Resultats globals: 41 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 21 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Articles 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 1.0 MB Contar la(s) historia(s) : innovación docente en materias de Historia de la Comunicación / Broullón-Lozano, Manuel A. (Universidad Complutense de Madrid)
Tanto estudiantes como docentes están demandando actividades innovadoras y aplicadas en los cursos universitarios, lo cual requiere explorar metodologías y buscar puntos de convergencia entre ellas, a pesar de las posibles diferencias. [...]
Students and teachers are demanding innovative or applied activities in higher education programs of study. This requires exploring new methodologies and detecting convergences between them, despite possible differences. [...]
Tant estudiants com docents demanen activitats innovadores i aplicades en els cursos universitaris, la qual cosa requereix explorar metodologies i buscar punts de convergència entre elles, malgrat les possibles diferències. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3267
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 19-34 (Articles)
2 documents
2.
22 p, 162.8 KB La geografia a la Universitat Autònoma de Barcelona : un projecte d'Enric Lluch (II) / Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Garcia Ramon, Maria Dolors, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Estalella Boadella, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
S'ha complert mig segle d'ensenyament de la geografia a la UAB (de 1969 a 2019). Al present article se n'hi expliquen els primers vint anys, fins a completar el desenvolupament de la Llei de reforma universitària (LRU) a la nostra universitat, i s'hi dona a conèixer quin era l'equip acadèmic que va acompanyar Enric Lluch (1928-2012) en aquesta experiència. [...]
Se ha cumplido medio siglo de enseñanza de la geografía en la UAB (de 1969 a 2019). En el presente artículo se explican sus primeros veinte años hasta completar el desarrollo de la Ley de reforma universitaria (LRU) en nuestra universidad y se da a conocer cuál era el equipo académico que acompañó a Enric Lluch (1928-2012) en esta experiencia. [...]
Cinquante ans d'enseignement de la Géographie à l'UAB (1969 à 2019) viennent d'être célébrés. Les 20 premières années sont présentées, jusqu'à l'achèvement du développement de la loi sur la réforme de l'université (LRU) à l'UAB, ainsi que l'équipe académique qui a accompagné Enric Lluch (1928-2012) dans cette expérience. [...]
Geography has been taught at the Autonomous University of Barcelona (UAB) for 50 years (1969-2019). This paper explores the first 20 years of geography until the entry into force of the University Reform Law (LRU) at the UAB and the academic team that accompanied Enric Lluch (1928-2012) in this experience. [...]

