza de las ciencias / Sáez, Mª J. ; Riquarts, K.
Although the idea of sustainable development came up in the first reports of the Club of Rome some twenty years ago, it was not taken into account by educationalists until the late eighties. The paper discusses two issues that have emerged from that of sustainable development: a) the operative consequences of this concept for citizens; b) the consequences for the educational system and curriculum. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4224
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 175-182  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.