2020 - 10.5565/rev/dag.611
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 1 (gener-abril 2020) , p. 3-23 (Contribucions especials)  
3.
11 p, 531.1 KB Profesionales del futuro : la formación por competencias a través de la co-presentación / Graell Martín, Mariona (Universitat Internacional de Catalunya)
Este artículo presenta una experiencia práctica que permite desarrollar distintas competencias de la asignatura de aprendizaje de las lenguas y lectoescritura III en una sola actividad. En la Universidad Internacional de Catalunya la co-presentación propone a los estudiantes unificar distintos saberes para dar respuesta a un reto específico de materia: presentando, analizando y evaluando un trabajo elaborado por otro equipo de estudiantes. [...]
This article presents a practical experience that allows to develop different competences of the language learning and literacy III subject in a single activity. At the Universitat International de Catalunya, the co-presentation proposes students to unify different knowledge to respond to a specific subject matter challenge: presenting, analyzing and evaluating a work prepared by another team of students. [...]
Aquest article presenta una experiència pràctica que permet desenvolupar diferents competències de l'assignatura d'aprenentatge de les llengües i lectoescriptura III en una sola activitat. A la Universitat Internacional de Catalunya la co-presentació proposa als estudiants unificar diferents sabers per donar resposta a un repte específic de matèria: presentant, analitzant i avaluant un treball elaborat per un altre equip d'estudiants. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.39
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 45-55 (Innovation & Knowledge Transfer)  
4.
23 p, 364.7 KB Aprendizaje cooperativo basado en proyectos y entornos virtuales para la formación de futuros maestros / Navarro Soria, Ignasi (Universidad de Alicante) ; González Gómez, Carlota (Universidad de Alicante) ; López Monsalve, Begoña (Universidad de Alicante) ; Contreras Fontanillo, Aurora (Universidad de Alicante)
El presente estudio trata, mediante una serie de innovaciones en la práctica docente, el cómo mejorar la calidad del aprendizaje del alumnado del grado de magisterio, al tiempo que se trabajan habilidades necesarias para facilitar su crecimiento personal de cara al mundo laboral. [...]
Aquest estudi tracta, mitjançant una sèrie d'innovacions en la pràctica docent, la idea de com millorar la qualitat de l'aprenentatge de l'alumnat del grau de magisteri, alhora que s'hi treballen habilitats necessàries per facilitar el seu creixement personal de cara al món laboral. [...]
Through a series of innovations in teaching practice, this study examines how to improve the quality of learning among students enrolled in the teacher training degree through a series of innovations in teaching practice and the acquisition of skills to facilitate their personal growth with a view to the world of work. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.935
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 519-541 (Temas de investigación)  
5.
36 p, 2.8 MB La geografia a la Universitat Autònoma de Barcelona : un projecte d'Enric Lluch (I) / Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc), (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Garcia Ramon, Maria Dolors, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Estalella Boadella, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
S'ha complert mig segle d'ensenyament de la geografia a la UAB (de 1969 a 2019). Al present article se n'hi expliquen els primers vint anys, fins a completar el desenvolupament de la Llei de reforma universitària (LRU) a la nostra universitat, i s'hi dona a conèixer quin era l'equip acadèmic que va acompanyar Enric Lluch (1928-2012) en aquesta experiència. [...]
Se ha cumplido medio siglo de enseñanza de la geografía en la UAB (de 1969 a 2019). En el presente artículo se cuentan los primeros veinte años, hasta completar el desarrollo de la Ley de Reforma Universitaria (LRU) en nuestra universidad, y se da a conocer cuál era el equipo académico que acompañó a Enric Lluch (1928-2012) en esta experiencia. [...]
Cinquante ans d'enseignement de la Géographie à l'UAB (1969 à 2019) viennent d'être célébrés. Les 20 premières années sont présentées, jusqu'à l'achèvement du développement de la loi sur la réforme de l'université (LRU) à l'UAB, ainsi que l'équipe académique qui a accompagné Enric Lluch (1928-2012) dans cette expérience. [...]
Geography has been taught at the Autonomous University of Barcelona (UAB) for 50 years (1969-2019). This paper explores the first 20 years of geography until the entry into force of the University Reform Law (LRU) at the UAB and the academic team that accompanied Enric Lluch (1928-2012) in this experience. [...]

2019 - 10.5565/rev/dag.585
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 2 (maig-agost 2019) , p. 207-242 (Contribucions especials)  
6.
21 p, 376.0 KB Los trabajos de fin de grado (TFG) como innovación en el EEES : una propuesta de tarea colaborativa basada en la tutoría piramidal / Gómez Parra, María Elena (Universidad de Córdoba. Departamento de Filologías Inglesa y Alemana) ; Serrano Rodríguez, Rocío (Universidad de Córdoba) ; Amor Almedina, M.ª Isabel (Universidad de Córdoba) ; Huertas Abril, Cristina A. (Universidad de Córdoba)
El Espacio Europeo de Educación Superior y la implantación de las nuevas titulaciones han generado una serie de cambios en el sistema universitario español, entre los cuales encontramos la elaboración del trabajo de fin de grado como culminación del proceso formativo. [...]
L'Espai Europeu d'Educació Superior i la implantació de les noves titulacions han generat una sèrie de canvis en el sistema universitari espanyol, entre els quals trobem l'elaboració del treball de fi de grau com a culminació del procés formatiu. [...]
The European Higher Education Area and the implementation of the new degrees have resulted in a number of changes in the Spanish university system, among which is the Final Degree Project as the culmination of the training process. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.829
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 369-389 (Monográfico)  
7.
21 p, 629.9 KB Historias que transforman : narrativas en el aula / Aguirre García-Carpintero, Arecia (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Doménech Vidal, Ana (Universitat Jaume I)
El presente estudio se llevó a cabo en un centro de educación secundaria de Castellón, concretamente en el ciclo formativo de grado superior en integración social. Tras la elaboración y la edición del libro de historias de vida de mujeres migrantes, lesbianas y bisexuales (Equipo Encontrando Vidas, 2012), se diseñó una unidad didáctica utilizando las narraciones como recurso pedagógico en la asignatura de habilidades de autonomía personal y social. [...]
El present estudi es va dur a terme en un centre d'educació secundària de Castelló, concretament al cicle formatiu del grau superior d'integració social. Després d'haver elaborat i editat el llibre d'històries de vida de dones migrants, lesbianes i bisexuals (Equipo Encontrando Vidas, 2012), es va dissenyar una unitat didàctica emprant les narracions com a recurs pedagògic en l'assignatura d'habilitats d'autonomia personal i social. [...]
This study was conducted in a secondary school of Castellón, Spain; specifically in a higher vocational education and training course in social integration. Following the drafting and editing of a book of life stories of women, migrants, lesbians and bisexuals, a teaching unit was designed to use the stories as a teaching resource in the subject "Personal and Social Autonomy Skills". [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.916
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 123-143 (Monográfico)  
8.
12 p, 508.6 KB La innovación como competencia docente en la universidad : innovación orientada a la mejora de aprendizaje / Pagés, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Hernández, Carme (Universitat Pompeu Fabra) ; Abadía, Ana Rosa (Universidad de Zaragoza) ; Ubieto-Artur, Isabel (Universidad de Zaragoza) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Diaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jorba, Helga (Universitat de Barcelona)
En este trabajo valoramos la competencia de innovación docente del profesorado universitario como medio para mejorar la calidad de la docencia y conseguir un mejor aprendizaje de los estudiantes. Esta competencia es una de las seis definidas como relevantes, y considerada como una competencia significativa por el Grupo Interuniversitario de Formación Docente (GIFD), y por el grupo de expertos externos. [...]
This paper is an assessment of university professors' competency in innovation as a means to improve the quality of their teaching and enhance their students' learning process. This competency is one of the six that were identified as important and labelled as significant by the Grupo Interuniversitario de Formación Docente (GIFD) and the group of external experts. [...]
En aquest treball valorem la competència d'innovació docent del professorat universitari com a mitjà per a millorar la qualitat de la docència i aconseguir un millor aprenentatge dels estudiants. [...]

2016
Aloma, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 33-43  
9.
9 p, 397.7 KB El uso de blogs y wikis en la formación del traductor / García Santiago, María Dolores (Universidad de Granada. Departamento de Información y Comunicación)
Se describe el proyecto de innovación docente universitario consistente en el uso y aplicación de una wiki para la adquisición de competencias dentro de la formación y actualización del traductor. [...]
En l'article es descriu el projecte d'innovació docent universitari consistent en l'ús i aplicació d'una wiki per a l'adquisició de competències dins de la formació i actualització del traductor. [...]
This paper describes an innovative educational project at University. It lies in using and applying a wiki. The aim is to acquire competencies of translating studies. A questionnaire analized the learning level reached and the use habits of Web 2. [...]

2016 - 10.5565/rev/tradumatica.69
Tradumàtica, Núm. 14 (2016) , p. 147-155 (Tradumàtica oberta)  
10.
8 p, 553.7 KB Base de textos grecs : una eina per a l'estudi de la sintaxi / Gómez, Pilar (Universitat de Barcelona) ; Mestre, Francesca (Universitat de Barcelona) ; González Galera, Víctor (Universitat de Barcelona)
Presentació d'una base de textos grecs antics, d'accés lliure, creada pel Grup Consolidat d'Innovació-ELECTRA (Universitat de Barcelona) per il·lustrar categories de sintaxi nominal i oracional. Els textos grecs, ordenats segons un llistat de tags sintàctics per facilitar la cerca d'exemples d'una construcció sintàctica determinada, van acompanyats d'una traducció. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 85-92  

Articles : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
9 p, 2.5 MB History of veterinary science and innovations in teaching : a proposal from the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) / Gutiérrez García, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia. Àrea d'Història de la Ciència) ; Molero Mesa, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Pumarola i Batlle, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Martínez Vidal, Àlvar (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina. Unitat d'Història de la Medicina)
2006
Congreso Internacional de la Asociación Mundial de Historia de la Medicina Veterinaria (WAHVM) y XII Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria. León, 37è : 2006  
2.
20 p, 3.6 MB Unit for innovation in higher education teaching IDES / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Conferència impartida a la Universidad de Tübbingen (Alemània). Març de 2008.
2008
Innovation in EEES at Tübbingen University. Tübbingen University, Alemanya, : 2008  
3.
14 p, 810.2 KB Innovaciones y experiencias docentes : el papel de la didáctica universitaria / Huber, Günter L. (Universidad de Tübingen)
2011
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 3es : 2006  
4.
133.0 KB Participants a la III Jornada d'Innovació docent / Jornada de Campus d'Innovació Docent (3a : 2006)
Les jornades van tenir lloc el 20 de setembre de 2006.
Recull de diversos materials sobre les Jornades, posters, crèdits, llistat de participants, recursos virtuals. . . ).

2006  
5.
1 p, 45.2 KB Jornades d'Innovació Docent (4es : 2007 : Bellaterra) / Jornades d'Innovació Docent de la UAB (4es : 2007 : Bellaterra, Catalunya)
Recull de diversos materials sobre les Jornades (posters, crèdits, llistat de participants, recursos virtuals. . . ).
2007
18 documents
6.
9 p, 186.3 KB La Wiki com a eina de seguiment i millora de treballs en grup a la tasca docent / Montenegro Martinez, Marisela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Pujol i Tarrés, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La eina wiki s'està consolidant com una eina de treball col·laboratiu i col·lectiu que té la seva màxima expressió en el desenvolupament de la wikipedia. La eina wiki consisteix en una plana virtual per a l'escriptura col·laborativa, en la qual cadascuna de les persones que participa pot anar afegint i canviant els continguts de la plana. [...]
The wiki is getting consolidated as a collaborative work tool that has gained wide diffusion by the development of the wikipedia. It is a virtual page for collective writing of texts. Each of the participants can introduce or change contents in this text. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
7.
9 p, 52.2 KB Materials multimèdia per a la docència del xinès / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
L'elaboració de materials adreçats a estudiants catalano i castellanoparlants per a l'aprenentatge del xinès es troba encara en una fase inicial a l'Estat espanyol, que mica en mica es va adreçant. [...]
2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008
2 documents
8.
8 p, 526.9 KB Adaptació d'un sistema wiki per a la docència universitària dins l'eees / Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Borrell i Viader, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
En aquest pòster es presenten les millores introduïdes en el sistema Wiki utilitzat pel grup d'interès IDES "Wiki" definides dins el marc del projecte "Noves estratègies d'aprenentatge en el marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior: l'ús del wiki" concedit per la UAB. [...]
This poster presents the improvements introduced in the Wiki system used by the "Wiki" Interest Group on Higher Education Innovation. These advances are defined in the project "New learning strategies in the European higher education space: the use of the Wiki", funded by Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
9.
10 p, 154.2 KB L'ús de les carpetes d'aprenentatge virtuals (cavi) en cinc assignatures de cinc departaments a la UAB. Primeres aproximacions d'una innovació docent / Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Psicologia bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament: Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria. Departament de Ciències de la Computació) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
La comunicació parteix d'un projecte d'innovació docent on es troben involucrats professors de la UAB de diferents àrees de coneixement i interessats per les carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) a l'educació superior (més conegudes com a e-portfolio de l'estudiant). [...]
This communication results from a teaching innovation project, in which professors from different fields of knowledge in the UAB (Barcelona Autonomous University), share their interest in electronic learning portfolios within Higher Education, also called student's e-portfolio. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
10.
11 p, 92.3 KB Disseny d'una activitat per a integrar coneixements i autoavaluar competències metodològiques / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Boixadós i Anglès, Mercè (Universitat Oberta de Catalunya)
Es desenvolupa i avalua una estratègia d'ensenyament-aprenentatge que té per objectiu introduir l'assignatura troncal Mètodes d'Investigació a la titulació de Psicologia i alhora aportar eines que afavoreixin l'autovaluació de competències en el procés d'aprendentatge de la matèria. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
35 p, 358.3 KB Memòria d'Activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior 2003-2011
9 documents

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
10 p, 68.5 KB El foment de la creativitat i de l'esperit emprenedor en el context dels ECTS / Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Uroz, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objectiu principal d'aquest projecte és fomentar la creativitat i l'esperit emprenedor entre els estudiants de primer curs de la diplomatura de Turisme de la UAB en el context dels ECTS (crèdits europeus). [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 23-32
3 documents
2.
12 p, 1.4 MB Disseny i aplicació d'una plataforma digital per a la millora dels aprenentatges de l'alumnat / Pallarès Parejo, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Sahagún Padilla, Miguel A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Díez Piñol, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Baguè Webermann, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Jofré Sarmiento, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La finalitat del projecte ha estat la creació d'una plataforma multimèdia, que mitjançant l'estratègia didàctica del cas permetés optimitzar el seguiment dels aprenentatges de l'alumnat, millorar els materials de docència i promoure l'autoresponsabilitat i l'autoaprenentatge. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 235-246
4 documents
3.
10 p, 1.4 MB Desenvolupament i avaluació de competències de l'estudiant mitjançant l'ús de carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jimenez Pelay, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Segura Aliaga, Didac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; González Monfor, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es presenta la implementació d'una innovació docent portada a terme a la UAB per un grup de cinc professors de cinc titulacions diferents. L'experiència consisteix en la implementació de carpetes d'aprenentatge virtuals (CAVI) per tal de millorar l'ensenyament, l'aprenentatge i l'avaluació de competències generals i especifiques en el context de l'espai europeu d'educació superior, tot incorporant metodologies innovadores de suport no presencial basades en les tecnologies de la informació i la comunicació. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 203-212
3 documents
4.
14 p, 1.5 MB Competències i habilitats transversals entre geologia i arqueologia prehistòrica / Estrada, Maria Rita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Vicens, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Maestro, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Oms, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Alvarez, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Obrador, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Clop, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Borrell, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Anfruns, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Guerrero, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Arribas, M. Eugenia (Universidad Complutense de Madrid. Facultat de Petrolología) ; Serrat, David (Universitat de Barcelona. Departament d'Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es desenvolupa una proposta concreta per abordar alguns dels objectius pedagògics, com ara la transversalitat, el treball en equip o la necessitat d'incrementar els coneixements pràctics. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 33-46
4 documents
5.
130 p, 3.3 MB Estudiar a la universitat: estratègies i suggeriments / Chancel Valente, Gabriel ; Calsamiglia Madurga, Andrea ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
La Unitat d'Assessorament Psicopedagògic (UAP) és un servei que s'ofereix a tots els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona per atendre les necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius, socials, professionals i vocacionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2006 (Reculls)  
6.
35 p, 358.3 KB Memòria d'Activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior 2003-2011
9 documents

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
14 p, 921.7 KB Desenvolupament d'una aplicació web per al micro-aprenentatge (μLearning) / Ribas Garcia, Elliot ; Bartrina Rapesta, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Davant de l'ús creixent de tecnologies a les aules, l'ensenyament es troba en la necessitat d'evolucionar amb l'ajut de noves eines i metodologies que s'adaptin al context actual. En aquest projecte s'ha desenvolupat μLearning, una aplicació web per al micro-aprenentatge a partir de la resolució de qüestionaris sobre els continguts de les assignatures d'un pla d'estudis universitari. [...]
Ante el uso creciente de tecnologías en las aulas, la educación se encuentra en la necesidad de evolucionar con la ayuda de nuevas herramientas y metodologías que se adapten al contexto actual. En este proyecto se ha desarrollado μLearning, una aplicación web para el micro-aprendizaje a partir de la resolución de cuestionarios sobre los contenidos de las asignaturas de un plan de estudios universitario. [...]
Due to the increasing use of technologies in classrooms, teaching is in the need to evolve with the help of new tools and methodologies that can adapt to the current context. In this project, μLearning has been developed, a web application for the micro-learning based on the resolution of quizzes about the contents of the subjects in the syllabus of a university course. [...]

2019-07-01
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  

Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
48 p, 5.8 MB Taller edició viquipèdia / Allué i Blanch, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària
Taller realitzat a la Biblioteca de Veterinària el 10 d'octubre de 2019.
2019 (Eines per a la recerca)  
2.
27 p, 374.3 KB Taller para la elaboración de la carpeta docente (portafolio docente). Dossier de actividades. / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Galan-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
Este dossier forma parte de un Taller diseñado para la elaboración de la Carpeta Docente entendida como un instrumento de reflexión, evaluación y mejora del profesorado universitario. A lo largo del taller se espera que el profesorado participante sea capaz de identificar el propósito y la estructura de un Portafolio Docente, revisar, analizar y reflexionar sobre su actuación docente actual y finalizar el taller con un primer esbozo de su Carpeta Docente que le permitirá seguir avanzando en su elaboración y uso profesional.
2011  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.